Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

SMT køller/Tom Wishon køller

nye køller

over 20 år siden

nye køller

Noen som har erfaring med driver og/eller jern fra SMT alt ser jo meget bra ut og har lest mye bra, noen som kan dele sine erfaringer?
Eller hva med Tom Wishon, noen som bruker dette merket?

ps, skal man kjøpe slike køller fra USA dvs onlie køllemakere, hvem er best/billigst/best service?

samme

over 20 år siden

samme

hva med Maltby køller, kom noen , vet det er noen som har peiling her ;)

bernt

over 20 år siden

bernt

Tom Wishon er en mega-personlighet i golfbransjen hva gjelder teknologi og utvikling.

Han er kanskje den i bransjen med flest patenter bak seg i fra tiden i Dynacraft og Golfsmith (tror jeg). Grunnen til at vi ikke hører om slike personer er at han jobbet i komponentindustrien, dvs. lager utstyr til de som bygger køller, køllemakerne.

Det er verdt seg å merke at komponentindustrien ofte ligger foran hva gjelder teknologi og utvikling.

Tom Wishon ville "hjemover" til Colorado etter lang fartstid i industrien, og startet sitt eget selskap. Meget god kvalitet, og meget "tighte" spesifikasjoner. Designet er også meget bra, klassisk og lekkert. Se hans smidde cavity back 550C for eksempel, og ikke minst 515 GRT woodene. GRT er hans utvikling og er basert på at slagflaten ikke buer i vertikal retning, slik at man får samme loft uansett hvor høyt eller lavt man treffer på slagflaten. Mange treffer driveren lavt på slagflaten og får dermed lavere loft enn oppgitt på kølla. Denne ROLL-teknologien er tilgivende.

Ikke mange som har konto hos Tom her i Norge. Jeg har konto fordi jeg kjenner han, men orker ikke bygge køller for andre dessverre;).

Maltby er større selskap og har meget godt utvalg og god kvalitet.

SMT er i stor vekst og grunnen til at de ikke markedsføres her, er at de ikke klarer levere til alle som vil ha i USA engang, så de driter i Europa nå. De har mange Long Drive spillere som bruker køllene deres.

Jernene ser lovende ut. Spent å se de i Orlando 26. til 29. januar på messen, PGA Merchandise Show for de som vil søke på nettet.

Nye køller

over 20 år siden

Nye køller

Takk for fyldig svar, 550c ser jo utrolig lekre ut det samme med SMT jernene.
Ser 550C er game improvement irons, kan ikke se at SMT jernene er testet noen steder.

Bruker du GRT woods selv og eller 550c?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Har kun prøvd 550C. Suverene køller i mine øyne.

Jeg har 515GRT driver. Meget fornøyd. Verre med han som svinger den;)

550C og 550M (Muscleback) er bygd opp slik at man kan bygge opp settet slik akkurat slik man vil. Noen vil ha 550M helt opp til 7-jern, andre vil ha 550M til 9-jern.....deretter 550C videre oppover.

De er vektet nettopp for slikt, men det er ikke unikt i bransjen, Maltby og KZG gjør også dette.

550C er tilgivne mid-size smidde køller i toppklasse. Finish og kvalitet er uslåelig.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

jeg har 550c jerna, 5-pw. må være blant de nydeligste jernkøllene jeg har sett, er en drøm å slå dem også. har også en 515grt 3 wood.

hvis du vil kan jeg gi deg en e-post adresse til en køllemaker som har bygd de køllene for meg.

utrolige pene køller

over 20 år siden

utrolige pene køller

hva bruker du som 3 og 4 jern da? driver og wedge for den saks skyld også?

mvh

Meg

Tom

over 20 år siden

Tom

Noen på noen en tour av viss str som spiller med disse merkene?.
Har ikke hørt om de før.

joda

over 20 år siden

joda

Foreløpig er ikke disse selskapene rike nok til å sponse de store gutta, men wishon og co er banebrytere som nå har startet opp for seg selv.

har man ikke hørt om tom wishon, har man hvertfall ikke vært hos køllemaker ;)

veggiss

over 20 år siden

veggiss

har en nakashima np-1 driver med accuflex icon v2 skaft, wishon 515 3 wood med tx-90, dynacraft jackaroo II 18 med icon fh og 23 grader med tx-90, smt avocet 26 grader hybrid med icon hl samt maltby wedger med tx-tour. har også en smt db455 driver med accuflex vs339 som jeg tar frem nå og da :)

i jerna har jeg tt superlite x100.

Tom

over 20 år siden

Tom

Stemmer at jeg ikke vet hvem Tom Wishon er men har vert hos køllemaker. Er de "banebrytende" står nok de nest beste på døra og banker. Ikke alle som skal ha veldig mange penger om det er "bevist bedre en alle andre". Sjekket Nakashima sin side og det ser ut som de har "pent" utstyr. Blir spendende å se om de får noen som kan "fronte" dem. Blir nok lettere å selge da.
Vet du ikke hvem Vebjørn Hagen er har du nok aldri sett en fotball kamp. Han spiller forresten i 3 div avd 3.

meg

over 20 år siden

meg

du misforstår, les innlegget til Bernt, Tom Wishon er mann bak et relativt nytt firma sett i det store perspektiv.
Tom wishon er mannen som har laget komponentene til de virkelig store gutta.
"Nå" har han startet opp for seg selv og kommer helt sikkert til å til bli mer annerkjent i Europa, I USA er Wishon meget kjent.
Det samme gjelder SMT som har verdensrekord i longdrive.
SMT er forøvrig så populært at dersom du skal bestille en driver med spesialbygget hode, er ventetiden 15 uker...
SMT og Wishon selger kun hoder til køllemakere og kan ikke kjøpes "lovlig" i proshoppen.
SMT,Wishon,Maltby,Toski,Ashton osv er meget annerkjente alle sammen.

Ps! Vebjørn Hagen er for god for 3 div spill 28 år gammel og burde vært på topp! Holder fint 1 div nivå.

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Stopp en halv
SMT er en fallende stjerne som ikke har klart å fornye seg i takt med utviklinga. De hadde noen gode resultater på Long Drive touren i 2000-2003, men har mistet mange av spillerne sine særlig til Alpha.
Hva angår jernene og hybridene til SMT så er de ikke annet en overprisede "klone"komponenter.
Tom Wishon har heller ingen suksess med produktene sine. De blir fortsatt brukt av high-end clubmakers sammen med bl.a. Toski og KZG i et snevert marked til personlig tilpasning for gjennomsnittshackeren, men klarer ikke å få fotfeste blant de aller beste.
Ashton er nok mer kjent i Norge enn i USA, de har satset hardt på LongDrive touren, men ikke fått et eneste resultat hittil. Glem dem.
Bang og Integra som var store for 3-5 år siden, er sammen med SMT også døgnfluer i dødsfasen.
De som er på jakt etter gode komponenter bør kikke på Golfsmith og Maltby. Golfsmith (Snake Eyes) bygger gode drivere, fairway-metals og hybrider. De har også noen gode jern og puttere. Maltby sliter litt på driver-siden, men har bra jern, wedger og puttere.

for noe vas

over 20 år siden

for noe vas

For noe vas køllekalle! Hvor har du dette i fra gi meg kilder.
Personling tror jeg dette er dine personlige meninger dvs svada.
SMT har nettopp fornyet seg, hvertfall på køllefronten.
Tom wishon, overpriset? et fullt jernsett koster ca 400 dollar...

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Jeg har solgt SMT i flere år, men har nå helt kuttet de ut. Har fått en del tilbakemeldinger som går på ustabilitet og uberegnelige, knyttet opp mot ulike dagsformer. Konklusjonen min er at du trenger en meget god og repeterbar teknikk for å lykkes med SMT, noe som jo ofte er mangelvare hos de fleste av oss.
Maltby drivere har mange lettspilte drivere, men ikke så mye som appelerer til bedre spillere.
Driverne som jevnt over gir stabilest resultat blandt mine kunder er Ashton og Alpha, det samme med woods og hybrider.
Alle disse blir fra i år av å få bestilt i proshopene, montert etter spesifikasjoner som passer kunden.

hm

over 20 år siden

hm

hvilke proshopper?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

køllekalle.

Du tar feil hva gjelder Tom Wishon. Bare for å ha sagt det, så har ikke Tom ambisjoner om å bli like stor som de store komponentselskapene, dette er mer en kombinasjon av å bo der han vil, hjemme i Colorado, og prioritere familie og venner. Hans fartstid blant de store er over, men det betyr ikke at han ikke leverer den beste og fremste teknologi og kvalitet.

Når det gjelder tourspillere, har Tom i alle år bygget køller til spillere, men headcoveret forteller ikke hva som er under dem, det vet alle på touren, og en annen ting alle i bransjen vet, så er det hvem Tom Wishon er.

Nei, jeg selger ikke Wishonkøller! :)

At han ikke lykkes er litt vanskelig å bedømme, med tanke på at han ikke driver med noen særlig form for markedsføring annent enn nettsiden og informasjon til sine medlemmer.

Det er en total misforståelse om man tror komponentselskapene er interessert i å bli et brand som alle kjenner slik som Cobra etc.... for de driver ikke med sponsing av spillere.... det er en egen bransje på siden av den som de fleste sponser ved å betale for et stort apparat i selskapene som krever meget høye utsalgspriser for å gå rundt. Disse komponentselskapene her ikke disse utgiftene og er dermed billigere (selv om det er komponeneter, de er billigere også om man bestiller ferdigbugde køller).

Det betyr ikke at de er dårligere, tvert om, disse lever ikke av brand'et sitt, de lever av kvaliteten de leverer og tighte spesifikasjoner, for det er nettopp køllemalerne som ser disse komponenetene og bygger køller. FAGFOLK sjekker dem når de bygger, vekt, kvalitet etc. , og det skulle være rimelig logisk at de som leverer komponenter til fagfolk, ikke kan levere dårlig utstyr. Dette er en stor misoppfatning, som kan oppfattes på banene som snobberi, at man rynker på nesa av de som har disse merkene, komponentkøller.

Tom er lykkelig, hjemme, og firmaet hans går bra, han har svært mange beundrere i bransjen, deriblandt køllemakere som velger han fremfor Tom's tidligere arbeidsgivere ;)

Tom er en svært hyggelig kar som hjelper alle og svarer på alle spørsmål hva gjelder utstyr!

hm

over 20 år siden

hm

jeg er en stor beundrer av Tom wishon, men hvordan komme i kontakt, slik at jeg kan få meg et tilpasset sett?

Ola

over 20 år siden

Ola

Hvis det er noen som vil se og prøve kvaliteten på SMT jern selv kan jeg godt ta med mitt sett SMT CB1 (4-PW) til Fornebu en kveld.

Send meg en pm. Jeg forbeholder meg retten til å begrense antallet hvis det skulle vise seg å bli mange:-) Skaftene er Nippon NS PRO 850.

Jeg har overhodet ikke noe annet forhold til SMT enn å være kunde.

Ola

Bernt

over 20 år siden

Bernt

hm.

Send meg en epost så skal jeg spørre Tom hvem i Norge som har konto.

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Bernt, vi har skjønt at du er kompis med Tom W, men det er i seg selv ingen grunn til at harn har produkter som skiller seg ut fra andre.
Jeg var selv i kontakt med TW for et par år siden, men valgte å ikke samarbeide da jeg fikk like bra komponenter mye billigere andre steder.

Å "få konto" hos TW er ikkeno problem for den som ønsker det, en telefon til kona Mary-Ellen er alt som skal til.
Jeg har aldri sagt at det er noe i veien med køllene til TW, men som du sikkert vet dreier det seg ikke om kvalitet, men om pris og markedsføring.
TW er ingen dyktig markedsfører, han lever mest på godt rykte og gamle bekjentskaper. Det holder ikke i lengden uansett hvor gode produkter han har.
Så vidt jeg vet er det bare Mats i havgapet som bygger TW i Norge.

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Forresten, Bernt, når får jeg se putteren din ?
Har du flere modeller (blade, mallet,) ?
Hvor tunge er hodene, egner de seg for mage og langputtere ?
Lages de av aluminium med perifere vekter, eller stål ?
Hvor mye loft har du lagt inn ?
Skal du distribuere dem selv i Norge ?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Kalle.
Vi lanserer den i Orlando 26. til 29. januar.

Hele hodet er CNC maskinert i rustfritt stål, men mulig vi kjører Alu-tungsten. Første ligger rundt 360 gram, men den kan også leveres litt tyngre.

2 grader loft.

En stor grossist tar den jobben her i Norge, kommer til våren.

Lurer du på no mer Geir, så får du sende epost.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Lykke til med å få konto hos Tom;)

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Til hm
Du vil kunne bestille alle våre produkter fra din lokale proshop, vi vil levere til alle som bestiller fra oss.

Tom

over 20 år siden

Tom

Noen som har hørt mere om DevilRay puttern?.
Nye versoner eller konk??

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

sist jeg så noe til de, var på Tyrifjord i fjor høst. da fikk jeg prøve den siste modellen deres.
den var utrolig stabil, men jeg må innrømme at jeg hadde ikke orket å gå med en så stygg og stor putter i baggen. Da kan jeg like godt ta med ishockeykølla mi....

:O)

Dolly Kuck

over 20 år siden

Dolly Kuck

KVAKK;;KVAKK !

2ball

over 20 år siden

2ball

Lånte en DevilRay hos en jeg møtte på banen i fjor, men ble aldri fortrolig med den. Utseendet kunne jeg sikkert leve med, men jeg fant aldri hverken retning eller riktig lengde. Han som eide vidunderet puttet heller ikke bra.
Utenom det så jeg den aldri i bruk hverken på ama-tour eller P4.
Er det noen kjente spillere som bruker den ??

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Ikke så hokus pokus å lempe masse vekt bak og ut for mega høyt treghetsmoment/vridningsmotstand for tilgivenhet.....

Men når det er sagt, så er ikke DevilRay putteren en dårlig idé, det å ha et meget tungt skaft som flytter balansepunktet oppover , eller sagt på en annen måte; lav svingvekt og høy totalvekt. Men om balansepunktet er høyt slik Devilray har, sammen med høy totalvekt, blir det vanskelig å beregne avstand på lange putter, uansett hvor fint den kjennes balansert, for det er den.

Problemet er at proffene er redd for drastiske endringer....og om man nesten dobler totalvekten på putteren og har et totalt annerledes balansepunkt, vil det bli vanskelig å få en proff til å bruke den.

Se på Jarmo Sandelin som brukte den rett etter de fikk første produksjon fra Kina, han misset Cut'en for første gang på lenge, og Henrik kom nesten sist tror jeg. Det de sa i pressemelding var at Sandelin hadde bestilt en ny av dem. Tipper han sa han likte designet, men at han ville ha et vanlig skaft på den......(mine spekulasjoner). Vet ikke om det lot seg gjøre, avhenger jo av vekten de hadde på hodet. Det gjaldt første produksjon som var et støpt stålhode, som de forøvrig ville ha nærmere 5000kroner for, i seg selv galskap spør du meg (siden de var støpt og ikke maskinert CNC).

Når det er sagt så er den nye putteren som knuser det meste på tester rundt omkring, Heavyputter.com. !!!
De har et hode som veier nærmere 500gram(kan variere med vekter), 150 gram mer enn et vanlig putterhode!!!. De legger motvekter bak i skaftenden for nettopp og motbalansere litt. Men de er ikke så ekstrem som Devilray var/er(?) når det gjelder balansepunkt(svingvekt).

Ingen informasjon på nettsiden deres på svært så lenge, vet bare at Orveland er ute i den store verden og promoterer, i Sør-Afrika blant annet.

Tilbake til Heavyputter sitt konsept. De bruker den enkle teknologi at et tungt køllehode er lettere å pendle for en normal klubbgolfer enn et vanlig putterhode som veier halvparten. De har testet på 15Hcp og har meget gode resulteter, men samme problem for dem, proffene er skeptisk til en kølle som er så forskjellig vektet!

Så fysisk sett er Devilray konseptet logisk, at man med høyere (opp langs skaftet) balansepunkt(pga. tungt skaft) og høyere totalvekt lettere kan bevege køllen som en stabil enhet, enn en flippy pendel hvor håndleddesvinklene endres....men igjen, store endringer er vanskelig å svelge for proffene, og spiller ikke de med den, er det vanskelig å drive det fremover, om man ikke har mange milioner i markedsføringskroner å bruke da....

Et siste problem for Devilray var at det finnes mange andre alternativer til deres unikhet, det tunge skaftet, blant annet, noe som heter balance certified, hvor man skrur inn koppervekter i butten, gjennom enden på greppet. Det finnes også andre metoder for å oppnå det samme, som også er patentbeskyttet, og det før Devilray kom på banen.

Syntes det hørtes spennende ut, men har enda ikke sett en kølle på banene eller i en proshop. tror de ville hype det litt, og trodde golfverden ville stupe etter dem med sjekkheftet. De antydet en verdi på selskapet til 200 mill. til 1,2 milliarder, hmmm jaja, da kjenner de ikke markedet, selv om Odessey fikk en god pris fra Callaway....

Håper å se Devilray putterne snart, men gidder ikke kjøpe en støpt putter til 4500-5000kroner.

Klem fra Pilot Putters

SMT

over 20 år siden

SMT

Her er hva SMT skriver på hjemmesidene sine:
--------------------------------------------------------------------
"The 455 Deep Bore has truly stood the test of time," said Mike Tait, President of SMT Golf. "It's been our top selling driver since it's introduction in 2002 and is still the #1 choice of hundreds of competitors on the LDA Tour year after year. I've been asked if I plan on making any modifications or changes to it and my response is always the same…WHY? I'm a strong believer in the old adage…if it isn't broke don't try and fix it. I mean why would you try to build a better mousetrap if the one you have now works just fine?"
--------------------------------------------------------------------
Kloke ord fra et firma som hadde kjempesuksess for 3-5 år siden, men her på vei hodestups ut av markedet.
Så til han som innledet tråden anbefaler jeg å ikke kjøpe SMT.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

SMT.
Det er det tåpeligste argumentet jeg har hørt....

Her skal du få en liten kommentar Charlie Mandel, President i Rankmark fortalte meg personlig på denne tid ifjor;
Callaway har enda ikke klart å lage en bedre driver enn Biggest Bertha som kom tidlig på nittitallet! Poenget var at kølleutvikling er mye marketing og en "ball" som har begynt å rulle litt for fort. Taylor Made startet dette ved å komme med nyheter hvert halvår, og de andre måtte hoppe på...

Derimot er Taits kommentar helt grei. Ikke sagt at han ikke kommer med nye modeller, for det har de siste årene, men akkurat denne modellen han nevner der, har de solgt meget bra, og hvorfor skal den da endres......

SMT

over 20 år siden

SMT

Fordi utviklingen går videre og SMT som satser på Longdrive ikke henger med lengere. Det er et faktum uansett hva Charlie sier. 2 år siden siste tittel og de har mistet lengde-rekordene sine til Bang og ikke minst Alpha Reaction.

Flipper

over 20 år siden

Flipper

Jeg driver med proshop og litt reperasjoner av køller.
Når sant skal sies er Tom Wishon suverent i tet når det gjelder hoder som sprekker i slagflaten.
Dette gjelder drivere,woods og til og med de nye jernene med høy COR.
Min anbefaling er å satse på SMT eller Maltby.

?

over 20 år siden

?

Flipper, gjelder dette 550 serien og den nyeste wood/driver serien?
Og hvor ofte vil du si dette skjer?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

SMT.
Enig at de burde kome med nye hoder og være med, men akkurat den modellen selger fremdeles bra. Klart de uansett må levere nytt om de mister andeler av LD andelen, det visste jeg ikke. Tviler på at SMT sliter med økonomien. Det Tait sa til meg ifjor var at de ikke klarte levere nok til USA engang, derfor drev de null marketing i europa.

Flipper.
Problemet er at mange hardtslående kjøper denne GRT teknologien, med null roll slik at man har samme loft uansett hvor man treffer på slagflaten, høyt eller lavt! Dette er mega bra for mange som ikke svinger så fort, men som du sikkert vet så er det enkel fysikk som tilsier at jo flatere slagflaten er, jo mindre tåler den.

Skulle gjerne fått bekreftet av deg om det er disse med Graduated Roll Technology dette gjelder...

Akkurat som en flat bro uten vaiere å henge i, den faller sammen, mens derimot en buet bro tåler svært mye...og trenger ikke vaiere...

Flipper

over 20 år siden

Flipper

Haha.
Akkurat nå kom det inn en TW 915 cfe fairwaywood med sprukket slagflate. Jeg skal ta av skaftet.
Som oftest får kunden nytt hode av Wishongolf,men irriterende nok allikevel.
Tror dette er tredje køllen jeg får inn i år(2006),rimelig hyppig altså.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Flipper.
Det høres ikke bra ut. Noe av grunnen er nok at de skal ha .83 cor på slagflatene.....at de er litt vel tynne.

Men det er ikke sagt at kvaliteten generelt er dårlig hos TW, tvert om, men ingen tvil om at dette cor tullet gjør slagflatene sårbare, og desto mer de med GRT (null Roll).

:)

Nico

over 20 år siden

Nico

Min erfaring, og erfaring jeg hører fra andre jeg spiller med, er å styre unna køller som kun selges som halvfabrikat. Gå for annerkjente merker og få desse tilpasset fra fabrikk eller av køllemaker. Tror ikke det er tilfeldig at man aldri ser halvfabrikata merkene på noen tour.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Nico.
for det første er det mange som har køller fra køllemakere i bagen sin, men headcover sier noe annet. Ikke at Daly spiler med komponentmerker, men Dunlopcover og tidligere andre brands, men køllen er Titleist! (Driver)

Tom Wishon har i snart 30 år levert køller til tourspillerne, men selvsagt ikke mange og heller ikke alle køllene....(Han jobbet før for Dynacraft, Golfsmith etc.) Golfsmith er kjent for å være i manges bag'er. Men de snere år er det sjeldnere, men ikke pga. kvelitetsforskjell, MEN PGA SPONSING OG PENGER!

Du bør være klar over at køller rett fra hylla, kan ha store avvik i svingvekt og flex innen samme sett fra samme leverandør.

Et siste moment du burde gjøres oppmerksom på, er at mange av disse merkene både komponenter og kjente brands, produseres i samme fabrikk i Kina!!!

Sist er det meget stor forskjell innen de forskjellige komponentmerkene! Wishon er på tross av disse slagflateproblemene pga høy COR (tynn flate) noe av det bedre du får på markedet.

Prøv et 550C eller 550M jern fra Wishon før du bedømmer ...

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Nico, hva vet de du spiller med om emnet ??
I golfverden er det mange som TROR og snakker høyt, men ytterst få som VET og KAN.
Wishon, Golfsmith, Maltby, TaylorMade, Toski, Callaway, Titleist, what's the difference for klubbspillere og nesten hvemsomhelst som er i stand til å skrive norsk på dette forumet.
Det som kan innvendes mot 550C og 550M køllene til Wishon er at de har ganske korte blades. 78mm hvis jeg ikke husker feil, og det betyr at du skal være treffsikker for ikke å få tynne jernslag.

Men en ting er sikkert, og det er at Flipper som har et innlegg lenger opp er en gedigen bløffmaker når han sier at Wishon sine køller er suverent i tet mht sprekker i slagflaten både på driver woods og jern. Flipper siden du bløffer så horriblet mye tror jeg ikke du har 2,6 i hcp heller, du er bare ut etter å enten lage diskusjon eller å kødde med Bernt.
"Tror det er 3dje køllen jeg får inn i år (2006).... Vanskelig å huske hva du har gjort de siste 3 ukene. Skal jeg si sant så tror jeg ikke det finnes så mye som 3stk 915 cft fairwaywoods i Norge.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Veldig godt sagt Kølla!

Stusset faktisk på det, for det er ikke mange Wishonkøllene her i landet!

!

Flipper

over 20 år siden

Flipper

KølleKalle: Nå tar du feil.
Jeg er proshoparbeider og køllemaker.
Har også 2,6 i handicap.
Hvordan vet du om jeg bløffer.
En av mine kunder er improtør av Wishon (Davincigolf) og dermed er det naturlig at jeg får inn ødelagte køller.

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Det er selvfølgelig mulig jeg tar feil, men det høres helt bak mål ut at du midt på tjukkeste vinteren får inn like 3 ødelagte køller av et sjeldent merke. Derfor er jeg sikker på at du bløffer for å sverte Wishon.
Dessuten så sprekker køllene aldri i slagflata (med unntak av hi-cor drivere brukt av ekstreme longhitters). Drivere sprekker oftest i sveisene, jern brekker i halsen eller der skaftet entrer hoselen, og fairwaywoods går ikke i stykker det hele tatt. Det du skriver er eventyr.
Og hvis du virkelig ER køllemaker og sverter produktene til kundene dine på den måten så er du utrolig dum.
Ergo så er jeg fortsatt sikker på at du er en bløffmaker.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

og til de som klager over at smt ikke kommer med nye modeller så har de akkurat sluppet bildene av nye encore og indio på fgi. lekre drivere begge to!

SMT

over 20 år siden

SMT

Ingenting å si på utseendet til Indigo ihvertfall.
Encore er en smule kjedelig, ser ut som en klone av Spectrum.
Nå gjenstår det å se om de blir success som 455 og Nemesis, eller fiasko som Babylon, O2, og megaflausa HP420 som gikk rett i closeout.
Jeg la bort 455'en min i fjor til fordel for en Ashton X1 som gikk 10-15 m lenger, tror jeg skal unne meg litt høyt loftet Indigo med NV-skaft i år så får vi se....

Flipper

over 20 år siden

Flipper

Hos meg er det grønne fairwayer(og våte).
Det finnes en gjeng hjemmesnekrekøllemakere som ødelegger Wishonkøllene sine. Og Bernt kjenner dem alle sammen for å bekrefte min historie.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

grunnen til at encore ser ut som en klone av spectrum er akkurat det, det er en større versjon av den rett og slett :)

veggiss

over 20 år siden

veggiss

ahhh...tom wishon med nye game improment jern.

http://wishongolf.com/designs/ironheads/560mc/

håper callaway og resten av gjengen snart skjønner at man kan lage game improvement uten at de ser helt for jævlige ut!!

vel

over 20 år siden

vel

Er det utseende på game improvement jern noe å skryte av? X-tour er game improvement og er penere å se på enn disse.

Resten av Callaway sine køller er ultra game improvement køller.

Vesentlig forskjell på eliteserien og 2 divisjon...

vel vel

over 20 år siden

vel vel

X-tour er stygge.
Resten av Callaway sine køller er ultrastygge.
Wishon er toppen av eliteserien

veggiss

over 20 år siden

veggiss

heh...kunne nesten ikke sagt det bedre selv. det er en golfkølle du skal slå ballen med, ikke en spade. har du sett topline på x-tour? grusomt...

hem

over 20 år siden

hem

Callaway X-tour er flotte køller!

Mange her som tror de proffe, nesten kvalmt Typsik Norsk holdning...

veggiss

over 20 år siden

veggiss

hem: du er så langt ute i røffen nå at det er flaut. å tro man er proff har ingen ting med saken å gjøre her. at noen synes callaway køllene er stygge må du jo kunne akseptere. jeg liker rene linjer og klassisk design på køllene, x-tour er da så langt fra min oppfattelse av pene golfkøller som det går an å komme.

hem

over 20 år siden

hem

du er out bound dersom du mener Wishons nye MC køller er pene å se på, større "klump" skal du lete lenge etter...
Sammenlignet med X-tour kan de umulig vinne, sjekk slideshow bildene av køllen, store å klumpete saker.

Selvfølgelig aksepterer jeg hva andre syntes om ditt og datt men det er så utrolig typisk Norsk at mange velger køller kun pga utseende, det blir jo helt latterlig!

Tilbake til nye Wishon MC, har holdt en kølle i hånden, ved addresering av ballen stikker det ut en liten tapp bak på køllen i alle jerna.
Den første tanken som slo meg var, er det en two-ball putter jeg holder i hånda, nei det var vistnok et 3'r jern...

Forøvrig så blir køllen lagt ut for salg rett messen som begynner nå og vil ligge på rundt 60 USD inkludert skaft som er latterlig høyt for et så lite merke sett med internasjonale øyne.
Når topplinjen i disse jerna er relativt tynne kan du tenke deg hvordan den lille klumpen bak ser ut (forøvrig en salig mix av Callaway og taylor made)

Snoop

over 20 år siden

Snoop

"hem",
du må snarest gå til en pro å få sjekket stansen din ved adressering... eventuellt stikk innom en øyenlege.

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Designmessig synest jeg Wishon 550M og C er av de desidert peneste jern som finnes. Men når det gjelder 560MC er jeg nødt til å si meg enig med "hem", de er hesslig stygge. Tydelig inspisert av Mizuno design, men ikke like vellykket.
Men smaken er som baken, noen liker det ene og noen det andre. De fleste jern viser seg å alltid være bra å spille med for noen. Kunsten er bare å finne riktig jern til den enkeltes sving.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her