Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

haga

røffen

over 21 år siden

røffen

noen som har synspunkter på Haga??

Hansi

over 21 år siden

Hansi

Haga blir bra det når gressveksten får satt seg. Banen er ikke spes vanskelig,mange korte par 4 hull,få par 5. Trangt mellom hullene,mye fore,fantastisk klubbhus/mat og range. Et par utolig flotte hull og endel ganske gjedelige. All in all er Haga en positiv opplevelse.
Terningkast 4.

bæring

over 21 år siden

bæring

Stort sett helt enig med Hansi.
Uforstålig at 19 av 27 greener er av så svak kvalitet etter en meget lang anleggsperoide og en fin sommer. Til og med greenene på Grini begynner å bli bra nå....

engelskmannen

over 21 år siden

engelskmannen

er det noen ikke-medlemmer som har fått spille banen?

Sondre

over 21 år siden

Sondre

Jeg har vært så heldig og få test Haga og jeg er ikke medlem der...
Ble positivt overrasket over banen..
Det kan ta noen år før den for satt seg, men den kan bli veldig bra..
Mange bra hull, og noen kjedlige..
Vil si at alle baner har noen kjedlige hull...
Noe negativt er at det er litt for mye out of bounds rett bak greener og sånn.. Greit og ha mere en tre meter og gå på fra greenkanten, spesielt på hull 5 på gul sløyfe, hvis du har lyst og gå inn på to på det par 5 hullet..
Er ikke alltid like lett og få stopp på ballen fra 230 meter...

hoffa

over 21 år siden

hoffa

Har også fått spillt på Haga sammen med et medlem. Jeg ble positivt overrasket over banen selv om den var forholdsvis enkel; spennende design og varierte hull.
Det som hovedsakelig drar ned er dårlig merking (neste utslag; hull 4 på gul sløyfe var ikke så lett å finne, heller ikke hull 3 på rød sløyfe); Det var alt for mye OB som Sondre påpekte. Kan tenke meg at klubben ikke vil ha spillere gående "i skauen" og lete baller i tide og utide. Dessuten var greenene veldig trege. Selv om banen er ny ble de vel sådd tidlig i fjor sommer? Hull 9 på rød sløyfe var vel nesten mer som en middels fairway (veldig langt gress).
Det var imidlertid en hyggelig runde på en veldig fin bane. Vil gjerne spille der igjennår greenene har fått satt seg.

barzini

over 21 år siden

barzini

Snittalder på 60 år, stort sett kjedelig layout, men noen fine hull, elendige greener og et latterlig tregt tempo på banen(som antagelig skyldes den skrøpelige formen til medlemmene).

Norges feteste klubbhus som gamlingene kan kose seg i.

BT

over 21 år siden

BT

..Og en vanvittig bra pro-stab, med både serviceinnstilling, kunnskap og erfaring!

haga-gjest

over 21 år siden

haga-gjest

Hadde den glede av å spille Haga denne uken.

Klubbhuset er meget bra og ser bra ut, det samme gjør driving rangen selv om det er litt langt å gå fra klubbhus til range.

Banen har noen gode hull, men desverre også en del merklige hull som trekker hovedinntrykket ned. ( spillte kun gul+rød sløyfe )Jeg karktriserer den ikke som en mesterskapsbane, men mer som en klubbane. (jeg har hcp 8, så jeg er kanskje ikke den rette til å bedømme dette) Også enig i et innlegg her at det er en del merklige out of bounds på banen. Banen er litt trang, men dette synes ikke jeg gjør noe.

Banen er helt ny og man må bedømme kvaliteten deretter. Teer og fairwayer er stort sett bra. Det som er en dårlig er kvaliteten på greenene. De er blandt de dårligste jeg har spillt på i år. Håper at dette retter seg før neste sesong. Det må også bli betraktelig bedre merking på banen.

Alt i alt synes jeg det var en positiv opplevelse og jeg tror Haga vil bli et viktig tilskudd i et område der Oslo GK så langt har vært ( og enda er ) den beste banen.

Haga er så vidt jeg kan forstå en bane som prioriterer medlemmene sine med tanke på spill. Medlemmene for kun ha med seg en gjest for at trykket på banen ikke skal bli for stort. dette er positivt og vil bidra til mindre kø og kortere rundetider. Denne holdningen tror jeg Haga vil tjene på i lengden.

Jeg håper jeg blir invitert igjen. Jeg hadde en hyggelig dag.

mvh

gjestespiller.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her