Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Reklame

Tomm

over 21 år siden

Tomm

Nå begynner jeg å bli rimelig lei snikreklamen her.

Først var det Børje som begynte å fokusere på sine køller og hva som var på vei over dammen, men det var mere som privat person. Børjer virker nå som har mange gode hensikter og som en hyggelig fyr, men likevel..

Så hadde vi en golfklubb på Smøla som skulle inn i alle diskusjoner.

Nå har en Rype og golfverden begynt å blande seg inn og reklamerer vilt.

Er det nok nå? Webmaster?

Ps. Ønsker Nettogolf lykke til :-)

Hans E. Johnsen

over 21 år siden

Hans E. Johnsen

Tiltres. Jeg synes dessuten generelt at næringsdrivende som hevder at de driver sin virksomhet til beste for folket er litt snåle. Næringsvirksomhet drives pr. definisjon for å tjene penger. Hvis man bære skal være grei kunne man drevet virksomheten gjennom en almennyttig stiftelse....

Mmmm

over 21 år siden

Mmmm

Ja, er det ikke provoserende... ...det bare spiser meg opp innvendig! det er ikke lett!

Golfverden.com

over 21 år siden

Golfverden.com

Tar det til etteretning!

Enn dog tror jeg det er noen som spiller oss et puss her...

Gunnar

over 21 år siden

Gunnar

Reklamen gjør meg egentlig ikke så mye. Det er såpass åpenbar at det ikke er noe problem å skille den ut fra andre innlegg, så for meg er det helt OK og et "ikke tema" (noe av den synes jeg er interesant, og noe ikke, og sånn er det vel for mange flere her på forumet tenker jeg...)

Da er det verre med den anonyme drittslenginga og uthenginga det til tider er her på dette levende og viktige forumet...

ll

over 21 år siden

ll

Kan dere ikke unne noen et godt konsept.. Hvis noen klarer å skaffe
billigere fra "over there", så spiller det ingen rolle om noen tjener
penger på det... Det betyr bare at DU ikke var like smart....
Typisk norsk å klage på dette også...

Hans E. Johnsen

over 21 år siden

Hans E. Johnsen

Jeg unner alle et godt konsept, kapitalist som jeg er... Det ville du sett hvis du f.eks. leste mitt innlegg om Nettogolf et annet sted. Men da får man være ærlig å si at "hurra jeg har funnet en fet måte å tjene penger på"....

...bra sagt av anonyme Gunnar forresten.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Her inne på forum er det nå 126 tråder. Av disse så tellte jeg over 40 stk. som har div.former av utstyr og handel som tema i tittel. Det er muligens flere om man finleser alle.
Poenget mitt er at når omlag 30% av temaene er om utstyr, er det da så merkelig at dette opptar folk? Er all utstyrsomtale negativ reklame som enkelte blir uvel av? Her inne har det i hele vinter blitt diskutert og utvekslet erfaringer om køllebygging, og mange er de henvisningene som er gjort til div. firmaer i utlandet. Det er også i denne periode gjort mye reklame for utenlandske, og ikke minst Norske klubber. Ingen er blitt syke av dette så vidt jeg vet, men det har holdt liv i kalde golfhjerter i lengten etter grønne greener-uten sopp.
Det ville være synd om 30 % av trådene her inne ble sensurert bort fordi om noen var redd for at noen skulle få seg noen gratis reklame linjer. Ja, jeg er innhabil i mine meninger her, men jeg prater i alle fall for meg selv, og ikke for min gamle tante eller kamerat i bransjen.
Spørsmålet mitt blir da, hvorfor er det blitt så mye verre å navngi ett firma i dag, enn det var for x antall uker eller måneder siden? Har aldri før sett noen reaksjon. Hva er motivet for denne plutselige interessen? Er det muligens noen venners venner i bransjen som er motivet? Jeg vet ikke.

Imidlertid så tar jeg til etterretning at det er ønske om mindre av dette "ondet." Det er således slutt med å nevne mitt firma ved navn redaksjonelt. Men å kneble mine meninger, det greier dere ikke.

Børje Pedersen
xxxxxxxxxx.com

Tomm

over 21 år siden

Tomm

Børje, pust rolig, ikke så paranoid nå. Jeg er ihvertfall ikke etter deg.
Vi er helt sikkert mange som følger dette forumet fast, på jakt etter gode tips, heftige diskusjoner ol.
Uansett, det er stor forskjell på å nevne diverse firmaer som man ikke har interesser i, enn å konkret skryte og anbefale sitt eget firma, hjemmeside el. Og jeg snakker altså bare ikke om deg.
Du har sluppet unna frem til nå, men andre fikk den berømte dråpen.
Håper fortsatt du kan komme med gode råd og for min del også underskrive med hva du vil så lenge innlegget er mer enn en ren annonse for hvor man kan bestille ditt og datt. Da spiller du med åpne kort.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Nei da Tomm, jeg er ikke paranoid. Jeg har fortsatt gleden av å sette ting litt på spissen, det er vel derfor jeg får en del på snyteskaftet også.
Nå tåler jeg det meste, bare det ikke er personlig urettferdig, da biter jeg. Uten å reklamere for noe merke, vil jeg si at jeg må avslutte p.g.a. en avtale med en liten Gin. Takk, jeg skal hygge meg.

Hans E. Johnsen

over 21 år siden

Hans E. Johnsen

Tomm er på merket her - det er forskjell på å diskutere egen og andres virksomhet. Dette har ingenting med Børje å gjøre - men er generelle synspunkter - og for egen del kjenner jeg ingen innen din bransje Børje. Det er den samme kritikken somk rammer Asbjørn Ramnefjell når han skryter av Miklagard eller som rammet Morten Erichsen i NGF for noen år siden. Men siden du Børje stikker hodet frem - så la meg spørre deg om noe som kan illustrere poenget: Hvis en her inne diskuterer og snakker varmt om Top Flite og det senere viser seg at han er eneimportør - så blir vel også du litt skeptisk til om det var lommeboka eller hodet som kom med meningen ? Dermed er det IKKE sagt at du har snakket med lommeboka..... det var et eksempel (ikke ta alt så personlig...)

Tomm

over 21 år siden

Tomm

Et godt eksempel er han som skrev et leserinnlegg på Golfsiden.com og ble tatt med buksene rimelig nede.

http://www.golfsiden.com/leserbrev/lbbjornsetre280503.html

Dette svaret anbefales å lese, svært bra:
http://www.golfsiden.com/leserbrev/lbthomasselbekk300503.html

Espen Ødegaard

over 21 år siden

Espen Ødegaard

Jeg tror det er behov for at noen tenker litt etter hva det er de holder på med på nettstedet her.

Vi opplever her i dette forumet, som noen har påpekt, at det foregår en sammenblanding av roller. Markedsføringsloven § 1 fastslår imidlertid at "All markedsføring skal utformes og presenteres på en slik måte at den tydelig framstår som markedsføring."

Når man som ansatt eller innehaver av et firma henvender seg til almenheten via forumet her og formidler et budskap som har til hensikt å øke salget i firmaet, da er det markedsføring. Da plikter man å markere at budskapet er et markedsføringsbudskap, hvis ikke det er åpenbart. I andre medier gjør man det med å merke budskapet "Annonse" hvis det kan være tvil. Jeg ser ikke noen grunn til at man ikke skal gjøre det samme her.

Og hvis du av en eller annen grunn synes dette er noe visvass som man ikke behøver å brys seg om, så bør du kanskje likevel tenke deg om, hvordan dette virker på oss andre som potensielle kunder: Jeg for min del blir skeptisk til seriøsiteten i virksomheten, og følgelig lite kjøpelysten, når jeg ser det som synes å være snikreklame på denne måten.

NETTOGOLF.com v/ Børje Pederse

over 21 år siden

NETTOGOLF.com v/ Børje Pederse

Skal ikke svare direkte noen spesiell, men redegjøre for en del tanker og konsekvenser av en del konklusjoner.

Det har i alle tider her inne på forumet blitt stilt spørsmål om utstyr, og hvor de forskjellige saker kan skaffes. Det er stilt spørsmål om hvilke nettbutikker som til en hver tid er grei å handle fra. Mange er webadressene som har virret rundt på dsisse sidene, uten at noen har stilt kritiske spørsmål. Selv ikke de gangene det ehar dreid seg om norske næringsdrivende, enten av dem selv eller andre. Først når det kommer ett norsk nettsted som leverer til samme priser som Amerikanske blir det ramaskrik om snikreklame og utidig markedsføring. Kan noen fortelle meg hvor forskjellen ligger?
EKSEMPEL:
Det blir stilt ett åpent spørsmål om skaftvalg her inne.
Det kommer svar fra Lars Chr.Hansen, Golfverkstedet. PS For de som ikke vet det så driver han næringsvirksomhet. Ingen stiller kritiske spørsmål ved dette, selv om han åpent inviterer folk direkte til sitt firma.
Personlig synest jeg det er helt greit, det gjorde jeg også før jeg startet opp.
Det som ikke er så greit, er at om jeg svarer på det samme spørsmålet, blir det snikreklame og utilbørlig markedsføring. Lars svarer når han kan, og det bør jammen jeg også få gjøre.
Når andre kan anbefale både norske og utenlandske nettsteder med full webadresse, bør jeg vel kunne svare på spørsmål under mitt eget navn.Andre svarer med firmanavn i tillegg til personnavn, og hvorfor er ikke noen opptatt av det?
Konklusjonen er derfor at jeg vil fortsette i samme spor som har hvert akseptert her inne i åresvis, før det kom noen som de etablerte og en del proer føler seg truet av.Om en del selvfølgelig prater for seg selv, vil de alikevel bli tatt som talerør for andre næringsdrivende. Det er jo også andre næringsdrivende her inne som liker å skrive anonymt.

Konsekvnsen av dette bevisste valget jeg har tatt, er åpenbar. Det vil fortsatt falle en del tungt for brystet at jeg ikke holder kjeft, og at jeg dermed selvfølgelig får en del PR, som de andre også får.Disse får fortsatt gi meg oppmerksomhet, det er kanskje mere verd enn noe annet.
PS Jeg vil presisere at jeg bare har brukt Lars Chr. som eksempel, uten på noe om helst måte å kritisere ham. Tvert imot vil jeg anbefale ham som den reale fagmannen han er.

Børje Pedersen
Nettogolf.com

Tomm

over 21 år siden

Tomm

Børje, har du ikke oppfattet poenget?
Dersom du gir et råd og åpent og ærlig forteller hvem du er, så er det etter min mening greit.
Men når du i et innlegg skriver:

"Bygger`n (09. Sep - 17:29)
Prøv nettogolf.com. de har også gode priser på ferdige sett etter dine ønskemål."

så gjør du nettopp ikke det. Da blir det er klart brudd på det Espen Ødegaard så bra skriver. Da er det ingen som tar businessen din på alvor. Dumt og ikke ødelegg for deg selv. Men du tar jo jaggum meg ikke gode råd på alvor.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her