Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

"kommer over toppen"

Gruff

over 19 år siden

Gruff

noen som kan forklare meg hvorfor jeg alltid "kommer over topp" i svingen min, eller hvordan jeg kan rette på det!
Resultatet er at jeg kommer ned med åpent køllehode og fader ballen i en for stor bue, i værste fall pull eller shank...

gruff og gru...

Buster

over 19 år siden

Buster

Gjør som en kompis av meg skrek han skulle gjøre, etter en rævva runde: " Nå får proen en siste sjangse til å forbedre meg".
Eller du kan ta en seriøs dialog med proen din, og sammen finne ut av dritten.
Uansett så blir begge deler bedre enn å ta imot "råd" fra alle expertene her inne.

704

over 19 år siden

704

Det er jo uansett umulig å si noe om hvorfor dette skjer når ikke man har sett svingen din.

Hva mener Buster forresten med "proen din"?? Er det vanlig at alle har en pro?? Jeg har aldri vært til en og har vel da ikke en "egen pro" per definisjon heller...

Mitt forslag er å ta deg selv opp på film/video og se på det der hvis ikke du har ambisjoner om å bli god :o)

(og med god mener jeg kategori 1, da jeg ikke ser på de andre kategoriene som annet enn selskapsspillere som burde kunne klare seg bra på egen hånd)

Buster

over 19 år siden

Buster

Med "proen din" mener jeg selvsakt proen i egen klubb, noe selv de mest blaserte burde skjønne.
Om ikke 704 har benyttet pro, ja da er det dennes problem.

704

over 19 år siden

704

Hvorfor er det et problem for meg? Jeg har ingen ambisjoner om å konkurrere eller vinne noe, og spiller jevnt på singelhandicap. Jeg syns golf er fryktelig moro på lik linje som at jeg syns det er fryktelig moro med langrenn, snowboard og løkkefotball. Men jeg springer ikke til trener i disse andre idrettene av den grunn, så hvorfor skal jeg gjøre det med golf.

Jeg syns det er en misoppfatning at man absolutt må gå til pro for å bli bedre og for å finne ut av ting. Video kan i mange tilfeller gjøre utrolig mye bra hvis en er ute etter å se hva man gjør feil. Man MÅ ikke springe hjelpesløs til pro hele tiden, slik som mange foreslår.

704

over 19 år siden

704

For øvrig har ikke klubben min en pro så da er det vel ikke alle som har en egen en likevel.

Mitt forslag til Gruff er for øvrig fortsatt å se seg deg selv på video. Pleier være en tankevekker :o)

under toppen

over 19 år siden

under toppen

Har alltid lurt på hva som menes med over toppen. Er dette det samme som å oversvinge, eller?

Passauf

over 19 år siden

Passauf

Video er bra. For ikke å si helt nødendig for de fleste av oss for å forstå hvilken bevegelse vi gjør som fører til de merkeligste resultater. Utfordringen kan være å forstå hva vi ser. Da kan en time med pro være verdifult. Når du har sett bevegelsen din på video i sammen med en som forstår og kan påpeke feil i svingen er det langt enklere å trene på egenhånd. Lykke til.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her