Idrettsmann
jeg klarer ikke la være å bli forundret over de som sier at golf er en idrett, på lik linje med andre fysiske aktiviteter.
Jeg regner jo med at når jeg skriver dette her inne, så blir det som å stikke hånda inn i et vepsebol, siden objektiviteten blandt utøverne er omtrent lik Saddam Hussains sympati for vestlig filosofi.
Jeg ser jo at mange utøvere er godt trent, og har bra fysikk på alle måter, men det jeg derimot ikke ser, er at dette skal være et must for å prestere på toppnivå.
John Daly og Meg Mallon er jo ikke akkurat noen fruktfat, men heller gode runde godteskåler, og det gjør at forvirringen blir komplett når andre gode utøvere sier at det ikke ville vært mulig å nå opp i dagens toppnivå uten å ha en knallbra fysikk, og de trener styrke 5-6 ganger i uken, etc.
dette henger ikke på greip. jeg skjønner at en kjip slapp norsk kontormedarbeider må trene styrke for å orke å gå noen kilometer med en tung bag på ryggen flere ganger i uken, men disse folka som driver profft har for det første caddie. de har tilgang på mat og drikke så mye de vil, og kan hvile bena på biler der hvor det er tillatt.
hvor er idretten i dette?