Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hjelp! Hvor skal vi dra?

pankla

over 20 år siden

pankla

Jeg og en kompis skal ha golf weekend i februar/mars. Hvor får vi mest for pengene? Er det noen som har forslag? På forhånd tusen takk for hjelpen. Budsjettet for reisen er ca 6000,- pr pers.

704

over 20 år siden

704

Har været noe å si??

Hvis ikke kan jeg anbefale Irland på det varmeste. Billig å fly til både Dublin og Cork, billig å bo på et B&B, relativt billige baner. 6000 kroner er INGEN problemer.

Alternativt: weekendtur til Milano eller Paris med SAS/Norwegian/Sterling eller lignende. Masse gode baner i området. Reise og hotell kommer vel på ca. 3000-3500 med f.eks. SAS Fly&Stay, og da har du 3000 til mat og greenfee. Kommer veldig langt med 6000.

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Det optimale golfstedet: St. Andrews.
Bo her for 120 pund pr. natt: http://www.standrewsalbany.co.uk
2880 kr. for 2 netter. Fly med Ryanair koster rundt 500-600 inkl. golfbag tipper jeg. Lei bil på flyplassen.

Å spille the old course koster vel 120 pund, men det er verdt det.. Bare å være i St. Andrews UTEN å spille "den gamle" er verdt hver eneste krone.....

Det er kun 1 problem: en weekend er ALT for lite.... Jeg planlegger en tur våren 2007, da skal jeg være der i (minst) 3 uker.....

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Da må du spille Kingsbarns minst 5 ganger Runar........ Ellers kommer du til å gråte når du reiser derfra.... :O)

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Februar/Mars og billig.
Første som slår meg er Ryan-Air Sandefjord-Milano.
Finnes mange baner der, og ihvertfall i Mars er vekstsesongen godt i gang.
Sjekk http://www.federgolf.it/circoli.asp for baner.
Best value er på Green Club Lainate rett vest for Milano http://www.greenclubgolf.it/ som også har hotell på banen.
Denne banen har imidlertid ikke topp kvalitet (omtrent som Asker), men er mer enn god nok for vårgolfkåte nordmenn.

children of the corn

over 20 år siden

children of the corn

Tunisia!

Kan dere reise fort, et døgn eller timer kan dere få flotte reiser og hoteller for en slikk og ingenting.

Sousse er en fin plass, ta det gjerne uspesifisert - jeg har aldre blitt skuffet, Hotellene var helmax, taxi og greenfee svært billig.

Dere kommer langt med 6000 kroner - tror ikke dere får tid til å bruke dem opp.

Ha en god reise!

Bin Laden

over 20 år siden

Bin Laden

Hvor får du tak i slike billige turer, møter du opp på flyplassen eller ???

Vips

over 20 år siden

Vips

Kommentar til hotellene i Sousse. Hotel Kaizer bør dere holde dere unna. Kjip standard. Var der for et par år siden. Så veldig bra ut i prospektet, men det var slappe greier.

Men banene i Monastir er det lite og ingenting å si på. Maten var knall og alt var billig.. God tur!!

pankla

over 20 år siden

pankla

Tusen takk for mange gode ideer. Hvordan er temperaturen i Skotland/Irland mars/feb? Er litt skeptisk!! Mallorca er et alternativ som frister.

Calle

over 20 år siden

Calle

Har spilt mye i Skottland og på Irland i mars. Har vært heldig noen dager men det har stort sett vært rimelig kaldt. Vesentlig bedre enn i norge men kaldt. Banene ligger ca 3-6 uker tidligere ute vekstmessig enn i norge, altså ikke topp forhold men greit nok når du er golfkåt.

Portugal er min beste opplevelse i mars, Teneriffe er også bra om vinteren med mange baner. Tunis støtter jeg som et bra sted og dra på vinteren men velg baner og hotell med omhu og ikke regn med at det skjer noe på kvelden. Rimelig dølt bortsett fra golfen....

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Ikke enkelt med weekend til Tunis - jeg var der en uke og det var prima. For en weekend - hold deg til direkte flyvninger hvor man kan reise tidlig om morgenen ut og sent hjem slik at man får mest mulig ut av dagene (les: spille alle dager).

Derfor ville jeg valg Nice, Barcelona eller Alicante (benyttet utreise fredag 17.mars som eks.)

Ellers så kan man vel kjøpe 4 dagers pakker til Mallorca (charter).

nico

over 20 år siden

nico

Her er noe av det beste jeg har opplevd i utlandet. Noe vanskelig, men har et par litt korte par 3 hull som likevel kan lage trøbbel. Skogsbane der noen hull ligger innhyllet i kork trær. Rar opplevelse når ballen går i skauen og du hører nesten ingenting til ballen!!. Banen er en opplevelse på alle måter. Fantastisk vakkre omgivelser, dersom det betyr noe. Hullene ligger i naturlige dalsøkk, endel vann. Ligger sør for Bourdeaux i et område med mange muligheter for golf. Banen er rangert som nr. 21 i Europa

http://www.golfseignosse.com/

Her er også en bra en som bl.a challenge tour har brukt. Blanding av skogs og links hull. Kan være vindfull som f....

http://www.golfmoliets.com/en/index_en.htm

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her