Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Driver-skaft

Fredrik

over 21 år siden

Fredrik

Hei..
Jeg er eier av en Cobra SS driver med 9* loft, og reg. skaft. Derfor tenkte jeg nå det var på tide med et nytt skaft, da ballbanen er blitt veldig høy, og trillen er omtrent 2 m på en gjennomsnittlig drive. Jeg har i lange tider sett på forskjellige skaft, men har kommet frem til at Grafalloy Blue er skaftet jeg vil ha... noen konstruktive innvendinger mot dette valget?

Jeg har sett meg rundt på en del sider som skal ha gode priser, men finner ikke skaftet på disse sidene. Noen som har oversikt over sider på internet som selger skaft løst? De må helst være representert i England, da jeg skal over dit snart og hente skaftet selv.

Hvis det skulle være noen skaft dere heller vil anbefale, hører jeg gjerne fra dere....

På forhånd takk...

Lars Chr. Hansne

over 21 år siden

Lars Chr. Hansne

Driverskaft Grafalloy Blue

Det er umulig å ha noen generell negativ uttalelse om det skaftet. Det er meget bra og er konstruert nettopp for å kunne tåle trykket fra "Big heads". Hvis du skal kjøpe det av en køllemaker må du betale ca. 1200 for skaftet, men er du litt fingernem og vil montere det selv kan du spare mange kroner på å kjøpe det i f. eks UK eller USA.
Det er et par ivrige selvbyggere som har god peiling på hvor du kan kjøpe skaftet og de melder seg sikkert på her ganske snart.
Hvis ballbanen din er veldig høy med en 9 graders Cobra (og marginal rull) tyder det på at du i tillegg til "feil" skaft(reg skaftet til Cobra er ganske whippy) også har en litt bratt nedsving. Da setter du mer underskru i ballen enn ønskelig med driver og resultatet blir ofte høyere og kortere slag med lite rull.
Har du fått en PRO eller køllemaker til å se på svingen din sammen med den køllen. Ofte er det veldig små justeringer i svingen som skal til for å få endret ballbanen!!
Kan hende du blir skuffet ved bare å skifte skaft fordi skaftet alene har ganske marginal betydning m.h.t. vertikal ballbane. Er veldig tilhenger av at slike bytter virkelig er formålstjenelige.
Men igjen, som jeg har poengtert en del ganger tidligere, så er det vanskelig å permanent endre en sving. Det er enklere å justere utstyret slik at resultatene av "feilene" i svingen blir minimalisert. Da kan et nytt skaft gjøre susen. Håper du blir fornøyd med valget. Grafalloy Blue er et godt valg.

mvh
Lars Chr. Hansen
PCS clubmaker

Børje i Køllebua

over 21 år siden

Børje i Køllebua

Skal bestille varer i helga, og kan ta med ett skaft til deg for 600 kr inkl. frakt til deg.Montering kan jeg også ordne.

Børje i Køllebua

over 21 år siden

Børje i Køllebua

Etter nermere eftertanke må jeg korrigere meg selv. Jeg vil ikke ta på meg bytte av skaft på driveren, det er for spesielt. Det skal varmes og vrides uten at materialene tar skade, og man bør kjenne til dette før en går i gang.Bor du i Osloområdet, så ta turen ned til Lars chr. i Sandakervn. Tilbudet om å bestille skaftet til deg, eller andre, gjelder selvsakt.

Interessert...

over 21 år siden

Interessert...

Hei... Her er det skrevet at Grafalloy Blue er et godt skaft. Hva med Penley Stealth 70 eller Tour Light av samme fabrikat. Har lest gode omtaler om disse skaftene på andre web-sider. Det samme gjelder Fujikura, og da spesiellt Vista Tour Pro og Speeder skaftene. Hvordan er disse i sammenligning, både i pris og i følelse. Jeg er ute etter prisen for bare skaftet.

Min svinghastighet er mellom 110 og 115 på driveren, nærmere 120 når jeg drar til. Per i dag har jeg en middels høy ballbane med min 8,5 graders TaylorMade 360R driver med et s-90 ultralight skaft. Dette skaftet har en tourqe på 4,0. Hva har det å si for en spiller med min svinghastighet?

Hva vil kunne passe best for meg?

På forhånd takk

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her