Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gode Golf instruksjonsbøker?

Enklere sving

over 21 år siden

Enklere sving

Jeg er en forholdsvis fersk golfspiller som synest golf er en fantastisk sport. Som så mange andre som starter med golf når en er rundt 30 så sliter jeg med svingen. Tiden som jeg kan bruke på golfbanen er også begrnset da jeg har kone og 2 små barn. Jeg innser at det hadde vært lurt å prioritere protimer, og trening på rangen, men som oftest består min golftrening av 30minutter rangetrening før jeg går ut på min ukentlige runde. Siden tiden er en faktor er jeg på utkikk etter en bok som tar for seg en "enkel" svingteknikk. Har letet mye på nettet, og kom over denne siden http://www.swingmachinegolf.com. Er det noen som har erfaring med denne boken/svingteknikken? Dere kan lese 12 sider av boken på denne siden. http://www.swingmachinegolf.com/12samplepages.html.

Facit

over 21 år siden

Facit

Sjekk de nye treningsheftene fra NGF! De fås kjøpt på www.idrettsbutikken.no

Bokorm

over 21 år siden

Bokorm

Tåpelig inlegg Facit. Det er forskjel på treningshefter, og sving instruksjonsbøker. Synest selv at boken fra swingmachinegolf.com virker interessant, hadde den bare blit solgt i Norge..............

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

The first book that I ever bought was called

Play Better Golf by Hale Irwin
0-600-56792-3

I has everthing a new beginner needs.

The other good one is Harvey Pennicks

Little Red Book
0-00-218538-5

If you want to really analyse a swing and look at terrific photos then Nick Faldos book

A swing for life
0-297-81562-8

My advice to you is also to take some lessons at the start of the season every year to check your set up. If things start to go wrong in the middle of the season just have one more lesson to just check your set up again. One pro lesson is the same as losing three good balls on the golf course.

Always remember these things

Grip
Aim
Stance
Posture

GASP

If these are right then you are 90% of your way there.

Brian.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her