Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

PRESSEMELDING "Amerikapriser i Norge"

NETTOGOLF.com

over 21 år siden

NETTOGOLF.com

Etter hvert er det blitt mange som bygger sine køller selv,og som har måttet importere komponenter selv fra USA. Det er også mange som har gått samme veien for å kjøpe ferdigmontert utstyr rimeligere. Problemet har vært at frakten har blitt veldig høy i forhold til vareverdi, og tungvindt ved event. reklamasjon. Vi har nå startet firmaet Nettogolf, som totalt sett leverer varene billigere enn om den enkelte bestiller selv. I tillegg blir kjøpslovens bestemmelser gjeldende. Vi har fått representasjonsavtale med BANG GOLF, SMT GOLF og Dynacraftgolf, og venter svar fra ett par andre.
Prisene er enkelt og greit Amerikapriser pluss ca 15 % til dekning av frakt og fortolling. Momsen kommer på til slutt desverre.
Konseptet er at vi ikke ligger med noe lager, men bestiller etter ordre. Dette fører til ca. 14 dagers leveringstid, til gjengjeld har har kunden ett bredt sortiment og gode priser å velge fra.
For de som ikke vil montere selv, leveres det ferdig montert til en hyggelig pris.

Vennlig hilsen

Børje Pedersen
Nettogolf.com

PS Denne saken har jeg sendt ut som pressemelding, men i og med at ikke Scangolf har noen redaksjonelle spalter, håper jeg det er greit at den ligger her.

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

VELKOMMEN
Dette det beste som har hendt norsk golf.
Å få tak i billige komponenter uten å måtte vente til det har samlet seg opp nok interesserte til å dele fraktprisene på slik at det lønner seg å bestille er ike alltid så lett. Nå er denne jobben organisert i stor skala av Børje.
Til tross for at golfens utstyrsverden i mange tilfeller er blottet for fornuft, bør dette bli Norges desidert største leverandør av utstyr.
Håper du etterhvert får ordnet avtaler med Maltby, Integra og TurboPower også.

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

Har du noe på gang med Golfsmith ????

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Børje: slike bør IKKE legges ut på et diskusjonsforum, men sendes pr. mail til scangolf. Hadde jeg vært webmaster hadde jeg fjernet det umiddelbart. Det er en gylden regle å spørre først !

Webmaster

over 21 år siden

Webmaster

Jeg fikk en forespørsel av Børje Pedersen på e-mail, men denne kom på et tidspunkt hvor det er naturlig å ha hodet på puta...

Det er ok å la den ligge i dette forumet da meldingen er relatert til flere diskusjoner/spørsmål vedr. import av komponenter og bygging av køller. Pedersen har også tatt del i flere diskusjoner om dette emne. I tillegg ønsker Nettogolf.com å annonsere for sin service på denne siden. Da syntes jeg det er helt ok.

Espen Ødegaard

over 21 år siden

Espen Ødegaard

Er det meg det glipper litt for?

Ovenfor blir det fortalt at prisene er USA-priser + 15 % + moms.
Når jeg så går inn på nettogolf.com-sidene for å se på grep finner jeg følgende:
" - Inntil videre må vi henvise til dynacraftgolf.com for grepvalg. Velg det som ønskes,og legg det inn i kommentarfeltet ved ordreavslutning. Prisen finner du ved å gange $ med 11".

Hvordan blir en dollarkurs på ca. 7,5 + 15 % + moms tilsammen 11.
Selv om sluttprisen vel er OK nok uansett, ser det for meg ut som at 20 % hadde vært en riktigere angivelse.

Espen Ødegaard

over 21 år siden

Espen Ødegaard

Her går det kanskje litt (for) fort i svingene?

Når du tilbyr produketer via elektronisk handel, er det visse formaliteter du må ivareta, som f.eks. å identifisere den juridiske enheten som tilbyr varene. (Se bl.a. e-handelsloven: http://www.lovdata.no/all/hl-20030523-035.html).

Nettsidene er bare identifisert med nettogolf. Det er imidlertid intet firma som er registrert med dette firmanavnet.

Det er prisverdig at noen tar initiativ til å tilby prisgunstige varer i det kanskje noe opphetede golf-markedet. Man svekker imidlertid ikke kundegrunnlaget ved å opptre så seriøst at vi i det minste kan vite hvem vi handler med :-).

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Beklager Espen, du må nok regne en gang til, men da med riktige faktorer.Dollarens midtkurs er rundt 7,60 og salgskursen som betalingsformidlerne bruker er nermere 7,7. 10 $ +15%x7,7 +24%
=109,8. Hadde jeg brukt 20% som du påstår ville svaret blitt 114,50.
Uansett er dette flisespikkeri, dagens valuta vil hele tiden hoppe og danse. Mener du da at jeg skal endre prisene daglig i forhold til valutaen? Nei, jeg ser det mere som ett forsøk på å diskreditere Nettogolf.com uvisst av hvilken årsak.En del av innleggene her inne og på andre golfsider, har vist meg sider av enkeltes karakter jeg liker dårlig. Du kan derfor stole på at jeg sørger for at jeg har ryggen fri til en hver tid.Jeg kan love deg at janteloven ikke skal få sverte Nettogof.com.

Middelsvingeren

over 21 år siden

Middelsvingeren

Jeg synes dette er et meget bra tiltak som jeg virkelig håper Børje klarer å få til å gå rundt.

Vi har vel flere opplevd å ville bestille småtterier fra USA fra tid til annen, men pga. høy fraktkostnad har måttet vente til vi har hatt noen å dele disse kostnadene med?

Lykke til!

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Du er nok virkelig ute etter meg du Espen, sjekker Brønnøysund og leter ivrig etter noe å sette fingeren på.
Håper du blir tilfreds når jeg sier at du igjen tar feil. Selvfølgelig er firmaet registrert i Enehtsregisteret og momsregistrrt . Firma Nettogolf er registrert fra og med 1 september d.å. Det står forøvrig svart på hvitt på websiden at siden er under konstruksjon, og firmaopplysningssiden er foreløpig blank.Forøvrig kan jeg opplyse deg om at jeg har drevet selvstendig næringsvirksomhet i 23 år, og har blitt forsøkt bondefanget før.Hadde foresten håpet at det ville gå litt mere enn 10 timer før den første prøvde seg.
Nice try.

Ren som sne
Børje Pedersen

Johann

over 21 år siden

Johann

Fint tiltak fra en som gjerne hjelper sine medgolfere med en enklere hverdag. Forstår ikke hvordan det skal bli noe butikk av dette her men det er ikke mitt problem.

Lykke til !

Sniklytter

over 21 år siden

Sniklytter

Var innom en proshop på en av de større banene i Oslo-området i kveld, og overhørte en diskusjon mellom eieren og assistentproen. Diskusjonstema: NETTOGOLF og hvordan de kommer til å ødelegge for proshopene dersom de lykkes i markedsføringen.
Jeg ser poenget i innlegget til Johan, hvordan skal Nettogolf tjene penger. Med de prisene som de opererer med blir det ikke store overskuddet.
Men på den andre siden kjører de jo med skaffevare i stedet for lagervare, så det kan ikke gå galt heller.....

Swinger

over 21 år siden

Swinger

Er det noen som tror at Amerikanske nettbutikker selger uten å tjene penger?

Etter det jeg forstår skal nettogolf representere de enkelte merkevarene direkte. Det betyr jo at de kjøper inn til betingelser som innebærer at det blir litt igjen når de selger til amerikanske priser pluss omkostninger. I tillegg kan de kjøpe en ukes bestillinger på en gang. Da spares litt frakt. Denne besparelsen kan de beholde selv.

Jeg kjøper likevel fortsatt direkte. Litt morsommere synes nå jeg.

Espen Ødegaard

over 21 år siden

Espen Ødegaard

Børje,

Hvis du leser mitt innlegg med litt mindre forutintatt holdning, vil du kanskje se at det ikke var noe forsøk på å "ta" Nettogolf. Jeg har ikke frarådet noen fra å handle med nettogolf eller lignende. Tvert imot ga jeg uttrykk for positiv holdning til tiltaket ditt.

Så jeg har ikke "lett etter noe å sette fingeren på". Men jeg ser ganske enkelt noen tilby meg varer på nettet, og jeg lurer på hvem det er -- uten å finne noe svar på Nettogolfs nettsider om Nettogolf er et firma, eller om dette f.eks. er Børjes enkeltmannsforetak eller hva. Det manglet såvel angivelse av selskapsform, org.nr. og adresse Jeg sjekket Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisterert via Brønnøysundregistrenes web-sider, og fikk ikke opp noen firmaopplysninger på "Nettogolf".

For min egen del har jeg alltid vært skeptisk til å handle med "diffuse" leverandører på nettet, og loven krever altså nå at man skal gi eksakte opplysninger. Så jeg gjorde oppmerksom på at her syntes det å være noe du måtte ta tak i.

I stedet for å slå meg i hartkorn med "bondefangeri", "janteloven" og så videre og så videre, foreslår jeg at du som etter sigende har drevet butikk i 23 år sørger for å få på plass skiltet over døra på den nye butikken din og trykket brevpapir med riktig opplysning på, før du begynner å skjelle ut kundene (for det er det jeg potensielt er (-- eller kanskje var...?), i og med at jeg ikke har noen andre interesser i golfbransjen.

Og hvis vi først skal begynne å kverulere, så kan jeg jo påpeke at den "pressemeldingen" du formidlet her på siden heller ikke hadde noen opplysninger om firmaet, så det er ikke bare et spørsmål om å få ferdig nettsidene, slik du hevder.

Good day!

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Før jeg tar natta vil jeg bare komme med noen rolige ord. Golf skal være gøy, og det skal være gøy å prate om golf og utstyr m.m. Når det utarter seg til munnhuggeri , velger jeg å hoppe av den aktuelle diskusjon. For meg er denne dagen en milepel, i og med at jeg endelig etter lang planlegging er i mål med åpning.Så, en lykkens dag er det, og jeg har fåt utrolig mange hyggelige hilsener fra kjente og ukjente.Som de fleste vet er det ikke ofte at noen fra grasrota satser stort i denne bransjen, det er mest de med litt mere kapital og interesser.Derfor er det spesielt viktig at jeg har "tunga i rett munn"
og har alt rundt meg i orden. Ja, selv en produktskadeforsikring er tegnet, i tilfelle en kølle jeg har limt løsner. Hvor mange ellers som limer køller har en slik forsikring? Totalt sett er jeg meget fornøyd med første dagen, selv om det selvsakt er enkeltsaker som fortsatt ikke er på plass. Det er ikke alt jeg har kontroll med heller, for eks. at det er lang ventetid ved registrering i Brønnøysund. Ønsker alle som har hvert inne på siden takk for en meget hyggelig dag, til dere andre sier jeg bare at vi kan hygge oss i morgen.

Vil framovr ligge litt lavt her inne, men svarer selvsakt på konkrete spørsmål. Til Køllekalle må jeg bare svare at det ikke er stor sansynlighet for at jeg knytter meg opp mot Maltby. Integra har jeg interesse av, men har problemer med å finne riktig firma. Liker ikke å gå rundt smågrøtfatene, trives best i hovedbollen.
Nå er det viletid, før tredagers golftur til Mora i Sverige.

Tom

over 21 år siden

Tom

Hei, Børje, har du konkrete avtaler med Smt, Bang osv eller bare kjøper av en av deres forhandlere?

Til info: "15 % til dekning av frakt og fortolling."
Det er ikke toll på golfutstyr, men det du derimot kanskje mener er gebyret f.eks. Fedex tar for momsjobben.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Hei Tom

Ja, jeg kjøper diekte, ikke via forhandlere.

Det heter faktisk fortollig den jobben speditøren gjør, selv om det ikke er toll.

Børje Pedersen
Nettogolf.com

Hans E. Johnsen

over 21 år siden

Hans E. Johnsen

Børje - selv om jeg ikke er en potensiell kunde så er tiltaket ditt sikkert strålende for de som sparer penger. Co-shopper for golfspillere ? Kult. Så langt skryt.

1. Du sier:

"Når det utarter seg til munnhuggeri , velger jeg å hoppe av den aktuelle diskusjon."

Unnskyld meg - men du har vel faktisk bedrevet munnhuggeri selv .... jeg synes å huske at du til og med gikk til det skritt å beklage.... Ikke vær skinnhellig ! (Om det Espen skriver kan kalles munnhuggeri er en annen sak.)

2. At folk stiller spørsmålstegn ved nettsider der det ikke fremgår nøkkelopplysninger fra Foretaksregisteret er ikke så snodig. Jeg vet en del om hvor mye "bogus"-firmaer som finnes. Det er bl.a. en av årsakene til at e-handelslovens § 8 var nødvendig. Det Espen utviste var det som kalles sunn skepsis og du begynte med en gang å raljere med det jfr følgende uttalelse:

"Du er nok virkelig ute etter meg du Espen, sjekker Brønnøysund og leter ivrig etter noe å sette fingeren på."

Les e-handelsloven og ikke minst EU direktivet den bygger på vså ser du at Espens poeng var meget gyldig. Det er vanskelig å skjønne hvorfor du må være så paranoid ? Jeg tviler ikke på at du er en hederlig fyr - men hvis du har drevet næringsvirksomhet i 23 år så burde du vite at det er et poeng å ha formalitetene i orden....

Nå blir jeg sikkert kjeftet opp jeg og... Det tar jeg ikke tungt - for den som leser hele denne meldingen vil skjønne poenget.

Men til slutt - redaksjonelle annonser har jeg lite til overs for....

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Nei, paranoid er jeg ikke, men med mange av de mailene jeg har fått de siste to dagene, fra sure næringsdrivende innenfor bransjen, er jeg litt forutinntatt ja.
Selvfølgelig var jeg forberedt på reaksjoner, det var også litt av tankene mine med å legge pressemeldingen ut her. Nå får jeg en del av reaksjonene rett till meg, istedet for i krokene. Hadde ikke tenkt å delta i så mye diskusjoner selv, men mere observere.Tror det blir vanskelig, jeg er ikke kjent for å holde kjeft så lenge om gangen.
Jeg er helt enig i at man skal stille spørsmålstegn ved seriøsiteten til folk om man faktisk er usikker, og da går det faktisk an å spørre.
Når folk sjekker Brønnøysund istdet for å spørre meg, da blir jeg usikker på motivet. I alle fall når det etter som jeg forsto ikke var aktuelt å bli kunde foreløpig. Når folk som ikke er i bransjen eller har tenkt å handle har så sterke motforestillinger til det jeg driver med, lurer jeg på hvilke andre motiver som er til stede.Selvfølgelig skall alle ha rett til å uttrykke seg, det burde mange flere gjøre. Det jeg ikke skjønner er motivene enkelte har for å misslike at jeg skaffer folk billige kvalitetsvarer. Ingen her inne har beskyldt meg for å være uærlig eller drive med snusk, og det er jeg glad for. Jeg har tro på det jeg har satt i gang, og håper jeg kan få vise at det er mulig å levere kvalitet til en lavere pris over lengre tid. Ikke bare som en døgnflue, det er i alle fall målsettingen.
Er foresten ikke enig i at diskusjon om en forretningside er tekstreklame. I alle fall ikke noe serlig mere enn den som Miklagard har fått her i sommer.

Bjørn-Erik Venner

over 21 år siden

Bjørn-Erik Venner

En veldig god ide med Nettogolf, Børje!

Har nettopp bladd meg gjennom de fleste sidene der, men jeg syns kanskje at det som mangler er utstyr for å lime det sammen selv..? Men det kommer kanskje senere?

Har sett på dynacraftgolf at de har alt mulig utstyr du trenger, men når det er første gang er det ikke så veldig lett å vite hva slags utstyr du trenger for å lime sammen køllene? Det går kanskje ann at du oppretter en startpakke som f.eks inneholder lim, tape osv, en manual for hvordan man gjør og i tillegg et billig køllehode, et billig skaft og et billig grep slik at man kan teste det..

Dette er noe jeg antageligvis kunne tenke meg å benytte meg av hvis det var et alternativ.

webshopper

over 21 år siden

webshopper

Dette er ett knall-tiltak Børje! Golfnorge trenger mennesker som kan holde prisene på golfutstyr litt i sjakk!!! Har selv nylig handlet på nett for første gang hos golfverden.com. Folk burde få øynene opp for at det er billigere å handle på nett, risikofritt er det også, jeg betalte på posten i det jeg fikk varene...

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Bjørn Erik:
Takk for tipset om startpakke/prøvepakke. Det er i utgangspunktet ikke så vannskelig, men man må være uhyre nøye med limingen. Det ville være en tragedie om ett jern løsnet i svingen og traff noen. Noen etablerte køllemakere bruker denne faktoren som ett middel til å motarbeide hobbylimerne, mens andre istedet hjelper oss. Lars chr. i Sandakerveien er en støtte her, og en fin fyr for golfen. Hadde bare flere tatt etter ham.

Skal jeg utarbeide ei startpakke, må det være med en wedge eller "villkølle" (skal ikke brukes til annet enn demo). Alle som skal lime sammen ett sett for første gang, blir av meg anbefalt å starte med wedgen, helst en utenfor settet. Da ser en hvordan ting forløper, og man har tid til å be om råd eller hjelp før en begynner på settet. Ideen med prøvepakke setter jeg gang, og den blir satt sammen av teknisk suportansvarlig i Dynacraftgolf. Jeg har bestilt 50 "villkøller" som skal brukes, og alle som bestiller sett for første gang vil fritt få med en prøvepakke.

Ellers så er det mye literatur og videomateriale om emnet, samt en del på nettet. Det er heller ikke så vanskelig å få litt hjelp. De fleste klubber har en pro med verksted, og er disse interisert i sine medlemmer bør det være hjelp å få der om en møter veggen.

Håper ikke disse linjene kun blir sett på som egenreklame o.l. Jeg er oppriktig interisert i at så mange som mulig skal få oppleve gleden med å spille en god runde med egenbygde køller. Komme inn på klubbhuset etter en konkuranse hvor du vinner med flere poeng/slag og du blir spurt hvilke køller du spiller med. Bygd dem selv, svaret er hovedpremien.

Børje Pedersen
Nettogolf.com

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

Anbefaling til proshop-eiere: Kjøp komponenter hos Børje, dere betaler mindre der, ihvertfall for skaft og grep, enn det dere betaler hos deres egne importører og grossister.

Glenn

over 21 år siden

Glenn

Køllekalle/Børje: Vil det lønne seg (Jeg er blid :-) og ingen sur tone her) for oss å gjøre det om han selger de selv også? I så fall bør han vel gjøre seg til ren grossist??? Meninger her?

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

.
Uansett hvem som selger til hvilke priser, så vil det vel lønne seg for deg å betale 100 kr, istedet for 115 til en annen leverandør?
Det er også fullt mulig å ha toprissystem der man er distribuør.

Glenn

over 21 år siden

Glenn

Det kunne jo vøri interesant å innlede en dialog på det utenfor disse sidene da...

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Glenn, du kan da ikke mene at du ikke vil ha svar i samme fora som du spør?

Glenn

over 21 år siden

Glenn

Det stemmer det(...)

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Glenn,
velg forum før du spør neste gang da, du får bare ringe eller maile meg.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her