Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Forslag til forbedring av fora

Proffen

over 19 år siden

Proffen

Hva med å skille temaer slik som på Golf.se?
Etter min mening blir det enklere å gå inn på diskusjoner og temaer som interesserer den enkelte.

http://forum.golf.se/

Proffen

over 19 år siden

Proffen

De har også delegert moderatorrollen til flere forskjellige brukere av foraet ser det ut til. Enklere å holde orden og kontroll!

Webmaster

over 19 år siden

Webmaster

Det er en del ting i forumet som skal forbedres, bl.a. inndeling i temaer.

Hele scangolf.no skal oppgraderes frem mot sesongstart. De sidene som ligger ute idag er noe foreldet og trengs en oppussing.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Er engentlig Scangolf mangslungent nok til at det er noen vits med å dele inn i temaer? Det er tross alt ikke så mange forskjellige tråder som er aktive på en gang. Skulle tro at en filter/kill file-funksjon som man har på usenet ville være nyttigere, siden hver enkelt da kunne bestemme hvem/hva de vil lese om i hver tråd.

Webmaster

over 19 år siden

Webmaster

Men det er ikke bare aktive tråder som kan ha en fordel av å bli delt inn i temaer. Også gamle tråder kan ha det. Dette kan f.eks. være reisetips eller utstyr. Mange gode tips og nyttig info er "gjemt" i gamle tråder. Det blir også enklere i en søkefunksjon.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Da hadde det vært fint å ha alternativet 'alle' for i hvert fall lesing av meldinger. Liker ikke løsningen i golf.se for oss 'lurkere'.

Webmaster

over 19 år siden

Webmaster

Det skal du få! ;-)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

En annen ting som vil føre til et bedre fora, er om de triste sure gjøkene kan holde seg for blid til å klage så mye :D

Det må da være lov å være blid på et forum. Jeg har aaaaaaaldri vært borti andre forumer der morsomheter blir sensurert eller at folk klager. Hva er så seriøst med golf da? Merksnodig!

Det med temaer på forumet er sikkert ikke dumt. Jeg vet ikke om det er nok aktivitet her til at det skal være noe vits, men det hadde vært lettere å funnet fram til historikk på tråder med et slikt system.

Proffen er inne på noe syns jeg med å dele ut moderatorbrukere. Det funker veldig bra på alle andre forums.

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Enig med Gunder, noe jeg ellers ikke er...

Temaer er kult, men ikke sikker på om det er noe vits i her, hvor det egentlig kun er en kategori; 2-3 bra innlegg, og så en mengde tullinger som skal kjefte og klage fordi de ikke er enige med noen...

Moderatorer er BRA! Kjenner godt til bruken og hvordan mod. skal oppføre seg, og kan si at hvis man finner en som normalt sunn i hue, så er en Mod. bra å ha for et forum!
Men jeg er redd det ville blitt fryktelig få innlegg her på forumet, ihvertfall Topics som er lengre en 4 innlegg!

mh

Tiger McWould if he could

over 19 år siden

Tiger McWould if he could

Jeg er redd for det, TF, at dersom ingen kjefter og klager, så blir det heller ingen debatter.

jeg tror det er på tide å se på hva et normalt debattforum inneholder.
SG skiller seg ikke ut på noen som helst måte, det er bare det at noen her inne mener seg bedre enn andre, og skriver under fake-nicks for å slippe å utlevere seg selv når de klager på andre personer her.

det må være rom for alt fra krangling til chatting og alle former for skriftlig kommunikasjon så lenge det ikke er støtende og angrep på enkeltpersoner.

vi må også huske at ingen her inne er enkeltpersoner så lenge de ikke bruker sitt fulle navn som nick. da er vi bare gjøker alle mann, som kan si hva vi vil, uten konsekvenser, og vil havne i samme kategori som de vi kritiserer til enhver tid.

dette har jeg påpekt noen ganger, og jeg ser også andre gjør det, men de som er de værste til å angripe her inne, de fyrer rett tilbake og blir sure når de får noe pepper selv.

tema-inndeling er på sin plass, og SG kommer helt sikkert til å vokse når Jarle WM har re-freshet sidene til noe nytt.
Kanskje det blir en chattekanal der til oss som er så plagsomme for de bedre menneskene!!!

Navn/Nick

over 19 år siden

Navn/Nick

Ja en egen chattekanal for fjortissene hadde kanskje vært no.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Ja det er så slagkraftig å komme med anonyme nicknames å være tøff i kjeften ;) Heia deg!

Navn/Nick

over 19 år siden

Navn/Nick

Ja lite ikke da. Koz klemz fniiiiiiiiiiiz

Stig

over 19 år siden

Stig

Nå chatter du også Navn

Navn/Nick

over 19 år siden

Navn/Nick

ja men nå er det jo jeg som heter Stig da. Koz klemz fniiiiiiiiiiiiiiiiz looooooooooooooooooool

nikkis

over 19 år siden

nikkis

PÅ an igjen!
Er dette et debattforum eller klagemur for folk med spilleabstinenser.
Gled dere heller til våren når banene åpner igjen, og "suget" blir slokket og folk blir hyggeligere i tonen.

elbow

over 19 år siden

elbow

Den eneste grunnen til at chatting kan være irriterende er at det egentlige temaet drukner. Sånn som nå.

Derfor, for å spore på igjen, foreslår jeg at det opprettes en egen "off-topic" avdeling i det nye oppsettet. Jeg støtter fullt ut inndelingen i temaer, og tror ikke det er for lite trafikk til det.

Dessuten støtter jeg en ENKEL registrering og innlogging for å øke terskelen for spamming fra mange forskjellige nick. Med enkel mener jeg kun nick og passord som obligatorisk, og muligens en bekreftelse pr mail. Hvis i tillegg man har en cookie-funksjon som gjør at man slipper å logge seg på hver gang (for de som har fast ip), så tror jeg dette hadde blitt en god løsning. Jeg er uenig med dem som mener at en slik innloggings-funksjon vil drepe hele forumet.

Tiger Lily Taylor Made

over 19 år siden

Tiger Lily Taylor Made

Chatting kan også være gøy.
Har innsett at det er liten interesse for registrering, og bøyer meg i snøskavlene for at flertallet av antatt voksne mennesker må få bestemme selv.
I de golfdøde måndene er det vel ikke så ille om litt av hvert dukker opp.
Likevel bruker jo folk eksranic når de ikke kan stå oppreist for sine sure oppstøt av " kommentarer".
Forumet blir endret, men neppe drept av tvangsregistrering.
Tvang er jo ikke direkte et lystbetont ord, men nordmenn er vant til å bli herset med og etter en ukes sutring er alt glemt.
Imponerend tilpassningsevner. :)

Vips

over 19 år siden

Vips

Hva skjer med forumet da? Når i tilfelle skjer det noe?

Syns det er mange HB diskusjoner for tiden som gjør hele forumet rotete nå. Men for all del det er gøy å prate om snekkern som har klatret over 500 plasser på rankingen de siste par ukene.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Synes forsåvidt forumet funker ok, det ligger på et helt annet nivå enn på golf.se der de er relativt konstruktive og saklige, her inne flyter halvparten av debattene over i sutring&klaging.

Men jeg ønsker selvsagt en endring velkommen uansett!!(for ikke å sutre...)

Og så må noen sørge for at noen baner åpner snart!!!!!

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Hmm Foore... Hvor bor du? Ut av vinduet mitt ser jeg en meter snø. Vi får kose oss med litt ski og brett så lenge! Eller en tur i simulator

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Oslo................. Men ønsket er der uansett!!

Og jada, skal både i simulator og i marka i kveld! Får se om jeg rekker marka vel og merke...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her