Henning Bang
Vi er en gjeng som ofte spiller sammen og som jeg vil påstå holder oss godt innenfor de fleste golfregler. Jeg vil påstå at ingen av oss har et 0,1 for godt hcp, de ganger vi spiller med andre oppleves det også svært ofte som vi er bedre enn en med samme hcp.
Anyway, det jeg vil frem til er at vi likevel ikke holder oss 100% innenfor reglene. De mest håpløse reglene som ikke egentlig gir oss noen fordel gis det ofte amnesti for.
Det kan være som de gangene
- man ikke sier _tydelig_ "jeg spiller en provisorisk", men heller av typen "jeg får spille en til" ol.
- slår rangeballer tilbake.
- gir mulligan på første hull pga stress, merk; kun 1.
- putter i en svært lang put med flagget i for å spare tid.
- spør om avstand, køllevalg ol.
- treffer ballen sin en gang til etter slag.
Det er alt jeg kommer på nå, for det skjer i liten grad, men dere skjønner tegninga.
Hva gjør dere andre? Hvor strenge er dere? Selv føler jeg ikke at vi jukser kontra hva andre gjør.
Anyway, det jeg vil frem til er at vi likevel ikke holder oss 100% innenfor reglene. De mest håpløse reglene som ikke egentlig gir oss noen fordel gis det ofte amnesti for.
Det kan være som de gangene
- man ikke sier _tydelig_ "jeg spiller en provisorisk", men heller av typen "jeg får spille en til" ol.
- slår rangeballer tilbake.
- gir mulligan på første hull pga stress, merk; kun 1.
- putter i en svært lang put med flagget i for å spare tid.
- spør om avstand, køllevalg ol.
- treffer ballen sin en gang til etter slag.
Det er alt jeg kommer på nå, for det skjer i liten grad, men dere skjønner tegninga.
Hva gjør dere andre? Hvor strenge er dere? Selv føler jeg ikke at vi jukser kontra hva andre gjør.