Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mgolf MI PRO

Redman

over 20 år siden

Redman

Forsøkte å poste dette innlegget på sidene til hr. Ramnefjell men der var det dårlig respons så jeg forsøker her også.

Ser at man kan få veldig billige Mgolf MI PRO "blades" etter konkursen i fjor.

Er det noen som kan komme med en review av disse?

Jeg har spillt i 8 år og nærmer meg 5 i hcp og føler at jeg har stagnert litt i spillet siste året. Spiller i dag med noen gamle wilson staff cavity back køller og ønsker å prøve blades i håp om at jeg kan få "arbeidet" ballen litt mere. Mine nåværende køller er noe "døde" i senter og jeg syntes det er litt vanskelig å få noen skikkelig go følelse. Har spillt litt med noen Mizuno blades jeg har lånt og har ikke noen problemer med dårlig playability så jeg treffer nok SS rimelig godt.

Noen som har et sett med disse som kan si noe om dem? Var de verdt 16000,- for 1 år siden så er de vel verdt noen få tusen nå?

Mgolf-fan

over 20 år siden

Mgolf-fan

Jeg kjøpte 2 sett, i tillegg til et sett MI pro FB.
Dette er blader i polert rustfritt stål, samme kvalitet som billige klonekøller, og ikke forniklet karbonstål slik som Mizuno, Titleist, Ben Hogan og andre dyrere bedre køller.
For å være blades er de oversize, og mye mer tilgivelige enn det man skulle tro. Er ikke så stor forskjell på MI pro og MI pro FB, de er like lette å slå med og har helt lik ballbane.
Negativt er at belegget/strukturen på slagflata slites fort av, og bladene blir stygge.
Av en eller annen grunn ble disse aldri presentert på hjemmesidene til Mgolf. Har kun møtt én spiller som har brukt dem, en svenske med +1,4 i hcp, og han var veldig godt fornøyd.
Selv venter jeg på våren så jeg får prøve dem orntlig på banen, men de funker meget bra på rangen. Mye lettere å slå med enn det man skulle tro av blades.
Men at disse har hatt en reell verdi på 16000kr er det bare markedsavdelingen i Mgolf som tror......
Sikkert er likevel at med den prisen du må gi i dag er dette et røverkjøp.

Redman

over 20 år siden

Redman

Ser på mine at det står MI PRO og ikke MI PRO FB som på sidene til mgolf. Så det er trolig 2 utgaver av det samme settet da eller?

Syntes det er utrolig rart at Mgolf køllene til den prisen kan sammenliknes med billige klonekøller, men jeg tror deg når du sier det. Det at belegget på slagflaten slites skjer vel med alle køller?

Takk for tilbakemeldingen...

Noen flere synspunkter?

Teldar

over 20 år siden

Teldar

Hvis du søker her på forumet så finner du en del info. Så vidt jeg vet så lagde Mgolf kun en type bladkøller.

Er hverfall svært fornøyd med disse. Anbefaler utgaven med True Temper stålskaf, og ikke carbonskaftene til swix.

Redman

over 20 år siden

Redman

Jeg har søkt men finner fint lite informasjon, det er derfor jeg spør. Mulig jeg ikke bruker søkefunksjonen riktig....

Redman

over 20 år siden

Redman

Hvis de kun lagde en type bladkøller så har de iallefall 2 typer med skrift bak på køllene. Noen heter jo MI PRO mens andre har trykket MI PRO FB "forgiveable blade?" bak på køllene...

Redman

over 20 år siden

Redman

Ingen som har noe å si om dette settet?

Hehe, ikke rart Mgolf gikk konkurs... de kan ikke ha solgt stort :-)

Mgolf-fan

over 20 år siden

Mgolf-fan

MI pro og MI pro FB er helt forskjellige køller å se på, men føles ganske like å slå med.
"MI pro" er rene bladkøller med rene linjer, minner om titleist 690MB eller Mizuno MP-33.
"MI pro FB" (forgiving blades) har en slags skålformet cavity som skulle gjøre dem lettere å slå med. Har ikke sett noen andre køller som ligner MI pro FB, men begge typene er suverent gode å slå med.
MI pro er vel fortsatt mulig å få tak i, men FB-modellen er utsolgt og borte for evig og alltid.

Redman

over 20 år siden

Redman

Ok, takk for oppklaringen...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her