Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Frankrike?

Fredrik

over 21 år siden

Fredrik

Hei!
Noen som har noen erfaringer/tips med baner i området rundt Beauvais (like ved Paris)?

Andre tips (overnatting, restauranter, linker etc.) prissettes også!

Thx, Fredrik

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

gå inn på
www.ffgolf.org
i menyen til høyre klikker du på "Oú jouer"
Da får du opp et nytt vindu, og velger skiltet med "VILLE"
Velg Beauvais i nedtrekksmenyen og du får ei liste over alle banene i en radius på 70km.
NB! Akkurat nå er det så tørt i Frankrike at alt gresset på fairwayene er dødt og gult. Var jeg deg ville jeg la golfkøllene ligge hjemme.......

Golfer

over 21 år siden

Golfer

Hei

Er ikke helt sikker på hvor i forhold til Paris du skal, men om du er på siden hvor Versailles ligger så må du bare prøve Golf National Paris
Spilte banen i fjor høst, og det må bare anbefales. To fulle 18-hullsbaner (eagle og albatross) og det er en av de beste banene i Paris-regionen med mange kjente turneringer avholdt. Banene er varierte og ikke minst et skue!

Ellers så er jeg ikke helt enig med KølleKalle om tørken og effekten på banene. Spilte seks runder på rivieraen (hvor jeg tror er blandt de tørreste stedene) og dette var ikke tilfelle her. Spill noen av de gode og kjente banene, så har de vanningsanlegg så det holder. Er du på rivieraen en gang så bør du prøve Monte Carlo , Royal Mougins og Grass GCC.

God tur til baguettens og golfens mekka!

Fredrik

over 21 år siden

Fredrik

Takker for tilbakemeldinger, tar gjerne flere tips. Vi skal ikke dra før mnd. skiftet oktober-November.

Til KølleKalle:
I dag regner det i Beauvais, og siden det er så lenge til blir det nok bra (les: brukbart). Man kan vel ikke leve på Baguetter, Ost og Rødvin hele turen .... skjønt det hørtes litt fristende ut det også. Nei vi tar polvotter og spiller også.

Til Golfer:
Beauvais ligger ca. 10 mil Nord for Paris. Noterer med navnet og vurderer en tur til nevnte bane.

Uansett takk for tips begge to.

Ciao .... eller var det italiensk det ;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her