Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tester av utstyr

Klodrik

over 21 år siden

Klodrik

Norsk golf, Golf digest mv har jevnlig tester av div utstyr. Problemet er imidlertid å finne tilbake til det aktuelle bladet når behovet for akkurat det utstyret melder seg. Er noen kjent med gode linker for tester av utstyr?

Ps Har noen synspunkter på Taylor Made 860 Burner?

Duffy D.

over 21 år siden

Duffy D.

Hei. Personlig tror jeg køllevalg er mest smak- og personavhengig. Har prøvd tre forskjellige Taylor Made-drivere (husker ikke akkurat hva de heter), personlig likte jeg faktisk best den billigste, nemlig 860 Burner. Lyden er kårni, men den virket veldig tilgivende. Og så vidt jeg kunne se på rangen, gikk den ikke noe kortere enn de andre heller.

Min pro sa forsåvidt det samme: Prøv så mange køller du kan, ikke bry deg om pris, velg den du føler deg mest komfortabel med. Prøv køllen helst på banen også.

Jeg kjøpte Burner'n, jeg.

Ballangrud

over 21 år siden

Ballangrud

Den beste og mest seriøse siden for kølletesting som jeg har funnet er golfclubreview.com. Det virker som om de har et gjennomtenkt opplegg for testing der de tar hensyn til både objektive og subjektive kriterier med køllen, ballen eller hva det skal være.

Tror også de er uavhengige i forhold til en del større leverandører. Noen andre testsider sliter med å være i lomma på de store leverandørene.

Eneste problemet med golfclubreview er at det tar tid før tester blir lagt ut, de henger dermed litt etter med å teste det hotteste på markedet. Det er kanskje fortåelig når man ser hvor mye tid og hvor grundig testingen blir gjort....

Klodrik

over 21 år siden

Klodrik

Takk for tipset Ballangrud, har du tips også i forhold til tester av sko, hansker mv

Har samme erfaring som deg Duffy med Burneren - litt kårni lyd, tilgivende og går minst like langt som de andre. Hadde vært morro å vite hvorfor denne er billigere..?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her