Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

1 plane vs 2 plane sving

seb

over 20 år siden

seb

er der noen som vet hvilke av disse som sliter minst på kroppen ( spesielt med tanke på rygg/ hofter ).

kan de fleste pro`er undervise i begge ?

noen som vet om er gode på 1 plane sving i rogaland.

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Se gammel diskusjon:
http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=18752

seb

over 20 år siden

seb

var om 1 og 2 plan sving ja , fant ikke noe om slitasje ol . men skal lese gjennom en gang til .

var helst ute etter å vite om noen har spilt med begge svinger og om de eventult følte den en er mindre belastene .

var ikke så intresert i debatt om selv svingene / forskjellen osv .

helst om noen hadde erfaring med vhilken som sparte rygg/hofter mest.

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Uten at jeg selv har noen erfaringer med det, så trodde jeg det var "opppklart og vedtatt" at 1 plans svingen var minst belastene på kroppen. 1 plan svingen er ganske lik Natural Golf svingen, som folk med ryggproblemer anbefales å omskolere seg til.

seb

over 20 år siden

seb

takker å bukker da vet jeg vilke rettning jeg skal gå i :)

jonag

over 20 år siden

jonag

Henviser til www.oneplanegolfswing.com
1plansving som definert der er ikke Natural Golf slik at det er ikke derfor den evt er mindre belastende på ryggen. Dessuten tror jeg det er mye vanskeligere enn dette å definere svinger som belastende eller ikke. Det kommer an på hvordan man utfører svingen sin, tension i kroppen, styrke i muskler etc, etc.
Personlig tror jeg det er veldig få instruktører av 1plansving i Norge, men jeg håper jeg tar feil. Det er mulig å få den hjelp du trenger på nettstedet over.

Smøremiddel

over 20 år siden

Smøremiddel

En fin måte å unngå slitasje på i golf er å hisse seg ned.
Det er fullt mulig å oppnå like høy svinghastighet ved balltreff med en tilsynelatende rolig som ved en agresssiv sving.
Ingen vits i å overskride 100 mph i baksvingen og trykke til så en mister balansen i gjennomsvingen.
Har man myke jevne fine bevegelser skal det mye til å få både slitasjeskader og akutte skader i golf.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her