Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ny Ben Hogan CFT Ti Hybrid

Rescue Me

over 20 år siden

Rescue Me

Fornyer utstyret for tiden og nå var tiden kommet for å velge en rescue kølle. Har Callaway jern og wedger og var innstilt på å kjøpe Callaway Heavenwood rescue også, men ikke uprøvd.

Butikken hadde for ikke lenge siden fått inn den nye Ben Hogan CFT Ti hybridkøllen og jeg tenkte at den fikk bli utfordreren til Callaway. Var egentlig bare interessert i å sikre meg at Heavenwood var grei nok, men det hele ble en svært skuffende opplevelse. Sleit voldsomt med å få høyde på ballen med Heavenwood. Selv om Heavenwood-køllen hadde 1 grad mindre loft (20 kontra 21 grader) var forskjellene mye mer påtakelig enn at de kunne forklares ut fra loftforskjeller.

Dessuten traff jeg veldig mye renere med Ben Hogan. Køllene opplevdes også veldig forskjellige å slå med. Ben Hogan kølla har opplagt tyngre hode enn Callaway og er generelt noe tyngre å svinge med. Rent estetisk var Ben Hogan en nytelse. Litt billigere var den også.

Det ble selvfølgelig Ben Hogan. Vet at mange er svært fornøyd med Heavenwood, men muligens er dette en kølle for de med lavere handicap enn undertegnede som er grønt kort spiller.

Noen flere som har erfaring med den nye hybriden til Ben Hogan ?

klaus

over 20 år siden

klaus

Gikk i fjor til innkjøp av rescue køller etter lang tid med prøving av ulike merker. Valgte taylor made sine, og har ikke angret et eneste sekund. Veldig gode å slå med, og virker tilgivende. Personlig likte jeg disse mye bedre enn de merker du nevnte, først og fremst på det jeg følte når jeg stod over køllene og skulle til å slå. Følte spesielt at callaway sin rescue "ser" veldig lukket ut........ i adresseringen..

Men smaken og baken er begge delt............

Rescue Me

over 20 år siden

Rescue Me

Nå kom vel Ben Hogan CFT Ti i januar i år så det var nok forgjengeren du forsøkte. Sikker ikke så stor forskjell på de.

Forøvrig enig i din kommentar ang Heavenwood. Den ser neste litt skremmende ut under oppstilling. Lett å få negative tanker.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Jeg spilte med 3. og 4. hybrid fra BH. forrige sesong.

Har byttet begge ut med jern.....

Albert Einstein

over 20 år siden

Albert Einstein

har en BH 4 Hybrid, og den er fantastisk.
har også nå en Taylormade Rescue Dual 3, og denne er helt magisk.
slår både lengre og rettere enn med Jern i samme klasse, og føler meg tryggere ved oppstilling.
Mye lettere å slå fra rough, og veldig dugelig når man skal slå et mellomlangt utslag på en halvlang Par 4.

ah.... drømmer om sommer nå...... :O)

Vips

over 20 år siden

Vips

Kjøpte i fjor en 17 grader og en 21 grader MS 0703 rescue fra Olyo.

Når var jeg litt skeptisk til å kjøpe "billigmerke" men fy flate så gode de er. Kostet ca en høvding pr stk og såååååååå morsommme å spille med. Det går langt og beint og uten at jeg prøver å slå godt en gang.

Kan anbefales på det sterkeste. Har testet callaway sine og de er ikke noe bedre, bare dyrere.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her