haga-gjest
Hadde den glede av å spille Haga denne uken.
Klubbhuset er meget bra og ser bra ut, det samme gjør driving rangen selv om det er litt langt å gå fra klubbhus til range.
Banen har noen gode hull, men desverre også en del merklige hull som trekker hovedinntrykket ned. ( spillte kun gul+rød sløyfe )Jeg karktriserer den ikke som en mesterskapsbane, men mer som en klubbane. (jeg har hcp 8, så jeg er kanskje ikke den rette til å bedømme dette) Også enig i et innlegg her at det er en del merklige out of bounds på banen. Banen er litt trang, men dette synes ikke jeg gjør noe.
Banen er helt ny og man må bedømme kvaliteten deretter. Teer og fairwayer er stort sett bra. Det som er en dårlig er kvaliteten på greenene. De er blandt de dårligste jeg har spillt på i år. Håper at dette retter seg før neste sesong. Det må også bli betraktelig bedre merking på banen.
Alt i alt synes jeg det var en positiv opplevelse og jeg tror Haga vil bli et viktig tilskudd i et område der Oslo GK så langt har vært ( og enda er ) den beste banen.
Haga er så vidt jeg kan forstå en bane som prioriterer medlemmene sine med tanke på spill. Medlemmene for kun ha med seg en gjest for at trykket på banen ikke skal bli for stort. dette er positivt og vil bidra til mindre kø og kortere rundetider. Denne holdningen tror jeg Haga vil tjene på i lengden.
Jeg håper jeg blir invitert igjen. Jeg hadde en hyggelig dag.
mvh
gjestespiller.