Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Noen dårligere?

flappo

over 21 år siden

flappo

Var innom Mjøsen golfklubb og spilte en runde forrige fredag. Var klar over at den var meget kupert var litt betenkt m.h.t. varmen og en ellers slakk kondis. Det jeg ikke viste var at greenene var så dårlige. Hvordan de skal karakteriseres så dere skjønner hvor jævlig det var vet jeg ikke, men at foregreenene på Hauger er vassere enn greenene på Mjøsen er sikkert.
Jeg vet at medlemmene på Mjøsen ynder å karakterisere banen som et eller annet underverk. Makkverk er vel en mer passende karakteristikk.
Partik Bråstad, du er Pro på den banen. Dette bør du gjøre noe med. Det er landeveisrøveri å kreve full greenfee under rådende forhold, og under enhver kritikk å ikke informere intetanende gjestespillere om forholdene.
Egentlig burde jeg skjønt at noe var på gang da treningsgreenen var like ille.
Helt til slutt, et lite tips; Det ER interessant å se hvor ballen lander når du slår over 170 meter på D.rangen!
Kommer ikke tilbake

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Snakket med endel som spillte lag-nm (x. div) der, og de klagde på greenene de også..... MEN nå skal det sies at de faktisk har hatt en utvikling til det bedre, så det blir sikkert bedre etter hvert........ De liker sikkert ikke å ha det sånn vet du, det er helt sikkert ikke med vilje. ;-)

Vi får høre da: er det noe Mjøsen medlemmer her inne ??

Dårligere?

over 21 år siden

Dårligere?

Kan ikke være verre enn Grenland vel??

Katastrofegreener på Kjekstad

over 21 år siden

Katastrofegreener på Kjekstad

Ved et uhell kom jeg til å spille en runde på Kjekstad denne uken, skjer ikke igjen.

Dårligere greener finnes vel ikke? Aldri sett så mange retningsforandringer på en og samme putt noengang (og det skyldtes ikke onduleringer på greenen), og så og si alle greenene var like elendige.

Ikke verdt pengene!

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Kjekstad: snømugg (tror jeg det var) drepte alle greenene i vinter. De har sådd alt på nytt. Det er klart at dette er en "katastrofe" for klubben, men shit happens enkelte ganger......

Eivind

over 21 år siden

Eivind

At greenene på Mjøsen er elendige i år, er helt korrekt. Er selv medlem der, og har aldri vært borti dårligere greener på Mjøsen i august.. noe er tydeligvis gjort feil i år, siden greenene har vært MYE bedre før (selv om de aldri har vært av de beste i Norge).

Anbefaler at du kanskje prøver en gang igjen til neste år, forhåpentligvis er greenene sånn de pleier å være, da.. Inntil da er det vel bare å beklage at greenene er i såpass dårlig forfatning i år.

Ang. Driving-rangen.. jeg har vært borti *mange* drivingranger med dårligere sikt enn den på Mjøsen.

Skuffet medlem

over 21 år siden

Skuffet medlem

Kjekstad: Synd at "shit happens", men en skam at de tar full greenfee og heller ikke informerer om at greenene er mildt sagt dårlige.

Nei

over 21 år siden

Nei

Det kan umulig finnes greener i hele verden som er dårligere. Spillte der under 2.div NM og det var helt tragisk. Ville heller puttet på fairwayene som var forholdsvis bra......
Det med rangen er jeg ikke helt med på.....
Rangen var langt fra bra, gamle elendige uvaskede baller og dårlige matter( de heller så ballen ligger ikke der man vil).
Men at man kun ser 170 meter er vel ikke så vesentlig? Retningen ser man jo alikevell....

Odd-Hermann Børke

over 21 år siden

Odd-Hermann Børke

Til deg som besøkte Mjøsen fredag 8/8.
For det første er det feig å ikke oppgi navn når du er så tøff som du er i ditt innlegg.
Da jeg startet med Golf, ble jeg opplært i noe som heter etikette, det betyr læren om hvordan man oppfører seg.
I så fall bør du ha lært at eventuelle problemer tar du med den det gjelder, det er ikke nødvendig å spre alle meninger utover verden.

Så til Mjøsen; ja det er rett at vi, med bakgrunn i vårens herjinger ikke har hatt optimale forhold på alle greener, derfor har vi så langt i år ei heller krevet full green-fee fra gjestespillere.

Hvis jeg er rett orientert så skal du være en såkalt lavhandicaper, d.v.s. at du bør være allminnelig god til å spille golf.
En venn av meg sier at da har du vel også lært å spille golf under de forhold som er på banen akkurat når du er der. Og skal takle det.

Jo vi er glade i bana vår, selv om jeg holder til i de øvre deler av HCP-systemet synes jeg bana vår er både fin og utfordrene. Man kommer ikke til en runde på Mjøsen for å slappe av, her er det god jobb å spille 18 hull.

Jeg kaller Mjøsen en folkegolfbane, kan det tenkes at du er så sofistikert at du ikke takler slike "røffe" baneforhold så kan det tenkes at du bør holde deg på din egen "follte" bane som vist nok er Hauger.

Med vennlig hilsen
Odd-Hermann Børke
Mjøsen Golf

TN

over 21 år siden

TN

Odd-Herman: Hva mener du med "follte" (vedr. Hauger)

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Odd-Hermann:

Jeg skal være den første til å skrive under på at sleivspark fra anonyme er irriterende, MEN:

Den måten du har svart på virker litt "furten":

1) kritisere for at han har skrevet om Mjøsen her.
2) Halvsleivete kalle han "sofistikert" at han ikke takler røffe forhold.

Innlegget ditt hadde, etter min mening, vært bra uten disse 2 avsnittene.

OG hvis det stemmer at han ikke har blitt informert om så vesentlige forhold så bør dere ta selvkritikk, noe du, etter min mening, ikke gjør. Websidene deres nevner ikke noe om forholdene, som jeg kan finne da....

Hans Erik Johnsen

over 21 år siden

Hans Erik Johnsen

Odd-Hermann Børke:

Å kritisere noen for å kritisere banen deres offentlig er originalt. At det gjøres anonymt er selvsagt feigt. Måten du tar den anonyme kritikeren på er helt feil. Du ikke bare tråkker i salaten, men dusjer i dressingen etterpå. Maken til dårlig markedsføring av egen klubb har jeg aldri sett. Kritiser fyren for å være usaklig eller ta saklig tak i kritikken hans - men å representere klubben sin og samtidig harselere med kritikeren på den måten ?

Du sier:

"I så fall bør du ha lært at eventuelle problemer tar du med den det gjelder, det er ikke nødvendig å spre alle meninger utover verden."

Det kalles ytringsfrihet å spre sine meninger utover på den måten. For de fleste av oss er det en opplagt rettighet. Så sier du:

"Man kommer ikke til en runde på Mjøsen for å slappe av, her er det god jobb å spille 18 hull."

Så nå vet vi det.... Dette er ikke en bane man skal hygge seg på, men banen for veltrente mennesker. Forgjeves leter jeg etter den informasjonen på websiden deres. Godt jeg vet det nå, så tar jeg ikke med meg utrente mennesker opp til dere.

Avslutningsvis sier du:

"Jeg kaller Mjøsen en folkegolfbane, kan det tenkes at du er så sofistikert at du ikke takler slike "røffe" baneforhold så kan det tenkes at du bør holde deg på din egen "follte" bane som vist nok er Hauger."

For all del bygg opp om det skillet mellom forskjellige typer golfspillere noen prøver å skape i Norge. Hvordan man takler forskjellige banetyper har ingen ting med å være sofistikert eller ikke. Eller mener du at "folkegolf" er golf som finner sted på en litt mindre velholdt bane ? Etter 27 år som golfspiller har jeg aldri hørt uttrykket, men jeg lærer så lenge jeg lever.... Jeg er medlem på "usofistikerte" Drøbak, men jeg hadde likt det dårlig om klubben plutselig skulle forsvare det dersom banen var i dårlig stand. Man kan være uenig om en banes tilstand, men såvidt jeg skjønner mener du også at greenene deres ikke er i topp stand ? Det er ikke "folkelig" at en bane er i dårlig stand.... eller er det det du mener ?

På nettsiden deres står det forøvrig:

"Banen ser bra ut etter vinteren"

under Nyheter.

Ikke noe sted står det noe om det du kaller "vårens herjinger". Ikke noe sted står det om redusert greenfee (hvor mye er den redusert ?) (Jeg har til og med tittet i "Mjøsgolf" for å se om det sto noe om greenene der....

Hva med å ta kritikk på forholdene, beklage at dere er dårlig på informasjon og love bedring ? Det hadde ikke kostet deg mye, og hadde vist at Mjøsen er en klubb som tar gjestene sine alvorlig....

flappo

over 21 år siden

flappo

Anonymitet eller ikke Odd- Hermann.
Dere holder meg for narr når jeg som gjestespiler ikke blir informert om at greenene er i den forfatningen og i tillegg forlanger full greenfee. Jeg kjører 12 mil og gleder meg til å prøve en ny bane men blir veldig skuffet.
Hadde dere opplyst og beklaget forholdene i shopen FØR jeg gikk ut hadde ikke dette vært noe problem.
At jeg skriver dette som leserinnlegg er kun for å advare andre spillere om forholdene da dere tydligvis ikke ønsker å gjøre det.
Hvem jeg er,mitt hcp og hvor jeg spiller golf til daglig er ikke relevant i saken. At banen ikke holder god nok standard, det er poenget.

Simen Myhre

over 21 år siden

Simen Myhre

Runar Nyrud etterlyser Mjøsen-medlemmer her inne, og selv om det i år er fristende å forbli i skapet skal jeg som medlem driste meg ut og gi mine synspunkter om banen i år. Med fare for å bli beskyldt for å pisse i eget reir vil jeg likevel innrømme at kritikken av Mjøsen er meget berettiget.
Når man diskuterer om en golfbane er god eller dårlig, lett eller vanskelig så bør det være layout og arkitektur man snakker om. Mjøsen i år har vært utfordrende av andre grunner:
1.Greener: Greenene på back-nine har vært brune og krydret med gresstuster som har gjort det meget vanskelig å putte. Front-nine greenene ble bra tidlig på forsommeren, men er altfor langhåret og trege. Puttehastigheten varierer derfor endel mellom greenene og trenger individuell vurdering. Bingo-golf.
2.Fairwayer: Backnine-fairwayer var i motsetning til greenene meget bra tidlig, men det gjennomgående er at gresset på fairwayene er altfor langt og det er vanskelig å få god ballkontakt fordi ballen ligger nede i gresset.
3. Semi-rough: ???? Denne finnes ikke, noe som gjør at et utslag som misser fairway med 10 cm blir liggende i den tykkeste og vanskeligste roughen (da denne er gjødslet). Sportslig sett burde ikke et ganske godt utslag straffes hardere enn et elendig som lander i tynnere rough lenger unna fairway.
4. Teesteder: I likhet med fairways er disse ofte så lange at man får gress mellom kølle og ball selv når man pegger opp for å drive!

Selv om medlemmene er stolt av flott utsikt, fin restaurant med god mat, pene blomster rundt klubbhuset og det hyggelige miljøet, så skal man ikke ha spilt golf lenge for å innse at det sportslige ikke er ivaretatt tilstrekkelig i år. Derfor bør både greenfee og klippehøyde nedjusteres for at vi ikke skal skremme bort gjestespillere for lang tid fremover.

Mvh Simen Myhre

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her