Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Henrik på tredjerunden nå

Jens

over 20 år siden

Jens

Han har startet.

Jens

over 20 år siden

Jens

Kan få birdie på hull 1

Husa

over 20 år siden

Husa

Tipper det blir -4 i dag og greier kutten, hva skal vi ellers gjøre i morgen kveld..

Jens

over 20 år siden

Jens

Birdie ja!

Jens

over 20 år siden

Jens

Så lenge var Henrik i golfparadis. Hvor er det blitt av alle supporterne da???

Supporter

over 20 år siden

Supporter

I dag viler vi øynene på Kari Traa ;o)

nico

over 20 år siden

nico

Mulig eagle og sikker birdie nå på hull 6

Jada

over 20 år siden

Jada

20f6t for eagle på hull 6...

nico

over 20 år siden

nico

birdie

Jada

over 20 år siden

Jada

bommet med 25 cm - sikker birdie

Golfentusiasten

over 20 år siden

Golfentusiasten

Ja, det er påfallende at med en gang det går litt dårligere, så forsvinner engasjementet. I dag har det vært mange timer med OL-sendinger også, så det kan vel forklare noe av den manglende interessen. Jeg har fortsatt tro på at Henrik kan klare dette, men han må minst ha to birdies til, trolig tre. Vi får krysse fingrene!

Pst

over 20 år siden

Pst

Enig, vi krysser fingrene og håper på 3 birdies. Mange hull igjen.

Golfentusiasten

over 20 år siden

Golfentusiasten

Synd med utslaget nå...

Golfentusiasten

over 20 år siden

Golfentusiasten

Bra!

der ja

over 20 år siden

der ja

synes han har klønet litt fra 100 meter i dag uten at jeg vet noe som helst om hvordan forhold han har hatt. Tror det er slitsomt og spille så tregt rundt på banen som de gjør i denne turneringen, mye venting og irritasjon. Go go Henrik....

Nico

over 20 år siden

Nico

Birdie put på hullkanten. par. Ikke det han trenger nå!!

Golfentusiasten

over 20 år siden

Golfentusiasten

Nå er løpet kjørt, tror jeg. Dessverre klarer han nok ikke cuten denne gangen

Pst

over 20 år siden

Pst

Vanskelig nå....

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

til de som mener det er rart det ikke er så mye trøkk her i dag.

det er altså første dag med OL. å si at det er påfallende, eller snakke om så lenge Henrik var i paradis blir kanskje litt drøyt.

det er ikke akkurat US Open elles MAsters han spiller, og opp imot OL som tross alt er en gang hvert 4 år, så er kanskje ikke denne pro-am'en så utrolig viktig....

tror ikke dette har så mye med at han ikke gjør det så bra. men det er bare min mening, så tro hva dere vil.... :O)

Nick

over 20 år siden

Nick

Han trenger kun 3 birdies for å være inne

Golfentusiasten

over 20 år siden

Golfentusiasten

Hei Tiger Mc.Would.
Det er allerede kommentert at det er OL idag, så jeg ser ikke noen grunn til at dette skulle kommenteres igjen.

Hvis du mener at det ikke utgjør noen forskjell i forhold til interessen rundt Henrik om det står at Henrik kjemper om seier på forsiden til VG, Dagbladet og Aftenposten, så tror jeg med sikkerhet at du tar feil. Han spilte for øvrig verken US Open eller Masters forrige helg heller... Nå blir det jo bare oss ihuga golffans som blir sittende å følge med. Til orientering kjenner jeg mange som aldri tidligere hatt noen interesse for golf som satt å fulgte med de foregående to helgene, og det kan jeg garantere deg at de ikke var alene om!

Jeg har på ingen måte sagt at nå er løpet er kjørt for Henrik, men hadde kort en kommentar om at interessen synker i de helgene det går dårligere med han. Dette er ikke unikt for golfen, men er akkurat det samme vi ser når hoppere, skiskytere, langrennsløpere sliter, eller når damehåndballen eller herrefotballen er i en downperiode.

Det er sannsynlig at mange heller velger OL enn golf de neste to ukene, men med bedre resultater, så ville garantert flere fulgt med

elbow

over 20 år siden

elbow

Tror også at OL er den viktigste grunnen, men det er heller ingen tvil om at man blir mer "gira" når det går så bra som det har gjort de to siste turneringene. Det er liksom ikke like moro å skynde seg til scangolf og rope BOGEY!

PS. Jeg mener ikke å være negativ til spillet hans med dette innlegget, men prøver kun å forklare interessenivået på dette forumet.

over 20 år siden

hvorfor tok du det så personlig at jeg svarte?
at du svarer med OL tidligere disser vel ikke for at jeg skal kunne utdype det nærmere???

jeg har på ingen måte sagt noe til deg personlig, bare skrevet min mening, som jeg også understreket, så at du ikke ser noen grunn til at noen andre enn deg har rett til å kommentere poenget med OL, det blåser jeg rett og slett i.

jeg sier ikke at det ikke er med noen påvirkning fra faktumet at det ikke går så bra denne helgen, men at jeg tror det er OL som er hovedgrunnen.
så, for ytterligere oppklaring. jeg snakker ikke til DEG spesiellt, jeg sier bare hva jeg tror, i forhold til hva de andre som har spekulert tror.

Julius

over 20 år siden

Julius

Hva er OL?

Golfentusiasten

over 20 år siden

Golfentusiasten

Hei igjen Tiger.
Hvem har sagt at jeg tok det personlig? Jeg beklager hvis innlegget mitt virket som et forsøk på å kritisere deg, eller å oppnå monopol på å kommentere OL-poenget. Det virker vel her som du tok innlegget mitt temmelig personlig...

Jeg kom med en presisering av hvorfor jeg hadde skrevet det jeg skrev i det forrige innlegget. Dette som en følge av at jeg var delvis uenig i det du hadde skrevet. I bunn og grunn tror jeg vi er enige i denne saken. ok?

Hvordan tror du det går med Henrik på de siste hullene?

over 20 år siden

hehe, jeg følger i hvertfall med inntil videre.... jeg er trøtt som faen, og jeg tok ikke innlegget ditt personlig.

jeg tror dessverre ikke Henrik klarer å finne flyten i dag.
han sa selv i natt at det var slitsomt å¨fokusere når folk som Donalt Trump gikk foran og somlet. i tillegg så er jo også Donald Trump en klovn, så han bruker mye energi på å få oppmerksomhet under spillet.
Når han i tillegg hakker seg fremover som en rookie, så skjønner jeg at Henrik, som er rookie i dette sirkuset, sliter med å holde fokus.

vi får se, men jeg tror ikke han tar det veldig tungt om han ikke går videre denne gangen. det er flere som sliter også, og leaderbordet er fullt av amerikanere som tidligere er vant til hoiende publikum og siruksturneringer hvor kjendisene får mer oppmerksomhet enn spillet.

Golfentusiasten

over 20 år siden

Golfentusiasten

Ja, det er jo slitsomt å sitte oppe i de sene nattetimer for følge med på golfen. Det virker som Henrik har hatt det litt tungt denne helgen, og det er frustrerende å måtte stå å vente på disse profilerte amatørene.
For han er det en grei erfaring, og, som du sier, Henrik tar det nok ikke så tungt heller. Sikkert en fordel også for oss om han ikke går videre, slik at vi kan komme litt mer uthvilte på jobben på mandag:-)

treputt

over 20 år siden

treputt

Burde vel ha fleska til på hol 14? Når ikkje denne greenen på to slag.Han har vel ingenting å tape?

Pst

over 20 år siden

Pst

HB har det tungt i dag...

treputt

over 20 år siden

treputt

Bogey.Er det nokon som veit om HB skal spele Nissan Open neste veke?

Pst

over 20 år siden

Pst

Er ikke på startlisten nå.

Golfentusiasten

over 20 år siden

Golfentusiasten

Jeg mener det har vært antydet flere steder at han skal ta seg fri en uke nå.

PlayBoy

over 20 år siden

PlayBoy

Vi har vel alle hatt perioder når vi sliter langt nedpå 20-tallet (stableford). Hjelper ikke samma f... hva en gjør, den ene ræva runden kommer etter den andre.
Helt til det snur noen uker (år) seinere.
Håper Henrik finner spillet igjen mye raskere enn det......
Ser det er andre antatt bedre spillere som er bak Henrik.
Camilo Villegas for eksempel har hatt en mye større nedtur enn Henrik.
De greiene på Pebble Beach egner seg ikke til trening engang, minner mest om de gangene jeg har tatt med GK-kandidater på banespill....
Ser at mange av de profilerte golferne (Tiger, David Duval, John Daly, Ernie Els m.fl) har funnet bedre ting å kaste bort tiden på.
Men det er sikkert en stor erfaring for HB å være med, selv om han blir satt helt i skyggen av hackerne han spiller sammen med.

704

over 20 år siden

704

En del negativt fjas her, syns jeg. At Henrik mister cut'en er ikke mer enn vi kan forvente. Det er bare tiger som kan gå månedsvis uten å misse en eneste cut.

Dette understreker bare det jeg har sagt i alle tråder der folk maser og fjaser om Ryder Cup og Masters etc. Gutten må jo få lov til å etablere seg på touren før vi skal utrope han til "verdens beste spiller".

Det Henrik har gjort så langt er milevis forbi det vi kunne forvente av han. De som har vært dumme nok til å tro at han skal fortsette å være blant de topp 15 i hver eneste turnering viser jo bare hvor lite de faktisk forstår om dette spillet.

Henrik har gjort noe som ingen fra dette landet har vært i nærheten av tidligere, og han kommer til å gjøre det igjen. Men vær snå snill å legg listen på et nivå som er realistisk for alle andre enn topp 10 i verden.

Henrik er en bedre representant for Norge enn de fleste ander norske idrettsmenn for meg, og det gjelder selv om han mistet cut'en i dag...

704

over 20 år siden

704

Et par skrivefeil og noen grammatiske errrrrrorer, men det får dere leve med... (hvilket faktisk også er grammatisk feil :o)

grammatikalsk heter det...

over 20 år siden

grammatikalsk heter det...

...

Golfentusiasten

over 20 år siden

Golfentusiasten

Hei 704.
Jeg forstår ikke hvordan du har lest innleggene over. Der har det vært kommentert at det er mindre interesse rundt Henrik når han spiller i samme periode som det er OL, og at med dårligere resultater i turneringene, så er det mindre prat om han. Det har ikke vært sagt verken at han er klar for Ryder Cup, Masters eller blant de beste i verden. Dette er noe som har vært antydet av folk som ikke aner hva de snakker om.

Hans resultater hittill har vært langt bedre enn man kunne forvente,og det at han har spilt inn rundt 1/3 av det han trenger for å beholde kortet allerede nå er helt strålende! Jeg er sikker på at Henrik kommer sterkere tilbake, og at det sikkert kan være lurt for han å ta en uke fri nå for å lade batteriene.

Henrik er en utmerket respresentant for golfsporten, og et forbilde vi kan være stolte av! Han er på et nivå som ingen andre norske spillere noengang har vært i nærheten av.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her