Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Green på FIGC

Tiggern.

over 20 år siden

Tiggern.

Jeg besøkte "Fornebu Indoor Golf Center" for noen dager siden. Imponerende sted med gode treningsmuligheter. Putting greenen var lynrask (synes jeg) og jeg lurer på om det er noen baner i Norge med så raske greener. Er det noen som vet hvor rask greenen egentlig er?

evergreen

over 20 år siden

evergreen

Nei, er nok ingen greener i Norge med disse hastighetene. De beste og raskeste greenene jeg har vært borti i Norge må nok være greenene på kragerø golfbane. Sykt imponerende standard på de.
Synes nesten greenen på figc er for rask, trives bedre på sandaker sin.

tiggern

over 20 år siden

tiggern

Hva med Miklagard? Det er jo en del av medlemmene her på forumet, kan dere si noe om dette? Blir man flinkere til å putte på en rask green?

Seinfeld

over 20 år siden

Seinfeld

ved å putte på raske greener blir man flinkere å putte på raske greener.

Vips

over 20 år siden

Vips

Jeg putter best på relativt raske greener. Det viser seg at når ballen ruller lett på greenen har den også en rettere linje.

Er greenen treg vil den ofte breake av hit og dit før den går ut på siden av hullet.

Er den rask, går den rett i på første putten.........

Mgardmember

over 20 år siden

Mgardmember

Godt poeng Seinfeld!
Samtidig er det viktig å tenke på at hastighet ikke er alt. Det er ikke særlig digg med 10 på stimpen og et underlag som ikke er jevnt. Da spretter jo ballen i alle retninger.
Men forutsatt at greenene er jevne synes jeg det er bedre med raske enn med trege greener

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her