Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Caddien dropper Tutta for HB!

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Caddien Mark Fulcher vraker Suzann Pettersen til fordel for Henrik Bjørnstad.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=301942

Greit at det er profesjonelle folk vi snakker om, men det stinker litt. Her har Tutta tatt Henrik inn i huset sitt og lånt ham caddien sin, så ender det opp med at hun skader seg selv med gjestfriheten sin. Caddien forstår jeg, det er Henrik jeg mener burde handlet annerledes.
Hva sier dere?

x

over 19 år siden

x

Har jo ingen peilig på hva som ligger bak dette, SP kan jo være helt enig i dette for alt vi vet. En ting er 100% sikker er at dersom reporterene kan vinkle det slik at det blir en sak ut av det så gjør de det.

undrende

over 19 år siden

undrende

Jeg er ikke så sikker på at skylda skal plasseres på Henrik her, utover at han har spilt svært godt så langt. Jeg vil tro at det som ligger bak avgjørelsen til caddien var at han nå så at han kan få jobbe sammen med en mannlig spiller som hevder seg på touren, og at det gir vesentlig mer kroner i kassa. Det er jo vesentlig mer penger Henrik kan spille inn enn det Tutta kan. Vi får bare håpe at ikke dette ødelegger for mye for Tutta (for et forstyrrende element har det garantert vært), og at ikke hun og Henrik får ødelagt vennskapet av dette.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Var det ikke slik at MF spurte HB og HB sa at det var greit dersom MF avklarte med SP? I såfall helt greit i mine øyne!

Ikke rart at MF har lyst til å følge HB, 10 ganger så mye penger og "støy".

Storm i tannglass.

Henrik uskyldig?

over 19 år siden

Henrik uskyldig?

For å være helt ærlig, så tror jeg også at Henrik er vesentlig hyggeligere enn det Tutta er! Tutta lager mye støy og liv rundt seg, men ser man bort fra hennes fantastiske resultater i Solheim-cup, så kan hun da strengt tatt ikke vise til noen resultater som er i nærheten av det Henrik har gjort. Hun fremstår som ekstremt selvsikker, og tildels usympatisk, men det kan være en image greie. Henrik har jeg snakket med flere ganger, og han er svært jordnær og hyggelig. Hvis det stemmer at Henrik har sagt til caddien det som avisene sier, så kan jeg ikke se at han har gjort noe galt.

Olje-konsulent

over 19 år siden

Olje-konsulent

Jeg også jobber der de betaler mest.
Skulle jeg jobbet for Tutta tror jeg ikke jeg hadde blitt så feit som jeg er......

Måseschitt

over 19 år siden

Måseschitt

money money money..........................

Niblick

over 19 år siden

Niblick

Professional golfers sack their caddies all the time without a blink of an eye. Tutta will find a good caddie no problem. This happens all the time and in the end it is up to the caddie who he or she wants to work for.

A great book to read is 'Bagman' by Colin Byrne who is the present caddie for Retief Goosen. In this book you really get a great insight in the world of professional golf especially how tough the life of a 'normal' caddie is.

It is a little sad that this has happened within Team Norway but I can guarantee that Tutta did not have a one year contract with 'Fulch', now why is that? Well because Pro golfers are fickle and as soon as it gets hard they need a change and often the caddie bears the brunt of it and the pro dumps them like a ton of bricks.

If players or caddies want continuity then they are going to have to start long term contracts but no one ever does because both parties like chasing the buck...and trophies.

Good luck to Fulch, he deserves this. He has been loyal to Tutta for two years which is a long time in this day and age.

There will loads of caddies queing up for her...

You guys all know Tiger's caddie...guess who he caddied before just before Tiger....

Per Haugsrud! Per was Steve Williams last bag before he swapped to Tiger.

Henrik og Tutta

over 19 år siden

Henrik og Tutta

Hei. Det er selvfølgelig helt vanlig at man bytter arbeidsgiver, men spørsmålet er hvordan denne saken kan tenkes å påvirke forholdet mellom Henrik og Tutta. Hva tror dere? Jeg synes det ville være svært uheldig hvis våre to desidert beste golfere ikke fortsetter å samarbeide, slik at de kan dele sine erfaringer!

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Nå har jo caddien selv sagt at det er hans skyld at overgangen ble gjennomført på en uheldig måte, og han har vistnok sagt unnskyld til Tutta. Da tror jeg både Tutta og Henrik er voksne nok og profesjonelle nok til ikke å la en slik sak ødelegge for samarbeidet dem imellom og Team Norway.

Calle

over 19 år siden

Calle

Ser at Tutta er sur i VG. Dette aktualiserer spørsmålet noen av oss har stilt, hva er det egentlig Allbu gjør der borte ? Er han kun sportsdirektør for Henrik ?

Hvis Team Norway skal overleve kan ikke slik åpenbar dårlig kommunikasjon og amatørskap få fortsette. Må da være bedre å ansette en egen manager for Henrik som kan bære kofferter og bestille hotell ? Så kan Allbu konsetrere seg om det som egentlig er jobben hans.

Fulcher har selvfølgelig gjort det eneste rette, han har valgt en tryggere og bedre betalt jobb enn han hadde.

Maverick

over 19 år siden

Maverick

...og det VG skriver er selvfølgelig hele sannheten...

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

At Tutta er sur er vel ingen nyhet.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Aalbu ante vel intet om dette før etter at det ble avklart, så her har MF kjørt sitt eget løp.

Hadde HB sagt fra til Aalbu hadde det sikkert blitt en mer komplisert sak, nå ble alt opp-og-avklart umiddelbart, og Tutta klarer seg nok uten problem.

Er vel ikke gøy at en aktet ansatt sier opp, men slik er nå engang verden.

Ingen grunn til at Aalbu også blir snurt, bli voksne og tråkk videre i fairway.

Lavida

over 19 år siden

Lavida

Denne caddien har prøvd å komme inn på PGA-touren i 20 år, og i lykkerusen over den strålende sesonginnledningen blåser Henrik tilliten Tutta har utvist for å få denne fantastiske caddien på laget. Takk for hjelpen, Suzann!!

Hvis han er så utrolig dyktig er det vel litt mistenkelig at han har satset på norske rookies som sitt spesialfelt...

Glem at Aalbu ikke visste dette! Alle som følger med skjønner at det har vært idyll og kos mer enn lenge nok, det var nok på høy tid å bruke litt av tabbekvoten...

Calle

over 19 år siden

Calle

"Allbu ante vel intet..." , nei han har bare vært limt inntil Henrik de siste tre ukene, delt soverom, kjørt bilen hans og bært koffertene hans. Selvfølgelig viste Allbu alt. For øvrig en helt riktig besluttning å gjøre dette slik, hvis Allbu var Henriks manager. Så vidt jeg har forstått innebærer sportsdirektør at du tar ansvar for alle forbundet satser på.

Albu er som kjent en som liker seg i media der han kan tømme seg for mange ord. Sett i lys av dette er det selvfølgelig mer morro å følge Henrik enn de andre spillerne forbundet satser på, som ikke har levert en dritt og som knapt kan kalles talentfulle lengre...

Janne

over 19 år siden

Janne

Et eller annet er uansett merkelig i forhold til Aaalbu og hans rolle (eller manglende rolle) i forbindelse med dette....

Lederansvar

over 19 år siden

Lederansvar

Dette virker utrolig rotete og alle fraskriver seg skylden. Det virker som om caddien påtar seg alt her. Skjønner godt at Tutta føler seg skikkelig lurt. HB velger letteste utvei og sier det var caddien sin beslutning. Dette høres jo utrolig ut. Og hvor har Aalbu gjemt seg ?? Han har jo til og med bodd på rom !! med HB. At de ikke har diskutert saken blir jo helt OB å si. Han som leder MÅ jo ta ansvar her. Ryker "flaggskipene" i Team Norway tipper jeg resten av laget også ryker. Dette blir for dumt.

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Jaja. Så fikk man endelig skrevet litt dritt om Henrik Bjørnstad. Kunne ikke vare evig at vi skulle være positive.

Saken er så enkel som at Henrik er mere attraktiv å være caddy for enn Susann, så derfor "meldte" han overgang. Akkurat som norske fotballspillere melder overgang til utenlandske klubber. Høyere nivå, og mere penger.

Hva har Susann egentlig oppnådd? Gjort det bra i Solheimcup og bannet på TV. Nei sats på Henrik med god samvittighet Mark.

Jojo

over 19 år siden

Jojo

Til Jørgen
Tror ikke det er noen som tviler på caddiens motiv for "overgang". Problemet ligger vel på andre områder.

Balthazar

over 19 år siden

Balthazar

Ååååååå så mye vi vet, og såååååååååå flinke vi er til å skrive hva som er galt og riktig.
Siden Tutta er skuffet betyr det at hun tydeligvis ikke likte at han skiftet beite.
For Henrik er det litt i samme gate som å ta dama fra bestekameraten sin. Det er noe man ikke gjør.
Men det er en kjennsgjerning at den som er flinkest til å grafse til seg er den som får mest. Så jeg antar at både Henrik og Caddieboy er fornøyde til tross for bismaken, og det er slett ikke sikkert at Tutta taper på det, bortsett fra irritasjonen og bryderiet med å skaffe en ny bagbærer.
Men det er noe som heter lag-ånd, og den ødelegges når noen på laget tar noe som tilhører andre på laget uten dennes velsignelse.
Ingen bør kritisere Aalbu for det som skjer, han har ikke noe med det. Han har gjort sin jobb, fått Henrik inn i PGA-sirkuset. Ser ut som HB har etablert seg bra, og da har ikke Aalbu så mye mer å bidra med. Hans oppgave er nå å avslutte piccolotjenesten i utlandet, dra tilbake til arbeidsgiveren sin, og fortsette å utvikle norsk golf.
Så får Henrik og Tutta ordne opp seg imellom. Ville være synd dersom de blir uvenner fremover, men på den andre siden ser de neppe så mye til hverandre (bortsett fra på klubbmesterskapet) siden begge spiller på hver sine kanter av kloden.

Amatøren

over 19 år siden

Amatøren

Her diskuteres det og gis karrakteriseringer av mennesker og sak dere ikke har filla greie på.
Dra for all del HB ned i dritten

eisp

over 19 år siden

eisp

Da caddyen har mer lyst til å arbeide for andre enn Suzann, tror jeg det er til det beste for Suzann å finne seg ny uansett. Ikke at Henrik B begynner, " neida, bli hos Suzann du, dille dalle".
Som det er nevnt tidligere, det har ikke vært noen langtidskontrakt, så da har man lagt opp til at bytter skjer oftere. Dersom Suzann var så oppetter ørene glad for å ha Mark som caddy burde det vært kontrakt med litt tidsperspektiv. Kan spilleren droppe caddyen på dagen bør det være motsatt også.

Dette blir egentlig en repetisjon av hva Niblick sier lengre oppe i denne tråden, men syntes det han skrev var fornuftig:-)

Lake Placid

over 19 år siden

Lake Placid

Jeg blir nesten satt ut av all synsingen her nå - og jeg har selv synset MYE på dette forumet.....makan til tullprat.....skjerpings!!

Hvor mange av dere kjenner denne saken godt nok til å fyre løs med skarpt mot alle de innvolverte/diskuterte?

Jeg ønsker både Tutta og Henrik alt det beste - jeg kan sågar steppe inn som caddie for Tutta - hvis hun skulle være ultrasuperutopiskdesp....(har erfaring fra Challenge Touren - utrolig nok...som caddie altså...)

Tiger McWould if he could

over 19 år siden

LP da.... du vet at du har for dårlig dybdesyn til å gå caddie. det ender bare med at en sur svenske kjefter på deg for at ballen din ligger så nære at det forstyrrer han når han prøver å slå tredjeballen inn i skogen.......

:O)

Lake Placid

over 19 år siden

Lake Placid

Dybde? Hva er det?

Svensken er føirrbainna ennå......selvom det ikke var min ball....

LP

over 19 år siden

haha, ja stemmer. det var Asle sin........

Svensken er kronisk sur, og kronisk kanskje den tregeste lav-handicapperen jeg noensinne har spilt mot.

Hvor f...var Aalbu???

over 19 år siden

Hvor f...var Aalbu???

Hadde kanskje vært en bedre ide når saken kom på banen at Henrik selv hadde pratet med Suzann?

Men at dette kom som lyn fra klar himmel er helt hinsides å mene.
Dette er Aalbus ansvar. Dette måtte han ha sett. Dette skulle han ha løst med dialog før det ble en mediasak. Aalbu kan jo starte snakketøyet å forsøke å lande med nedslag i denne saken. I min verden kommer han ikke fra dette uten en ripe som kun kan lakkeres!

Og mediene blåser opp dette som en toppnyhet. Lett å være etterpåklok i en slik situasjon. Har denne saken flere sider som det passer at ikke kommer frem for å lage sensasjon??
Lurer på hvor mye omtale dette hadde fått for et år siden.

BBB bad bag boy

over 19 år siden

BBB bad bag boy

Tutta er grinete.
Det har hun grunn til.
Aalbu har ingenting med saken å gjøre selv om han snakker seg i hjel med de involverte.
Som straff skulle Henrik måtte bære bagen til Tutta det neste året.
Snart er formtoppen til Henrik over, og da vil han tjene mer som caddie for Tutta enn som cut-misser på gutteturen.
Nemlig
PS! håper ingen tar meg seriøst og blir sinte.

Calle

over 19 år siden

Calle

Allbu var som vanlig fremme på dagsrevyen i går kveld å fraskrev seg alt ansvar. "jeg har ikke blitt informert om dette altså,,,.. "Fulcher har håndtert dette helt på egen hånd..."

Han følger opp med " jeg har vist om dette i over en uke....". ...Hæ, er det mulig.....

Allbu forsetter sin trend fra sine andre jobber med å ta ære når det går bra og stikke hodet i sanden når det går dårlig. Folk i Stabæk rister forsatt på hodet over at han stakk med halen mellom beina så fort det ble 1 div.....

lk

over 19 år siden

lk

Men hva skulle Albu ha gjort da? Han er ikke en lagleder som i andre idretter hvor han har ansvar og kan bestemme over spillerne. Henrik og Tutta styrer seg selv og får finne ut av ting på egenhånd.

lk

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Endelig en ny mulighet for enkelte til å kritisere Aalbu, hjelpe og trøste.

Blir spennende på PB, hadde ikke mindre enn 6baller i vannet på hovedbanen på simulator forleden, ikke bra.

jaja

Anne Kari

over 19 år siden

Anne Kari

Utrolig hvor såre noen Bæringer er fordi Aalbu skiftet beite, da. Gå litt inn i dere selv, så finner dere kanskje ut at dere egntlig er såre rett og slett fordi Stabæk rykket ned i 1. divisjon.

Og så tar dere det ut over Aalbu.

BBB

over 19 år siden

BBB

Dette skjedde for en uke siden, men media fikk ikke teften før i går.
Aalbu ble ikke informert før det hele var i boks, og det er altså en uke siden.
Calle, før du uffer deg over andre bør du kanskje uffe deg litt over deg selv. Er ikke første gangen du tråkker i myra i sokkelesten.
Mulig Aalbu er ei linselus, men han er likevel den eneste i golfforbundet som får noe til å skje.
Aalbu er en kapasitet som drar lasset så fort at mange andre faller av i svingene. Det vil alltid være en viss turbulens rundt slike personligheter, og det er ikke alle steder de passer inn. Aalbu passet ikke inn hverken i skiforbundet eller Stabæk, men han gjør en god jobb i golfforbundet.

Calle

over 19 år siden

Calle

Ja, jeg registrerte at Allbu kritiserte Henrik for ikke å ha tatt dette med han. (ansvarfraskrivelse) alle måtte forstå at dette fort kunne skje...

Kapasitet innenfor hva da ?? Eneste jeg har registrert han bidrar med er å prate fort om ingen ting...

Tom

over 19 år siden

Tom

Da har du tydeligvis ikke registrert at Henrik bønnfalt han om å bli med i helgen.

Calle

over 19 år siden

Calle

Har aldri påstått at Henrik ikke trenger selskap og noen til å hjelpe seg der borte. Med alt oppstyret på PGA touren er nok dette nødvendig.

Min kritikk har gått på at sportsdirektøren i NGF driver piccolotjeneste der borte. Han må da vel ha andre og viktigere oppgaver når du ser hvor dårlig alle de andre toppspillerne våre er..Når han da i tillegg ikke klarer å følge med på hva som skjer i team norway og det blir en konflikt mellom våre to beste spillere, så blir det for dumt mener jeg..

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Til Calle.

Ja er det nå en konflikt mellom SP og HB? Eller er det noe tabloidene og uinformerte forumdeltakere som har skapt en konflikt ut av dette?

Jeg tror HB og SP er proffe og har lagt dette bak seg. Om man ikke takler dette, synes jeg de ikke har noe i den businissen å gjøre. Ja faktisk ikke i noen businisser i det hele tatt.

over 19 år siden

hva med å komme med noe konstruktivt i stedet for å rakke ned på saker du ikke kjenner alle fakta i, Calle?
du leser avisene, og tar alt for god fisk, mens partene selv ikke har sagt noe om at de har problem seg i mellom.
slapp av og vent og se. kanskje det ikke er noe problem i det hele tatt.
selv er jeg enig i at med media sin fremstilling, så ser det ikke bra ut, men på den annen side, så ropte VG "DOBBELGBOGEY" når Henrik fikk Eagle i går....

:O)

Konfliktskaper

over 19 år siden

Konfliktskaper

Hva tror du ?
Er det noen som skaper konflikt, eller ER det konflikt ?
Det er ihvertfall et godt grunnlag for konflikt, og jeg tror 99% ville blitt sure hvis de var i samme situasjon som Suzann Pettersen.
Dette er en råtten greie, på godt norsk heter det tillitsbrudd.
Hvis du låner bort noe til en venn, og ikke får det igjen, hvordan påvirker dette vennskapet fremover ??
Tenk litt !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Calle

over 19 år siden

Calle

Tiger, du er vel den eneste som ikke har registrert at Tutta er sur og sier " at dette har skapt trøbbel og mye ekstrarbeid for meg ...osv".."de innvolverte har håndtert dette på en dårlig måte ..osv"..

Ellers så slutter jeg meg til Jørgen som mener at det er for mange businisser involvert..

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Her har det vært snakk om å ta dama fra kompisen. Og det er snakk om å låne noe til en kompis. Da kan vi jo slå det sammen og få essensen her:

Om du låner bort dama di til en kompis, vil det alltid være en viss mulighet for at dama di synes kompisen din er bedre enn deg. Det er en kalkulert risiko man må ta inn i beregningen.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Helt sikkert en standard problemstilling i alle miljø.....

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Det viser seg til slutt. Det er penger som rår.
Personkonflikter er ofte medieskapt.

http://www.golferen.no/wip4/

Olsen

over 18 år siden

Olsen

Denne linken er litt bedre da forsiden endrer seg hele tiden:

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=125841

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Vel, er det en ting jeg har lært gjennom et langt liv, så er det at det er ingen som juger og overdriver mer enn media.

Faktisk så lever de av å juge :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her