Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nisjesport

NIC

over 20 år siden

NIC

jeg har kanskje ikke hørt mye, men Henrik Bjørnestad og Suzuanne pettersen er de eneste golfspillerer som har hevdet seg nasjonalt etter mine gryende golfører.

Høh mener ar pistolskyting er en nisjesport, hva er da golf ?

Hvor mange år er det delt ut NM medaljer for dame og herrer i denne sporten da?

Å sammenlikne ski -skiskyting og golf her nord, er like klokt som å sammenlikne neshornjakt med spyd e.l. med nettopp ski. Høh

golf/skiidrett

over 20 år siden

golf/skiidrett

Høh tror kanskje det et fler golfere en pistolskyttere. Høh telling i tåka.

Hvor mye golf ser man på tv, da???

Arangeres det NM i golf da?

Om de første nordmenn visste om golf,Kunne de saktene klare å knatte et par småvilt og birdie en gang i blant.

Er HB og SP de eneste i et så gullsamlende land som norge, de eneste som klarer å komme ut av vårt land en gang imellom?

herre...

over 20 år siden

herre...

Skjønner ikke helt hvor du vil her. Det er svært mange golfspillere i Norge og det har etterhvert blitt ganske mange baner også. Det er vel det som er vesentlig, og ikke hvordan nordmenn hevder seg i internasjonal sammenheng. Hvorfor du omtaler golf og pistolskyting i samme setning skjønner jeg ikke.

Golf/skiidrett

over 20 år siden

Golf/skiidrett

Kjære herre... Jo fordi en Høh-er mente pistolskyting var en liten manesje i idretten. Feil fordi det er like mange om ikke fler som sportsskyter enn som spiller golf i samme sammenheng.

Vet du noe annet, jeg er lutter øre..

Høh

over 20 år siden

Høh

Når skal Viasat begynne å sende pistolskyting 8 timer per dag ???

NIC

over 20 år siden

NIC

Håper det kommer:)

NIC

over 20 år siden

NIC

ser at webmaster har kuttet litt info. Kanskje like greitt for jeg avslørte en mann da gutt, som nok har fler edle medaljer enn noen golfer + to andre helt nære familiemedlemer som har gjort det helt strålende innen idretten.

Ubetenksomt av meg:(

Webmaster:)

NIC

over 20 år siden

NIC

Viasat? 8 timer golf pr. dag hver dag i året eller?.

(Er du overvektig?)

Twiggy

over 20 år siden

Twiggy

HALLOO!!
Hvem er dere som sitter her og prate om pistolskyting ?? Spileer dere golf selv ??

JA, vi har NM i golf, både individuelt og lag..

Jeg håper dette er bare noen som kødder, i så fall går jeg med glede fem på !

til twiggy

over 20 år siden

til twiggy

3 fam. medlemmere med gull i pistolskyting, 3 golfere( uten edelt metall) og en NC mester i kampsport.

individuelt (en lag også)

altså ingen medaljer i golf.

Prat om idrett!!!

til twiggy igjen

over 20 år siden

til twiggy igjen

GRATULERER OG GRATULERER IGJEN.

glemte meg vekk for du virket så sint.

unskyld.

Twiggy

over 20 år siden

Twiggy

Sorry. Det var ikke meningen å høres så sinna ut !! Men jeg skjønte liksom ikke helt poenget med diskusjonen her... Så flott at familien din gjør det så bra i pistolskyting!! Har prøvd det et par ganger selv og det var kjempegøy, men det er nå slik en gang at det er Golf som ligger hjertet nærmest for meg da..
Vet ikke helt hva du sier gratulerer for, mendet er greit.. Jeg er ikke i eliten i Norge innenfor golf, men er absolutt ikke langt i fra. MEN jeg vil understreke at jeg absolutt ikke har noen ambisjoner heller! He he. Det overlater jeg til de unge og lovende rundt omkring i landet vårt.
Når det kommer til nisjesport, så vet jeg ikke helt hva vi kan kalle golf.. Vi er jo et av de største særforbundene innefor NIF...

Twiggy

over 20 år siden

Twiggy

Til NIC.

Du glemte Marius Thorp!!
Greit at han "bare er en junior" men han er regjerende Europamester i golf for herrer.....Bare til litt info.

NIC

over 19 år siden

NIC

Nei i en annen sport, foreldrene driver med golf

Golf = liten, ski = stor

over 19 år siden

Golf = liten, ski = stor

Det finnes minst 20 ganger flere skibrukere enn køllesvingere i Norge.

Olle

over 19 år siden

Olle

Jeg synes dette med pistolskyting dukker opp på flere tråder her. Hvem er det som bryr seg om skyting?

Pistolskyting er vel like stor publikumsidrett som melkespann kasting.
Jada man må sikkert trene mye for å bli god innen pistolskyting, men det må man vel innen alle idretter.

Tror forøvrig at hvis man skal vinne et NM så er vel pistolskyting noe av det enkleste.

NIC

over 19 år siden

NIC

Tror nok det er fler som bryr seg om pistolskyting enn golf.

vet om mange pistolbaner rundt bare ett golfanlegg.

De er rause i pistolklubbene hvis du ikke har gjort noe kriminelt de siste åra.

Du får nok prøve en pistol, så får du sett hvor vanskelig det er?

Dick C.

over 19 år siden

Dick C.

NIC, for å få et inntrykk av pistolskytingens popularitet på verdensbasis kontra golf kan du for eksempel ta en titt på ESPN.com. Hvor mange saker handler om golf, og hvor mange dreier seg om skyting?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her