Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hauger

Olsen

over 19 år siden

Olsen

Har flytta til Oslo og vurderer nå å leie en spillerett på Hauger for sesongen. Har ikke spilt der selv. Er det noen på forumet som har noen meninger om denne klubben/banen. Layout, standard, treningsforhold, alt ....

frank

over 19 år siden

frank

Forholdsvis tung å gå, tradisjonelt vanskelig bane pga mye gress mm, om du ikke er eldre eller dame kan du bare glemme å spille i de bra tidene.

Flyer

over 19 år siden

Flyer

Er medlem der og er godt fornøyd med klubben. Synes kanskje at kontingenten er en tusse for høy (det er min mening), men banen er en av de bedre i osloområdet, det koster jo litt.
Banen er relativt vanskelig, og har du mere en 25 i hcp, er det min vurdering at det kanskje er baner som er enklere å spille, selv om du mottar mange slag på Hauger. Les baneguiden den ligger klubbens hjemmeside.

Olsen

over 19 år siden

Olsen

Frank: hva mener du med at man bare kan glemme å spille i de bra tidene? Har noen medlemmer prioritet foran andre?

Humme

over 19 år siden

Humme

Jeg ville heller leid på Miklagard :) Samme pris, litt lengre å kjøre dog, kulere bane, bedre greener by far! Og lite press fra greenfeespillere.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Hvis du skal leie på Hauger så håper jeg at du får det billig. Utformingen på greenene er helt natta på mange hull, dreneringen er ikke god, og banen er tung å gå. Det gjør at rundene tar laa-aaang tid ofte. Noen fine hull er det absolutt, noen er mindre fine og noen er dårlige etter min mening.

Flyer

over 19 år siden

Flyer

Ingen medlemmer har prioritet, men som på de fleste andre baner i Osloområdet, er det viktig å bestille tid i god tid. Skal du ut alene, går det som regel bra å møte opp. Det er som regel en i løpet av en time som ikke dukker opp.
Har ingen ambisjoner å starte en debatt og best bane i Osloområdet, men personlig så synes jeg beliggenheten er bra, og banen er suveren. (Kanskje den beste). Greenene er genrelt sett meget bra.
Skal jeg si noe negativt, må det være frem og tilbakefølelsen på hull 13-14-15-16. Hullene er gode, men man går frem og tilbake.
På våren kan du kline til, da er roughen lav. Men på høsten, må man helst unngå den. Slår du relativt langt og er i normal kondisjon vil du trives. En runde på Hauger kan være slitsom, men så slipper du joggetur når du kommer hjem.

Krangle Fant

over 19 år siden

Krangle Fant

Jeg synes Groruddalen er bedre, kanskje den beste.

Haugermedlem

over 19 år siden

Haugermedlem

Frank, Olsen, Flyer:

Hauger praktiserer faktisk et system som innbærer at enkelte medlemsgrupper prioriteres foran andre mht tilgang på starttider. Damegruppen har reservert tider på ettermiddagen på tirsdager (tror det er mellom 1730 og 1800) mens seniorgruppen har fått tildelt de beste starttidene på onsdager (lenger tidsrom enn damene)

Har vært medlem på Hauger i et par år, og irriterer meg grønn over hvordan ledelsen håndterer klubbens medlemmer. Vet at det er et par personer som står på for å få en slutt på denne forskjellsbehandlingen, men såvidt jeg vet er det lite gehør hos de som tar bestlutningene (dette er forøvrig personer som nesten uten unntak er medlem av de to nevnte gruppene)

Er det jeg og flere med meg som irriterer oss over bagateller eller er dere enige at dette er helt hårreisende?

Jojo

over 19 år siden

Jojo

Det er selvfølgelig totalt uakseptabelt!

Helt

over 19 år siden

Helt

Enig. Helt meningsløst at noen grupper skal få spesiell tilgang til de beste starttidene.
Det er dessverre ikke uvanlig i andre klubber heller.

Vips

over 19 år siden

Vips

Vi har denne praksisen i klubben vår også. En herredag der gutta har prioritet på å gå ut mellom et gitt tidspunkt og en damedag der damene har rangen.

Dette er helt ok. Skjønner ikke motstanden mot dette så lenge det er likestilling. Tenker spesielt på jenter og golf som ofte er en utfordring. Vi gutta klarer oss, men jenter har ofte behov for litt tilrettelegging for å komme igang med å spille golf. Oppgaven til klubben er å legge til rette for at alle kan spille og et sånt tiltak er helt på sin plass.

Noen som har bedre forslag som kan erstatte en sån ordning??

Bellona

over 19 år siden

Bellona

Når enkelte golfere har spilt golf lenge nok så vil de oppdage at et godt miljø er det viktigste hjemmebanen din har å by på.
Godt miljø skapes ved at likesinnede møtes.
Likesinnede kan være herrer, damer, pensjonister, juniorer, eller hvilken som helst grupper/klikker/kollegier etc.
Veldig greit at disse gruppene har sin faste felles tid å spille på.

Haugermedlem

over 19 år siden

Haugermedlem

Vips - du har lest litt for fort....

Hauger har ikke damedag og herredag, men damedag og SENIORdag...

Hadde man byttet ut seniordagen med en herredag hadde det ikke vært noe problem for meg.

Nå er det slik at et medlemskap på Hauger er mindre verd (i form av tilgang til starttider) for meg enn for en dame eller en senior...

Bellona - enig i det du sier, men det blir galt når kun enkelte grupper tilgodesees med felles tid å spille på.

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Enig med deg Haugermedlem. Jeg har leid spillerett på Hauger i 3 år og vært godt fornøyd, bortsett fra ordningen med damedag og seniordag. Er man mann under 55(?) år har man i praksis kun 3 kvelder i arbeidsuken til å rekke en full 18 hulls runde. OK, en ting er at damene har sin dag i beste spilletid - damer er jo alt av hunkjønn uansett alder og mange jobber fullt, men at seniorer, hvor de fleste har fri hele dagen, skal legge beslag på alle starttider mellom kl 1700 - 1800 er helt hårreisende.

Som sagt er jeg fornøyd med Hauger, men nettopp på grunn av nevnte forhold vurderer jeg andre baner for sesongen 2006 hvis de fortsetter med dette tullet.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Generelt er det pussig at seniorgruppa skal "ha" tidsrom etter klokka 14, der er jeg enig, det reduserer muligheten for allmuen.

I Oslo-området kan man leie spillerett både på Oppegård, Grønmo og Losby, i tillegg til Hauger/Miklagard, uten å bli skuffet.

Jojo

over 19 år siden

Jojo

Til Bellona
Poenget er at det som regel ikke skapes et godt miljø av at "Seniorene" som sitter i styre og stell gir seg selv prioritert tid i prime time. Tvert i mot! ...og det fines det desverre nok eksempler på. Miljøskaperene finner en balansert fordelinng av tid til det beste for de fleste.

Uenig med meg selv

over 19 år siden

Uenig med meg selv

Å ha faste dager for de ulike gruppene er bare en lettvindt måte å slippe å booke starttid sammen på. Praktisk og jeg vil si nødvendig for å holde gruppene sammen.
Det jeg opplever som negativt er de kveldene damegruppa går ut fra kl halv 5. Er man uheldig og kommer bak disse 15-20 kjerringene som virrer rundt i 4-baller som en fiskestim uten mål og mening, og ikke klarer å slå lenger enn 70 m, så skal en jaggu ha god tålmodighet. Heldigvis går dem ikke mer en 9 hull på min klubb (ikke Hauger), men de bruker ofte over 3 timer på disse 9 hullene. Mange av dem skulle aldri sluppet ut på en golfbane uten caddie med pisk.
Få dem bort !!!!!!!!!!!!!!!

Haugermedlem

over 19 år siden

Haugermedlem

På Hauger er Seniorgjengen et mye større "problem" enn damegruppen i så måte. De tar den sosiale turneringen blodig alvorlig, noe som fører til utrolig langsomt spill.

En annen ting mht tildelingen av de beste spilletidene til damene/seniorene på Hauger er at de bare går 9 hull!

(jeg merker at jeg blir forbannet her jeg sitter og skriver...)

Noe skjer

over 19 år siden

Noe skjer

Jeg har de siste månedene hatt en dialog med aktivitetskomiteen og daglig leder i Hauger Golfklubb ang. forskjellsbehandling av medlemmene.

I forhold til fjorårssessongen vil det bli gjort noen endringer:

I 2006 vil damegruppen fortsatt ha sine spilletider på tirsdag (1730-1800) mens seniorgruppen får reservert spilletider fredag ettermiddag.

Videre er det åpnet for opprettelse av en egen gruppe for de som ikke omfattes av de to nevnte. Denne gruppen vil evt få tildelt spilletider på lik linje med seniorgruppen.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Så med opprettelse av ennå en gruppe med spilletider i prime-time så blir det da ennå mindre tilgjengelig for menigmann?!

Eller?

Noe skjer

over 19 år siden

Noe skjer

Ja det stemmer - mindre tilgjengelig for gjestespillere og de som ønsker å spille "alene".

Gitt at damene har starttider på tirsdag og seniorene på fredagene vil det slik jeg har forstått det reservert tider på ettermiddagen en av de gjenværende ukedagene til denne gruppen.

Olsen

over 19 år siden

Olsen

Hele vitsen med å være medlem i en bane så nær oslo er jo at man skal rekke å spille ettermiddagsrunder på sommeren. Hvis tre av ettermiddagene nå er reservert for de som er medlem i en "gruppe" så tror jeg at jeg finner meg et annet sted å spille.

Generelt synes jeg disse reserveringene virker ganske unødvendige. Damer og seniorer må da kunne spille sammen med andre medlemmer og ikke-medlemmer. Hvis man ønsker å ha egne treninger på banen for disse gruppene så bør de legges til ukurante tider. På sommeren rekker man jo 9 hull hvis man går ut kl 19 eller 20.

Noen som vet hva man sånn cirka må ut med for å leie på Miklagard eller Haga ?

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Du er velkommen til Hakadal! Inkluderende og uhøytidelig miljø, og fin bane som åpnet i fjor. En drøy halvtime fra Oslo sentrum. Har aldri hatt problemer med å få starttid her. Hull 10-18 åpner i juli.

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Leie av rettighet på Mikla: mellom 7500 og 10000, alt ettersom hvor heldig du er.
Uansett, det er ikke en dårlig pris, for å spille på en bane, som jeg personlig synes er MYE bedre enn Hauger. RIktignok har hauger et par-tre bra hull, og en mengde ordinære hull, i tillegg til de 4-6 dårlige hullene. Men når de i tillegg lar roughen vokse, slik at den faktisk rekker deg godt overknærne(jeg er godt over 1.80 og normalt proposjornert...) rett utenfor fairway, så blir den i tillegg nesten "umulig" å spille bra på.

Jaddajadda, man kan spille "seif" med jern, og prøve å treffe fairway, men da får man mildt sagt noen forferdelig LAAANGE hull i tillegg.
Velvel, nok om det.
Anbefaler som sagt leie av en aksje på Mikla.

Vedr. pris

over 19 år siden

Vedr. pris

Hei.
Prisen du må betale for leie av spillerett ved Miklagard vil avhenge av om du kun skal leie spillerett, eller om du får "hele pakken" som medlemmene må betale for. De ordinære medlemmene har nemlig en ordning hvor man betaler for spillerett,samt for restaurantforskudd, og fem greenfeebilletter eller kort til rangen. Dette betyr at du betaler trolig rundt 7000-8000 for å leie kun spillerett, mens hvis du skal ha full pakke, så ligger det på et sted mellom 10. og 11.000.

Mvh
Medlem

Titleist selvfølgelig

over 19 år siden

Titleist selvfølgelig

Og så jeg som nettopp har leid en spillerett på Hauger...

Blir sikkert siste seongen hvis dette fortsetter. Blir vel så stor motstand mot slike spilleforhold at folk nekter å betale årsavgiften. En rettsak og kanskje blir det slik at de klubbene som finner på slike stunt at grupper i klubbene favoriseres fremfor andre ikke kan kreve årsavgiften betalt....
Hvis jeg fikk bestemme skulle alle tider være åpne og alle måtte booke start tid. Når det begynner å murre i medlemsmassen så blir miljøet helt ræva og til slutt får klubben dårlig rykte og alt faller frahverandre..
Mener faktisk at jeg leste at det hadde vært en rettsak om dette og at klubben ikke hadde rett til å forfølge medlemmet. Mulig jeg tar feil.

Jan O. Ormseth

over 19 år siden

Jan O. Ormseth

AURSKOG GOLFPARK, bare en drøy halvtime fra Oslo S har stor kapasitet og 27 HULL! Nyåpnet 18-hullsbane ifjor i god stand, og en veletablert 9-hullsbane. Flott klubbhus med utmerket restaurant. Norges billligste 18-hullsbane? Ring 9166 4480 for info om medlemskap.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

hvor i all verden er Aurskog?

Jan O. Ormseth

over 19 år siden

Jan O. Ormseth

AURSKOG GOLFPARK ligger et drøyt kvarter forbi Lillestrøm, over Glomma ved Fetsund. Snarveien til Sverige for de som kjenner geografien og bor i Oslo nord/vest. På tide med et besøk?

mastershit

over 19 år siden

mastershit

du må ha j***** lange kvarter Jan!! tenker vi sier en snau halvtime!!

Jan O. Ormseth

over 19 år siden

Jan O. Ormseth

Lenge siden du har vært på disse breddegrader?

Titleist selvfølgelig

over 19 år siden

Titleist selvfølgelig

Håper dere har lært dere litt mer folkeskikk der oppe på "Aurskog" siden jeg var der sist.
Da var det faktrisk en eldre "herre" som sto og pisset i green kanten mens folk ventet på å slå ut. For ikke å snakke om ei dame som sto midt på fairway og snakket i mobil i 5 minutter uten å ta notis av en flight som sto bak og hylte og skreik, "siste hullet" Ja dette var på gamle banen da...

Interesse?

over 19 år siden

Interesse?

Er det noen Hauger-medlemmer her inne (ikke senior) som ønsker å være med på ukentlige sosiale turneringer (en hverdag fra 1700)?

turnering?

over 19 år siden

turnering?

Jo jeg kunne vel vært med på noe sånt....

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

ja, det er nok bare der oppe på Aurskog at de tisser og prater i telefonen........

hp

over 19 år siden

hp

greenene på aurskog er jo dårligere enn fairwayer på andre baner

xxx

over 19 år siden

xxx

Ja og faiwayene er værre enn gangstiene på andre baner....

golfern

over 19 år siden

golfern

Hauger er ganske enkelt en super bane! gled deg!

Pinseeker

over 19 år siden

Pinseeker

Den som ikke var på Hauger etter scandinaviske for juniorer høsten 2005, han gikk glipp av noe virkelig bra.
Banemannskapet på Hauger lagde en bane som kan måle seg mot de beste i landet.
Spiller du bra på Hauger, spiller du bra overalt.
Er man så kresen at du ikke velger Hauger pga utformingen og enkelte detaljer, ja da er man så bortskjemt at man ikke fortjener å spille golf i Norge.
At man ikke velger Hauger pga økonomi, ja det skjønner jeg. Synes
kr. 6,500 pr år i medlemsavgift er i drøyeste laget.

PlayBoy

over 19 år siden

PlayBoy

6500kr blir snart en vanlig størrelse på årsavgiftene på de fleste banene.
Når medlemstallene reduseres samtidig som kravene til kvalitet og ekstratjenester går opp må det nødvendigvis bli dyrere.
Det hjelper ikke at noen baner (f.eks Larvik) også skal tjene penger på gesjeften.
Nedover i Europa er det ikke sjeldent med 10000kr i årsavgift for helt ordinære baner, i Italia betales både 15 og 20000 kr året, og i Sveits er det enda mye dyrere.
Egentlig er vi ganske bortskjemte i Norge.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

hvem har lengst sesong PlayBoy? Italienerne eller nordmenn?

bortskjemt? tror ikke det..... ;)

-erik-

over 19 år siden

-erik-

Hauger har blitt en veldig bra bane de siste par årene. Nesten samtlige bunkere har fått ny drenering og banen er blitt noe enklere å gå pga. utbedring av veiene.

Selv synes jeg slopen på Hauger er for høy, spesielt siden banen fremsto betydelig enklere i fjor med betydelig kortere røff mange steder. Det positive er at spilletiden har gått noe ned pga. mindre leting.

Har leid på Hauger i 3 år, og kommer til å kjøpe meg en aksje i dette anlegget.

-erik-

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Til Albert. Selv om italienerne har lenger sesong, så blir vel ikke kostnadene vesentlig større enn her på bjerget.

Det er jo også noe av grunnen til at det er dyrt å spille i Norge. Vi har bare litt over halvt år sesong. (Ja, jeg VET at dere i Rogaland har "helårsbaner".)

Det PlayBoy mente med bortskjemt, var vel at vi er bortskjemte når det gjelder pris.

Hvordan ser det forresten ut på Bogstad for tiden? Like mye snø som det er på "bondelandet"?

b

over 19 år siden

b

I skandinavia og også en del andre land, er golf gjort til en folkesport. Dette har skjedd de siste 20 årene. Før den tid var golf stort sett kun for en "rikinger". I Italia og svært mange andre steder er ikke golf kommet lengre enn her for 20 år siden og pris er med på å holde på klasseskillet.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Så du mener at prisen i Norge er satt kunstig høy for å holde på klasseskillet?

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Sorry b. Misforsto innlegget ditt :-)

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

NGB,

Gunnar da..... jeg mente at vi ikke var bortskjemte i forhold til italienerne fordi de tross alt får spille hele året, mens vi må reise ned til deres baner for å gjøre det.
kostnaden tok jeg ikke hensyn til... det er verdt pengene uansett når man får spille golf.

hvordan går det med svingomleggingen? har du fått rettet deg opp?

hils dama di

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Kjære Albert. Fint vi fikk oppklart det. Tydeligvis dagen min for misforståelser :-)

For øvrig går det veldig bra med svingomleggingen. Takk som spør.

Hvordan går det med baksvingen din forresten? Er det plass til den under trærne mellom fairwayene på Bogstad?

Jaja, godt det er en stund til sesongåpning ennå. Jeg har et par ledige klippekort på protimer som jeg ikke får bruk for. Interessert?

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Gunnar Bull....

har du fått ordnet med det benet som er lengre enn det andre, eller er det fortsatt 7 meter sikkerhetssone rundt deg når du stiller deg opp?

klippekortet ditt tar jeg ikke imot, for en som lærer folk å svinge som deg, kan umulig ha bestått eksamen.

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

DET VAR BARE EN FASE, SA JEG JO. EN FASE!!!

gunnar

over 19 år siden

gunnar

Hva ble vedtatt på årsmøtet?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her