Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Utleie av aksje Miklagard

Medlem

over 20 år siden

Medlem

Hei.
Jeg vurderer å leie ut min spillerett for 2006, da jeg ser at jeg kommer til å være i utlandet mesteparten av sesongen. Hvilke erfaringer har andre på dette forumet gjort seg med hvordan det lønner seg å gå frem? Hvor vanskelig er det å få leid ut? Hvilke nettsider bør man sette inn annonsen på (i tillegg til websiden til Miklagard)? Er det realistisk å få dekket selvkost? Og hvor tidlig begynner folk å lete etter spillerett som leies ut? Alle svar mottas med stor takknemlighet!

Mvh
Medlem

Calle

over 20 år siden

Calle

Har blitt vesentlig vanskeligere å leie ut etter at det har blitt overkapasitet på mange baner. Medlemstallet på f.eks Hauger sank drastisk i fjor. Tror ikke problemet er markedsføring, golfsiden og et par andre sider treffer de fleste som kunne være interessert i å leie.

Personlig leide jeg for 4.700 på Haga i fjor, inngikk avtalen i begunnelsen av mai når det nærmet seg åpning. Personlig tror jeg det vil bli enkelte på Miklagaard som leier ut for 5.000 i år. Latterlig ? Kanskje, men mange har betalt ågerpris for aksjen og sitter å må spytte ut 10-12 tusen pr år på en aktivitet de ikke har tid til å drive med. Mange har også flere aksjer fordi de trodde aksjeverdien skulle stige. Så de tvinges til å redusere tapet sitt ved å leie ut billig.

aksje på Miklagard

over 20 år siden

aksje på Miklagard

Hei. Jeg vet om flere som leide ut for kostpris forrige sesong, men det er, som du sier, noen som leier ut for en vesentlig lavere pris. Problemet er imidlertid å få folk til å forstå at det koster ekstra for den kvaliteten som tilbys på Miklagard. Man har alltid tilgang til banen, det er utmerket service, og man kan få spille en utrordrende bane med fantastiske greener.

mikla

over 20 år siden

mikla

annonser på golf.no eventuelt som foreslått over. Har selv leid sp rett de siste 6 årene. 2 på Losby og 4 på mikla. Betaler rundt 6000 for dette, litt rimeligere på losby.

Det betales fra 12000 til 4-5000 og det er selvfølgelig tilbud-etterspørsel som avgjør. Er man tålmodig som leier kan man få frekt lave priser, da ingen utleiere ønsker å ta hele tapet.

aksje

over 20 år siden

aksje

"aksje på Miklagard" selv om jeg forstår at kvalitet koster litt ekstra, betaler jeg ikke 10-12k i leie når jeg vet at det leies ut for 5000.

aksje

over 20 år siden

aksje

Det er gode tider for oss uten aksjer! Og det blir nok bare bedre også! :)

Til aksje

over 20 år siden

Til aksje

Ja, det er gode tider for dere som leier, men jeg tror ikke du klarer å få ned leieprisen ved å skrive en rekke innlegg om dette temaet. Hvis du ønsker å betale så lite for aksjene, så får det være din sak. Hadde du hatt litt bedre forståelse av konseptet til Miklagard, og vært en lagspiller, så hadde du skjønt at den riktige prisen er 10-11, istedenfor å forsøke å presse deg inn i det gode selskap til underpris.

aksje

over 20 år siden

aksje

Lagspiller?
For oss fattige studenter som ikke har råd til å betale 10-12k, eller for Miklagard golfklubb? Velger studentene jeg, og betaler akkurat så mye som jeg har råd til, så får jeg se om det holder til Miklagard i år. Hvis ikke får jeg finne meg et billigere sted.
Hadde jeg hatt penger hadde jeg ikke tvilt ett sek. på å kjøpe en aksje i Miklagard, men det har jeg altså ikke, og jeg må få lov til å glede meg over lave priser uten at folk skal begynne å furte.

peer

over 20 år siden

peer

Jeg kjøpte selv en Miklagard-aksje for ca. 5 år siden, og har selvsagt (på papiret) tapt en del tusenlapper i forhold til dagens pris, men jeg har aldri irritert meg over hverken kjøpet eller kursfallet. Jeg er nok en av de som bruker banen mest, og har aldri sett på aksjekjøpet som en investering, kun som en mulighet for å få spilt golf.
Men hadde jeg da visst det jeg vet i dag, hadde jeg leid en spillerett, og hadde jeg fått leid en til 5-6.000, så hadde jeg gjort det, og det med
verdens beste samvittighet!
Men banen er uansett verdt hver eneste krone!

Til aksje

over 20 år siden

Til aksje

Det er selvfølgelig forståelig at man ønsker å leie en aksje på Miklagard, og at man har begrenset økonomi som student. Det jeg blir provosert av er det som kan oppfattes som en genuin glede over at andre må leie ut med tap. Dersom gleden din faktisk var over å kunne spille på den flotte banen så var det en helt annen sak. Jeg regner med at du, som student, kan forstå at det ligger en viss forskjell her. Jeg synes imidlertid at det er på sin plass å presisere at det er veldig hyggelig at du ønsker å leie deg spillerett på Miklagard, men igjen; jeg ville valgt en ganske annen tilnærming på mine innlegg hvis du ønsker at folk skal like deg...

gultee

over 20 år siden

gultee

nå er det jo engang slik at markedslovene også regulerer hva man kan få i leie for en spillerett også. Er tilbudet større enn etterspørselen synker prisene - slik er det bare.

De som sitter med aksje kan jo i endel tilfeller ha bedre av å få inn 5-6000 kr fremfor å ikke få verken solgt aksjen for pålydende / markedsverdi eller benyttet banen selv.

Som det er påpekt i annen debatt er ofte en leieperiode inngangsporten til eget kjøp. Da får man prøvd både banen, klubben og det sosiale aspektet ved anlegget.

...

over 20 år siden

...

Nå skal det vel nevnes at det er et fåtall spilleretter som leies ut for under 7000,-...

Calle

over 20 år siden

Calle

Ser at Miklagaarderne prøver å presse opp prisen. Kjenner selv flere som leide for 6.000 i fjor på M....Ingen grunn til at det skal bli dyrere i år med stadig etablering av nye baner.......

Til Calle

over 20 år siden

Til Calle

Og jeg kjenner flere som leide ut til kostpris. Det er vel ikke Miklagardmedlemmene som forsøker å presse prisen opp her, men heller en del andre som vil presse den ned... Er det så urimelig at man ønsker å få dekket egne kostnader? Jeg tar det for gitt at du er ikke medlem på Miklagard, men heller blant de som vil leie billig....

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Merkelig at folk ikke forstår at marked er marked. Det er vel ingen som gleder seg over at noen må leie ut aksjen sin og faktisk tape på det. Men om markedet ikke er interessert i å kjøpe fisken du fisker, så må man kanskje selge den billigere for å ikke tape SÅ mye. Var dette veldig vanskelig å forstå? :)

Til info leide jeg til kostpris i fjor. Og leier i år også. Har ikke råd å kjøpe noe aksje, så da får man bare leie om man får leid. Hadde jeg ikke funnet noen som ville leie ut aksje til meg så måtte jeg jo vært medlem et annet sted.

Easy peasy

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her