704
Nå skal jeg ikke være for pessimistisk, men hvis ikke Henrik har fått orden på drivene sine så kommer han til å få problemer i morgen (fredag), da han skal spille South Course. Det er en av de lengste (hvis ikke DEN lengste) banen på PGA Touren, og i år har de latt roughen gro opp lengere enn tidligere. Det betyr at den som treffer fairway vil ha en stor fordel på andreslaget, og det har jo ikke Henrik gjort alt for mye av i det siste. Han har slått mye ut i høyre rough.
På den annen side, hvis han har fått rettet opp dette med de nye køllene sine, så tror jeg han kan gjøre det riktig så bra. Det kommer til å bli mye green-bommer på mange spillere, og Henrik er jo bra til å scramble. Greenene er raske og ondulerte, hvilket jeg mener han også burde kunne dra nytte av. Han er jo blant de bedre til å putte når han er i form.
Mitt tips er et godt resultat i dag, slik at han har noe å gå på, men at han kommer til å misse cut'en med et par slag etter en tøff runde i morgen. Forhåpentligvis tar jeg fullstendig feil :o)