Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Acer XP905

Klaus

over 20 år siden

Klaus

Er inne på litt ulike golfsider i norden for å sjekke litt priser for tilpassede køller.
En svensk side som heter webbaffæren hevder at køllen Acer xp905 er deres bestselger.
Er det noen der ute som vet noe om køllene og gjerne noe om butikken??

grumf!

over 20 år siden

grumf!

Acer er rene kopikøller, styr langt unna!

klaus

over 20 år siden

klaus

Hva mener du????

Er det fordi det er dårlige køller man bør styre unna, eller fordi det er kopikøller og en bør støtte opp om mere kjente merker???

Jeg vil egentlig vite om kvaliteten på køllene. Skaft og grep kan en jo velge selv!!

Virrum

over 20 år siden

Virrum

Klaus...

Jeg har en kompis som kjøpte ett sånt sett. Han var da nybegynner og settet har fungert helt ok. Men overflatefinishen på treff flaten var av begrenset kvalitet og ble fort slitt. Samt at grepene stod ikke helt på grep i forhold til køllehodet. (Noe som kan irritere de fleste) Har sett et biltema sett og har mere tro på dette hvis det skal koste minst mulig!
Der får du jo med en bag og noen wooder oxo...
Selve butikken vet jeg ingen ting om da han kjøpte dem fra usa ferdig
montert!

Klaus

over 20 år siden

Klaus

Tusen takk for et greit svar Virrum!!!

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Klaus, jeg har en køllemakerkollega i Karlstad som har solgt en del Acer-køller. Det stemmer at de er rene kopikøller, men performance er så bra at de fleste kjenner ikke forskjell. I Sverige har Acer slått bra an, og selges både via nettbutikker og en del køllemakere rundt om på klubbene. Men finishen er ikke like bra som på Callaway som de kloner, mange klone-jern generelt blir fort stygge og gråslitt i overflata dersom du går mye med dem i bærebag uten å beskytte hodene.
I Sverige har komponentkøller og klone-køller en mye større prosent av markedet enn her i Norge. Svenskene er mye mer prisbevisste og svenske køllemakere er generelt mye ærligere ovenfor publikum mht hva som er bra nok og ikke.
I Norge har jeg inntrykk av at det mange steder kun er Olyo, Callaway, Ben Hogan og Taylor Made som gjelder. Til og med merker som Ping, Adams og Wilson blir fremstilt nærmest som B-varer som passer best for damer og pensjonister.
Olyo er minst like mye klonekøller som Acer, og i tillegg har Olyo bare vært på markedet 3-4 år mens Acer er et godt etablert merke.
Synest Klaus at Acer ser fine ut er det ingen grunn til ikke å kjøpe dem.

seb

over 20 år siden

seb

har 2 sett fra acer og de har fungert helt utmerket , solgte dem videre til kompiser som også er meget fornøyd med dem .

for mange litt mindre kjente merker siom f. eks acer får mye pepper fordi de er kopier/cloner , mens til og med de store stjeler og kopierer ideer fra konkurrenter.

men er der ikke forskjell på kopi og klone . en kopi er vel en kølle som er laget identisk med det orginale navnet for og lure kunden.

en clone har vel ekstremt mange likheter , men har eget navn.

hvem laget det første combo settet var det nike eller stjal de ideen fra noen andre , mange firma har jo laget sine combosett nå . blir ikke dette å stjele en ide elleer kopiere andre .

men erfaring min med kloner/kopier er ok . får 5 m mer lengde med orginaler + synes der er litt mer feel i orinaler ( men det kan godt være psykisk :) )

har prøvd køller fra biltema og kan si med at de ligger langt under acer sine køller . men det blir jo personlig smak av utstyr.

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Første gang jeg hørte om kombosett var på midten av 90-tallet, Scott Verplank spilte med et Golfsmith Combosett.
For de som leser mye reklame kam man lett få inntrykk av at det var Nike og David Duval som sto for denne "oppfinnelsen"..

kristian

over 20 år siden

kristian

Første gang jeg hørte om kombosett var i forbindelse med en golfmesse i 1992, da kom Wilson med kombojern, MB/CB....

seb

over 20 år siden

seb

det var det jeg trodde at nike ikke var først ute , han nylig en diskusjon med som spilte med disse og mente alt annet var kopier ...

reklame kan få folk til å tro mye rart , 3 produktgrupper som skiller seg ut er slankeprodukter , håravfallsprodukter og ikke minst golfprodukter.

sorry ble off topic her :)

tror det er billigere å kjøpe direkte fra gigagolf siden det er der webbaffaren bestiller i fra og legger på litt . tviler sterkt på de gjør annet en å importere køllene for deg .

PS . har vært i flere norske proshoper som har hatt acer xds jern i sin butikk så helt lost kan det umulig være . bruk mer penger på pro timer og mindre på utstyr :)

Bananskru

over 20 år siden

Bananskru

Har spilt med et sett Acer XP i tre år nå, og er superfornøyd. Bestilte 3-9 fra USA først, og da jeg skjønte hvor bra de var, etterbestilte jeg 2, SW,PW,AW og LW. Køllene er bra, og jeg nekter å tro at noen spiller noe dårligere med disse klonene enn med originalen før de er godt under 20 i hcp. Men man bør kanskje legge noen ekstra hundrelapper i, og få litt bedre skaft og grep en det som er standard.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her