Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norges fineste golfhull

Sol

over 19 år siden

Sol

For en tid siden var det en ganske tendensiøs avstemming på norges fineste åpningshull hvor det kun var mulig å stemme på ett lite utvalg hull som var bestemt av noen gode venner eller hva det nå var.

Noen som vet hvem som vant????

Til Sol

over 19 år siden

Til Sol

Ingen kan vel vinne, Du skal se det er i kv.dal.?

Tigerlili

Sol

over 19 år siden

Sol

Ingen som vet??

Olga

over 19 år siden

Olga

Kv.Dal? joda pent hull, men teit å ha par3 som første hull. Bedre å slå seg varm på et par5 eller et lett par4

snappy

over 19 år siden

snappy

Man skal slå seg varm på rangen, ikke på første hullet...

Klorbjørn Styggeset

over 19 år siden

Klorbjørn Styggeset

Norges deiligste åpningshull må være Asker og Arendal, vanskelig å få birdie og ikke mulig å unngå par. Helt uten nerver.
Norges fineste åpningshull er Randsfjorden, nydelig utsikt og stor mulighet får birdie eller eagle.
Norges verste åpningshull er Mørk, knudrete, stygt, blindt og rotete.
Norges i særklasse letteste åpningshull er Bergen GK, man står høyt oppe og chipper ballen ned på greenen langt der nede med en sandwedge på et par 100m 3 hull.
Men jeg har bare spilt et 20-talls baner i Norge, så jeg kan ikke uttale meg.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Husker ikke hvilken bane som "vant" avstemningen om beste åpningshull i den avstemningen du refererer til, men når det gjelder vakre golfhull er det ikke mange som kan måle seg med hull 9 på Hakadal (blir hull 18 i år). Fikk en liten tåre i øyekroken første gangen jeg skulle slå ut derifra. Elevert dogleg høyre over åsdammen, med det gamle hovedhuset på gården bak greenen når du kommer rundt svingen,og varingskollen i bakgrunnen.. Rett og slett meget vakkert.. Sukk , skulle ønske det var vår.....

olsen

over 19 år siden

olsen

simen hvis du snakket bokstavelig talt burde du kanskje skaffe deg en time hos psykologen :). Klorbjørn jeg er 110% enig med deg i det du sier om Norges Verste åpningshull. Blindt par5, utrolig stygt hull, med mindre man er lommekjent vet man ikke helt hvor man skal slå. Lurer litt på om Mørk GK er designet i kjellerstua til daglig leder.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Olsen : jeg ble sendt hjem fra psykologen, med beskjed om at det var fint lite han kunne gjøre:-) Grunnen til at jeg ble en smule emosjonell da jeg skulle slå ut derfra første gangen er enkel. Jeg hadde fulgt Hakadal i flere år fra start til åpning, da føltes det stort å skulle slå ballen over dammen for første gang som andels eier. Særlig når jeg visste hvor vakkert hullet er...

Ssss

over 19 år siden

Ssss

Ser ut til at "feil hull" vinner, avstemminger er i hvertfall fjernet fra fremsiden og forvist til arkivet.

Narvik leder avstemmingen! som vistnok skal holde på frem til 1. mars.

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=62073

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Vel hva menes med "fineste" hull? Noen liker den store eika i Arendal og stemmer for Arendal, andre liker det fine vannet på Onsøy, eller den stygge bakken på Miklagard. Vi har mange "fine" hull i Norge.

Avstemningen går på Norges "beste" hull. Da lurer jeg forsåvidt også på hvorfor Narvik er på topp.

Til Klorbjørn:
Arendal? Ikke mulig å unngå par? Jeg har hatt 9 der. Ikke spør takk :)

Ssss

over 19 år siden

Ssss

Du har så rett - Norges beste hull. Hvorfor er avstemningen fjernet tro?? Det er vel ikke fordi de er misfornøyde med resultatet tro. Arendals første er er jo et svært bra hull da. Det skiller jo de gode fra ................ svært bra. hm... Jeg hadde par der, jeg.

Ssss

over 19 år siden

Ssss

Huffda, det var jo forsåvidt ikke så alvorlig ment da det siste:).

Gunder

over 19 år siden

Gunder

hehe. Men jeg er STOLT over 9'ern min. Det var ikke rent få trær på venstresiden jeg var innom da. Ping pong i skogen er tøft!

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Gunder , hvis du er stolt over 9'ern din, er jeg vanvittig stolt over 18'ern min på hullet jeg beskrev over. Satte denne uslåelige rekorden under klubbmesterskapet ifjor. Ja du leste riktig jeg brukte 18 slag. Dette kommer antagelig til å forfølge meg til jeg dør...:-)

b

over 19 år siden

b

Det kommer i hvertfall garantert til å forfølge deg, Simen F. dersom du fortsetter å minne alle om det på nettet

Gunder

over 19 år siden

Gunder

hehehe. 18 slag? impressive. Jeg lover at hvis jeg spiller med deg noen gang, så skal jeg bare nevne det cirka seks ganger iløpet av runden ;)

I Narvik på hull 4 brukte en kompis 24 slag i en turnering. De som spilte med han lå på greenen og lo og fikk ødelagt hele runden pga intense magesmerter.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Det kan jeg leve med så lenge det bare blir nevnt 6 ganger...:-) Alikevel, aldri så galt at det ikke er godt for noe. Takket være de 18 slagene på hull 9 (18 i år) og de 15 jeg brukte på hull 8 (17 iår). Kom jeg helt sist. (LITEN mental breakdown over 2 hull.) Dette medførte spesial premie fra klubben. Fikk et ballkort og en protime, med ønske om snarlig bedring. Følte meg passe kul da jeg hentet premien og takket foran 120 stykker...:-)

snappy

over 19 år siden

snappy

Sola GK har et bra åpningshull... Kort par 4, åpent, men noen små farer...

Tiger McWould if he could

over 19 år siden

Tiger McWould if he could

hmmm, spørs om ikke vi i ligaen må arrangere en sånn jævla turnering på Hakadal også........

og Holtsmark....

og Miklagard....

Og Tyrifjord....

og...

og....

M Svendson

over 19 år siden

M Svendson

Norges fineste golfhull. Uten tvil hull 7 på Forsbacka.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Tiger ,hvis det er ønske om det kan det hende vi kan få til en scangolf turnering i Hakadal. Dette bør i såfall gjøres på sen sommeren /tidlig høst da de nye hullene har vokst seg til. Hvis det er interesse for det når vi begynner å nærme oss skal jeg høre om vi får lov. Den nye søyfen åpner siste uken i juni/første i juli med godt vær. Hvis noen her har lyst til å ta en tur er det bare å si i fra, jeg kan sikkert være guide:-)..Tyrifjord og Miklagaard er begge flotte baner og vel egnet for formålet. Blir også spennende å prøve Holtsmark. Gleder meg til varmere tider:-)

Jalla

over 19 år siden

Jalla

De ligger ikke i Norge, men her er 2 golfhull fra banen der jeg lærte å spille golf som ihvertfall jég synest er fine. De er nok ikke de letteste hullene for en nybegynner, men man fikk hvertfall lære seg å få få bra carry på ballen. Skulle ønske det kom flere slike hull i Norge.

http://www.golfnewfoundland.ca/gallery.php?action=shw_img&gid=31&gcid=14

http://www.golfnewfoundland.ca/gallery.php?action=shw_img&gid=33&gcid=14

lille Tiger

over 19 år siden

lille Tiger

Legg deg, du er ei plage overalt.

Bodø

over 19 år siden

Bodø

Da det åpenbart er tiden for reklame på forumet meldes følgende: Det er en flott bane under bygging i Bodø. 9 hull åpner til våren.

http://www.saltengolf.no/index.php?ID=251

Arbeid gjenstod da bildene ble tatt, men særlig hull 2 og hull 5 blir noen perler. Håper noen av dere søringer tar turen for å oppleve linksgolf i storslåtte omgivelser hvor havet er i spill. Den skotske arkitekten Robin Hiseman står for designet. Vi er allerede stolte av banen!

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Bodø: Ser riktig lekkert ut.
Har tenkt litt på å ta en Nord-Norges-tur til sommeren og hadde tenkt å konsentrere meg om Narvik og Lofoten, men kanskje vi stopper i Bodø også.

Bodø

over 19 år siden

Bodø

Det håper jeg du gjør. Som du sikkert vet går både hurtigruta og ferger mellom Bodø og Lofoten. Reiser du med fly må du også mellomlande i Bodø. Både Lofoten og Narvik er på hver sin måte flotte baner, og en rundreise Bodø - Lofoten - Narvik vil gi en flott golfopplvelse - uansett vær :) God ferie i Nord Norge, velger du å stoppe i Bodø, så legg inn et innlegg, så kanskje vi kan gå en runde..

x

over 19 år siden

x

Narvik har NORGES FINESTE GOLFHULL

Avstemmingen gikk antakeligvis ikke den veien de ansvarlige håpet så de fjernet hele greia fra forsiden.

Avstemmingen skulle foregå frem til 1. mars så da må det være avgjort.

1. Narvik 16,3% av stemmene
2. Moss og Rygge 11,9%
3. Nøtterøy 11,4%
4. Borre 7,7%

Gratulerer til Narvik

Truls

over 19 år siden

Truls

Avstemmingen gjaldt Norges beste ÅPNINGSHULL. At det er på Narvik kan jo diskuteres, men det syntes ihvertfall ikke jeg. Narvik har en utrolig fin bane, men åpningshullet er vel ikke det hullet som løfter banen akkurat.

x

over 19 år siden

x

Sorry - Åpningshull skal det være ja.
Det er jo ikke alle som har stemt på Narvik nei, så du er sikkert ikke alene om å ikke være enig, men blant de som var "nominert" vant Narvik.

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

jaja...avstemninger/valg er seg selv like.... så som vi får hva vi fortjener...hehe.... hvis det hadde vært økonomi... hadde arkitekten av Narvik villet bygd om hull 1...firdi han ikke var fornøyd med det.... det er jo ganske så uoversiktelig fra utslaget... Men resten av banen er fin...men ikke utslaget på hull 1.. så.....

Husa

over 19 år siden

Husa

Gratulerer til Narvik og de andre på listen. Syns det er vanskelig å ha noen mening om dette.På bakrunn av at jeg kun har spilt 10-20 baner i Norge.
Er det virkelig noen som har spilt alle banen i Norge?

Husa

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Det er vel neppe noen som har spilt alle banene i Norge da. Man får stemme på det hullet man selv syns er finest :)

Jeg syns Narvik er en av de absolutt beste banene i Norge, men åpningshullet er jeg særdeles uenig i er norges beste. Når jeg tenker meg vet jeg jammen ikke om så mange gode åpningshull i Norge.. Humm. interessant. Nøtterøy ville jeg nok stemt på - mest siden jeg fikk birdie den ene gangen jeg har spilt det :p

PlayBoy

over 19 år siden

PlayBoy

Hahaha.
Er det så nøye da ???
Hvem har norges fineste vei ??
Hvem har norges fineste fjell ?
Hvem har norges fineste potetåker ?
Hva ønsker man å oppnå med en slik avstemning ?
Det finnes ikke en eneste person i Norge som har spilt alle golfhullene i landet vårt og dermed har kunnskaper nok til å stemme ?
Ingen tvil om at vinneren er et fint golfhull, men likevel; idiotisk tema!!!!

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Hehe. Enig med deg Playboy ;)

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Hehe. Har aldri vært i Narvik så jeg kan ikke uttale meg. Men slike avstemninger er - saklig vurdert - helt uinteressante. Like dumt som Grand Prix, som EGENTLIG er er melodikonkurranse. Her sitter alle fjortisjentene og stemmer på gutten med penest blikk og pannelugg. Låta er ugjenkjennelig og kjønnsløs, men vinner likevel over de beste, fordi avstemningen er useriøs.

Engasjerende, men dessverre verdiløst.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Så noe morro på tv i går på det der "skal vi danse" greiene.. Der var det en kar som ville ha stemmer. Så sa han

"Forhåpentligvis stemmer folk for at jeg er god å danse. Og ikke bare det her!!!" Så pekte han på ansiktet sitt.

Sånn er det vel med golf også. Når pappa er rundt å spiller så sier han: ÅH dette var da et bra hull!!! Det har aldri noe med hull-designet å gjøre. Det har med om han fikk par, eller om han liker utsikten, eller fjellet som ligger 8 km nord for hullet.

Pinseeker

over 19 år siden

Pinseeker

Hei Simen. Du har helt rett, hvis ikke forumet her kommer til å minne deg på 18 kommer vi klubben til å gjøre det.
Åpningshull Simen, tror ikke nye nr 1 på Hakadal vil gjøre det dårlig. Tenk deg bare, bare 4 mnd så står vi der på Norges Vakreste Åpningshull, i våre øyne ihvertfall.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Hei "pinseeker", er det ikke dæilig å tenke på at nesten uansett hvor dårlig noen spiller dette hullet til sommeren , så vil de antagelig knapt nå meg til knærne:-)...Og enig med deg ,par femmen (nye hull 1) som åpner i sommer blir helt konge:-)

Niblick

over 19 år siden

Niblick

Narvik did win the Opening hole competition but that was only after their own website told their members to vote as much as they could. If that is the way Narvik wanted to win the competition that is up to them.

The competition will be coming in the next Norsk Golf magazine. There are two versions of the competition, one by the internet voting and the other is by the panel of chosen people within the business.

They all voted for their favourite hole and do not know what the others have voted for.

Pinseeker

over 19 år siden

Pinseeker

Vel Simen, deg om det.

Dompap

over 19 år siden

Dompap

Niblick,

Kunne vært interessant å vite hvilket åpningshull i Norge du mener er det beste (Hvis du tørr?)

Personlig er jeg nok enig med Guner og ville valgt Nøtterøys hull 1.

704

over 19 år siden

704

Hmmmm.... og jeg som aldri har spilt Nøtterøy!! :o(

Tror jeg stemte på Losby i den avstemingen, men er ikke helt sikker.

Når jeg går igjennom alle banene jeg har spilt så tror jeg nesten det må stå mellom Losby og Evje. Ok, jeg står på Losby.

Jeg har ikke spilt Narvik eller Borre heller forresten, så jeg er vel kanskje ikke kvalifisert til å stemme en gang siden de også var topp 4, he he.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Må innrømme at det er lenge siden jeg spilte Borre, men såvidt jeg husker, så var det et kult åpningshull.

b

over 19 år siden

b

Golferen hadde en avstemming på nettet. Noen hadde plukket ut noen få "akseptable" baner med på forhånd "godkjente" åpningshull og utelatt relativt mange baner som ikke fyllte vilkårene. I den åpne avstemmingen vinner Narvik.

Så sitter en av fagjuryen og underkjenner resultatet fra folkejuryen fordi Narvik ikke er best likevel???

Hvorfor i all verden er Narvik med som alternativ i avstemmingen da når ikke Niblick som fagjury vil akseptere at de vinner???

Jeg undres på hvilket resultat Niblick hadde akseptert fra "folkejuryen"?

Er det lov å spørre hva som egentlig skjer???? Var resultatet bestemt på forhånd???

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

du kompliserer unødvendig synes jeg "b"....

dersom du er kjent med hva som skjedde i Narvik, så kanskje du hadde forstått at resultatet ble underkjent.

medlemmene ble, som nevnt lengre opp i tråden, oppfordret av klubbens administrasjon til å stemme flest mulig ganger.

dette gjør jo at potensialet til tilfeldigheter krympet vesentlig, selv om mange andre også stemte flere ganger på sin favoritt. disse er spredd over flere baner, mens Narvik organiserte klubben til å gjøre det.

folkejuryen eksisterte ikke lengre, for Narvik kuppet avstemmingen.

b

over 19 år siden

b

Kupping må jo bare aksepteres når avstemmingen skjer på denne måten.
Det er jo bare ett kriterie: Den som får flest stemmer vinner. Om Narvik da får flest stemmer så vinner de, enig eller ikke.
Her er de jo en av de få forhåndsgodkjente i tillegg...
Kanskje de kuppet avstemmingen, hva vet jeg, men det var opp til enhver å gjøre og jeg undrer (farlig det) på hva hensikten med avstemmingen er dersom ikke vinneren får aksept når ikke den rette vinner. Hva ville resultatet vært dersom rette banen vant....

Bjarne Potet

over 19 år siden

Bjarne Potet

Det er testen som i seg selv skaper problemet. Når man kan stemme mange ganger ved letthet ødelegges hele testen. Så enkelt er det med den saken. Akkurat som Einstein sier.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

føler at du tar dette litt personlig 'b'! medlem på Narvik kanskje?

;O)

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Slike avstemminger hvor alle kan stemme så mange ganger de vil er helt håpløse. Når Narvik-medlemmer så kupper avstemmingen og sørger for seier til deres første hull blir det selvfølgelig reaksjoner. Ekstra morsomt er det når de få her inne som har spilt Narvik sier at det første hullet ikke er bra. Hvorfor i alle dager har juryen da satt opp Narvik som et alternativ?

Selv stemte jeg på Bogstad, gleder meg å se at fagjuryen er er enig.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Bogstads førstehull er fantastisk bra.
jeg har mange favoritter, så jeg synes det er vanskelig å bestemme meg, men Bogstad, Evje og Tyrifjord er topp 3 i hvertfall... :)

Niblick

over 19 år siden

Niblick

b,

No one has said that the result will not be accepted, as far I know it is accepted. However, there always has been two classes to this competition one is the 'folke' jury and the other is the chosen jury made up of Norsk Golf, a pro and a couple architects.

Narvik won the 'folke' jury part but they did not win the 'folke' with the method they used which in my 'personal' opinion (not Norsk Golf) is on the edge of cheating and was not ethical.

As far as which were my best three lets just say that Oslo and Notteroy were in my top five....where they placed is secret until the results are printed..

Immi Grant

over 19 år siden

Immi Grant

Til b. Hensikten med avstemningen er å lage det leserne vil ha. Verken mer eller mindre.

That's my opinion...

Niblick

over 19 år siden

Niblick

b.,

The point of the vote on the internet was so that eveyone could vote for the hole that they 'honestly' thought was the best opening hole in Norway. It was not meant for a golf club to ask all of their members to vote as much as possible for their own golf course.

If all of those that voted from Narvik really believe that their hole is the best in Norway then they have voted honestly but I do not for one minute believe that.

Life is about ethics and honesty and I feel that was broken by the Narvik website not only by asking members to do it but also to do many times as they knew there was no restriction on it.

What does this teach the younger generation?

It is not about if it was allowed or not it is about the ethics and that line was crossed...in my personal opinion.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her