Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Baner i Sverige

Sverige

over 20 år siden

Sverige

Hvilke er de 5 største og beste golfanlegg i Sverige?

snappy

over 20 år siden

snappy

- HALMSTAD
- BARSEBÄCK G & CC
- ???

ole gregert

over 20 år siden

ole gregert

Hva med Falsterbro og Ljunghusen som er nabobaner til Barsebäck.
De to første er linksbaner ved havet.

knutt

over 20 år siden

knutt

* Halmstad
* Båstad
* Vasatorp (Helsingborg)

evo

over 20 år siden

evo

Halmstad GK (Norra)
Barsebäck Masters
Hills
Falsterbo
Bro-Bålsta
er kanskje de fem beste banene.

snappy

over 20 år siden

snappy

Når det gjelder Barseback er ikke Masters banen den samme som spilles på european tour, den banen de spiller er sammensatt av Masters og Donald Steel banen.

ULLNA GC er også en bane som hørere hjemme bland de beste..

Amatøren

over 20 år siden

Amatøren

Det var før det snappy. Old og Donald Steel ble satt sammen til Scandinavian Masters. Den ble byggd om for et par år siden Til Masters banen. Nå spilles den som den er

perry

over 20 år siden

perry

Idrefjell

Tom

over 20 år siden

Tom

Vasatorp i Helsingborg er 2 18 huls baner + en 9 huls som ble laget i fjor. Til sommeren begynner de med 18 til og er da Sveriges største. Har spilt den gamle banen der og den er veldig fin. Halmstad var også kanon. Tror den ene der er kåret til Sveriges beste bane.

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Barseback er et fantastisk anlegg.

Halmstad var rangert som topp 5 i Europa i 2003 eller 04(norra), og er en helt fantastisk bane.

Fan

over 20 år siden

Fan

Henger meg på Halmstad beundringen.
Norra banan er helt rå, den andre er også fantastisk bra, faktisk så bra at ingen baner i norge kan måle seg med den heller.
Skal ikke nevne navn på baner i oslo området, men enkelte bør skamme seg over greenfee priser når det koster 550,- sek å spille Norra på Halmstad....

Tetti

over 20 år siden

Tetti

Det er bare å nevne navn:)
Du har bare ikke forstått prissystemet innen golf, slik som svært mange andre også ikke har gjort.
Halmstad lever av greenfee, medlemmer og sponsorer (som de fleste andre)
Miklagard lever av medlemmer, medlemmers gjester og sponsorer.

Hvis greenfee på en bane er for lav, vil det medføre at det ikke er lønnsomt å være medlem. På Halmstad er det en ganske lav årskontingent (ca 4600,-) men samtidig sliter medlemmene med å komme ut på sin egen bane. Selvfølgelig pga greenfeegjester...

Dermed har du et valg; Enten er du medlem av en bane med god tilgang og en høyere kontingent, eller så er du medlem av en bane hvor du får dårlig tilgang, men en lavere kontingent.
Og selvfølgelig vil greenfee være høyere på en medlemsorientert bane!

Ganske enkelt dette her! Ikke sant?

Calle

over 20 år siden

Calle

Til alle som roper at alt er så fint i sverige vil jeg si at det er mye skit der også. Mange baner er helt middelmådig og ikke bedre enn mye av middelmådigheten her hjemme.

"juvelene" i kronen er nevnt over med Halmstad og Barsebæk. Mange andre baner har også vesentlig mer golfkultur eller golffølelse enn mange norske baner. Herlig å komme til f.eks Rya og oppleve hvor mange som forstår sporten golf. Er du heldig blir du satt sammen med en av de mange som har vært innom europatouren eller lingende. Sist jeg var der spilte jeg sammen med en kamerat av Parnevik. Ikke verdens beste bane men for en kultur og det blir ekstra vanskelig når det blåser hele tiden...

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Calle, hvor ligger Rya?

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Fant det ut selv ved å google litt jeg gitt. Visste ikke at jeg var så flink.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her