Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvordan fjerne grepet uten å skade det?

Terje

over 21 år siden

Terje

Noen hobbylimere som kan si meg om det er mulig å ta av grepet uten at dette blir ødelagt, og evt. hvordan det gjøres? (skal korte ned putteren)

Glenn

over 21 år siden

Glenn

Det går ikke... ... grepene er limt eller tapet fast.

Du kan ev. prøve å vrenge det av, men det er vanskelig!

Steinar

over 21 år siden

Steinar

Måten jeg har gjort det på er stress og krever tålmodighet, og det finnes helt sikker bedre måter(les:kjøp nytt).
Du trenger whitesprite og et langt flatt skrujern og eventuellt en varmepistol. Varm opp grepet med varmepistol, snu kølla opp ned og før skrujern mellom grep og skaft, hell så whitsprite på og jobb skrujernet lenger innover, osv, osv.
MEN VÆR FORSIKTIG, VARMEPISTOL OG WHITESPRITE KAN VÆRE EN UHELDIG KOMBINASJON!
Lykke til!
;-)

Nico

over 21 år siden

Nico

De går utmerket med riktig verktøy. Jeg har sett Lasse køllemaker gjøre det på 2 sekunder. Han sprøyter med en "kanyle" en væske ned i limet og drar det av umiddelbart.

Glenn

over 21 år siden

Glenn

Ett nytt grep koster fra 80 kroner og opppver, tror du bør måle dette opp mot den/de timene du eventuellt kommer til å bruke;-)

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Terje, gjør det enkelt.
Send meg adressen din, og det vil dumpe ett putterskaft ned i postkassa.
Børje Pedersen
......................com

Killer

over 21 år siden

Killer

Å ta av et grei er kjempelett.
Ta en luftkompressor og fyll hullet bak på grepet med luft.
Da løsnes det kjempefint.
Pass på at du ta er rør eller noe rundt grepet.
Ellers kan det eksplodere,

Kortinnpå

over 21 år siden

Kortinnpå

...og en luftkompressor finner man rundt hvert hushjørne? ;-)

Jaroslav

over 21 år siden

Jaroslav

er det noen som vet hvor man får tak i kanyle, og hva slags væske man må bruke.
Har prøvd med skrujern og white sprit, det går, men er slitsomt og kan lett skade grepet.

Killer II

over 21 år siden

Killer II

Har du ikke luftkompressor ??? Vel, da kan du bruke ei sykkelpumpe med ballventil.

Lars Chr. Hansen

over 21 år siden

Lars Chr. Hansen

Hallo Terje

Skal du få av et golfgrep er du først og fremst avgengig av at det lar seg fjerne! Ikke alle kan tas av, og du finner det ikke ut før du har forsøkt. Jeg bruker en pumpe m/white spirit og egnet nål. Sprøyter stoffet inn mellom grepet og festetapen, og grepet glir av(hvis du er heldig). Killer er inne på luftkompressor. IKKE gjør det hvis dette er et engangstilfelle. Krever litt trening og kan gi uheldige overraskelser.
Ellers kan j ta av det ene grepet gratis for deg. Big deal

Nye køller

over 21 år siden

Nye køller

Hallo Lars Chr.
Et spørsmål, jeg har fått nye køller. Det er med Rifle skaft, reg flex. Passer det brukbart til en 20hcp. Er dette bra skaft?

Bensin

over 21 år siden

Bensin

Jeg bruker bensin til å ta det av med.
Da løsner de ganske lett.
Men hvorfor ikke bare ta det med til din lokale proshop?
Det koster deg nesten ingenting og er gjort på få sekunder!

Lars Chr. Hansen

over 21 år siden

Lars Chr. Hansen

Til "Nye køller"

Rifle er meget gode skaft, men om de du har passer til deg er et annet spørsmål. Disse skaftene kommer i mange forskjellige modeller så jeg må ha mer detaljer for å kunne svare deg. Vil ikke kjøre denne saken over sidene til Scangolf så jeg ber deg bruke mailen min her. Blir for mye frem og tilbake mellom oss.
hansen@golfverkstedet.no

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her