Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tennisalbue -golfalbue

Flyer

over 20 år siden

Flyer

Har desverre slitt med tennisalbue i begge armer i 6 måneder (albuenes utside). Ser stygt ut for min del kommende sesong. Selv om jeg har forsøkt det meste (tror jeg) lurte jeg på om noen på forumet har erfaring med tilsvarende og kan gi meg noen råd for hvordan man blir kvitt elendigheten.

Hvis ikke jeg blir bedre innen 2,5 måneder har jeg desverre en Hauger aksje til utleie.

Også Bjørn

over 20 år siden

Også Bjørn

Jeg var hos fysioterapeut og ble utsatt for den verste tortur jeg noen gang er blitt utsatt for. Det varte i 10 minutter og første gang var så smertefullt at jeg lå og vred meg på benken..............
Tennisalbuen forsvant og neste gang satt jeg og undret på om han ikke skulle sette i gang og i ettertid har muskelene rundt vært ømme men tennisen forsvant og kun albuen er tilbake.......

Ser frem til en ny sesong med "ny albue"

Erfaren som skadet.

over 20 år siden

Erfaren som skadet.

det blir nok ikke bedre. Jeg leier!

Nei da, hvile ibux hvile ibux hvile ibux osv i et par mnd så blir det bra, men husk at når du ikke har vondt lenger må du hvile enda litt til, da er muskel og muskelfeste utslitte etter lang, men vunnet kamp, og det er da de trenger hvile som mest, før de skal trenes opp igjen. Ibuxen er viktig selv om du ikke har smerter, og du kan spise ganske mye i ganske lang tid uten at det gjør noe, gå til en lege og hør hvor mye du kan ta. Det vanskeligste er å klare og hvile.

Du kan opperere, eller prøve Naprapat (gjør fryktelig vondt), men de aller fleste bir bra av selg selv, men det kan ta tid.

For all del hold deg unna golfen denne vinteren. Det kommer du til å ha glede av til sommeren.

legen

over 20 år siden

legen

har hatt det to ganger, ibux, hvile kombinasjonen fikser ikke problemet, det kommer garrantert igjen med den metoden.

Kortisonsprøyte fikser det. Det gjør vondt som f å sette den men du blir kvitt problemet.

T

over 20 år siden

T

Er du heldig kan kortison hjelpe deg.
Jeg prøvde alt, men måtte til slutt operere.

Flyer

over 20 år siden

Flyer

Mange bra tips.
Har forsøkt fysioterpeut, naprapat, ibux, brexidol, voltaren, orudis, og kortison. Følte kortisonen hjalp i noen måneder, men er nå tilbake til start.
T - hvor lang tid gikk det før albuen ble bra etter operasjon. Ble du helt bra , og tok du begge armer samtidig?
Gjorde du det offentlig eller privat?

erfaren som skadet

over 20 år siden

erfaren som skadet

ta en titt på denne siden: http://www.legeforeningen.no/?id=17395

der er den en link til en ppt. presentasjon

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

jeg tror du skal oppsøke en fysioterapeut/akupunktør og få litt ekstra behandling, samt et treningsprogram for å jobbe med musklene rundt albuefestet.
jeg har hatt problemet siden jeg startet å spille, og fikk først hjelp av en pro.
han sa det var mange som slet med det samme, og at det oftest kom av feil i sving/grep/oppstilling. (Stephen Newey, Oslo Golfklubb)

jeg er helt bra nå, etter behandling, trening og rettelser i sving/grep/ oppstilling. selv om jeg fortsatt gjør MASSE feil, så har jeg i hvertfall kvittet meg med problemet som førte til den vonde albuen.

skada

over 20 år siden

skada

Flyer du kan umulig ha forsøkt alt dette på 6 mnd?

T

over 20 år siden

T

Til Flyer
eg opererte kun venstre.
Den ble bra umiddelbart.
Jeg ble operert av Kaase på Ringvoll klinikken i Hobøl

Bjørn 2

over 20 år siden

Bjørn 2

Hei Radial Trykkbølgebehandling om denne står det:

Virkningsmekanismer
Virkningsfysiologisk bedrives det utstrakt forskning på fenomenet; økt blodsirkulasjon, lokalanestetisk effekt og bedre vevsmetabolisme/ anabole effekter er dokumentert. Behandlingen stimulerer og gir effektiv støtte til de underliggende mekanismene for kroppens selvreparerende evne. Det er vanlig å oppleve umiddelbar smertelindring og dermed bedret bevegelse.

Søk på Ergomove så kan dere lese om det - det virker garantert (nesten)

Svend

over 20 år siden

Svend

Prøv thaimassasje. Øker sirkulasjonen, reduserer smerter og gir deg bedre bevegelighet i muskler og ledd. En tims behandling tar for seg hele kroppen. http://www.kvilesjo.no/2006/01/thaimassasje.html

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her