Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

GK og 30+hcp=rød tee

Speedy

over 20 år siden

Speedy

Ved at de over 30hcp spiller fra rød tee når der er mye folk på banen tror jeg ville hjelpe på spillehastigheten.? De fleste ville komme bedre igang og slippe mange problemer.
Kunne ordnes med at det ble satt opp plakat ved første tee når dette gjalt. (Ved overvekt over 30hcp spiller hele gruppen fra rød)

sulle

over 20 år siden

sulle

Tror jeg stemmer for å senke grensen til hcp 22, det hadde vært en drøm for spillehastigheten!

Jeg tror Mørk GK praktiserer en hcp-grense fra gul, men husker ikke hvilket hcp.

Haste

over 20 år siden

Haste

Speedy, hva mener du med overvekt, skal alle overvektige starte fra rød, eller bare overvektige med 30+ hcp?

Any tee you wish

over 20 år siden

Any tee you wish

Rødt Kort til deg Speedy.Spill mer match,gå fortere,gimmies,glem hvem er lengst unna hullet! Det er ikke verre en det.

Arthur

over 20 år siden

Arthur

Helt enig med Speedy. Noen klubber har trykket på scorekortet at spillere med GK alternativt over 30 i hcp (bl.a. Oppegård?) anmodes om å spille fra rød tee.

60 åringer med ferske GK som absolutt skal spille fra gul tee hver gang fremmer ikke akkurat raskere spill.

704

over 20 år siden

704

Det er fordi vi konsekvent kaller rød tee for dametee. Jeg ville heller ikke spilt fra rød tee selv om jeg hadde over 22 i hcp. Nei, her skal det spilles fra der som MENN spiller!!

Nå syns jeg imidlertid det er moro å spille fra rød av og til.

Any tee you wish

over 20 år siden

Any tee you wish

Arthur,om noen spiller sakte vil det ikke hjelper at de slå ut 30m lenger frem.Så enkelt er det ikke.Skylden ligger ved teori kurs opplæring med for mye vekt på poeng og hvit kort og for lite om tempo i spillet.

bjrein

over 20 år siden

bjrein

Jeg tror mange ned mot 20 og skulle spilt fra rød tee avogtil.
Menn må slutte å være så tøffe!!!!!!!!
Kansje spille jern istedenfor å slå vekk ballen med driveren.

Dilter

over 20 år siden

Dilter

I en periode med motgang kan en runde fra rød tee gjøre under for selvtilliten. Er forøvrig enig at det faktum at rød tee konsekvent kalles 'dametee' nok er et problem.

Arthur

over 20 år siden

Arthur

Selv om det er lenge siden jeg hadde hcp over 30 spiller jeg fortsatt en del runder fra rød tee. Andre utfordringer, som køllevalg, strategi mv. gjør at det er artig å spille fra rød av og til.

Hvis eneste forskjell mellom gul og rød tee er 30 meter hjelper det ikke så mye. Mange hull blir imidlertid ikke bare kortere men enklere av andre grunner, og derfor blir det gjerne mindre leting etter baller i skogen, færre slag og noe mindre tidsbruk.

DeLutte

over 20 år siden

DeLutte

Mine driver måler gjennomsnittelig 160 meter, skjønt med et godt treff kan jeg oppnå rundt 180 meter.
Mine fairwayslag bruker å være rundt 130 meter og kanskje opp mot 160 meter med et godt treff.

Jeg spiller derfor konsekvent fra rød tee, slik at jeg har en mulighet til å nå inn på 2 slag.
Taper en del poeng på det, noe som betyr heller lite.
Det er mye kjekkere å jage Par og Birdier :-)

Andre høyhandicapere burde absolutt vurdere dette, i stedet for å virre rundt fra gul tee.

De Lutte

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her