Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Årsavgift Miklagard

gultee

over 19 år siden

gultee

Hei - kan noen bidra med opplysninger om hva medlemsavgift 2006 er / skal være på Miklagard? Finner lite info på klubbens nettsider....

Tolle

over 19 år siden

Tolle

En grunn til det kan være at avgiften blir bestemt av medlemmene på årsmøtet/generalforsamlingen. Datoen, så vidt jeg kjenner til, er ikke satt enda.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

gultee: Hvis jeg vil tippe (og håpe) så kommer den til å ligge på 10-11K (inkludert resaurant-forskudd på 500 kr, og valgfritt om du vil ha 5 greenfeebilletter eller 5 rangekort verdi a ca 500 kroner). Dette var modellen som ble gjennomført i fjor, hvis ikke det kommer forslag om en endret modell så blir det mindre varianter av denne vil jeg tro.

?

over 19 år siden

?

Litt merkelig at jeg da har mottatt giro med innbetaling for 2006 og forfall i slutten av måneden.......

golfern

over 19 år siden

golfern

Hvis du leser på giro så står det at dette er en ratebetaling i avvente av endelig årsavgift. Denne fakturering gjøres for å sikre en god likviditet også i starten av året. Beløpet på 5.000 kroner indikerer vel også at den endelige årsavgift vil bli foreslått til rundt 10.000 kroner

Klodrian

over 19 år siden

Klodrian

Det stemmer som golfern sier. Den giro som har gått ut nå er delbetaling og går til alle som er registrert som eier av aksjer. Sitter med en giro pålydende 10.000,- for de to akjsene jeg har. Greit å få delt innbetalingen i to. Når neste innbetaling kommer til våren er den første glemt og det virker ikke så dyrt alikevel:-)

nyrik

over 19 år siden

nyrik

Hvor lang ventetid er det på å bli medlem på Miklaagard.
Hva slagsmedlemskap må til for å spille fritt hele sesongen?

tolle

over 19 år siden

tolle

Ventetiden er null.. Aksjer kan kjøpes på det åpne marked. Vanlig medlemskap holder for spill hele sesongen, de har ikke forskjellige kategorier.

mulighet for å leie

over 19 år siden

mulighet for å leie

Hei. Du kan også leie medlemskap for kostpris. Dersom du går inn på linken som ligger på forsiden her, så vil du se at du kan leie medlemskap. Dette vil gi deg samme rettigheter som et medlem den kommende sesongen.

TullBall

over 19 år siden

TullBall

Nyrik.
På Hauger er prisen rundt 10.000 billigere og årsavgiften er på 6.500.
Så på hjemmesiden at det er noen til salgs og noen for utleie. Er medlem der og det er kortere å dra. Kommer aldri før det 5 min til utslag likevel, men vert å tenke på

Anonym feiging

over 19 år siden

Anonym feiging

Hvis du er en trivelig fyr som liker å spille golf, bør du absolutt velge Miklagard.

Hvis du er oldis, litt treig, spiller 7 runder i året eller noe sånt, så bør du velge noe annet (f.eks. Hauger)

TullBall

over 19 år siden

TullBall

HHMmmmmmm...... Perfekt mulighet til å slenge dritt om Miklagard.
Skal... skal ikke.. skal... skal ikke.
Nei, tror jeg skal holde meg for god til det denne gangen.

Anonym feiging

over 19 år siden

Anonym feiging

Å? Kanskje du er litt treig da?

hehe - kødder bare, skjønner du vel...

Miklagard er best!

over 19 år siden

Miklagard er best!

Bare for å få det slått fast en gang for alle. Kvalitetetn på fasilitetene der, banen og det hyggelig miljøet, setter denne banen i en særstilling.

nyrik

over 19 år siden

nyrik

for meg kan man slenge så mye dritt man vil om hvilken som helst klubb, jeg vil til miklagard fordi det er en fantastisk bane.

ps! takk for svar

TullBall

over 19 år siden

TullBall

Bare TullBall.
Du får det samme andre steder for bedre pris.
Du kan ikke kjøpe deg til "hyggelig miljø".
Jeg trives på Miklagard men synes ikke det er bedre en andre steder.
Jeg leide 2 år får jeg kjøpte aksje. Det er mitt råd.

Lefty

over 19 år siden

Lefty

Som medlem på Miklagard blir man etterhvert ganske hardhudet i forhold til hva dette forumet bringer av synspunkter på banen og dens medlemmer.

Til TullBall som sier "du får det samme andre steder for bedre pris":
Dersom du ønsker å være medlem på en kvalitetsbane og spiller over snittet i antall runder av hva som er vanlig i Norge, kan ingen annen bane gi bedre "value for money" rundt Oslo.

Synes ikke prisen er urimelig tatt i betraktning de fordeler klubben gir dens medlemmer, tenker da spesielt på tilgjengelighet.

gg

over 19 år siden

gg

finnes det ikke medlemskap som gjør at man slepper å betale greenfee hver gang man spiller?

dvs en årsavgift pluss aksje kanskje? eller er det slik at man uansett må betale greenfee?

hvor mye ligger en aksje på nå ca...

TullBall

over 19 år siden

TullBall

Som jeg sa, trives jeg bra på Miklagard.
Men jeg har spilt mange baner i Norge siste 10 år og jeg synes ikke Miklagard skiller seg positivt ut. Tilgjengelig??. Banen var jo stengt 1 hel måned mitt på sommeren her.
Og det er jo en bit fra Oslo hvor de fleste bor.
Men pga dyr greenfee blir det bra tilgjengelighet.
Har ikke sakt noe negativt her, men mener man bør være sikker når man legger ut 10 000 vert år på EN bane. Jeg synes 6,500 er i det meste laget på Hauger da jeg liker å reise rundt å spille andre baner også.

Anonym feiging

over 19 år siden

Anonym feiging

Hehe, endelig en skikkelig Miklagard-debatt igjen. Det har jeg savnet fært.

For øvrig, Tull Ball... Smaken er som baken, ikke alle liker det samme. Hvis du mener at en bane MÅ ha masse trær rundt seg på hvert hull, så bør du selvfølgelig velge en annen bane.

Men jeg tror ikke det er mange klubber på Østlandet som har så mange fornøyde medlemmer som Miklagard. Det går ikke bare på banen. Det går på klubbfølelse og miljø. Og det er faktisk i ferd med å bli et skikkelig fint miljø der oppe.

Anonym feiging

over 19 år siden

Anonym feiging

vil bare presisere at dette nicket er MITT, og ikke ditt, du som bruker det i denne debatten....

HAH

Anonym Fattigkar

over 19 år siden

Anonym Fattigkar

La de få leke for seg selv om de blir lykkelige og får et godt miljø ut av det. Klubbfølelse skal de sikker klare å få til på KLØFT også. lol

Anonym feiging

over 19 år siden

Anonym feiging

Hehe. Finnes sikkert minst to anonyme feiginger her i landet. Sånn er det bare, det sier jeg deg.

tobba

over 19 år siden

tobba

GG:
Har du aksje/spillerett betaler du ikke noe når du skal spille.

Ellers er jeg selvfølgelig enig med de andre her, Miklagard er faktisk i en særklasse i Norge. Greenene er normalt i verdensklasse. Men det koster.. Men det gjør også en Mercedes...

Anonym feiging II

over 19 år siden

Anonym feiging II

En Mercedes koster MYE mer

Mercedes er en gubbebil

over 19 år siden

Mercedes er en gubbebil

Så jeg ville ikke hatt det, mens en spillerett på Miklagard på Miklagard representerer noe dynamisk, fremtidsrettet og en vinnerkultur blant genuint hyggelige mennesker i et fantastisk miljø:-)

Vulvu

over 19 år siden

Vulvu

Taxi-Arnt kjører Mercedes, gjør han ikke??

Boble

over 19 år siden

Boble

Jada, Taxi-arnt kjører Merce, helt til han blir mobbet til noe annet.

Miklararinger

over 19 år siden

Miklararinger

Det var på 80 tallet golf og seiling var kaksesporter, da jeg j kjøpte min merce i 82 fikk jeg hundre sure misunnelige kommemtarer.

Ligger miklagardingene enda på det stadiet.

Sjøp sutteklut hakkesjyllinger !

Vips

over 19 år siden

Vips

Det er bare sirumpa gubber som kjører merce.

Det er jo bare en ting som duger; BMW. Det kan sammenlignes med Miklagard

Medlem

over 19 år siden

Medlem

Audi eller Jaguar kan sammenlignes med Miklagard. Pent design, stilsikkert og høy kvalitet. BMW er en pakkisbil, og passer bedre med enkelte andre baner som jeg ikke skal si navnet på her...

gultee

over 19 år siden

gultee

BMW er vel i enkelte miljøer omtalt som "kebabtralle" - uten at jeg kan ta stilling til om det er rett eller ei....

Chattefjortishater

over 19 år siden

Chattefjortishater

Hvem er så innihelvete dum og barnslig at han rakker ned på bilene til Miklagarderne. Det står vel for faen like mange forskjellige biler på parkeringa på Kløfta som på andre parkeringsplasser.
Kutt ut disse idiotiske diskusjonene

Til Chattefjortishater

over 19 år siden

Til Chattefjortishater

Hvorfor blir du så rasende over dette? Jeg er vel ikke akkurat imponert over nivået på det innlegget du skrev her. I hvilken grad synes du at det ga informasjon om årsavgiften på Miklagard?

Selvfølgelig har man alle typer biler på Miklagard, som i alle andre golfklubber.

Slapp nå av, ta deg en beroligende og snakk med noen som liker Merecedesen eller BMWen din du:-)

selskapsgolfer

over 19 år siden

selskapsgolfer

Såsåsåsåså alle sammen.

Vi som holder til oppe på den store gården på Miklagard vi liker å mene at vi er bedre enn alle andre. Om en kjører pakkistralle eller stjernebil så spiller det ingen rolle.

Det er banen med den beste standarden og vi som er medlemmer der vi trives i det gode selskap.

Alle må jo ha skjønt at det koster å være kar. På Miklagard får en være det sammen med hyggelige folk.

Dette blir for DUMT

over 19 år siden

Dette blir for DUMT

Tror Milagard medlemmer virkelig at det er bedre miljø der enn på andre baner? Hva bestemmer miljøet, banen eller menneskene? Hvis dere da mener det er "rike sosser som har råd til å spille på miklagard", er disse sossene så hyggelige da? Personlig har jeg spilt en god del baner, og jeg foretrekker litt natur og morsomme hull fremfor gård krateret på kløfta, etter å ha betalt en dagslønn for å spille på et forferdelig tidspunt på en overskryt bane var jeg snurt resten av kvelden. Miklgard er langt ifra verdt pengene, jeg vil aldri bli medlem der og kommer aldri til å delta på eventuelle p4 tourer der.

Webmaster: Jeg leser her at usæriøse inlegg og støtende inlegg o.l vil bli fjernet, her skriver tydligvis folk hva de vil og banner som nøkken selv, hva med å gi noen advarsler eller noe? ikke akkurat noe hyggelig å lese de utrolige barnslige innleggende. "Menneskegrupper"? Når folk skriver "BMW er for pakkiser" så mener jeg det er krenkende mot et folkeslag.

Nyrik: Jeg syntes du skal bli medlem på miklagard og svi bort pengene dine, som en ganske vis person sa lenger oppe i tråden, man kan ikke kjøpe seg godt miljø..

get a grip

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

mens du selv bruker ordet "sossene" på de med bedre økonomi enn deg, og det er jo mye bedre.....

Webmaster: jeg tror du må starte taliban-regime....

PlayBoy

over 19 år siden

PlayBoy

Det som blir for dumt er at noen på død og liv skal rakke ned på noe/noen som de ikke vil ha noe med å gjøre.
De som ikke liker sosser eller pakkiser i BMW må holde seg unna både golfbaner og tettbygde strøk.
Den eneste negative effekten jeg ser pga opprinnelsen av Miklagard er at det medførte et prishopp på greenfee på de andre banene.
Det positive er at de satte en ny standard som sprer seg, de fleste andre baner har skjerpet kvaliteten på særlig greenene etter at Miklagard bombarderte golf-norge med Augusta-sammenligninger og 12 på stimpen.
Vi fikk også en bane som i særklasse egner seg for store turneringer.
Glem naturopplevelsen, de som vil gå i skogen og fjellet har nok å velge i. De fleste andre berømte baner rundtomkring i Europa ligger i eller ved byer og veier. Tilgjengeligheten til Miklagard er fantastisk, ikke alle baner som har motorvei til døra.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Aaaaaaaaaahahaa. Dette er tråden sin. Endelig har vi skikkelig hets av Miklagard igjen. Det var jammen på tide. Personlig har jeg kjempelite penger nå. Fordi jeg brukte dem på bmw fordi jeg liker å kjøre de bilene der. Også ja, jeg leide aksje på Miklagard. Da hadde jeg ennå mindre penger. Hadde jeg leid i en annen klubb kunne jeg jo kjøpt meg ettpar Olyo wooder for mellomlegget, men det trengte jeg ikke. Banen er verd den to-tusenlappen man betaler mer - etter min mening.

Jeg synes jo også at det er mye gøyere å spille morsomme hull når man først skal spille, og det er jo derfor jeg er medlem oppe på storgården på Kløfta. Ikke mindre enn det, men det er faktisk bra miljø der oppe også. Om det er fordi folk er rike og må være medlem der det er best stimp i Norge, eller om det er sånne som er fattige som meg fordi dem bruker opp alle pengene på bensin, det vet jeg sannelig ikke. Men hyggelige medlemmer syns jeg nå det er.

Og la det nå være sagt: Det er helt sikkert hyggelige mennesker rundt om i de andre golfklubbene også.

Immi Grant

over 19 år siden

Immi Grant

Jeg har bare litt problemer med å forstå hvorfor folk mener at man må være rik for å være medlem på Miklagard.

Fordi årsavgiften er noen tusenlapper mer?

Det er jo bare et par flasker med deilig parfyme?

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Efter all drittkastingen her inne, er jeg nesten fristet til å leie meg en andel for kommende sesong. Det er jo nesten fantastisk at en bane får så mye drittslenging, uten å være noe spesielt. Kunne bare Gunder eller andre love meg selskap på en del runder, stiller jeg gjerne opp som 2 klubb medlem. Foretrekker jo som tidligere Elverum G.K. som hovedklubb.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Oh yes du har alltid en plass i flighten til Gunder. Såfremst vi ikke er 4 allerede ;) Men du er mer enn velkommen å bli medlem samme med oss. Nå er vi en hel bunsj med snille mennesker jeg kjenner som skal leie aksje der i år. Så å få enda en rekrutt hadde vært hyggelig! Dette på tross av at du helst vil ha Elverum som hovedklubb :)

Tiger McWould if he could

over 19 år siden

Tiger McWould if he could

æsj at den er så langt unna. jeg er kjempesnill og kunne gjerne vært medlem på Miklagard.
Men kanskje jeg får et par runder sammen med dere gærningene alikevel.... :O)

SNAAAAAAAAAAAAART KOMMMMMER SOOOOOOOOOOMMMERN!

dette blir for dumt

over 19 år siden

dette blir for dumt

et par tusenlapper mer? vi snakker vel heller 5-6 tuselapper mer i forhold til middels årsavgifter, for å ikke snakk om en obligasjon som er latterlig dyr. Hadde sikkert hatt mye mer respekt for miklagard enn jeg har nå hvis jeg ikke hadde hatt den sure smaken i munnen jeg får etter å lese forumet her. For det om banen kan anses som fin og bra er det unødvendig å sette en greenfee så høyt at banen den koster 3 ganger så mye å spille som en vanlig bane. Det er noe som for min del ødelegger sporten. Golf en folkesport? ehhnei. Be miklagard og losby om å skjerpe seg så kanskje vi får noe bedring.

Tenk dere om: Betale bortimot 1000 kroner (det var noe sånt jeg betalte) for å labbe rundt på en polert gressmatte i 4 timer? 250 kroner timen? Herregud!
hva er så vanskelig med å sette prisen til 3-500 kroner slik som 90% av de andre klubbene har? Der går det ihvertfall ann å ta seg en runde uten å føle seg robbet i ettertid

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Det er jo ganske åpenbart at du ikke har fått med deg politikken til Miklagard. At du får sur smak i kjeften fordi du er bitter er neppe Miklagard sin feil. Miklagard er en medlemsbane og er ikke interessert i masse greenfeegjester. Derfor er årsavgiften dyrere, og derfor er det veldig lett å få teeoff der. Det er dyrt å holde så bra greener, og derfor har de finanser til å drive en klubb med høyere kvalitet. Du MÅ jo ikke betale 900 i greenfee, du kan jo heller spille andre baner?

Nå har vi også fortalt x tusen antall ganger på forumet at de hele tiden har hatt tilbud på greenfee. Alt fra 350 til 550 i fjor. At du velger å overse dette er ditt problem. Spiller du med medlemmer betaler du 450 med mindre det er tilbud på gang. Er det så vanskelig å godta at det ikke er ønskelig med masse greenfeespillere som betaler dine 3-500? Medlemsbane gutten min.

Får du like sur smak i munnen når du leser prisene på Hauger? Greenfee: Hverdager: 425,- Helg: 475,-

Som vi også har sagt er det mulig å leie en spillerett. Du må ikke eie en obligasjon. Dessuten er prisene på obligasjonene helt ok sammenlignet med andre obligasjoner i landet. Jeg betalte f.eks ikke 5k ekstra i årsavgift sammenlignet med Hauger. Ettpar tusenlapper er korrekt.

Nei få fakta på bordet før du sitter å sutrer. Det er selvsagt din rett å mene hva du vil, men ikke kom med feil fakta.

Neimen

over 19 år siden

Neimen

Er det ikke Daly som besøker denne tråden også? Klarer ikke styre sine sure oppstøt?

Burner

over 19 år siden

Burner

Bare for å nevne det: ren årsavgift er ca 8000,-. I tillegg betaler man for 5 greenfeebilletter (verdi ca 2250,-) og restaurantforskudd på 500,-.

Dermed er den reelle avgiften et par tusenlapper mer enn Hauger og omtrent det samme med Losby.

Når noen klarer å si at greenfee bør være 3-500,- viser det bare særdeles liten innsikt i økonomi! Driftsbudsjettet er svært mye høyere på Miklagard enn de aller fleste baner. Kvalitet koster. Hvis man i tillegg ønsker at medlemmene skal ha bra tilgang til sin egen bane, gjør også dette at prisen er høyere.

Meninger om man liker banen eller ikke, synes jeg er greit. Men når man ikke forstår vanlig markedsøkonomi bør man heller ta litt mer utdanning istedenfor å sitte på nettet og skrive idiotiske innlegg.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Synes banen er veldig bra, og at klubben velger en greenfee som ligger over normalen(alle andre) synes jeg er helt greit, selv om dette "går ut over" slike som meg(allmuen).

Hver klubb må kunne stille sine egne betingelser, så får folk velge hva de vil selv.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Så enig så enig Fooore og Burner. Vi lever da i et demokrati. Jeg blir ikke sinna fordi jeg ikke har råd til å kjøpe meg Jaguar.

Bjørnar

over 19 år siden

Bjørnar

de fleste har gode poenger her, men jeg undrer litt på greenfeebillett kjøpet som er tvunget inn i årsavgiften. "miklagard er en medlemsbane", så blir medlemmene tvunget til å betale for greenfee billetter som de må selge eller gi bort? heh, høres litt rart ut. Restaurantforskuddet høres ut som en greit ordning for å bla. sikre driften til restauranten.

Det jeg reagerer litt på er at miklagard som har fått status som Norges beste golfbane og den banen folk gjerne vil ta seg en tur til for å føle hvordan en mesterskaps bane er å spille på har gjort det så vanskelig med tid og penger for ikke-medlemmer. Jeg skjønner at dette er for å gi medlemmene best mulig service, men nå har da klubben markedsført seg selv som sjefsbanen, må da være for å trekke noen greenfee spillere og:).

Forresten noen som vet hva greenfee på bogstad koster om dagen?

mvh bjørnar

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Husk at dette såkalt tvungne billettkjøpet er bestemt av årsmøtet.
årsmøtet består av medlemmer, så de som er medlem på Miklagard vet akkurat hva de har i vente.
dette er i motsetning til veldig mange andre klubber, hvor det ofte skjer omveltninger på grunn av rot i strategi og økonomi.
Økonomi på Miklagard er forutsigbar, og det er det mange som setter pris på.
de som ikke liker det, de er ikke medlem der.
Jeg er helt overbevist om at Miklagard setter pris på greenfeegjestene som kommer, men de baserer ikke økonomien sin på det. det blir en slags bonus.
Forresten så er det ikke vanskelig for ikke-medlemmer å få tid på Miklagard.

på bogstad koster greenfee 500, og 400 hvis du er gjest.

Tertit

over 19 år siden

Tertit

Bjørnar: jeg trodde at vi nå hadde klarlagt at det er forskjell på kvalitet på banene og at det koster mer og ha høy kvalitet. Dermed øker prisen.

Unnskyld, men er ikke dette SVÆRT logisk? Skal du ha en Mercedes, kan du desverre ikke betale samme prisen som for en Skoda!

Mener du at det mest riktig å la medlemmene betale mer pr runde enn en greenfeegjest? Og at gjestene skal få like bra tilgang som medlemmene?

Jeg bare kjenner at jeg ble rødere og rødere i ansiktet, og samtidig oppgitt over nivået på logisk tenking i dette forumet. Eller kanskje det bare er et faktum at de fleste her inne er kommunister?

Til slutt: greenfeebilletter er ikke "tvunget" inn i årsavgiften, det ble enstemmig vedtatt på et årsmøte hvor svært mange medlemskap var representert. Pussig nok mener du det er ok med restaurantforskudd for å sikre driften til restauranten, men ikke greenfeeforskudd for å sikre banen/klubben! Hallo? Altså: Hallo?

Ja, jeg er medlem på Mikla.

RGB!

Calle

over 19 år siden

Calle

Når du kjører Skoda er det ikke normalt å påstå at man kjører ny Mercedes. Aksjen på Miklagaard omsettes nå for under 15.000 kr. Fallet har vært enormt i prosent.

I beste fall kan man si at Miklagaard er en 10 år gammel brukt Mercedes 190. verdifallet har vært vesentlig større enn på en normal bruktbil.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Tror kanskje at bil-sammenlikningen har gått vel langt nå. selv om prisen har falt, så har ikke kvaliteten på banen gjort det, og dermed så er det fortsatt en fet ny merce vi snakker om..... :O)

tiggern

over 19 år siden

tiggern

vet noen hvor mye greenfee inntekter Miklagard hadde i 2005? De fleste klubbene legger ut års regnskapene sine så man kan få et insyn i klubbens økonomi før evt. aksje kjøp. Og hva er budsj, til neste år?

Til Calle

over 19 år siden

Til Calle

Hei. Hva er poenget med innlegget ditt bortsett fra å slenge dritt? Det er vel liten tvil om at Miklagard er absolutt en av de beste banene i Norge, og prisfallet på golfaksjene kan ikke sammenlignes med bruktbilpriser. Hva vil du sammenligne Østmarka med da for eksempel?

Dagert

over 19 år siden

Dagert

Jeg er også medlem på Mikla og har aldri hørt en eneste medlem klage over at det er greenfeebilletter med i medlemskapet. Alle klarer å få invitert med seg 5 gjester/venner pr år, so whats the fuzz about? Det er bare ikke-medlemmer som klager på prisnivået på Miklagard.

Er vi snart ferdige med denne debatten? Er det så vanskelig å forstå at klubben vil at medlemmene skal spille med venner/inviterte framfor fremmede gjester? Er det så hardt å forstå at klubben får inn størstedelen av greenfee-budsjettet allerede ved sesongstart? Vanskelig dette ja.

Calle

over 19 år siden

Calle

Poenget var å gjøre narr av deg og alle andre Miklagaardere som maser rundt her inne om hvor flott alt er på Miklagaard. Forstår at dere har behov for å forsvare at dere betaler 10-12 tusen i året for noe dere kunne betalt 5-6 tusen for, og at mange av dere er skuffet fordi aksjen deres som dere var så stolte av verdien på , nå snart må gis bort for å få noen til å betale den alt for høye årsavgiften. mercedes, jaggu sa jeg smør. Hull 1 er vel norges dårligste golfhull....

Moro og se at slike som deg hopper på agnet gang etter gang.

Østmarka er mer å sammenligne med en bruktbil på vei til høggern. Banen er vel snart konkurs eller det er så få som vil betale nok for å spille der, så grunneier er vel mer tjent med å pløye og sette poteter.

tertit

over 19 år siden

tertit

Calle, jeg vet at du elsker at vi biter på.. Men tingen er at først kommer kritikken og så kommer vi som forsvarer. Det er ikke vi som begynner å mase..
Bortsett fra det, ville vært fint å vite hvilken klubb som koster halvparten av Miklagard og tilbyr det samme. Husk at kvaliteten må være like bra og de andre medlemsfordelene.. Lykke til:)

Anne Kari

over 19 år siden

Anne Kari

Hihi. Calle har bare ikke fått seg noe på laaaang tid. Derfor prøver han å heve seg over de som har det godt her i verden. Velkjent projisering som forekommer ofte blant de som sliter litt.

Du får slå på tråden Calle, så skal jeg se hva jeg kan gjøre :-)

Geir Åge

over 19 år siden

Geir Åge

Neimen så søt Calle er da :) Du bidrar virkelig til et koselig forum. Det er fint vi slipper å møte deg på Kløfta i sommer da.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Calle da. Fin hobby du har! Håper du får masse nye venner med den nye hobbyen.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Calle er bare misunnelig. det er vel ikke vanskelig å se.
snakker om ting han tydeligvis ikke har greie på.

ingen klubb i Norge kan tilby noe i nærheten for 5-6 tusen. da må alle jobbe gratis, ingen proshop, kun banemannskap, og selvbetjent administrasjon.... lol......

gleder meg til du åpner den klubben Calle....

¨bjørnar

over 19 år siden

¨bjørnar

tertit: greenfee billetter for å sikre klubben?.. haha dere sier jo at miklagard har det så godt økonomisk at greenfee gjester kommer som en bonus.

Anne Kari : Er du en voksen person som skriver noe slikt? Hvis du i det hele tatt er en dame så er du nok sannsynligvis ikke pen nok til at calle engang vil prate med deg.

Miklagard nerder: Jeg mente ingenting negativt om hverken klubben eller banen deres, men folk syntes å gå rett i forsvarsposisjon, så da får jeg vel si tilbake at jeg *gnir meg i hendene* mens obligasjonen deres som dere sikkert har betalt 50 000> for faller og faller. God invesering? neeeh.
LYKKE TIL!:)

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

hyggelig at du unner andre motgang da "bjørnar.
Dersom du leser litt historikk her inne, så ser du at det er lett å forstå de som forsvarer Miklagard. Det er så mye usaklig hersing med den klubben og banen at man må kunne få lov å gi saklige opplysninger som forteller sannheten kontra det de misunnelige som aldri har vært der oppe kommer og påstår.
Når i tillegg sånne som deg kommer med fjortis-utsagn som "Miklagard nerder", så ber i grunnen også du om at Miklis-mafiaen slår tilbake.
At du gnir deg i hendene sier mer om deg enn noe annet i grunn.

tertit

over 19 år siden

tertit

Bjørnar, du er da en smart liten kar... Greenfeebillettene innlagt i årsavgiften er en hovedgrunnene til at klubben har god økonomi.

"God invesering" regner jeg med at betyr "god investering", og da er du også på ville veier...
De aller fleste som kjøper seg inn i en klubb, uansett hvilken, ser ikke på det som en investering. De skal ha et medlemskap i mange år og bruke det på fritiden.
Forøvrig har man ikke tapt en investering på aksjer før den dagen man selger den med tap.
Jeg skjønner at dette blir litt vanskelig å forstå for deg, Bjørnar, men spør gjerne pappaen din..

Anne Kari

over 19 år siden

Anne Kari

Bjørnar/Calle da, nå må du ikke hisse på deg høyt blodtrykk. Det er et uttrykk som heter: På seg selv kjenner man andre. Er det en som er i forsvarsposisjon her, så er det da vitterlig deg.

Leit å høre at du ikke vil prate med meg fordi jeg ikke er så pen. Du må virkelig være noe å samle på. Så klok og forstandig... Sikkert omgitt av vakre piker...

(Sukk)

Hei, jeg fikk en idé! Hva hvis jeg også begynte å hetse alle de dumme Miklagardnerdene... Hihi. Slå meg i lag med deg liksom! Da ville vi jo blitt to som stigmatiserte 1000 mennesker og kalte dem d0mme!?

Hadde jeg hatt en sjanse hos deg da?

Vær så snill...?

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Anne Kari: Farlig å bruke sånne avanserte ord som å stigmatisere til karene over.

De som investerer i en golfklubb for å gjøre seg penger burde få hjernelappen sin undersøkt.

Calle

over 19 år siden

Calle

Jeg ler og ler........

Anne Kari

over 19 år siden

Anne Kari

Haha, ja du ler akkurat slik som Hamsuns August i bokens sluttscene.

Han er midt inne i en saueflokk som i panikk springer mot stupet. August dras med, han klarer ikke å holde igjen. Så blir han plutselig var at et par kvinner ser ham i hans elendige situasjon. Da løfter August armene og vinker mens han prøver å smile. For selv når døden nærmer seg, klarer han ikke å kaste masken. Med et sykt smil stivnet i ansiktet faller han utfor, selv i dødsfallet prøver han å late som han har kontroll. Dette er hva han vil...

Så kjære anonyme Calle, le i vei du. Vi ler med deg vi også :-)

tiggern

over 19 år siden

tiggern

er det noen som kan fortelle meg hva greenfee inntektene var i 2005 og hva de regner med i 2006?
da er det ikke så vanskelig å finne ut om de kan forsvare filosofien som "medlems bane" ved å samenligne med regnskapene til andre baner.
jeg liker både Miklagard og ideen om en "medlems bane", men er ikke sikker på hvor godt det fungerer.

Solli

over 19 år siden

Solli

Det er ikke utsendt papirer for 2005 ennå, antar at årsmøtet blir i april en gang.

I 2004 var greenfeeinntektene 288.000 kroner. Har ikke peiling på hvordan de ble i 2005.

Ehem

over 19 år siden

Ehem

du tiggern. Hva skal dem forsvare seg mot? Faen er dette? Den norske Jante-inkvisisjonen?

bjørnar

over 19 år siden

bjørnar

jeg er faktisk 1.94 høy til den som kalte meg liten, jeg får tenke meg på det anne karen, og takk for informasjonen til din viten om Hamsun.
Gunder; jeg har hørt folk på forumet her klage 200 ganger om deres aksje som faller...

Og jeg er ikke Calle hvis det var det du mente Anne Karin..
Måtte Gud straffe dere!

tiggern

over 19 år siden

tiggern

Hva er det du prøver å si Ehem? Det er ikke lett å forstå hva du mener.
Prøv igjen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her