Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Penger Penger osv.

Pinseeker

over 20 år siden

Pinseeker

Til Ole Brumm og andre.
Er det noen som vet hvike avtaler en toppidrettsutøver har. Vi vet at mange topputøvere har tjent mye penger på idretten, er de forpliktet til å gi noe tilbake,dvs dekke de utgifter Idrettsforbundet eventuellt særforbundene har hatt?
Kjuus, Aamot, Ullvang og Dæhli er ikke akkurat blitt fattige på idrett.
Hvis Henrik nå spiller inn 3/4mill i sesongen er det vel ikke for mye forlangt at han dekker Ålbus utgifter, eventuelt også de ekstra utgiftene NGF måtte ha fått.

..

over 20 år siden

..

blablablablabla.... Jeg synes Hvert øre er vel fortjent jeg da

.

over 20 år siden

.

ahhhh, idiot!

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

hva er vitsen med sponsing om man skal betale tilbake sponsorpengene når man tjener penger?

Jeg tror nok at dersom Henrik tjener 3/4 millioner i denne sesongen så er det ikke nok til å dekke særlig mye. han har allerede tjent mer enn 3/4 million også, så det spørs om du mener 3-4 millioner.

når du er student, så får du stipend fra staten. da blir det jo det samme her. skal du betale tilbake stipendet når du har tjent litt penger?

Jeg vet ikke så mye om slike avtaler, men det høres ikke helt fornuftig ut spør du meg. tipper de pengene er gave og motivasjon for å få i gang utøverne.

Huff

over 20 år siden

Huff

Tror dere sponsorer gir bort penger uten å få noen verdens ting igjen for dem? Henrik betaler tilbake VG gjennom å spille med VG logo på skjorta for eksempel...

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Tiger....
Du får lese hva som skrives, det var ikke snakk om å betale tilbake sponsorpenger, men støtte fra forbundet.
Når alpingutta for noen år siden begynte å tjene mye penger, ble det mye snakk om at de skulle begynne å betale selv for en del av apparatet rundt seg. Har aldri fått med meg hva som ble resultatet, men det vet sikkert noen andre her inne.
Personlig mener jeg det er helt uhørt å tenke seg at en skal betale tilbake støtte en har fått på veien opp. Da får en heller ta en vurdering på videre støtte, og se på hvem som da skal betale.

over 20 år siden

jeg skjønte det, Børje. Jeg formulerte meg dårlig bare.
støtte og sponsorer er vel nesten samme sak. forskjellen er at sponsorer forventer som huff sier, at utøveren reklamerer for dem, mens forbundsstøtte er dekket av medlemmer og forbundets egne sponsorer.

poenget mitt er uansett det samme som ditt. tilbakebetaling av støtte ville vært svært merkelig, da dette skal være kickstart for en utøver som trenger hjelp for å komme igang.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Skjønte nok at du fortsatt var noenlunde fornuftig. Fortsetter du slik så trenger du vel snart sponsor du også, eller kanskje støtte(kontakt)?

over 20 år siden

hahaha, ja kanskje det........
som du ser på handicappet mitt, så er det nok en stund til jeg får noe som helst... kanskje en øl etter veddemål eller noe... :O)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her