Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvor bør man IKKE spille

PlayBoy

over 19 år siden

PlayBoy

Nå er jeg lut lei krangling om hvilken bane som er den beste i Norge, og hvilken bane som absolutt ikke er det. Miklagard, Meland, Solastranden, Byneset, Holtsmark, Kvinesdal og Oslo er helt sikkert OK baner, det samme er Borre, Narvik, Toten og Lofoten også.
Men finnes det baner her på berget som en bør holde seg unna ?? Da tenker jeg på baner der kvaliteten er dårlig i forhold til greenfee. Eller baner med ekstremt sakte spill, farlige (blinde) hull, uvennlig service etc.
Jeg har spilt de fleste banen runde Oslo, Stavanger og Bergen, og oppover dalene på østlandet. Har kun 2 ggr opplevd forhold som har vært kritikkverdig. Begge ganger har vært at det har blitt avkrevd full greenfee uten at det har blitt opplyst at det har vært store mangler på banen (samtlige fairways dekket med sand, og spill på mange vintergreener + stengte teesteder og matteutslag.

Ønsker ikke at denne tråden skal bli personlig drittkasting mot enkelte klubber, men en konstruktiv debatt om hva som er akseptabelt eller ikke når det gjelder golfbanenes opplysningsplikt om egen tilstand, hva som bør forventes av service, og andre forhold som spiller inn på forholdet betaling versus ytelse.
Ønsker kun saklige debatterende innlegg, sure oppstøt fra dem som er uenige holder vi oss for gode til.

Vips

over 19 år siden

Vips

Har ikke spilt så mange baner i landet, men de jeg har spilt på har jeg gode erfaringer med.

Å unngå at en sånn tråd havner ut i skittkasting mot klubber er det samme som å tro på at det blir fred på jorden. Du legger jo opp til det med spørsmålstillingen din.

Det som er viktig er at en sier fra til klubbene når en er misfornøyd med servicen en får på en saklig og grei måte.

Klubbene må være sitt ansvar bevisst og ta sånne henvendelser alvorlig. De selger tross alt et produkt på lik linje med en hvilken som helst annen butikk.

DeLutte

over 19 år siden

DeLutte

Stavanger forsvarer ikke en greenfee på KR 350,- sommerstid.
Banen er dårlig drenert, og tåler derfor ingen fuktighet.
I tillegg vrimler det av store barnåler på greenene utover ettersommeren og høsten. Relativt trang, gammel og primitiv er den også.

KR 250,- er mer enn nok for en slik bane.

Håpløst

over 19 år siden

Håpløst

Folkens. Ikke gå i fella her.
Fortell heller hvor man BØR spille

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

for å unngå skittkasting, så kan ikke banene nevnes, for da er det noen som tar det personlig, og så sklir det ut til en jo-nei diskusjon.

du kan ikke be om innlegg som forteller hvilke baner du BØR holde deg unna uten å være direkte negativ mot banen som nevnes.
hvorfor? Jo, fordi alle opplever baner og service som forskjellig, og debatten blir da en subjektiv mølje, på linje med det meste her inne.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Jeg har spilt rundt 40baner rundt Oslo-fjorden, og pr dato er det ingen jeg absolutt ikke vil spille igjen.

Kos dere på banen, ikke heng dere opp i at flagget på den og den banen kanskje muligens burde ha stått 2meter lenger til venstre på ett hull en gang.... Og lignende!

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Helt enig med Fooore, selv om jeg fremdeles har litt igjen til 40 (baner).

Men selvfølgelig er det noen baner man liker bedre enn andre. Noen passer jo også bedre til ens spillestil og ferdigheter enn andre.

Selv på PGA-touren virker det jo som spillere har baner de trives ekstra godt på (og der er det neppe noen dårlige baner), da det synes som mange av de samme spillerne "går igjen" i toppen av resultatlisten på de samme turneringene år etter år (eks. Stuart Appleby på Hawaii).

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Jeg synes man ikke bør spille på de banene som er stengt.

Til våren bør man spille på alle banene som er åpne!

Jojo

over 19 år siden

Jojo

Full støtte til Jørgen!

Ha, ha

over 19 år siden

Ha, ha

For ikke å få sånn et kjempestort press så vil jeg begrense meg til å velge noen av de som er åpne og ikke spille alle.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Jeg vil heller ikke nevne navn på baner, jeg vil heller si at hvis man skal til Molde så ville jeg funnet på andre ting enn å spille golf... Capiche?

Fattig

over 19 år siden

Fattig

Jeg synes at man ikke bør spille baner som koster 100000 kroner i greenfee.

tha golfer

over 19 år siden

tha golfer

si en bane der det koster 100000 kr og spille da?da får du problemer du;)

Hva med

over 19 år siden

Hva med

Prince du Provence

t

over 19 år siden

t

Var ute for å spille en runde idag.
Og en ting er sikkert. Man BØR IKKE spille baner med en halv meter snø.

Vips

over 19 år siden

Vips

Fjosok: Blir ikke fornærmet men stiller bare et spørsmål. Har du spilt golf i Molde?

Geilo suger

over 19 år siden

Geilo suger

Geilo....

Ingen under ingen ved siden av. Kan ikke kalles golfbane engang.

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Groruddalen GK blir min soleklare "favoritt" her. 350 kroner for 18 hull der er ran på høylys dag. Frarådes på det sterkeste.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her