Pro-kvalme
Pro meg her og pro meg der.
la proen sjekke, ta protimer, hør på proen.
Pro er det styggest ordet i golf.
Jeg har hørt så mye dumt fra proer at jeg får mark.
En pro som skulle reparere et brukket Ben Hogan jern for meg satte i et skaft som var 20 gr tyngre og mye mykere enn originalskaftet, en annen pro byttet skaft i driveren min med resultat at hodet skled av etter ei halv bøtte på rangen
En pro gjorde drastiske forandringer på grepet som jeg hadde lært av min første pro, et halvt år senere fikk jeg beskjed av en 3dje pro om å forandre det igjen, og vips så var jeg tilbake til slik det opprinnelig hadde vært.
En pro jeg gikk til tidlig i karrieren for å bli av med slice gjorde det enkelt ved å sette beina mine i veldig closed position i stedet for å rette på svingplanet. Dermed slo jeg rett, men får kommentarer hver jæ... gang jeg er på banen om at det ser helt galt ut.
Det finnes helt sikkert mange gode proer, men jammen finnes det mange idioter også.
Jeg vil ikke anbefale noen å gå til pro før de har lært det grunnleggende om golfsving (via bøker, filmer, internet). Man kan aldri vite om man treffer på en seriøs pro som tar deg på alvor, eller en tosk som bare gjør en quick-fix som retter ett problem og skaper fem nye.
Teaching pro's er en altfor oppskrytt rase, og har en altfor guddommelig posisjon i golf. På tide å jekke dem ned far skyene.