Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

golf i Portugal

skiboy

over 20 år siden

skiboy

Jeg og et par kompiser skal til Portugal i mars. Er det noen som kan anbefale gode baner som ikke er altfor dyre? Finnes det noen form for greenfee rabatt?

portofino

over 20 år siden

portofino

Hei. Jeg har ikke vært i Portugal og kan derfor ikke anbefale baner for deg. Når det gjelder greenfee-rabatt vet jeg at en god løsning er å finne et hotell med tilknytning til noen gode baner. Siden du bor på hotellet vil du da få greenfee-rabatt. Om du allerede har booket hotell/leilighet ol er det verre. Jeg var i Marbella-området i Spania i august og der fikk jeg noe rabatt på enkelte baner ved at jeg tok turen innom en slags golfbutikk som hadde avtaler med forskjellige baner i området og booket via de. Vet ikke om noe lignende finnes i Portugal, men det er ikke umulig.

Hullien

over 20 år siden

Hullien

Hvor i Portugal skal du og hvilket selskap skal du reise med?

Baccus

over 20 år siden

Baccus

Jeg har bestilt et opplegg gjennom Algarvepackage. Siden vi har turen til gode (reiser i mars), kan jeg selvsagt ikke si noe om kvaliteten, men prisen virker bra. Prisen: EUR 435.- inkluderer: 5 greenfees på 5 forskjellige baner, 7 døgn i leilighet (2 mann per leilighet, men med 2 soverom) 1 liten leiebil i en uke delt på to mann og English breakfast.

Siden vi gjerne ville ha hver vår leilighet, fikk vi det for et minimalt tillegg.

Banene ligger på Algarvekysten , ca 30 km fra Faro.

www.algarvepackage.com

skiboy

over 20 år siden

skiboy

Vi skal til Algarve, det som er problemet er at vi skal bo privat, og da er det ikke så lett få green fee packer uten hotell/leilighet.

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Har vært i Carvoiero for ca 14 dager siden.... Spilte 5 baner der... Noen av de er jo dyre å spille...mens andre er jevnt dyre....
du finner en oversikt over banene på www.algarve-golf-guide.com.
For å begynne i vest;

Boavista; (ligger ved Lagos) er et praktfult anlegg med palmer og dammer....svært bra greener, noe tørre fairways, men mye terreng og en spesielt god utsikt fra deler av banen som er preget av vind siden den ligger på en høyde i Algarve. Noe av banen er bebygd med boliger rett i fairwaykanten...det er ikke alltid like lett... Kan anbefales..

Morgado Golfe (innlandet innenfor Portimao) her er det en ca 2 år gammel bane og en som er 2mnd gammel... Jeg spilte den gamle...men den var heller ikke helt etablert enda... Knusk tørre fairways... og halvtørre superraske greener... Svaært mange bunkere...med løs sand... jeg fant aldri ut av bunkersanden der...hadde 2 slag i mange bunkere... Overaskende smal på noen uoversiktlige steder på back 9... vindutsatt pga terrenget...... men hadde banen fått nok vann..hadde den vært skikkelig bra...

Vale di Pinta; (ligger rett ved Carvoiero) (ligger tett opp til Gramacho banen som vi ikke spilte pga av at kommunen hadde stengt av vannet...det støvet av greenene) Vale di pinta hadde senoir tour i november... banen er en av de eldre og kan derfor virke noe kort i forhold til en ny bane...men jeg likte banen godt....men pga av tørke er det vanskelig å skille fairway fra semirough...det går igjen på de fleste banene som er billige å spille på (de har ikke råd til vanning).

Vale di Milho; (Carvoiero) Korthullsbane...men det er nok den beste korthullsbanen jeg noensinne har spilt.... ligger inne i bebygd område...med bekker og palmer... nydelig...

Vilamoura, Victoria Course; (ligger ganske nære Faro,15 min fra flyplassen)Tror nok det er den best vedlikeholdte banen jeg noensinne har spilt.... Vi ankom i Taxi...og ble møtt av folk som tok baggen ut av taxien og de stod på pinne for oss....de ornet alt og sa vi kunne gå i baren for å vente til de hadde ordnet alt på golfbiler... jeg har aldri opplevd sånn service før... men selvsagt...koster det...hehe...
Jeg storkoste meg på runden... for noen greener, forgreener, fairways og teer. Semiroughen var ikke lett...ikke lang...men seig...glem å slå fulle slag fra den... nesten som langroughen i Larvik...hehe... Banen var en estetisk nydelse... bare å leie bil kostet 60Euro...husker ikke hva greenfeeprisen er der...men den er høy...

Tror det er greit å bo privat...herlig område... mye god mat...og ølet der var godt...

Tore Jonssen

over 20 år siden

Tore Jonssen

Snakk med http://www.casavacanze.no/ . Vi er en gjeng som reiser ned hvert år i desember og spiller 3 forskjellige baner (Vale de Pinta, Gramacho og Alto Golf, alle bra baner i meget god stand i desember). De har en meget rimelig umlimited golf-pakke som du sikkert kan kjøpe selv om du bor privat. God tur!

704

over 20 år siden

704

Jeg var dere nede i september et år. Da hadde de halv pris mellom klokken 11 og 15. Tror det egentlig var pga varmen, selv om det ikke var spesielt varmt da jeg var der. Usikker på om dette gjelder hele året.

Jeg spilte blant annet Penina som er et veldig bra anlegg. Blant annet har de hatt Portugal Open på Sir Henry Cotton banen sin flere år. Dette var en strålende bane. Boavista er også bra, som @lle fugler nevner. Vale de Milho var en morsom liten korthullsbane hvis du bare vil slappe av litt en dag. Ellers var Alto Golf (i Portimao) en ok bane. De påstår å ha europas lengste par 5 på 605 meter. Spilte den et par ganger også.

TH

over 20 år siden

TH

Skal du spille bra baner har du en kort liste her:
San Lorenzo, dyr, men svært bra, kort og trang, spektakulære hull.

Quinta do Lago, 2 baner med høy kvalitet, South er lengst og som regel i best stand. Alle greener bygget om for kort tid siden.

Quinta da Cima, ca 30 min fra Faro, topp anlegg med svært høy kvalitet på vedlikehold, som regel en del vind og dermed ganske utfordrende.

Ellers finnes det jo mange baner i området og skal du ha bra priser på greenfee kan du se på denne websiden: http://www.algarvepackage.com/

De har de beste prisene jeg har sett. San Lorenzo gir som regel ikke rabatter, men du kan komme ned på 112 Euro. (hvis du ikke bor på hotellet)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her