Nye Gunnar Bull
Helt enig med deg, TAH. Min erfaring med produktomtaler i media, er at de kan være verdt kanskje ti ganger mer enn en reklame i samme omfang. Hvilket igjen må bety at folk fortsatt lever i den tro at media forsøker å formidle saklig og objektiv informasjon til sine lesere.
Mulig det var slik for 30 år siden, i dag lever stort sett all media av å selge seg selv. Med andre ord er deres viktigste målsetting å vurdere om leserne/kundene synes dette var interessant stoff. Personlig tror jeg at jeg får mer saklig informasjon fra reklamen enn fra media. De stoler jeg IKKE på.
OK. Sorry, litt langt ute på sidelinjen nå. Men når det gjelder uttrykket "all PR er god PR", så er det stort sett bare tull. MEN det er veldig stor forskjell på hvilket produkt man snakker om, og også hvilken markedssituasjon produktet er i.
For eksempel så tror jeg ikke at all dritten som er skrevet om Miklagard har virket negativt. Det er mange grunner til det, men en viktig grunn er at banen er oppe, alle aksjer er solgt, og banen er såpass god og har såpass fornøyde medlemmer at den "snakker for seg selv". Dermed kan fokuset skape større bevissthet om banen ("alle snakker om den"), og dritt er oftest morsommere å lese enn pene ord.
Holtsmark er mer sårbar, fordi de er i en oppstartfase. Da vil negativ kritikk bli mye mer virkningsfullt.
Uansett - hvis noen kommer med hentydninger om svindel, så kan de i hvert fall ikke skrive anonymt. For å si det på godt norsk, så er det rett og slett dritfeigt.