Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Blades only

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Skal kjøpe nye blades i år.
Det blir 3dje bladsettet mitt.
Blades er blades, det er ikke så stor forskjell på hvordan de forskjellig merkene spiller i forhold til hverandre, prisen driter jeg i, så da blir eneste valgkriterium hvilke blades som er VAKREST å se på.
De skal være stilrene, strømlinjete, blanke og skinnende, uten plastbiter og skruer og andre dustete greier.
Har satt meg opp følgende rangering:

1. Tom Wishon 550M
2. Titleist 690 MB
3. Mgolf MI pro
4. Dunlop RG
5. Toski T-54
6. Bridgestone j33
7. Cleveland CG1
8. Mizuno MP-32
9. Mizuno MP-33

Blades jeg finner lite tiltalende er:

Nike blades
Snake Eyes 600B
Mizuno MP-37
Ben Hogan Apex6

Er det noen andre som har synspunkter på rangeringen min ??

Real offer?

over 20 år siden

Real offer?

Bought a set Hogan 75th anniversary apex some years ago. One of only 1000 made. Packaged in what looks like a coffin. Never hit a ball with them. Interested? Make me an offer.

Sweetspot

over 20 år siden

Sweetspot

Is it so, that you have never hit a ball with them, or is it, that you could never hit the ball with them?

hm

over 20 år siden

hm

KZG zo blades fortjener en plass der syntes jeg.

Tenk så mye bedre du hadde spillt med mer tilgivende køller, stakkar bladofil....

Really offended

over 20 år siden

Really offended

Sweetspot, how could you question my ball striking abilities in such a public place. I`m hurt.

Sweetspot

over 20 år siden

Sweetspot

Couldn't resist it. I'm bad.

Really offended

over 20 år siden

Really offended

Michael Jackson used to say that too. However he never doubted my ball striking.

Sweetspot

over 20 år siden

Sweetspot

Michael who?

Really offended

over 20 år siden

Really offended

Neverland Michael. By the way i heard that during the final stages of his court case he suffered acoughing fit.When it finally stopped the judge asked him if he`d tried sucking a Fisherman`s friend to which he answered that he thought he was in enough trouble already.

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

nope, hm, hadde ikke spilt bedre med mer tilgivende køller. Det har jeg prøvd.
Jeg vil si det slik, at å spille med oversized cavitybacks som f.eks Callaway er som å knulle ei feit ureinslig dame: Frastøtende, og jeg ville ikke anstrengt meg for å imponere.
La meg spille med bladene mine som jeg vil. Og for å si det slik, hadde jeg spilt 2 slag bedre pr runde med mer tilgivelige køller ville jeg havne på +1 i hcp, og det anser jeg som ikke realistisk.
KZ Z0 blades virker litt for kantete for min smak.

haha

over 20 år siden

haha

"hadde jeg spilt 2 slag bedre pr runde med mer tilgivelige køller ville jeg havne på +1 i hcp, og det anser jeg som ikke realistisk"

Må være årets dummeste, allerede i Januar, noen enig?

Undrende

over 20 år siden

Undrende

Hva er så dumt med det ??
Dummeste på dette forumet er innskrivere som kaller seg for idiot, tosk, haha, osv, og som bare skriver dritt. Det er dumt umodent og veldig fjortis.

Sweetspot

over 20 år siden

Sweetspot

Words fail me, Mr O'Really.

Nei til fjortiser

over 20 år siden

Nei til fjortiser

Så ble nok en diskusjon ødelagt av drittunger....

TullBall

over 20 år siden

TullBall

Litt overasket at Cleveland sine (CG-1) kommer så langt ned.
Har sett dem og også testet. De ser fantastiske ut og er de klart beste blads jeg har testet.

Prøv dem

Little Easy

over 20 år siden

Little Easy

Tjäna RealPlayer!! Gå for Toski T-54 eller Maltby M-04. Har testet sistnevnte og de er sykt digge!!

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Har testet Maltby M-04 jeg også, de spiller bra men ser ut som et stykke skrapjern. M-45 er også suverene køller å spille med, men for kantete til at jeg liker dem. Enig i at Toski'ene er et nydelig sett.

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Tullball, grunnen til at CG1 kommer så langt ned er at jeg ikke har prøvd dem. Har imidlertid prøvd TA-1, og de spilte jeg ikke bra med. Generelt så liker jeg ikke Cleveland-følelsen. Eier et TA-2 sett, og de slår ett jern kortere enn tilsvarende loftede Titleist 680 med samme skaft (S300)

UnRealPlayer

over 20 år siden

UnRealPlayer

Hadde vært kult å se på når RealPlayer skal slå ut med de nye bladkøllene sine. En treff litt utenfor sweetspot så er hendene ødelagt for resten av runden.

Men sånne verdensmestre slår jo aldri neon dårlige slag. Hvorfor er han ikke på Touren mon tro???

TullBall

over 20 år siden

TullBall

Har også testet TA-1 og de var virkelig vanskelige. CG-1 har også Cleveland sitt nye materiale og er veldig mye mer lettspilte.
De sier noe om 15 mykere og bedere vekt plasering.
Håper du får muligheten til å teste dem en dag.

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Takk for rådet, TullBall, jeg skal forsøke å få tak i et sett for test. Får heller bandasjere hendene så de ikke blir ødelagt for resten av runden.

AntiDust

over 20 år siden

AntiDust

Hver gang ordet "blade" nevnes popper det opp en eller annen tosk som skal fortelle hvor dumt og vanskelig det er å bruke blades.
Vedkommende er helt sikkert høyhandicapper siden han ikke klarer å spille med blades, og hvorfor skal en lavhandicapper ta imot råd fra en høyhandicapper.
De aller fleste velger de køllene de liker best å spille med, og da er det irriterende at det kommer en eller annen idiot og skal belære deg.
"UnRealPlayer" og "hm", dere må spille med hvilke køller dere vil, men hold rådene deres for dere selv.
Har du 36 i hcp og dårlig balltreff er det stor forskjell på blades og oversize cavity, men nærmer du deg null i hcp som mange etterhvert gjør er forskjellen liten. Da er det viktigere å ha køller man LIKER å slå med, og mange bedre spillere LIKER IKKE svære blekker som Callaway og Cobra.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

jeg er ingen lavhandicapper, men det antidust sier nå er den absolutte sannhet i mine øyne.
alle er forskjellige, og selv har jeg nøye planlagt min fremdrift på køllesiden.
til sommeren, skal jeg spille meg til singlehcp, og belønningen fra far til far blir nye køller.
Da kommer ikke far til å kjøpe Callaway halv-potet-hoder eller andre stekepanner, nei, ei blir det heller blades, for det føler jeg ikke så mye for, med mine 2,5 sesonger bak meg.
Neida, det blir Taylormade RAC LT, eller LT Combo. har ikke helt bestemt meg.

At noen er nødt til å være idiot på forumet og bedrevitende krangle om hvorvidt ANDRE er i stand til å slå med blades, det kommer vi nok ikke fra.

lykke til RealPlayer

TullBall

over 20 år siden

TullBall

RealPlayer. Skjønte ikke helt hvorfor du skulle bandasjere hendene dine?. Pinglete??. For mye oppvask?. lol

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Har i flere år solgt Toski T54 blades, men bare ett fåtall her på berget. Neida, svenskene kjøper dem, mens her på berget blir man sett rart på. Hvorfor? Noen som har en forklaring?

Vips

over 20 år siden

Vips

Spiller for tiden med Callaway x18 som passer mitt nivå godt. har prøvd Ben Hogan blades for men det var ikke noe for meg ennå.

Men jeg skal bli såpass godt at jeg kan spille med blades. Gleder meg til den dagen. I mellomtiden skal pengene legges ned på rangen og til proen slik at jeg kan heve meg.

Akkurat nå gleder jeg meg til våren kommer..... :-)

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Børje, se "Sølvreven" tråd.

joda

over 20 år siden

joda

toski-t 54 er fantastiske jern!

Tom

over 20 år siden

Tom

Toski Har liksom ikke klangen som Callaway, Cleveland eller Taylor Made og lignende store merker. Som med alle andre ting er det Markedsføring. Skal man bli store må man tro på produkter å tørre å satse. Eller som de antagelig sier. "Lykkelig som liten".

Tulling

over 20 år siden

Tulling

Trodde Toska var opptatt i rettsvesenet for tiden..

Snoop

over 20 år siden

Snoop

http://www.golfworks.com/product.asp_Q_pn_E_1004
MALTBY LOGIC TRADITION M04 IRON har jeg også hørt lovord om. Noen med erfaringer?

Blades

over 20 år siden

Blades

Grunnen til at dette er et betent tema er vel forholdsvist enkelt; har du blades i bag'en, skal du du spille bra. Hvis ikke, driter du deg ut - og det er det noen som har vanskelig for å akseptere.
Med blades i bag'en sender du ut et klart og tydelig signal. Hvis du i tillegg har full J.Lindeberg kolleksjon med rosa bukse, hvite sko og knallgul piquet skjorte, ja da bør du ikke starte med en svak slice inn i skogen ;-)

Jfr. norske Ole (Jon Skolmen) fra Selskapsreisen II med det aller feteste utstyret (prototyp).

B

over 20 år siden

B

Miura blades.
Smidde kvalitetskøller fra Japan.

vel

over 20 år siden

vel

ja køller som har tatt navnet fra et noe mer kjent bilmerke må være fantastiske (Lamborghini Miura)

Her er du nok lurt trill rundt.

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Miura er veldig dyre, sansynligvis gode, men ikke spesielt elegante (mao typisk japansk).
Sett at jeg skulle prøve meg med et sett super-tilgivende jern.
Då må disse ha minimal offset og smal topplinje.
Det ekskluderer modeller fra Callaway, TaylorMade, Cobra, Cleveland, Ping, Ben Hogan, Lynx, Wilson, Olyo, og mange andre.
Mulig det finnes noen modeller fra Mizuno, Titleist eller Nike. Vanskelig å se ut fra bilder og umulig å finne særlig utvalg i pro-shopene og golfbutikkene rundtomkring.
Er det noen som vet om noen jern som møter kravene mine.
Husk minimal offset (max 4mm for et 3-jern) og smal topplinje.
Hvilke valg har jeg ???

Tulling

over 20 år siden

Tulling

KZG ZO
Finnes i bruktmarkedet

????

over 20 år siden

????

callaway x-tour må jo være perfekt, tilgivende, tynn topplinje og minimal offset...

Titleist har aldri og kommer neppe heller aldri til å lage super tilgivende køller med tynn toppline og minimal offset.
Det samme gjelder Nike og Mizuno.
Fakta er at disse køllemerkene med de kriterier som du nevner scorer svært lavt alle sammen på MPF(maltby playability factor)

Jeg må spørre, hvilke køller du tenker på? Eller hva du tenker på når du ekskluderer de eneste (kjente) som lager slike køller du sikter til...

????

over 20 år siden

????

PS! Toski t-54 er de mest tilgivende køllene jeg kan se som tilfredstiller dine krav de har en MPF på 666 men det er jo ikke super tilgivende men game improvement.
KZG ZO blades er overhodet ikke tilgivende køller.

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Jeg sikter til (dvs leter etter) cavity back køller, gjerne oversize, med liten offset og relativt smal topplinje.
Eleganse med max tilgivelighet.
Et alternativ kan være Snake Eyes 600XC, eller kanskje Nike NDS.
http://www.golfsmith.com/images/se2662_alt3.jpg
http://www.golfsmith.com/images/se2662_alt1.jpg
Callaway X-tour virker for tjukke, nesten som en hybrid. Har prøvd men likte dem ikke.

Nico

over 20 år siden

Nico

????? ser du ikke at RealPlayer er ute med revestreker? Det er jo "godag man økseskaft" prat han kommer med.

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Hva mener du med det, Nico ???

Nico

over 20 år siden

Nico

Hva er det som karakteriserer tilgivende køller? jo, masse offset. Hva forårsaker en fet topplinje? Har du cavity back (lavt tyngdepunkt) og masse (les fet) vekt i "rumpa" så begrenser det muligheten til å designe noe som er slank og pen på toppen. Den etter min mening som har klart å kompromisse best er Mizuno's nye MP60. Det har noe mer offset en MP32 (som vel har de karakteristikkene du ønsker i utseende, men den er ikke tilgivende). MP 32 er etter min mening er det flotteste på markedet. MP60 er en etterligning av MP 32 men med Cavity Back. Poenget mitt er at det du etterspør ang utseende, vil gi deg det motsatte av "Super tilgivende". Dette er vel uaktuelt siden du mener alt Japansk er typisk lite elegant?

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Jeg er ikke enig i at en kølle trenger å ha stor offset for å være tilgivende. Offset hjelper ferske spillere å ikke slice fordi det gir dem en mulighet til å rett opp jernet.
Jeg trenger ikke offset for jeg synest det er stygt og jeg slår ballene til venstre.
Det som er viktig for meg er at jernet ser bra ut bak ballen. Derfor har jeg spilt med blades i 4 år.
Topplinja blir selvfølgelig litt tjukkere med cavity-back, men trenger ikke å bli så mye tjukkere. Hvis du ser på linkene i inlegget mitt litt lenger opp ser du at Snake Eyes 600XC har en mye smalere topplinje enn f'eks Callaway X-18, og er generelt slankere enn X-tour.

Nico

over 20 år siden

Nico

Uansett hva jeg eller du sier, så sier vel alle tester og alle køllemerker som selger køller som de markedsfører som tilgivende at de har mer offset enn køller i Game improvement klassen. Jeg kjøper ikke at en offset på noen få mm fra eller til, gir deg noen som helst mulighet til å rette opp jernet!! Teoretisk har du vel rett, men i praksis betyr fraksjoner av et milisekund f.... all. Offset har etter min forståelse størst (eneste?) effekt i at den gir en optisk illusjon som gjør at spillere lukker køllen ubevist i oppstillingen. Redd for du må gjør noe med svingen istedenfor.

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Stemmer Nico, det er nettopp det som er materien, jeg må gjøre noe med svingen.
Når jeg slår rett og fint med blades uten offset og skeivt og dårlig med game-improvement med offset så er jeg ikke så dum at jeg bytter ut bladene.
Men... dersom jeg fikk tak i mer tilgivelige køller som ser ut som blades så kanskje kunne jeg få større marginer uten å måtte legge om svingen eller jobbe mentalt for å "orke" å se på noe jeg ikke synest ser bra ut.

Nico

over 20 år siden

Nico

Vanskelig å gi noe råd her, siden det er så mye smak og behag, men som sakt er min favoritt Mizuno. Se på denne linken og gå inn på de enkelte typene og se på 360deg view nederste del på siden.
http://www.mizunousa.com/equipment.nsf/proddispglf_v2?OpenForm&&Golf~Clubs~Irons
Jeg er også en Blade fan, og har forsøkt en hel masse greier, Bl.a MP32 og MP60 (helt nye, prøvde de i Statene i Julen) På min handleliste står et sett MP32, men er klar over at de ikke er så tilgivende som Cavity back. Forfengeligheten overvinner fornuften med andre ord :-)

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Helt enig, Mizuno er bra jern. Derfor har jeg to av modellene deres på lista i starten av denne tråden.
For golfspillere er forfengelighet en del av fornuften..... Å spille med køller du ikke liker er som å gå på julebord i saggebukse og hullete t-skjorte. Kan ikke spille bra hvis man ikke liker det man spiller med.

Nico

over 20 år siden

Nico

Har testet flere av de du lister i starten, og for meg, og jeg bør vel understreke at dette gjelder min erfaring, er Mizuno MP32 helt klart mest lettspilt av de blades jeg har testet. I tillegg, de er som å gå på Julebord kledd i det siste fra Armani og Halle Berry i armene!!

Har ikke testet:
1. Tom Wishon 550M
4. Dunlop RG
5. Toski T-54
6. Bridgestone j33
10. Halle Berry

Bladehitter

over 20 år siden

Bladehitter

Et godt argument for å spille blades er at de gir en lavere ballbane som er mindre utsatt for vind, og i tillegg har backspin ofte 1000 rpm mer enn de mest ekstreme cavityback-jernene.
Typisk har blades backspin på 6000-6500 rpm (5-jern) mens cavitybacks med tynn slagflate ligger på 4500-5000 rpm.
Worldwide er ca 2% av alle solgte jern rene blades (kilde: Golf Digest). Tipper at i Norge ligger tallet langt under 0,5%. Har man bra balltreff er blades å anbefale.

Sitat GZ

over 20 år siden

Sitat GZ

Den ända gången jag fikk backspinn kom jag 20 m kort om green.

Og bladehitter, har det slått deg hvor mye mer backspin en scratchspiller får med de veerste CB kontra en 15 hcp med blades?

Tror du har lest for mye i GD

Bladehitter

over 20 år siden

Bladehitter

Hvem har sagt at en 15 handicapper skal spille med blades.

seb

over 20 år siden

seb

der er vel endel blade køller som en med 15 i hcp kan bruke , jeg har 17,3 og greie å bruke mine .

har prøvd en drøs med forskjellige køller og kommet frem til at blades er det jeg trives med , alt annet blir feil for meg og midt spill.

Outoffbounds

over 20 år siden

Outoffbounds

Enig med deg seb. Kjøpte meg nye Mgolf MI pro når sessongen 2005 startet og har spilt på de i hele fjor sommer. Var i tvil føre jeg kjøpte dem men kunne ikke dy meg. Så NICE! Første alget på rangen med 7`r jernet sa bare smack og gikk som en kule med litt fade.... Har ikke angret ett sekund på å gå over til blades. Jeg slår lengre enn med de gamle Maxfli køllene mine og scoren har også blitt bedre. Kan ikke si at jeg har merket en eneste ulempe med dem. Hcp 15,4.

Virrum

over 20 år siden

Virrum

Ser Realplayer som startet tråden har satt wishon 550 på toppen av sin
"ønskeliste" Har du prøvd disse, evt andre som har erfaringer med køller fra Tom Wishon ???

ow!

over 20 år siden

ow!

Bladehitter Welcome to the 2% community.

.

over 20 år siden

.

wishon er oppskrytt som det mesta av slike køllemaker merker er....

virrum

over 20 år siden

virrum

hva baserer du dine erfaringer på mr . ?

.

over 20 år siden

.

Egne erfaringer og det faktum at wishon aldri har blit en hit på noen tourer.
Men ikke mist egne erfainger, det er liksom ikke noe med Wishon, de ser bra ut men det er ikke noe mer. Kan nevne enormt med køller som er minst like gode, mer kjente og i samme prisklasse.

snappy

over 20 år siden

snappy

Hvorfor har du MP-33 på 9'ende og Titleist 690MB på 2'dre....

Er det noe du ikke liker med MP-33....

690MB er jo en kopi av MP-33... Bedre med orginalen vel, også mye bedre stål i Mizuno køllene.

OK at du rangerer, men hvordan rangerer du...

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Lista mi er rangert ene og alene etter hva jeg synest er penest rent visuelt.
Det at både Titleist og Mizuno har nesten likt design sier meg at køllene må være meget bra. Men jeg tror ikke det er så stor forskjell fra ett merke til et annet når det gjelder blades. Har et sett Mizuno blades fra midt på 90-tallet som jeg synest er like bra som nye blades jeg har prøvd. "Utviklinga" for blades er 99% for det visuelle og 1% for performance. Ligger vel på samme nivå som for fotballer.

seb

over 20 år siden

seb

skivebom er alt jeg kan si sitter å ler meg skakk . at utviklinga på både blades og fotballer har ståt stille de 10 siste årene må vel være den største skrønen jeg har lest på dette forumet .

tufs

over 20 år siden

tufs

javel Seb, da vil gjenre at du forklarer meg forskjellen på rene blades i dag og rene blades i 1996, show me!

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Jeg sa ikke at den hadde stått stille, bare at den har vært veldig liten.
Jeg foreslår at Seb og hvemsomhelst andre prøver å få lånt seg et sett Ping Eye2-jern og går en runde med dem. Dette er jern myntet på bedre spillere, og kan sammenlignes med f.eks. Cleveland TA2, TaylorMade RAC LT, Titleist 690CB, Mizuno MP-30 m.fl.
Etter å ha spilt med disse Ping museums-jernene som kom på markedet i 1982 og sammenlignet med dagens modeller, kan man virkelig begynne å lure på om det har vært utvikling i det hele tatt.

seb

over 20 år siden

seb

ja , men da er jeg ening med deg . skivebommen var bare at fotballer har utviklet seg ganske mye de siste 10 åra :) .

er også klar over at mye av "utvikla" er salgstriks , som at ny køller/modeller går lengre , mens de egentlig bare har forandret lofte.

og prøvde brukt ping blade køller( som var fra 95 ) for et år tid siden og var stor fornøyd med det . men ble ikke kjøpt for de selger ( en proshop skulle har vel mye for det ).

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Fotballene har vel ikke forandret seg så mye, men FIFA har valgt å benytte baller med forskjellige karakteristikker.
Etter min mening var det bedre før. Ufattelig morro å se gamle storspillere som nederlandske Arie Haan som i VM 1978 scoret på flere langskudd fra over 40m. Er ikke mulig med dagens fotballer.

?

over 20 år siden

?

hvordan har det seg?

RealPlayer

over 20 år siden

RealPlayer

Jeg tror nye fotballer er lettere og skrur mer. De holder ikke så høy hastighet så lenge som de gamle lærkulene.
Men fotball er ikke min greie, mulig det var en dårlig sammenligning mht utvilking. Fotballen er ihvertfall like rund og like stor som den var for lenge siden, men fargene har forandret seg.

seb

over 20 år siden

seb

tjaa , tror vi kjører golf ....

dette blir mesten som å si at gamle golf baller er bedre en dagens :)

Titleist selvfølgelig

over 19 år siden

Titleist selvfølgelig

Stil? Øverst bør jo Titleist 680 stå, eh hallo?

Nesten enig

over 19 år siden

Nesten enig

Men foretrekker Titleist 695.

Titleist selvfølgelig

over 19 år siden

Titleist selvfølgelig

Spilt mye med Titleist 695 i det siste?

Trodde ikke de var lansert ennå jeg....

Nesten enig

over 19 år siden

Nesten enig

har nok aldri spilt med dem, bare sett dem på bilde.

Titleist selvfølgelig

over 19 år siden

Titleist selvfølgelig

Nei det er vel bare noen prøvesett ute blandt proene antar jeg. De er sikkert bra men ingen dødlige kjenner vel egenskapene enda. De er sikkert litt mer lettspilte enn 670 og 680. Har et 2 jern i 690MB og det er veldig bra det. Ellers er resten 680. Har sett to bilder av 695 men de så ikke like ut så det blir spennende å se. Det er bilder på hjemmesiden til Titleist hvis man går veien om spillerne og der er det små bilder av 695, men det store som man kan se på en link på nettet ligner faktisk ikke særlig på det som ligger ved spillerne, (se f eks Ernie Els)...

HOgan

over 19 år siden

HOgan

For å vende tilbake til temaet, så har jeg i snart 4 år nå spillt med et sett Ben Hogan Apex 50 bladkøller, og mener at de er noen av de absolutt beste bladkøllene som har vert på markedet de siste årene. Både utseende- og spillemessig er de fullt på høyde med eller bedre enn køller som f.eks. Titleist 690mb, Cleveland ta1, Nike blades, Mizuno mp-33 og Snake Eyes nyeste bladkøller.

Forresten, hvorfor virker det som om det er KOMPLETT umulig for de som skriver inn på Scangolfs forum å holde seg til temaet?

avsporer

over 19 år siden

avsporer

Det er jo det som mange syns er gøy med forum.....

Lage en hønsegård av en liten fjær osv. Og så er det mange med veeeeldig kort lunte her også da..

Titleist selvfølgelig

over 19 år siden

Titleist selvfølgelig

HOgan. Skal du se klassiske blades så se på Titleist 680. Slik skal klassiske blades se ut.

Bedre med blades ?

over 19 år siden

Bedre med blades ?

Neppe, I den grad det er noen forskjell ligger det nok på det irrasjonelle plan. Noen statistisk forankring har et slikt argument i hvert fall ikke. Snobbefaktoren har alltid vært stor i Golf og slikt kommer det nok alltid til å være.

Oversikt over hva de beste i verden spiller med.

1 Tiger Woods Blade
2 Vijay Singh Blade
3 Retief Goosen Blade
4 Ernie Els Blade
5 Phil Mickelson Cavity
6 Sergio Garcia Blade
7 Jim Furyk Cavity
8 David Toms Cavity
9 Adam Scott Blade
10 Chris DiMarco Cavity
11 Colin Montgomerie Cavity
12 Luke Donald Blade
13 David Howell Blade
14 Davis Love III Blade
15 Michael Campbell Cavity
16 Rory Sabbatini Cavity
17 Kenny Perry Cavity
18 Henrik Stenson Cavity
19 Chad Campbell Combo
20 Padraig Harrington Cavity
21 Nick O'Hern Blade
22 Angel Cabrera Blade
23 Fred Couples Cavity
24 Scott Verplank Blade
25 Geoff Ogilvy Blade
26 Jose Maria Olazabal Blade
27 Darren Clarke Cavity
28 Tim Clark Blade
29 Stuart Appleby Blade
30 Paul McGinley Cavity
31 Tom Lehman Cavity
32 Bart Bryant Cavity
33 Thomas Bjorn Combo
34 Stewart Cink Cavity
35 Robert Allenby Cavity
36 K.J. Choi Combo
37 Ben Crane Blade
38 Mike Weir Cavity
39 Miguel A. Jimenez Blade
40 Sean O'Hair Cavity
41 Justin Leonard Blade
42 Lee Westwood Blade
43 Arron Oberholser Cavity
44 Brandt Jobe Combo
45 Zach Johnson Cavity
46 John Daly Blade
47 Shingo Katayama Cavity
48 Mark Hensby Blade
49 Lucas Glover Combo
50 Carl Pettersson Combo
51 Fred Funk Blade
52 Richard Green Cavity
53 Shigeki Maruyama Blade
54 Rod Pampling Blade
55 Tim Herron Cavity
56 Paul Casey Blade
57 Niclas Fasth Cavity
58 Peter Lonard Blade
59 Bernhard Langer Blade
60 Mark Calcavecchia Cavity
61 Steve Elkington Blade
62 Charles Howell III Cavity
63 Jerry Kelly Blade
64 Paul Broadhurst Cavity
65 Ian Poulter Blade
66 Craig Parry Cavity
67 Stephen Ames Combo
68 Trevor Immelman Cavity
69 Graeme McDowell Cavity
70 Olin Browne Cavity
71 Jesper Parnevik Cavity
72 Ryan Palmer Cavity
73 Nick Dougherty Cavity
74 J.B. Holmes Cavity
75 Tom Pernice, Jr. Cavity
76 Vaughn Taylor Blade
77 Brad Faxon Cavity
78 Billy Mayfair Cavity
79Ted Purdy Cavity
80 Bo Van Pelt Combo
81 Joe Ogilvie Cavity
82 Kenneth Ferrie Cavity
83 Paul Sheehan Cavity
84 Raphael Jacquelin Cavity
85 David Lynn Cavity
86 Thongchai Jaidee Cavity
87 Carlos Franco Combo
88 Kirk Triplett Cavity
89 Bradley Dredge Cavity
90 Craig Barlow Cavity
91 Fredrik Jacobson Cavity
92 Jason Bohn Blade
93 Justin Rose Cavity
94 Jason Gore Combo
95 Camilo Villegas Cavity
96 Stephen Dodd Cavity
97 Kevin Stadler Cavity
98 John Senden Blade
99 David Smail Blade
100 Charl Schwartzel Cavity
Total: (36% = Blades) (53% = CavityBacks) (10% = Combo)

Titleist selvfølgelig

over 19 år siden

Titleist selvfølgelig

Det er en forskjell på blades og cavity og det er evnen til å bedre kontrollere draw og fade. Ja, blades er da bedre.

AAA

over 19 år siden

AAA

Til bedre med blades?:

Listen din kan også bevise at blades er best: top 30=53,33% blades, top 10= 60% blades og til slutt top 5= 80% blades!

Ja, hva beviser dette: At de beste i verden spiller med blades. Hjelper det deg eller meg? mitt svar er nei!

Ville verdens beste spilt bedre med noe annet enn blades? Det får vi ikke svaret på med mindre de alle prøver noe annet, og her er vi ved svaret på gåten: Alle bør prøve hva som er best for akkuratt deg selv, og så avgjøre selv hva du vil bruke pengene på. Om du så velger pga. utseende, følelse, balltreff, ballbane eller lengde på slagene det er opp til deg.

At en køllemaker og evt. en pro kan hjelpe de aller fleste, mer enn det hjelper hva top 100 golfspillere i verden spiller på, det er jeg derimot overbevist om.

RealPlayer

over 19 år siden

RealPlayer

Det blir 695CB i 2 - 6 og 695MB 7 - P.
De ser fantastisk bra ut, og mer tilgivelige enn vanlige blades.
905R driver blir det også.
Gleder meg til neste USA-tur.

RealPlayer

over 19 år siden

RealPlayer

The other end of the scale:

http://www.tgw.com/customer/category/product.jsp?SUBCATEGORY_ID=7176

Trodde denne produsenten bare laget stygge drivere, men styggere golfgreie enn dette har jeg aldri sett.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her