Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tilpassede køller på nett?

Berzerk

over 20 år siden

Berzerk

Noen som har erfaring med kjøp av tilpassede køller på nett, og da mener jeg utenlandske køllemakere, pga pris.
Har tidligere handlet hos customgolf og var ikke billig, men jeg fikk hvertfall gode køller og detaljerte spesifikasjoner på køllene.
Defor tenkte jeg neste gang at jeg skulle handle køller via nettet og køllemakere som tilbyr dette.
Spørsmålet er jo hvem man skal kjøpe hos man vet jo aldri om det er en hvilken som helst "dude" som skrur disse køllene sammen og kaller seg for køllemaker.
Har funnet nettsider som www.divotmasters.com og www.pureimpactgolf.com
Sider som selger klonekøller som gigagolf osv, er helt uaktuelt.

Har dere erfaring som dere vil dele meg er jeg takknemlig for svar.

TMCIW

over 20 år siden

TMCIW

Dersom du ve nøyaktig lengde og stivhet på skaft og hvert enkelt jern's lie kan de aller fleste køllemakere lage køller etter dine spesifikasjoner.
Dersom du IKKE vet det har de ingenting å tilpasse etter.

berzerk

over 20 år siden

berzerk

Det er jeg jo meget klar over.
Forøvrig vet man lengde, lie, type/flex skaft i et av jernene, vet men også spesifikasjonene på de andre...
Men det er ikke fullt så enkelt, det er flere faktorer en nevnte som spiller inn.
Uansett så var poenget med innlegget å finne ut hvor man bør handle og hva slags erfaring andre har. Ikke en diskusjon rundt det tekniske!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

En viktig faktor er at man bør huske på den som setter sammen dette settet aldri har møtt kunden sin, så ikke sikkert han legger så mye i nøyaktighet.......så du vet aldri hva du egentlig får, om du ikke kontrollerer køllene hos en annen køllemaker når du mottar dem, og hvor mange gjør vel det.....

Bare en liten tankevekker...

Hallo!

over 20 år siden

Hallo!

Trege folk her, berzerk sier jo tydlig i fra at en diskusjon rundt det tekniske ikke er sak her!

Det er vel defor han/hun spør man hva slags erfaringer brukeer av forumet har...

Selvfølgelig finnes det seriøse køllemakere som selger på nett.
www.divotmasters.com er absolutt å anbefale.
Men spesielt er billig er det jo ikke.

Andre?

seb

over 20 år siden

seb

jeg har handlet hos en www.mclaingolf.com

er veldig fornøyd med køllene mine .

han fant ut av mine beskrivelser at jeg skulle ha et ekstra lag med teip under grepet noe som har funget meg bra.

har hatt en pro som testet køllene mine og han mente det var meket bra arbeid/køller .

Nico

over 20 år siden

Nico

Skjønner ikke helt hvor du vil hen, men dersom du ønsker køller som er tillpasset til data som du allerede har, så kan du gå til hvilke som helst leverandør og bestille den lengde, lie, loft, skaft flex, grep, etc som du vil innenfor normale begrensninger (normalt +/- 2" på skaftlengde, +/- 2deg på vinkel endringer. Mer enn dette må spesial bestilles og det tror jeg koster noe). Jeg har vert gjennom dette med Mizuno og Callaway, og de blir bestilt tillpasset fra fabrikk etter mine spesifikasjoner. Det koster ikke noe, med unntak av skaft type og grep som kan være dyrere/billigere enn de originale. Har også forsøkt køllemaker (1 stk) men da får vi somregel noe KZG el. lignende greier som jeg har dårlig erfaring med, selv om tilpassningen er bra. Jeg forsøker å ta en ny sjekk på mine data før jeg handler, siden svingen normalt endrer seg med tiden, forhåpentlig til det bedre.

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Har fått "tilpasset" køller hos Ping og er godt fornøyd.

?

over 20 år siden

?

tenker nok merker son KZG, osv, men billigst mulig er vel poenget og hvem er da best...

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Dilter,
Får jeg spørre hva et nytt tilpasset jernsett hos Ping kostet?

Hmy

over 20 år siden

Hmy

Jeg kjøpte et sett med BH FTX på TGW.
Sendte mail til han som er ansvarlig for Customer Fit og de ble levert etter de spec jeg hadde angitt med ett minus for grep som var for tynne. De kompenserte dette med 10 nye grep 2 dusin BH-baller + 40 USD i kreditt. Det var en bra deal uten noe pristillegg for tilpasning

hei

over 20 år siden

hei

har du mail adr til custom fit ansvarlig?

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Snoop: Du kan finne ut dine spesifikasjoner på ping.com, men du må kjøpe annet sted. Jeg kjøpte driver fra tgw.com på denne måten, og vet ikke hva jern koster.

vel

over 20 år siden

vel

å gå etter tabeller på spesifikasjoner når man skal kjøpe køller er som å kjøre bil i blinde, det går sjeldent bra.

pings nye køller får du fra 5-600 dollar og oppover (3-pw)

billigst er vel paylessgolf

Hmy

over 20 år siden

Hmy

Til Hei
Skal legge den inn litt senere. Vår mailserver er nede og dermed har jeg ikke tilgang til å finne adr nå.

Du kan ringe +18669195050. Han heter Kris Thorsten. Da kan du evnt. få email adr av han.

billig billig

over 20 år siden

billig billig

Det her er noe av det dummeste jeg har hørt.
Hva er problemet med å støtte proer eller køllemaker her i Norge?

Hva hadde du sagt om arbeidsgiveren din sa til deg at du måtte gå ned i lønn førdi han får noe billig arbeidskraft fra Polen?

Hvis Proene sliter å selg utstyr sitt eller til å med kunnskappen sin så kommer det til å bli mindre tilbud her i landet. Du får ikke prøvd køllene dine før du får kjøpt de.

Trenger vi Golfproer i Norge?

Hvis svaret ditt er nei så får du handle på nettet med god samvitighet.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Hva synest dere om å kjøpe ett coustomfit helsett for under 5 lapper i proshopen, og samtidig ha mulighet til en gratis justering av loft og lie i løpet av første året? Demokølle i shopen er en selvfølge.

Freedom

over 20 år siden

Freedom

Det er et globalt market tilgjengelig for oss alle. Valget er opp til hver enkelt. Betale mer i Norge eller betale mindre over nettet. Å moralisere her er bare tull. Penga rår. Vet man hva man må ha er det ikke noe problem å bestille customized klubber over nettet. TGW.com er å anbefale.

nico

over 20 år siden

nico

billig, billig
Hvor handler du dine saker i løpet av året? Unngår du tax free når du er i utlandet? Støtter du polet isteden? Unngår du billigkjeder som rema, expert, elkjøp, etc og handler heller hos butikken på hjørnet til dobbel pris? Hvorfor har så mange den oppfatning at proshopper trenger veldedighet?? De aller fleste er rent komersielle foretak, med noen untak der de er drevet av klubben selv. Jeg forventer ikke at noen støtter min virksomhet dersom markedet tilbyr noe bedre, og jeg ser ingen som helst grunn til at jeg skal støtte andres. Jeg importerer min bil selv, handler tax free og handler mine golf greier i utlandet/på nettet med den aller beste sanvittighet. Grunnen er meget enkel. Pengene strekker lenger og så lenge min families økonomi betinger at jeg prioriterer mellom saker og ting, forbeholder jeg meg retten til, og jeg anser det også som min plikt, å skaffe mitt leketøy på absolut billigste måte. Den dagen Polakker overtar våre jobber, så får vi håpe proshoppene også blir overtatt og Polske Proer oversvømmer landet. Intill det hender, ser jeg ikke det som et problem.

..

over 20 år siden

..

mes sannsynlig en litt snurt pro som ikke tjener nok...

Vips

over 20 år siden

Vips

Når jeg handler utstyr ser jeg på to ting. Prisen på varen i sammenheng med servicen jeg får både når jeg handler og i etterkant.

Jeg har kjøpt alt utstyret jeg har pr i dag hos proen min. Sjekket litt på nett når jeg kjøpte x18 jerna mine og fant ut at jeg ville spare ca 500 kr på å handle via andre butikker i landet. Da var det ikke tvil, jeg lar proen min få den avansen og støtter han. Det er viktig å støtte lokalt næringsliv hvertfall for oss som bor nord for Miklagard.

Hadde proen gått konkurs og lagt ned virksomheten ville klubben vår lidd et stort tap. Det tror jeg gjelder for alle klubber.

Fordi; skulle det være ett eller annet med utstyret mitt er han der og kan enten fixe selv eller få sendt det inn uten at det koster meg noe spes. Skulle jeg holde på å deale selv gjennom posten osv ville det koste mer og medføre ekstra arbeid for meg.

Service betyr mye for meg og det er viktig å se ting i sammenheng her. En får det en betaler for. Kutter en ut servicen så blir det selvfølgelig billigere. Se på alle billigkjedene rema elkjøp osv. De er billig, men mangler totalt service og folk med kunnskap om det de selger. Går du på en delikatesseforretning og skal ha en indrefilet av kalv så får du det pent pakket inn av en som vet hva han holder på med. Men så må du bla opp også......

Vi skal jo ha så godt betalt for det vi holder på med her til lands.....

Nei nå begynner jeg å gå på tomgang her. Kanskje jeg skal avrunde inlegget med å si at jeg gleder meg til sesongstart....... J jeg tror det

nico

over 20 år siden

nico

so what?
Jeg tjener ikke nok heller. Tror du finner få personer i Norge som vil si at de tjener nok.

nico

over 20 år siden

nico

Vips
Har mine røtter fra samme fylke som deg, på rett side av fogdegrensa riktig nok...

Har ikke noe imot å betale for den ekstra service du beskriver.
Det er den sikkert vert. Det jeg prøver å si er at dersom det er marked for en rimelig brukbar golfbane (finnes noen unntak som dugnad baserte baner som Stranda, Volda, Fiskå, Vigra, etc) , så er det også marked for en pro, med proshop dersom han/hun er proff, kreativ og tilbyr en fullverdig tjeneste, så vil jeg sammenligne de med hvilkesomhelst annen service bedrift. Av en eller annen grunn er det en utbredt holding at proshopper må ha veldedighet ut over det du beskriver. Jeg ønsker å bruke mine penger på andre ting. I dag har de fleste proshopper i Norge dårlig utvalg i kølle sett. Det er nok fordi vi er såpass mobile at en stor prosent del handler i utlandet. De fleste proshopper innser det og planlegger i henhold til det. Jeg handler endel i proshop selv, men det irriterer meg at mange forteller meg at jeg er dum, idiot, etc fordi jeg handler i utlandet. Dersom jeg ser en mulighet til å få et golfsett til 5000kr som her i landet koster 8 000 for samme vare og samme service (forsikrer meg at jeg får world wide warranty), så er ikke jeg i tvil et sekund.

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Det er idiotisk at det skal være dyrere å kjøpe et sett i butikken i Norge enn å kjøpe samme sett på nettet i USA inkludert expresslevering på døra og moms.
Klarer ikke distribusjonsnettet til golfhandlerne å få dette til billigere kan de jammen ha det så godt.
Er tildels enig i at mange av (men langt fra alle) proshoppene trenger bedre inntjening, men da får de stå sammen og presse pris mot leverandørene sine.
Jeg betaler ikke dobbelt pris for golfutstyret mitt for at en eller annen importør med luxusvilla i fint strøk skal kunne ta ut avkastning på flere millioner kroner og tøffe rundt i feite biler.
Kjøper jeg et dyrere jernsett fra USA får jeg betalt årsavgiften i hjemmeklubben min for det jeg sparer.
Mulig jeg er dum, men kan jeg spare flere tusen kroner uten å anstrenge meg så gjør jeg det.

Vips

over 20 år siden

Vips

Nico; vet ikke helt om du er på rette siden men,men....

Spørs hva som kom først, høna eller egget. Handler vi primært i utlandet fordi det er dyrt i norske proshoper eller er det dyrt i norske proshoper fordi mange av oss handler utenlands og de må ta igjen det tapte volumet på pris for å overleve?

Er helt enig med deg at det er dyrt i norge og at prisene kunne vært noe mer utjevnet. Det har også skjedd, men det er garantert mer å hente. Etter det jeg vet koster det ca 50-70 kroner å få laget et jern. Callaway selges til ca 1000 kr pr stk. Noen må bli rike på dette. Hvis det ikke er proen som får det så havner det en plass midt i her...

Hvis de norske prisene hadde senket seg litt så hadde nok flere kjøpt hos sin lokale proshop. Da hadde de trolig fått solgt flere sett riktignok til lavere avanse, men totalt sett sittet igjen med mere penger.....

Noe å tenke på alle landets proer????

Bananskru

over 20 år siden

Bananskru

Problemet er at norske proer tjener veldig bra. Derfor tror jeg det er et fåtall som tenker at "jeg må støtte den lokale proen, så da kjøper jeg heller køllene hos ham for en høyere pris". Noe annet er om man synes at proen gir så god service at han faktisk fortjener den høye avansen.

Forresten, så er vel ikke avansen på golfkøller den aller største. De får vel ikke noe særlig lavere innkjøpspris enn det vi selv får når vi bestiller fra f.eks. TGW. Noe annet er det med golfklær. Det at påføring av en klubblogo får en trøye til å stige 5-600% i verdi - det er uhørt!

Truls

over 20 år siden

Truls

"Problemet er at norske proer tjener veldig bra."

Merkelig påstand! Er DET et av dine problem?
Jeg har aldri hørt at de tjener veldig bra! Noen kanskje, men jeg ser ikke på det som problem.

Tror du kanskje at differansen mellom prisen på nettet i USA og prisen i norske proshop'er tilfaller proene? Husk at utstyr skal gjennom flere ledd før de ligger på hylla i shop'en!

seb

over 20 år siden

seb

de fleste proer er som bilselgere eller andre selgere . det viktigste er salget og få unna varene . var kanskje en finner trend blant annsatte i proshoper før . men der hvor jeg ferdes i dag så er salg salg salg det er snakk om . og helst det merke som gir størst avanse .

Fattigmann

over 20 år siden

Fattigmann

Jeg driter i hvem som tjener og taper på golfutstyr.
Det eneste jeg bryr meg om er hva JEG har råd til av utstyr.
Som vanlig mann med vanlig lønn og 3 aktive tenåringer, huslån, billån, og ikke råd til hytte eller dyre ferier, har jeg egentlig ikke råd til golfutstyr i det hele tatt. Skal jeg likevel ha noe nytt må jeg snu og vende på kronene, sjekke her og sjekke der for å se hvor jeg får det billigst.
De som har råd til det må gjerne drive veldedighet mot proshoppene rundtomkring, men på det området prioriterer jeg barn som fryser og sulter.
Golfutstyr kjøper jeg enten billig på salg eller billig på nett.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her