Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

European Tour for til Norge noen gang ?

Euroguy

over 21 år siden

Euroguy

Jeg tror svaret er ja på sikt, men kun fordi det er penga som rår. Klarer vi å stille på beina en høy nok premiesum vil Norge også kunne arrangere European tour turnering for menn.

Forutsettningen for å få til dette på sikt tror jeg er at det etableres en årlig turnering som bygges opp gradvis til et nivå men forventer på European tour. Kanskje man må begynne på Telia tour nivå og gå via challenge tour og LPGA tour før man er modne for å arrangere Euro tour for menn. (etter min mening en skandale at vi ikke har minimum en challenge tour turnering i norge i dag). På denne måten kunne man fått den erfaring over år som trengs rundt logistikk, transport, overnatting, økonomi, kontaktnett, etc.etc.

Til slutt er spørsmålet om vi har en bane som egner seg som over tid kan utvikles til dette formålet og som er villig til å satse penger og frivillig innsats av flere hundre mennesker.

Jeg tror ikke det pr i dag.

Joker

over 21 år siden

Joker

Var det ikke en Challenge-tour på Losby en gang da? Tror det var i 2000.
Nå satser de i alle fall på en europatour turnering, så får vi se.

Hans Erik Johnsen

over 21 år siden

Hans Erik Johnsen

Det har vært Challenge Tour i Norge flere ganger - både på Losby (en gang) og Bogstad.

Det er selvsagt elendig at Norge p.t. ikke har noen LET, CT eller ET turneringer, mens begge naboene har nesten alt dette.... Vi kan håpe at 2003 var unntaket - pga en konkurs.... Det er penga det står på ... uten tvil.

Espen

over 21 år siden

Espen

Tror ikke det har vært noe Challenge turnering i norge siden den på Borre for 4-5 år siden. Spillerene "knuste" banene og vinneren var på ca - 25 slag.........mulig jeg ikke har fått med meg alt.

Hans Erik Johnsen

over 21 år siden

Hans Erik Johnsen

Norsk CT turnering var på Losby i 2000, Sorknes i 1999, Oslo i 1995-97, Borre i 1994 og 98 - i følge PGA European Tours hjemmeside.

Drawer'n

over 21 år siden

Drawer'n

Vi har baner som Miklagard, Oslo, Meland og Losby som absolutt kunne arrangert European tour.. så det er nok bare penga det står på..

Fakern

over 21 år siden

Fakern

Tror nok det må mye mer enn penger til. Som Euroguy er inne på må det bygges opp en stor kompetanse hos en bane/klubb og mange frivillige. I tillegg må banen være egnet til Eurotour for menn. Jeg ser ingen baner som pr i dag er på det nivået eurotour forventer. Miklagaard er for fersk, men kanskje om 10 år når banen har satt seg skikkelig og man har fått frem mer krevende ruff, mer beplantning osv. Banen er for lettspilt pr i dag. Oslo er vel rett og slett for kort for de beste gutta nå, i tillegg er ikke området stort nok til å huse slike "stadion course" turneringer med tusevis av folk..parkering , logistikk osv. Losby har potensiale, men sliter vel med dreneringen langs hele vassdraget som løper gjennom baneområdet. Tror ikke eurotour vil risikere å måtte stoppe et så stort arrangement på grunn av noen tunge regnskyll i ukene før.

Personlig tror jeg Meland og Larvik er de som er nærmest pr i dag. I larvik måtte man først ha skiftet gresset på greenene, slik som de gjorde på Barsebæk før Scandinavian masters.

Begge banene måtte nok igjennom omfattende innvesteringsprogram før det evt. kunne være aktuelt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her