Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ny putter. Grattis, Bernt!

St. Able Ford

over 20 år siden

St. Able Ford

Endelig slapp katta ut av sekken! Aftenposten bringer i dag en presentasjon av Bernts nye putter, med det revolusjonære 3-dimensjonale siktesystemet. Kan ikke klage på denne reklamen, Bernt!
http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/golf/article1203827.ece

Så spørs da det om det er mulig å vinne fram med noe nytt på dette området??

Spennende skal det bli å følge med ... Hva mener forumet ? Noen som har sett den "live" - eller prøvd den??

Zibben

over 20 år siden

Zibben

Føyer meg inn i rekken av gratulanter!!
Jeg kjøper den gjerne av Bernt. Hvor mye skal vidunderet koste?
Regner med en liten protime på kjøpet i Kongsberg av oppfinneren selv:-)

Z

veggiss

over 20 år siden

veggiss

grattiss ja!! den så jo rålekker ut må jeg si, og som alle andre her så er jeg veldig nyfiken på prisen ;) scangolf spesial pris eller?

eldrick

over 20 år siden

eldrick

hey!
jeg lurer på en ting.
Jeg "sikter" og alt er perfekt to hvite linjer i øyet.
Begynner puting stroket, og vips! uff! faen! jeg kan se noe orange!!!! hvordan kan jeg da fullføre det perfekte stoket mitt uten å bli helt syka ut?

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Bernt, kan ikke du sende et eksemplar med Anton på jobb så jeg kan få prøve den ???

Webmaster

over 20 år siden

Webmaster

Jeg vet at Bernt har dratt til Orlando for å delta på messen der. Han er vel ikke tilbake før tirsdag, tenker jeg...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Takk for hyggelige kommentarer alle sammen.

Er ankommet Orlando, men messen begynner ikke før torsdag.

Eldrick.
Bra obervert, og dersom slikt skulle skje under ditt stroke, så viser det at du ikke gjennomfører et rent stroke. Ssytemet vil hjelpe deg å øve inn et bedre stroke.

Detaljer om pris og distribusjon vil komme senere. Nå lanserer vi i USA.

Zibben. Du er hjertelig velkommen til Kongsberg.

AmatørPro

over 20 år siden

AmatørPro

Bernt, jeg er ikke helt fornøyd med svaret du ga til eldrick.
Jeg har lagt merke til at de fleste tour-spillerne roterer putteren i baksvingen. Det vil uten tvil medføre at det oransje kommer til syne.
Tviler på at det gjør så mye siden de fleste likevel fokuserer på ballen og programmerer slaget i hjernen før de utfører det..
Systemet ser ut til å fungere best for dem som har en rettlinjet pendulum-bevegelse, og vil være suverent for mage og langputtere.
Personlig så liker jeg bedre en enkelt siktelinje midt på putteren, men du skal kanskje utvide modellutvalget etterhvert.
Det som tiltaler meg mest med putteren din er den ekstreme perimetervektinga du har fått til. Den ser utrolig trygg ut.
Lykke til i Amerika!

Kjøper gjerne

over 20 år siden

Kjøper gjerne

Hei Bernt, den ser jo skikkelig bra ut den putteren du har kommet ut med. Kan du si noe om hva den kommer til å koste? Når er den i "shoppen" i Norge?

Lykke til....

HenrikFan

over 20 år siden

HenrikFan

Spennende putter! Men hvordan gikk det egentlig med Devilray som skulle revolusjonere putterverdenen?

heski

over 20 år siden

heski

hva koster dingsen, det er jo hovedspørsmålet her...

Norske puttere

over 20 år siden

Norske puttere

O-putteren, Clyve-putteren og Devilray har gått rett i dass.
Masse reklame og godord før og like etter lansering, og så er det kroken på døra etter kort tid.
Devilray er den verte putteren jeg har prøvd, et skikkelig amatørprodukt. Clyve-putteren var håpløs å dosere med, nesten som å prøve å treffe hullet med en nyttårsrakett. O-putteren har jeg ikke prøvd. Pilot-putteren ser i mine øyne best ut av alle norske putter-prosjekter, men jeg tror ikke den danker ut Scotty og Odyssey og Rossa og Bobby Grace og Never Compromise og Ping og andre etablerte puttermerker.
Det avhenger mye av pris og tilgjengelighet. Det skremmer meg at Bernt har dratt med seg marketingkrefter som sto bak Mgolf, for det må være tidenes markedsføringsflause. Mgolf hadde et godt produkt som ikke ble markedsført, som ikke var tilgjengelig i pro-shoppene, og som var priset hinsides all fornuft.
Det er greit å ha tro på egne produkter, men når du skal introdusere et helt ukjent produkt hjelper det ikke å prise seg opp i skyene.
Devilray har bommet stygt, jeg ville ikke kjøpe putteren deres om den var aldri så billig, og det hjelper ihvertfall ikke å legge seg på dobbelt pris av det som er ansett for å være verdens beste puttere.
Håper Pilot-putteren legger seg fornuftig til, sånn midt mellom Olyo og Odyssey et sted.
Må være klart bedre å få en del puttere ut blant folk enn å fortelle alle hvor fantastisk dette konseptet er og ikke få solgt en dritt.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

AmatørPro.
Takk for meget kloke betraktninger!
Du har rett, dete er et system som er beregnet for pendelputtere med rett bak og rett igjennom stroke. Det er her man kan hente marginer om man ikke har den timingen og rpeterbare stroke som proffer har eter tusenvis av timer på treningsgreenen.

Om du mener proffene "roterer", at det er et inside-square-inside stroke, så er det også korrekt. Men mange av disse ønsker også bedre marginer, og det får du ved å holde tåen på køllen mindre aktiv gjennom impact, og bruker dermed face-balanced køller.

Viktigheten av å ha "True Aim", altså øynene over planet som dannes av target-line og senteret på ballen (eye over ball som mange unøyaktig kaller dette), er meget viktig.

Hjernene "bevegelseskontrollsenter" som mottar sensoriske signaler fra balansesensorer i mellomøret, synet og posisjonssensorene får en ubalanse mellom signaler fra de to sistnevnte dersom man ikke har "True Aim". Dette kan resultere i at man ubevisst trekker ballen mot vnestre, selv om man optisk sikter til høyre for hullet (se under technology - visual aspects). Dete er en ubevisst kompensasjon kroppen gjør, og derfor misser mange til andre siden de faktisk sikter til optisk.

Jeg ønsket å lage en putter som hjelper spillere til å hente marginer, og slikt kan kun gjøres enklest ved å prøve øve inne et rett bak- rett igjennom slag. Dessuten vil et slikt pendel-stroke, sørge for en slagflate som er vinkelrett over større område av bevegelsen, og dermed redusere sjansen for sideskru på ballen.
Roterende stroke krever bedre timing.

Dersom alt går bra med patentsøknadene vil vi ha 6 forskjellige visuelle varianter å by på. Grunnen til at jeg ønsket å "rammer inn ballen" er for visuelt og gi mulighet for sidesynet bedre å oppfate sporene eller skinnene i synsfeltet under bevegelsen, og som skal ramme inn ballen og øke mulighetene for å holde køllen på "sporet" for netopp å holde slagflaten vinkelrett gjennom bevegelsen.

Takk for interessen. Håper disse svarene var mer utfyllende.
Les mer på http://www.pilotputters.com/technology.htm .

Til info.
Daniel Marcko forlot Mgolf da Skandia hadde sin negative inntreden i selskapet.
Daniel sørget for 89 tourproffer til Mgolf, 4 seiere på Europatouren, og hadde dessuten et meget begrenset markedsføringsbudsjett.

Med hilsen
Bernt Stellander

Norske Puttere

over 20 år siden

Norske Puttere

OK, så er Daniel flink på proffsiden.
Men for å kunne betale proffer må man også selge køller.
Det klarte ikke Mgolf, hverken før eller etter Skandias inntreden.
Men man lærer av sine feil, kanskje bedre å ansette en som har tabbet seg ut enn en som potensielt kommer til å tabbe seg ut.

Hvor mange puttere har du forresten fått produsert som første opplag?
Kommer du til å satse mest på USA eller får vi her hjemme også kjøpe den ?
Hva med salg Sverige og golfdillelandet Japan ???

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Grattis Bernt!
Puttern ser rå ut - gleder meg til å prøve den :-)

Konstaterer at det er mange meninger om å drive business (type jantelov). Det er aldri verre enn å starte selv hvis man mener ting kan gjøres bedre ;-)

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Grattis Bernt.

Den ser strålende ut, og jeg gleder meg til å prøve den.
ingen vits i å slakte et potensiellt slagkraftig produkt på forhånd synes nå jeg, så jeg håper virkelig dette slår an og blir en best-seller.

kanskje du tar med en som premie i sommerens scangolf turnering? ;)

Hilsen Tiger...

Vips

over 20 år siden

Vips

Denne ser uten tvil spennende ut. Kanskje jeg skal bytte til våren.

Men det avhenger av en ting. Må få vite prisen.......

Kan du gi oss den???

veggiss

over 20 år siden

veggiss

dumt spørsmål, men er stilt via et annet nettsted (fgi). er den usga conforming?

Tajger MækkWudd iff hi kudd

over 20 år siden

Tajger MækkWudd iff hi kudd

Meget bra Bernt!! Fantastisk! Fenomenalt! Den ser fin!! Håper salget ditt går bra!!

Albert Einstein

over 20 år siden

Albert Einstein

Jeg føyer meg inn i rekken over gratulasjonene Bernt.

og så må jeg spørre:
er det noe jeg har gått glipp av når det gjelder å gjøre narr av Tiger MWIHC?
har en følelse av at det er den samme som Disney figuren som har raljert forumet til tider.....

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Lykke til over there!!!! Bernt.

Dere har enten slått av tlefonen begge to eller ikke dekning der borte.
Skulle hatt et par ord med kompanjongen din (gunder). Kan du få ham til å ringe meg.....

Gunnar

over 20 år siden

Gunnar

Åssen gikk det i Orlando Bernt??

PlayBoy

over 20 år siden

PlayBoy

Ble du "oppdaget"? Fikk du inn bestillinger ???

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Overveldende.
Ting skjer, flere land, flere tourer etc.
Artig med skryt fra Bobby Grace og Robert Bettinardi, bl. a.
Husk dette var første visning, med køller fra første testproduksjon.
Ikke avklart hvem i Norge som selger, er i forhandlinger.

Oppdateringer vil komme på nettsiden når det gjelder disse tingene.

Flere detaljer kommer ikke her, ok!
Men siden mange her har støttet meg, ville jeg avklare litt.

Bernt

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her