Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nok en spennende helg i vente.

twiggy

over 20 år siden

twiggy

I morgen braker det løs igjen med Buick Invitational. Henrik spiller kl. 09.24 lokaltid og dette gleder jeg meg til!!
Noen som vil starte en tråd om hvor Henrik havner på resultatlista denne gangen ? jeg er evig optimist og tror på en topp 20 ..

Pepper

over 20 år siden

Pepper

Jeg har ikke deltatt i lignende "tippeøvelser" tidligere, men ok.....Henrik er utvilsomt en glimrende spiller, men jeg kan ikke helt se at han har det lille ekstra som fører han opp blant de aller beste. Jeg tror han skal være bra fornøyd hvis han blir blant de 50-60 beste, dvs. som forrige turnering. Intet ville imidlertid glede meg mer enn at jeg tok feil og han fikk en topp-plassering!

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Han klarer cut'n igjen, og legger seg rundt plass 25.

Håper han kan forbedre både utslag(ikke til høyre igjen!!) og innspillene fra 80-140m, samt at flere putter ramler nedi!

Går ut rundt halv sju i kveld tror jeg, tilpasset tv-sendinga på SportN!

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Og når jeg skriver i kveld, så betyr det selvsagt i morgen kveld!

Får skylde på sola!!

da prophet

over 20 år siden

da prophet

Havner på 32, dårlig førsterunde (+1), spiller en bra andrerunde (-5), cutten går på -1. (-2) Tredje runden og (-1) siste runden fordi han prøver for hardt.

haha

hey

over 20 år siden

hey

foore, du mener altså altså at hele spillet bør bli bedre, du nevner ko driving innspill og putting, mangler ikke mye der gitt, hehe..

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Helt korrekt, med unntak av bunkserspill og innspill fra rough kan mye bli bedre.

Ift puttinga mener jeg bare at han må ha litt mer flaks slik at flere detter nedi, han hadde mange tap-ins sist!

704

over 20 år siden

704

Nå skal jeg ikke være for pessimistisk, men hvis ikke Henrik har fått orden på drivene sine så kommer han til å få problemer i morgen (fredag), da han skal spille South Course. Det er en av de lengste (hvis ikke DEN lengste) banen på PGA Touren, og i år har de latt roughen gro opp lengere enn tidligere. Det betyr at den som treffer fairway vil ha en stor fordel på andreslaget, og det har jo ikke Henrik gjort alt for mye av i det siste. Han har slått mye ut i høyre rough.

På den annen side, hvis han har fått rettet opp dette med de nye køllene sine, så tror jeg han kan gjøre det riktig så bra. Det kommer til å bli mye green-bommer på mange spillere, og Henrik er jo bra til å scramble. Greenene er raske og ondulerte, hvilket jeg mener han også burde kunne dra nytte av. Han er jo blant de bedre til å putte når han er i form.

Mitt tips er et godt resultat i dag, slik at han har noe å gå på, men at han kommer til å misse cut'en med et par slag etter en tøff runde i morgen. Forhåpentligvis tar jeg fullstendig feil :o)

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Sjekk feltet med spillere!
Her er "alle" de store med, meget sterkt felt!

Henrik skal være glad om han klarer cuten.

Zomba

over 20 år siden

Zomba

Henrik klarer cut, men faller som vanlig av på slutten

Putte

over 20 år siden

Putte

Blir noe golf på Viasat i helga, eller starter sendingene på morgenkvisten denne gangen også??? Er skikkelig sugen på å se Bjørnstad knuse Tiger, nå!!!!

Pasek

over 20 år siden

Pasek

For å vurdere Henriks sjanser så er han avhengig av en god start på North course idag med mange slag under par. Banen er 660 meter kortere og vesentlig lettere enn South course, som ble redesignet av Rees Jones for 3-4 år siden for å kunne holde US Open i fremtiden. I tillegg til lengden på South course, ble greenene laget mindre og 'eleverte' slik at HB er avhengig av innspill fra fairway på de mange lange par 4-hullene.

Banene har en fantastisk beliggenhet på kanten av La Jolla-klippene med utsikt over Stillehavet, men standarden på vedlikeholdet skjemmes
av stor traffikk til daglig som de 'public courses' de er. Dessuten er South Course's samtlige par 4 hull så lange at det er nesten umulig å rekke de i to slag, noe som gjør banen kjedelig å spille for oss 'dødelige' selv fra klubb-tee.

Som 704 så riktig påpeker over, kommer testen på fredag når Henrik skal spille South course. Da er det godt å ha noen slag under par idag for å ha noe å gå på.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Sending starter vel hver kveld klokka 21, skulle være midt i blinken ift Henrik i dag, tom sjanser for å se han live!!!

Henrik sitt spill fra rough har vært ganske så bra, samt at han har vært flink rundt green, dette går veien men ennå bedre om han dukker opp i fairway oftere!

Om tv skal stå på fra klokka 21? Yepp!
Om jeg sklal være linka opp mot "animert live" på pgatour.com? Yepp!

Heia Henrik!!!

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Har Lyse (min kabel-TV leverandør) klart å få i gang Viasat Gullpakken, slik at jeg kan se SportN?
NEEEEEIIIIIII!!!!!

Har jeg troen på at Bjørnstad klarer topp 25 i helga?
JAAA!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her