Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kan noen anbefale komponentsett?

ARILD

over 21 år siden

ARILD

Jeg er en høy HCP golfer som har tenkt å bygge meg et nytt golfsett. Jeg har sett litt på køllene til Dynacraft.

Hva bør jeg kjøpe?
Jeg har tenkt 3-PW DFS-II eller Pro Cavity
Dynasteel CB sand wegde
(Alle fra Dynacraft)

Hvilke woods bør jeg kjøpe?
Tenkte kanskje på Dynacraft DFS II, men jeg har hørt mye bra om både Bang og SMT

Trenger jeg driver?
I så fall, hva bør jeg kjøpe?
Det er jo engang slik at det er gøy å slå langt selv om det ikke alltid er lurt.

For å velge skaft, bør jeg måle swingspeed, evt få noen råd fra en pro? Jeg slår ca 145m med 7'er jern.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Er du usikker, så gå inn på dynacraftgof.com, clubfitting, og du får all den hjelp du trenger både til jern og driver.

Børje Pedersen
Nettogolf.com

Swinger

over 21 år siden

Swinger

Hvis du er høy HCP og slår 145 meter med 7'er bør du få målt svinghastighet eller målt lengden på nytt. Husk at det kun er carry som teller - ikke hvor langt ballen ruller. Du bør også snakke med proen din om ballbane. Ballen bør jo stoppe på greenen - ikke rulle for langt.

Dette sier jeg ikke for å fornærme deg, men jeg hadde selv dette problemet. Jeg slo langt - med en lav ballbane - mye rull - lite kontroll. å etter noen år slår jeg faktisk 145 meter mde 7'er, men høyt og lite rull og mye kontroll

Det er mye snakk om stivhet i skaftene i forhold til nevnte svinghastighet. Husk at det høres tøft ut å ha stive skaft, men Proene bruker så myke skaft de kan uten å miste stabilitet. Dvs. er du i tvil - ikke gå til et stivere, men til et mykere.

Ellers, så har Børje helt rett. Kjøp og lær gjerne av hans firma.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her