Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kopi køller, klonede køller

Jan-R Hansen

over 19 år siden

Jan-R Hansen

Hei
Ser på nettet at det er mye klonede køller å få kjøpt, å det billig fra utlandet.

Lurte på om noen her inne har noe erfaring med kjøp på nettet og hvor de har kjøpt fra.
Og om dere har kjøpt kopier / klonede køller, å hvordan dem er å spille med.
Holder de mål, eller er det bare skiten.

JR

Bananskru

over 19 år siden

Bananskru

Har kjøpt Acer XP kloner fra pinemeadowgolf.com ved to anledninger. Seriøs butikk.

Min erfaring med disse klonekøllene er positiv. Er du høyhandicapper, er det egentlig ikke noe å lure på. Det er i liten grad køllene som utgjør forskjellen på bra eller dårlig spill, så å kjøpe et sett til 7-8000 i Norge er bare bortkastede penger. Men spytt gjerne i litt ekstra for å få bra skaft og grep.

seb

over 19 år siden

seb

har kjøpt acer xp fra gigagolf.com og var fornøyd med dem

har også en hybrid power select 5000 15 grader som jeg er fornøyd med

en stk 3 wood acer som jeg er meget fornøyd med

har en driver av acer som jeg ikke er noe videre fornøyd med alt fra gigagolf

har også kjøpt fra pinemeadowgolf . kjøpte deres eget merke som er så å si det samme som acer xp og er kjempe fornøyd med dem også , men grepen som var av deres egne byttet jeg med en gang . rett å slett for de var for glatte etter min smak .

bruk pengen du sparer på protimer :).

Grini

over 19 år siden

Grini

Klonede køller er for useriøse golfere! Spytt inn 25 lapper så har du et helt (greit) sett... En ordentlig golfer spiller ikke med dressmann køller:)

Oi oi oi

over 19 år siden

Oi oi oi

Så alle som har OLYO-køller i bagen er useriøse.
Da står det sørgelig til med norske golfspillere......

Problemene

over 19 år siden

Problemene

med klonekøller starter fra grepet og oppver gjennom hendene på brukeren.

Som med det meste av golfkøller

sauen dolly

over 19 år siden

sauen dolly

BAAre gode erfaringer !!!!

blæh

over 19 år siden

blæh

sikkert greier køller for personer totalt blott for talent

ar

over 19 år siden

ar

Kjøpte et sett Mercury II køller. MEGET UJEVN KVALITET. Noen køller var bra andre var dårlig, men dette finner du vel blant de kjente merkevarene også.

Flyer

over 19 år siden

Flyer

Spilte meg ned til hcp 15 med Mercury V(5). Meget fornøyd med jernene, mindre fornøyd med woodene. Driver var faktisk helt OK.
Mange gode tilbud på mercury på progolfscandinavia.dk. Der får du også RAM til "gibortpriser".

seb

over 19 år siden

seb

problemene med grini og blæh

synd for norsk golf at der finnes en del av dere............virkelig synd .

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Noen er flinke til å opprettholde imaget av en golfspiller som en snobbet type som MÅ ha tipp topp utstyr. Grini og blæh imponerer sikkert seg selv når de knoter ned innleggene sine.

eisp

over 19 år siden

eisp

Jeg kjøpte driver, wood, wedge og putter fra gigagolf.com. Ble levert på døren 4 dager etter at jeg la inn bestilling. Prøvd køllene et par ganger på golfsenterert nå, og er storfornøyd:)

Jaha

over 19 år siden

Jaha

Jeg syntes det er virkelig synd for Norsk golf at det finnes folk som kjøper kopikøller, virkelig synd!
Det er heldigvis en almenn oppfatning blant golfere her og i klubbene rundt omkring.

Grunnen til såpass liten respons her inne er at folk er dritt lei av diskusjonen!

Da aftenposten testet et sett fra Gigagolf hos køllmaker Hnasen og fant ut at nesten alt som kunne være feil, ja så var det det enda flere feil.

Som blæh sier, er man blottet for talent og driter i sitt eget spill, samt det at man ønsker å støtte pirater så er kopikøller helt greit...

seb

over 19 år siden

seb

du bommer her der er forskjell på kopier og kloner .

å kjøpe kopi køller er straffbart og ingen oppfordrer til det .

ps. acer xds jern har vært solgt i proshop norge ( solastrandengk ) så helt gale kan det ikke være

en svensk test viste vel at de var rett så bra køllene fra gigagolf. men va vet vel svanskene om golf og utstyr :)

Lurven

over 19 år siden

Lurven

Til Jaha. Jeg husker også at Norsk Golf også testet OEM-køller hos køllemaker Hansen med ikke så bra resultat.
Husker ikke alle detaljene, men et sett Titleist-jern hadde ihvertfall ujevne lengder på skaftene, og et annet sett (husker ikke om det var Taylor-Made eller Ping) hadde variabel svingvekt med 2 enheter, og stivheten på skaftene var heller ikke riktig synkronisert utover i settet.
Hvor gode jernene blir avhenger av køllemakeren.
OEM-leverandørene bruker fjortis-kinesere på akkord til å sette sammen køllene. De lager 5-jern på formidagen og 6-jern på ettermiddagen og resten utover i uka. Er liksom ikke så farlig om det er småvariasjoner for de fleste som kjøper køller rett fra hylla er likevel ikke i stand til å kjenne forskjellene uten måleapparater.
Jeg er sikker på at om du lar køllemaker Hansen sette sammen et Acer sett eller et Callaway-sett så blir kvaliteten akkurat den samme, men prisen 1/3 for Acer-settet.

JRH

over 19 år siden

JRH

Takker for noen gode svar, og noen litt ,,,,,,,,,,,!!!!!!
Men det er jo lov å ha forskjellige meninger da.

Spørsmålet mitt var jo " om noen hadde erfaringer med klonede køller"
og kjøp på nettet fra utlandet.

Har spilt på Nike Combo, Callaway x 14, Wilson Deep Red Tour,
Wilson Di5 , Wilson Pi5, dettte er de 5 siste årenes sett.

Nå prøver jeg Integra Blades, kjøpt brukt.
Men ser på nettet at dette er billige etterligninger av Titles, og at wedger er etterligning av Cleavland.

Har 7 i Hcp, og synes Integra er kjempe gode å spille med.
( men kan ikke finne noen her oppe i nord som selger dem nye)

hn

over 19 år siden

hn

Integra bladkøller er helt ok syntes jeg, hvilke bladkøller er ikke kopier av Titleist eller Mizuno....Nesten alle!

swing it

over 19 år siden

swing it

jaha og blæh vil jeg tro er ganske morsomme og se på når de spiller golf. Når køllemaker Hansen testet køllene, begynte de og "wobble" etter en stund i testmaskinen. Har ennå til gode å se en golfspiller svinge kølla frem og tilbake så mange ganger før man slår til golfballen, men det er kanskje sånn jaha og blæh spiller golf?

hcp 12

over 19 år siden

hcp 12

Har spillt med både såkallte cloner og originalkøller. Viss man ikke er lavhcp spiller, men spiller for å ha det gøy, så fungerer køllene utmerket etter min mening.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her