Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kjøpe ballar frå utlandet..

poHg

over 20 år siden

poHg

er det nokon som har tips til gode leverandørar på ebay eller andre stader som sel rimelege golfballar og har rimeleg frakt... gjerne precept laddie eller titleist....

tgw

over 20 år siden

tgw

the golf wearhouse

www.tgw.com

har jeg handlet fra flere ganger...både baller og annet

Ole B.

over 20 år siden

Ole B.

Jeg kjøper golfballene mine i proshopen på min hjemmebane. Vil selvsagt støtte opp om denne slik at den har livets rett. Proshopen er en del av miljøet på klubben og det er ihvertfall jeg villig til å støtte opp om. Men for all del, kjøp hvor dere vil...

Captn Schtoobing

over 20 år siden

Captn Schtoobing

Nå var spørsmålet ganske vanskelig å misforstå, men Ole B. klarte å gni inn at vi som kjøper utenlands er dårligere mennesker enn han selv alikevel.....
Støtte opp er en ting, være dumsnill er noe annet.

poHg

over 20 år siden

poHg

no har det seg faktisk slik at proshopen min ikkje er open i januar, og eg skal snart spele golf, men ikkje i Noreg.. lurte difor på å kjøpe eit større kvantum frå utlandet... og gjerne rimelegare enn det proshopen min kan tilby!

Dilter

over 20 år siden

Dilter

poHg: Hvis du skal spille i utlandet anbefaler jeg at du kjøper baller når du kommer frem. Hvorfor i all verden drasse med seg en masse baller? Det kommer selvfølgelig an på hvor du skal, men de fleste steder er det ikke noe problem å få tak i bra baller til en rimelig penge. Selv har jeg gode erfaringer med s.k. golf shops utenfor 'finere' baner der de selger lakeballer av god kvalitet. I Thailand får du f.eks. Pro V1 til omtrent 5 kr stykket.

gultee

over 20 år siden

gultee

http://www.3balls.com/

er et sted jeg har handlet og fått kjapp service til anstendige priser.

DeLutte

over 20 år siden

DeLutte

Kjøper ballene hos nabobonden.
Ettersom han har 0B langs hele hull 1 og 3, så finner han mange baller i utmarka si, da den er forbudt område for golfspillere.
Hundre baller koster 400 KR og da får en allslags baller i stor pose.

De Lutte

H

over 20 år siden

H

Problemet med å kjøpe baller fra TGW er at det blir dyr frakt også kommer det moms på pris + frakt. Sparer allikevel en del.
4 dusin ProV1 koster på TGW 180 USD. Å sende til Norge koster 54 USD.
Så kommer 25% moms på det hele og det koster deg 1910 for 4 dusin.

Du sparer vel da noen 100-lapper. Jeg vet ikke norsk pris.

Beste er hvis du får noen til å sende dem som gave. Da slipper du moms, men TGW gjør det ikke.

nico

over 20 år siden

nico

sparer ikke mye da. Husker ikke prisen i proshop, men mener det er rundt 500 pr dusin for ProV1. Kjøper du bare 3 baller, tar de vel 150 kr (600 for et dusin). Jeg kjøper ProV1 logo baller for jobben, og betaler 400Kr/dusin inkl mva. Må da kjøpe mer en 100 dusin.

www...

over 20 år siden

www...

Sjekk www.rockbottomgolf.com. Knallbillige Maxfli revolution tour baller!

poHg

over 20 år siden

poHg

på rockbottom får ein eitt dusin Precept Laddie til $9.99... Frakt på 18 dusin kjem på $44.99 Dvs ca $225 totalt.. Må eg betale moms på dette i tillegg? og toll? kva vert ev. endeleg pris eg må betale?

704

over 20 år siden

704

Jeg har også gode erfaringer med www.3balls.com. De har en del tilbud på f.eks. fjorårsballer som ser litt annerledes ut nå enn de gjorde for noen måneder siden, men som i praksis er nesten helt like.

Inklusiv frakt har jeg fått masse baller derfra til ca. en tredjedel av prisen i norske butikker og proshoper.

Rask levering var det også.

Kopite

over 20 år siden

Kopite

Hva med utenlandske butikker i andre land enn USA. Hva med England eller Australia? Er disse mye dyrere? Bør jo hvertfall være billigere frakt fra England enn fra USA/Australia.

gultee

over 20 år siden

gultee

det er ikke toll på golfutstyr, men du må betale moms på verdien av varene samt frakten. Dersom DHL e.l. frakter pakka får du regning fra dem etterhvert.

V1

over 20 år siden

V1

Hvorfor snakker alle her inne om Titleist pro V1? Er det den eneste golfballen som duger? Jeg er ikke ironisk eller noe her, bare lurer. *Relativt fersk golfspiller*

poHg

over 20 år siden

poHg

oppdrag: finn det beste tilbodet som er å oppdrive på precept laddie-ballar inkl frakt... (bestille 50-200 ballar...)

Bananskru

over 20 år siden

Bananskru

Det virker som at dere snakker om at man må betale moms på frakten? Jeg har bestilt utstyr fra USA tre ganger og har aldri betalt moms på frakt. Kun 25% på prisen på varene du har kjøpt, omregnet til NOK.

gultee

over 20 år siden

gultee

dersom speditøren gjør jobben sin iflg reglene skal du pålegges mva også av fraktkostnaden...

Hmy

over 20 år siden

Hmy

Jeg måtte betale moms på frakt også via Fedex. Spurte dem om det virkelig stemte og de sa at loven var slik.

Maggo

over 20 år siden

Maggo

Har gode erfainger med rockbottomgolf. Det du må betele er det varen koster + 25 % moms. Du må også betale moms på frakt (IDIOTISKE NORSKE REGLER). Rock Bottom er snedige og setter ikke opp frakten i fortollingspapirene (merk i de tilfeller jeg har handlet med dem) dermed slipper du å betale moms på fakt. I tillegg kommer kr. 100 til UPS (et gebyr de tar for å legge ut for å fortolle varen for deg). Regnestykke 9 dusin baller (108 baller):
9 dusin baller 90$ = ca 600 NOK + 25% moms= 750 NOK
Frakt 30$ = 195 NOK
Fortollingsgebyr UPS 100 NOK.
Etter mitt regnestykke kommer 108 baller på kr. 1045 altså under 10 kr. ballen. Er du uheldig må du også betale moms på frakt noe som i dette tilfellet fordyrer det med ca en 50 lapp. P.S Vet ikke om UPS har satt opp gebyret da jeg ikke har handlet med dem i år.

Maverick

over 20 år siden

Maverick

UPS tar nå kr 110,-

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her