Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

køllefrakt fra england

eisp

over 19 år siden

eisp

Skal en liten tur over til øya, og har lyst til å kjøpe med meg noen køller. Noen som har erfaring med frakt?
Er det bare å møte opp på flyplassen og si at jeg har spesialbaggasje? (Vet du pris for dette)
Regner med at det ikke er så stor stemning for at jeg skal ha det som håndbaggasje, en driver og 3-wood :)
på forhånd takk:)

H

over 19 år siden

H

Det er total vekt på bagasje som avgjør om du må betale ekstra, men du må nok levere begge i skranken for spesialbagasje. Du må pakke dem godt inn, mye hard håndtering av bagasje på fly.

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Flyr du med et selskap som har innsjekkingsautomat (feks SAS) så sjekk inn her og lever køllene på spesialbagasje før du leverer eventuell annen bagasje. Aldri hatt noen trøbbel selv.

Swinger

over 19 år siden

Swinger

Det er utrolig forskjell på de flyselskapene. Jeg sendte mine køller med post når jeg reiste mer Ryan - mye billigere.

Einstein flyr RyanAir

over 19 år siden

Einstein flyr RyanAir

Det fine med Ryan er at inkludert i de 200kr man betaler for golf/sykkel/ski er ubegrenset med vekt.
Jeg kjøpte den største reisebaggen jeg fant og der får jeg plass til bærebaggene til både meg og kona og junior og mere til.
Med RyanAir kan jeg få med over 50kg bagasje for 200kr i "overvekt".
Tilsvarende pris hos andre selskaper som tillater 5-10kg mer gratisbaggasje og deretter krever 50kr kiloet på toppen blir mye mye mer. 50kg hos SAS blir 25kg gratis og deretter 25kg x 50kr = 1250kr og 2000kr mer for billetten.

TAH flyr også ryanair

over 19 år siden

TAH flyr også ryanair

Du har delvis rett i det du sier einstein, men ubegrenset vekt kan man ikke ha i sportsbagasjen sin. Jeg flyr ryanair forholdsvis ofte og har benyttet meg av av muligheten til å sende bagasje som sportsutstyr flere ganger. Sportsutstyr bagasjen blir veid ved insjekking på flyplassen (de setter på en lapp som sier hva vekten er) før du må ta den med til spesialbagasje båndet. 32 kilo er maksgrensen for dette.

Fra Ryanairs sider (http://www.ryanair.com/site/NO/faqs.php?sect=bag&quest=sportsequipment)

"Ryanair vil ikke godta noe enkeltkolli som veier mer enn 32 kilo."

Uansett helt enig med deg at dette er et overlegent tilbud. Kan ikke skjønne at swinger kan se noen verdi i å sende dette med post. Kanskje (jeg tviler sterkt) kan han spare noen kroner, men det må da føre til merarbeid det neppe kan være verdt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her