Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvorfor begynte dere med golf?

Theoline

over 20 år siden

Theoline

Hva var den egentlig grunnen til at dere begynte å spille golf.

Har ikke sett mye, men golfbiler på bane, har jeg ikke sett snurten av.
Er disse kjøretøyene lovlige på baner -og er de grisdyre?

Har lyst å brife med en slik liten kosebil, når jeg blir sliten og får gnagsår :)

dame på 51 år

over 20 år siden

dame på 51 år

Golf er for meg først og fremst trim.
Spille sammen med venner og tevle mot disse. Dessuten er golf en kjempefin måte å kvitte seg med stress.
Ettersom hcp. ble bedre har jeg slengt meg med på noen konkurranser, noe jeg synes er veldig artig.

For oss som er friske har jeg ikke sansen for bruk av bil. Har opplevd noen ganger at flighter med bil kun kruser gjennom banen. Det de egentlig oppnår er å forsinke spillet for andre spillere.

Tiger Lily Tiger Made

over 20 år siden

Tiger Lily Tiger Made

Valgte golf helt på impuls. Trengte sårt trim, og fant det for kjedelig å gå rundt uten mål og mening.

Treningstudio virker "falskt", ellers er skog og mark her helt sør så helt enormt flåttbefengt. En tur og 20 farlige blodsugere er parkert på de utroligst plasser.

Kjøpte aksje, betalte grønt kort kurs, bag m. køller, sko og betalte årssavgift innen jeg rakk å ombestemme meg, (angrer ikke). :)

golfbil på de siste hull, til formen blir bedre, kunne jeg tenke meg, om jeg ikke sinker mer med den med dårlig form. Hvis den ikke koster det hvite, og litt av det blå ut av øynene.

SD

over 20 år siden

SD

Under frivillig "tvang", kona kjøpte alt jeg behøvde i en fart. Jeg var redd visakortet skulle ta fyr av friksjonsvarmem :)

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

jeg ble lurt av en kunde. personlig syntes jeg golf var en dustesport for snobber som likte rosa bukser og rutete ullgensere.
han ringte meg en fredag og fortalte meg at jeg skulle på grønt kort kurs dagen etter. jeg tenkte jeg fikk bite tennene sammen og være litt fleksibel, siden dette tross alt er min kunde.... :)

kurset ble arrangert av Stephen Newey i innehallen i fredrikstad i mars, og jeg hadde med meg barna mine, for jeg regnet med at etter ti minutter, så kunne jeg snike meg unna og reise til Svinesund på Harrytur.

Etter de nevnte ti minuttene, så sov yngste sønnen, mens datteren min og jeg dengte ballen for harde livet. Vi var bitt av basillen, og jeg har vært det siden......

Nå har jo bittet også gått over til litt konkurranseinnstinkt, som har ligget i dvale i mange år, og når jeg på toppen av dette får god mosjon og bli kjent med mange nye mennesker, så må jo dette være det beste valget jeg har gjort ever......

:O)

Plexus

over 20 år siden

Plexus

Jeg ble anbefalt av arbeidsgiver å ta grønt kort kurs.
De ønsket at jeg skulle bruke mine kommende golfkunnskaper til "relasjonsskapende" aktivitet med kunder. Golfsporten var på slutten av 90 tallet eksplosjonsartet og noen av våre kunder var allerede på et bra nivå.

Jeg hadde nok samme inntrykk av golfsporten som "Tiger McWold", men skjønte fort hva denne aktivitet kunne gi av gleder, selv om det nok bare ble en og to runder i året de første årene.

Etter hvert arrangerte jeg grønt kort kurs for en del av mine kunder, og det som er "trist" er at flere av disse i dag har mellom 5 - 10 i Hcp, mens jeg fortsatt "sliter" på midten av 20 tallet.

Men........ - Jeg har en drøm jeg også !

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Begynte med golf pga. et veddemål med en kollega.

Jeg vant !!!! He-he

Baccus

over 20 år siden

Baccus

Jeg hadde snakket mye om golf, og kona tok meg på ordet og gav meg et godt golfsett i 50-årsgave. Siden da har hun sett ganske lite til meg. Hun spiller også selv, men er ikke på langt nær så interessert som meg.

Golfbil har jeg benyttet når det har vært nødvendig. Til vanlig bærer jeg køllene, men har brukt bil på baner i Australia og USA, der det faktisk er påbudt på noen baner. Banedesignen er slik at avstanden mellom enkelte hull faktisk er for lang for fotgjengere dersom man ønsker å gjennomføre 18 hull på rimelig tid.

Når man går banene og samtidig bærer utstyret gir golf i alle fall LITT mosjon. Og det ser det ut som de fleste trenger.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Jeg bodde rett ved Stavanger GK. Startet som caddy, kjøpte en og en kølle og ble medlem (kostet 125,- pr. år den gangen). Beste lommepenge kilden jeg har hatt noen gang.....

Petter

over 20 år siden

Petter

Jeg har drevet toppidrett fra jeg var 11 år gammel. Når jeg begynte å nærme meg 40 ble det ikke så lett å holde seg i toppen i fysiske idretter, så for å kunne fortsette å være konkurransedyktig begynte jeg med golf. Regner med å holde meg på Ama-tour nivå til jeg er godt opp i 50-åra. Deretter skal jeg kose meg som pensjonist.....

Niblick

over 20 år siden

Niblick

I started because I got injured playing rugby. When I was in the Army you had to do some physical activity every Wednesday afternoon of your own choice.

I used to play professional squash but got bored of it and I was a pretty good scrum-half at Rugby but damaged my knee one week so I had to find another sport.

My first true obsession with golf began the year Seve won at Royal Lytham for his 3rd Open. The Sunday had been rained off so the last round was being played on Monday. He was paired with Nick Price who shot a 69 and still lost to Seve who shot a 65 with an up and down on the 18th to win by two shots.

Anyway, I had put a bet on Seve to win at 25-1. I lived in Lytham so left work early to watch the end of the last round and hopefully pick up my winnings! I left on my motorbike racing towards the golf course but got stopped for speeding! The ticket cost more than the bloddy money I won on Seve!

Brian

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her