Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Erfaring med Mgolf?

undrer

over 20 år siden

undrer

Som kjent er mgolf konkurs men fremdeles er det ulig å skaffe disse ganske så pene bladkølllene MI Pro enda med swix grafittskaft vel og merke.
Noen som har erfaring med disse køllene og ikke minst swix sine grafittskaft?

hm

over 20 år siden

hm

ingen som kjenner til disse køllene??

Dag

over 20 år siden

Dag

Har ikke Pro blades, men har spillt med MI Tour med Swix Grafittskaft i to og en halv sesong(Ca 150 runder). Er meget godt fornøyd med kraftgjengivelsen og godt fornøyd med retningsstabiliteten i skaftene. Det jeg ikke liker er at grafittskaftene har blitt en del slitt (gnaget på) av bagen min! Nederst på skaftene slik at jeg har måttet tape de for å beskytte skaftene. Har en billig Nike bærebag som er litt sliten og har mesteparten av skylden for disse.
Ingen av køllene er slitt så mye at de har brukket i skaftet.
Oppsumering:

Gode køller og ikke minst skaft er min erfaring, men de skal behandles med omtanke.

undrer

over 20 år siden

undrer

takker,

hva heter de aktuelle swix skaftene du bruker?

Sigurd

over 20 år siden

Sigurd

Jeg har dårlig erfaring med Swix (Mgolf) steppede grafittskaft for jern.
De har bra retningsstabilitet, men svært variable på lengde.
Og malingen detter av i flak, de svarte skaftene er fulle av hvite flekker.
Elendige oppskrytte greier.

Dag

over 20 år siden

Dag

Undrer: Har Tor FPC stiff skaft.

jaha

over 20 år siden

jaha

noen flere som har opplevd dette med swixskaftene?

Skrens Petrus

over 20 år siden

Skrens Petrus

Jeg har spilt med Mgolf i en årrekke og er svært fornøyd med disse køllene. Jeg har MI Tour med Swix steppede grafittskaft. Som Dag skriver så har mine også blitt litt "gnagd" på, men dette kan en et lite mykt innlegg ytterst i bagen rette på.

Undrer litt på det Sigurd skriver ang. variabel lengde på jerna. Jeg har stikk motsatt erfaring. Kan det ha noe med hans sving å gjøre? Jeg stiller bare spørsmålet, for min erfaring er at lik hastighet på sving og bra treff hver gang gir tilnærmet lik lengde. Varierer kanskje max 5 meter med 3-jernet!

Sigurd

over 20 år siden

Sigurd

tror ikke den variable lengden har noe med svingen min å gjøre, for jeg spiller bra med andre jern (har 3 sett). Nå er det riktignok stålskaft på de andre settene, så det KAN være at svingen min blir ujevn med grafittskaft. Men sånn er det ihvertfall...... Jeg elsket Mgolf/Swix kombinasjonen i begynnelsen, men kjærligheten har kjølnet.
Til våren skal jeg bytte til stålskaft for å se om det hjelper

-erik-

over 20 år siden

-erik-

Jeg har spilt med MI pro blades i en 1/2 sesong nå med swix stiff grafitt. Føler at disse er vesentlig mer retningsstabile i forhold til mine gamle Callaway X-14 regular. Når det gjelder lengder slår jeg disse omtrent like langt, men jeg har en (ønsket) lavere ballbane med Mgolf jernene enn Callaway.

Dag

over 20 år siden

Dag

Lurte forresten på hvor de fortsatt selger de nå. På Konkursen.no på Grorud?

-erik-

over 20 år siden

-erik-

Ser ut som de selges på nettstedet til kr 2.999.- Butikken på Grorud er stengt.

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Mgolf MI pro blades er å anbefale.
Jeg har et sett med Rifle-skaft som er overraskende lettspilte.
Bladene er ca 1 cm lenger en mine Cleveland TA-2, og følgelig mye mer stabile. Det eneste jeg har å utsette på dem er at overflatefinishen er dårlig. Belegget eller glassblåsinga eller hva de nå er (på slagflata) slites utrolig raskt, minner mest om billige klonejern.
Men de spiller som sagt bra, har ikke prøvd noe som har vært bedre.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her