Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Billig seriøs postkasseklubb

Spørsmål

over 19 år siden

Spørsmål

Hei.
Er det noen her som kjenner til hva som er den billigste postkasseklubben i landet som er seriøs? Altså, hvor man får kortet sendt i posten tidlig, og hvor det er mulig å få tak i noen...

Naits

over 19 år siden

Naits

Prøv Stranda GK.

Sol

over 19 år siden

Sol

Prøv Kvinesdal og omegn- god service og rask utsendelse. Heltidsansatte på kontoret

Til Naits og Sol

over 19 år siden

Til Naits og Sol

Hei
Tusen takk for raske tilbakemeldinger!

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Solum er jeg veldig fornøyd med.

MEDLEM

over 19 år siden

MEDLEM

SERIØS postkasseklubb????? Er "Spørsmål" seriøs, eller er han en snylter?

Golfbaner skal dere ha, men sikre driften ved å betale det det koster, nei! Husk at stort sett alle baner har medlemskap det er mulig å leie.

Uten medlemmer i klubbene, hadde det knapt vært golfbaner.

b

over 19 år siden

b

Til medlem
Dersom ikke nybegynnerene kan få en oppstart som gjør at de vil begynne med dette her så blir de ikke golfere.

Dersom Medlem blir behandlet med respekt og seriøst så kommer han kanskje til å bli medlem i DIN klubb etter hvert. Fortsett å kalle ham snylter så kan jeg garantere deg at han finner en annen klubb enn din for det er vel holdningen til alle medlemmene i DIN klubb.

Kjerringa mot strømmen

over 19 år siden

Kjerringa mot strømmen

Fint at klubbene i utkant-Norge har mulighet for litt inntjening.
Det bør forøvrig være opp til hver enkelt hvor mye han vil bruke på golf.
Enten man bruker 5000kr i året fordelt på 4000 i medlemsavgift og 1000kr i gf på andre klubber, eller 500kr i medlemsavgift og 4500kr i gf så har man bidratt til like mye banevedlikehold.
Mange postkassemedlemmer spytter mye mer penger i golfkassa enn medlemmer av dyre hjemmeklubber som aldri spiller på andre baner.
Ta bort gf-spillerne fra mange baner så tenker jeg det blir god plass i kassa....

Østlandet

over 19 år siden

Østlandet

Både Groruddalen GK og Moss & Rygge GK har medlemskapstilbud til rimelige priser for dem som kun trenger et hcp-kort.

Til MEDLEM

over 19 år siden

Til MEDLEM

Jeg takker for ditt utrolig konstruktive og hyggelige svar. Det hjalp meg virkelig i denne saken. Jeg kan til orientering fortelle at jeg er fullverdig medlem i en klubb i Oslo, men skulle hjelpe en nybegynner med å finne en klubb som han kan være medlem av den første sesongen. Det er lite hensiktsmessig å være fullverdig medlem i en klubb før han vet om han har lyst tilå spille golf. Han skal jo også starte med å ta grønt kort kurs, så det blir jo en investering å komme igang.

Jeg er selvfølgelig enig i at alle klubber er avhengig av medlemmer. Det er imidlertid også viktig at man får igang flere individer til å spille golf, og da virker det mot sin hensikt å skrive kategoriske, krasse innlegg hvor man så tydelig gir uttrykk for hva man mener. Hvor er så du medlem? Hvor mye har du bidratt med i greenfeeintekter i ulike klubber de siste årene?

Til dere andre: tusen takk for gode forslag. Jeg skal se nærmere på de i løpet av dagen!

Til MEDLEM

over 19 år siden

Til MEDLEM

By the way: Det varierer hvor seriøse de ulike klubbene er, og dersom en klubb på Østlandsområdet kan gi et godt tilbud på medlemskap, så vil vel det være bedre enn en klubb i indre Sykkylven... Det varierer også hvor seriøse og hyggelig de som skriver på disse sidene er, noe denne debatten tydelig illustrerer.

Ullensaker

over 19 år siden

Ullensaker

Sjekk ut Ullensaker golf klubb. Ligger ved Gardermoen og har en 9 hulls bane som er fin å starte med golf på. 750 kroner for fjernmedlemskap. www.ullensaker-golfklubb.no

Dag

over 19 år siden

Dag

I Solum GK får du medlemsskap for 690 i 2006, innkludert 1 stk greenfee.

flyplass

over 19 år siden

flyplass

Ullensakers 9 hulls bane er......ja..... interessant! Derimot er servicen litt dårligere. Etter å ha vært medlem en tid kommer fortsatt ikke Norsk Golf som forutsatt.

Har self sendt flere e-post til klubben, men svar - Nei det har jeg ikke sett..... Kanskje på tide med et klubbytte før 2006?

Ullensaker

over 19 år siden

Ullensaker

hehe. sikkert noen svakheter i administrasjonen. men trivelig bane å spille når man er nybegynner. Ikke så lange hull. ganske overkommelig.

Ullensaker

over 19 år siden

Ullensaker

...har STORE svakheter i administrasjonen.

Trivelig bane når man er nybegynner?
Tror ikke det!!!

Det er definitivt den dårligste banen i Norge.
Slike baner trenger vi ikke, så ikke kjøp deres latterlige
fjernmedlemskap.

svar

over 19 år siden

svar

Kan absolutt anbefale Stranda GK. Veldig flinke og hyggelige..

Ullensaker

over 19 år siden

Ullensaker

Var medlem der i år, aldri mer.
Banen var i utrolig dårlig stand.
I år melder jeg meg inn i Nes GK.

vurderer

over 19 år siden

vurderer

Ullensaker for neste år, men ser at det er noen som klager over banen og ADM. Er det flere som har erfaringer derfra?

gamlemor

over 19 år siden

gamlemor

Kvinesdal gk er helt topp!

Tidligere UGK medlem

over 19 år siden

Tidligere UGK medlem

Tidligere medlem i Ullensaker fordi banen er så utrolig dårlig. Den var morsom de 3 første gangene jeg spilte der, men så ble jeg dritt lei. Forholdene var også elendige. Opplevde ofte at banen var dårlig stelt. Greenene var håpløst lange og fairwayene hadde roughhøyde. Samtidig var det masse krøll med medlemskapet. Administrasjonen har vist bare manuelle lister. Golfklubben drives på "dugnad". Dvs noen få ildsjeler som ikke har peilig, men som sikkert gjør sitt beste. Prikken over i'en for meg var at bonden som eier jordene kjeftet på meg ute på banen fordi jeg slo ballen for nærme han når han jobbet på banen. Det han ikke viste var at jeg hadde stått og ventet i 10 min. Han snudde seg jo aldri! Idiot! Jeg ser ingen gode argumenter for å melde seg inn i UGK. Er man ute etter et billig medlemskap får man det billigere andre steder allikevel.

Ben

over 19 år siden

Ben

Billig seriøs postkasseklubb?

Skjønner dere ikke at alle "billige seriøse postklasseklubber" ikke finnes? Venter man god bane og profesjonell administrasjon må man nok betale for det.

-

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Både Drøbak og Solum har i mine øyne en meget profesjonell administrasjon, samt veldig bra bane, så den generaliseringa til Ben er jeg ikke med på.

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

Det er så utrolig smart å generalisere. som om det er noen her inne som har total oversikt.....

som Fooore sier, så er det mange gode klubber som tilbyr fjernmedlemskap.

runis

over 19 år siden

runis

Volda golfklubb har også billege fjernmedlemskap! 650 kroner! familie 2+2 2000 kroner! sjekk ut sida: www.voldagolf.no for utfyllande info.

Postmann

over 19 år siden

Postmann

Holtsmark er kanskje et alternativ ? 1500 i året er ikke ille. Vet det har vært snakket om å heve dette men ingenting har blitt gjort enda.

Fostmann

over 19 år siden

Fostmann

Fjollsmark er kanskje ikke et alternativ ? 1500 i året er ille. Vet det har vært snakket om å heve dette til 3000, men ingenting har blitt gjort enda.

Postmann

over 19 år siden

Postmann

Vi ønsker Fostmann en god jul i ensomheten.

Erik

over 19 år siden

Erik

Jeg synes systemet er ganske ille. At man må betale høye innmeldingsavgifter for å melde seg inn i klubber.
Jeg vet ingen ting om framtiden min, og dersom jeg melder meg inn i en klubb inærheten av der jeg bor nå, så risikerer jeg og måtte melde meg inn og ut av flere klubber iløpet av 1 år, avhengig av hvor jeg bor.

Vil ikke si det er ett bra system.

Erik

over 19 år siden

Erik

Resultatet blir at jeg må betale 10 tusen vis, eller hundretusenvis av kroner for å få spilt golf.

Fjøsnisse

over 19 år siden

Fjøsnisse

Hei Erik. Du bør kanskje vurdere noe annet. Hva med ludo eller sjakk ! Du må jo regne med at noen må betale for å bygge og drifte en golfbane. La oss heller være glade for at det bygges flere av disse slik at vi kan spille der vi vil. Noen må jo betale dette, og det blir jo selvfølgelig brukerne, som også er rettferdig !

erik

over 19 år siden

erik

Fjøsnisse:

Ja brukerne må betale, men de som ike vet hvor de kan bo i landet.
Og som må melde seg ut og inn flere ganger i året og betale 10 tusenvis i hver klubb, uten noen mulighet til å få benyttet seg av banen nesten.

Det er ikke akkurat ett bra system, og det jager folk vekk fra sporten,
og skaper ett klasseskille som ikke er gunstig.
Og det er heller ikke gunstig for klubbene.

Erik

over 19 år siden

Erik

Det vil jo faktiskt si det at det er de som bruker banene minst som i mange tilfeller må betale mest.

Og dette her med klubbmedlemskap det skaper klasseskiller, det utelukker enkeltmennesker.

Hadde det ikke vært en bedre ide at man avskaffet alt som het medlemskap, og at alle og enhver betalte for hver gang man benyttet seg av banen.
Og at de som spiller mye kunne fått en rabatt for det.

Ville ihvertfall vært ett mye mer rettferdig system.

b

over 19 år siden

b

Uten innskudd hadde det ikke vært mulig å bygge nye baner fordi innskuddet er det som er med på å finansiere oppbygingen av banen.

Nybegynnere kan / bør ta ett fjernmedlemskap eller hvis mulig i det som kan bli hjemmeklubben og som de bør tilby, kjøpe en nybegynnerpakke som er overkommelig slik at de kan få prøvd om dette er noe for dem.

Erik kan jo bare kjøpe ett fjernmedlemskap, om det er to - tre som ikke skjønner at dette i visse tilfeller kan være fornuftig så får du jo bare finne deg noen andre venner, de som er så ensporede at de ikke ser at det kan være fornuft i dette er de samme som egentlig vil ha sporten for en engere krets oppe på Bellevue og ikke ønsker rekruttering til sporten.

c

over 19 år siden

c

b, kan du forklare meg hvordan et alpinanlegg kan bygges uten at det står 1000 "medlemmer" og vifter med 50 tusenlapper hver ?
Er ikke nødt å ha mesterskapsbane med en gang serru.
Må være frivillig om man vil kjøpe dags eller sesongkort.

Erik

over 19 år siden

Erik

Jeg skjønner at banene må finansieres.
Det jeg setter spørsmålstegn er måten det blir gjort på.
Hvor enkelte mennesker blir ståendes utenfor.
Hvor det ofte blir de som spiller minst som betaler mest, og de som spiller mest, betaler minst.

Lost ball

over 19 år siden

Lost ball

Erik: Hvilken annen måte foreslår du at man kan finansiere golfbaner på?

Hvis du synes regningen blir for høy - la vær!

Maverick

over 19 år siden

Maverick

c, litt forskjell på et alpinanelgg og en golfbane kanskje? I et alpinanlegg kan man selge ubegrenset med dagsbilletter. Her er det kun brukerne som begrenser salget. For lang kø - lar være å kjøpe. På en golfbane ligger store begrensninger i antall "dagsbilletter" som kan selges.

b

over 19 år siden

b

Det er IKKE sammenlignbart. Det er et svært lite antall baner det kan lønne seg å legge ned 40 mill i med forventning om økonomisk vinning. Da blir det for entusiaster å sette seg sammen for å prøve å få bygget en bane. De begynner, ikke med 18 hull, men gjerne med 6 hull, vi snakker jo da bare om noe få mill 2-3-4 opp til det det bør være ca. 6 (men nybegynnerer vil gjerne være litt blåøyde). Det er skjelden disse entusiastene har pengene klare og er nødt til å få med seg flere og da med en økonomisk binding i for av - innskudd, hva ellers..

Dersom du Erik gjør dette for å få venner så tror jeg dette bør gjøres på andre måter. Om du kommer og spiller på greenfee så tviler jeg på at du blir mottattt som noe annen enn som en gjest og potensiellt medlem. Venner tror jeg du fortsatt kan få på banen men da med ett annet utgangspunkt, om du tror du kan kjøpe deg disse så tror je du er på feil villspor:)

HA EN RIKTIG GOD JUL

Erik

over 19 år siden

Erik

Nå har jeg sagt 5 ganger at alle golfklubbene må finansieres for og betales for.

Det jeg sier er at systemet er dårlig, og utestenger enkeltmennesker.
Og at det ofte blir slik at de som bruker banen minst som må betale mest.

b

over 19 år siden

b

Hvorfor tror Erik at han må gjenta seg så mange ganger, har du ikke noe annet å si enn å gjenta deg selv hele tiden. Er det noe andre som har sangt noe annet enn det du sier. Det er jo argumentert mot dine utsagn - hvorfor svarer du ikke - er du bare ute på å slenge dritt???

Jeg argumenterte nettopp mot ditt utsagn om venner at om du ikke har råd til å kjøpe andel så blir du som enkeltmenneske utestengt - det er jo bare tull. Kanskje på et fåtall klubber, men ikke som du sier over det ganske land. Spill greenfee og du er velkommen i 90 % av landets klubber.

erik

over 19 år siden

erik

Er enkelte som er tvunget til å spille på greenfee itillegg til å være medlem i en klubb man ikke kan spille for.
Og det er en mye dyrere løsning enn å være medlem i en klubb man kan spille på. Vertfall for de som vil spille mye.
Og det jeg sier da er at de som må spille på greenfee er som regel mennesker som har midlertidige stillinger og som ikke har noe annet valg.
Det er de med dårligst økonomi som da må betale mest, ivertfall i endel tilfeller.
Det vil jeg si er ekskluderende vertfall. Fordi da er det ikke alle som har råd.

Det er vel sant som du sier at man kan spille på greenfee de fleste steder. Men som sagt det er en dyrere løsning.

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan lage ett system, hvor alle betaler like mye for hver gang de spiller på en bestemt bane.
Også kan de som spiller veldig mye få rabatt.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Er ganske tydelig, sett fra alle tidligere innlegg fra denne Erik, at han er en provokatørenes mester, som bare helt uten annet enn egen mening prediker om alt som er urettferdig i verden.
Til Erik:
Du ordlegger deg som en uskolert tenåring, og gjentar deg selv til det kjedsommelige. Dersom du har noe å utsette på ting, det være seg den fryktelige urettferdige kostnadsprofilen til den eksluderende sporten du er tilhenger av, eller de som er bedre enn deg sine tilganger på rikdommer, så foreslår jeg at du gjør følgende:
1. forbereder deg og prøver å stå for påstandene dine med argumenter som ikke minner om en "jo-nei" diskusjon.
2. Ikke først kritiserer rikdom, be folk ta ansvar, klage på priser på golfspill, og så til slutt sender "referat" fra en golfbane i Spania... Det blir som om Kjell Inge Røkke begynner med sutring over høye priser på fisk og olje.
Dersom det er noe som er så fryktelig feil med dagens system, så får du være kontruktiv og komme med et forslag til løsning, i stedet for å bare rakke ned på det som eksisterer. Ellers blir det bare sutring som ikke kan tas veldig alvorlig.
3. registrer nicket ditt, slik at du kan forsikre deg mot at andre bruker ditt til å slenge propaganda du selv ikke står inne for.

tal

over 19 år siden

tal

Erik:
Jeg forslår at du begynner som politikker.

Norge trenger en som kan si:
- ja til mer støtte til eldreomsorg.
- ja til bedre tilbud til skolegang
- Ja til lavere skatter og avgifter
osv osv osv.

Når spørsmålet kommer; hvor får man penger til dette fra?, og du svarer:

- ja til mer støtte til eldreomsorg.
- ja til bedre tilbud til skolegang
- Ja til lavere skatter og avgifter
osv osv osv.

tror jeg Stoltenberg legger seg langflat for dine forslag.

Lykke til med omskoleringen..

It's very very simple

over 19 år siden

It's very very simple

De som vil bygge baner må sørge for finansiering. De som ikke vil bygge baner trenger ikke bry seg.
Det ER etablert et bredt tilbud i alle prisklasser og på alle servicenivåer for de som vil spille golf.
En golfbane koster det den koster. Alle golfbanestyrene forsøker (med varierende hell) å finne den riktige formelen for drift og kvalitet.
Ingen golfbane er perfekt for alle medlemmene sine, og ingen golfspillere trives like godt på alle baner.
Kritikk av pris og postkassespillere er tåpelig, dumt og umodent.
HVER ENKELT BESTEMMER SELV HVOR, TIL HVEM, FOR HVA, OG DERMED OGSÅ HVOR MYE DE VIL BETALE.
Nå bør vi glemme de tomme setningene til Erik og fortsette med det tråden egentlig omhandler, nemlig å lete frem til seriøse klubber som tilbyr billige fjernmedlemsskap.

Jeg liker forresten ikke bruken av ordet "postkasseklubb".
En postkasseklubb er en klubb som ikke har bane.
Det det her er snakk om er små klubber ofte med bare 6-hulls bane med usentral beliggenhet som tilbyr billige greenfeemedlemsskap. Fordi klubbene er små og ligger avsides bør hverken de eller medlemmene deres harseleres med.

Tiger McWould if he could

over 19 år siden

Tiger McWould if he could

Vi må også huske på at det er litt forskjell på hva slags midler som tildeles forskjellige idretter, pluss at det faktisk ER dyrere å drive en fullverdig golfklubb med 18hulls bane enn mange andre aktivitets og idrettsklubber.

Når det gjelder fjernmedlemsskap, så har jeg hørt mye positivt om Stranda. De har vel bane også tror jeg.

X18

over 19 år siden

X18

For dem som ikke har sett det så har Erik startet denne tråden på Golfsiden også. Det som kjennetegner diskusjonen er at Erik klager og syter litt, og så kommer det forløsende "Hva med Holtsmark?" på begge tråder.

Jeg tror nok vi er offer for litt kreativ markedsføring på begge fora. Dette er den viktigste tiden for konsepter som Holtsmark, folk må melde seg ut av sine respektive klubber innen 31.12, og her brukes alle midler.

Holtsmark X18

over 19 år siden

Holtsmark X18

Hel enig med deg x18. Denne uken trenger Holtsmark mange nye medlemmer skal dette prosjektet holde stand. Kreativt vil jeg likevel ikke kalle Holtsmark. Til det kjører ledelsen et altfor enkelt og gjennomsiktelig konsept. Dessuten, skal jeg til Sylling skal jeg plukke jordbær, ikke spille golf !

H

over 19 år siden

H

Til X18 og Holtsmark X18
Hva er galt med Holtsmark? Man bruker 1500 kr på et årsmedlemsskap og betaler 200 kr pr 18-hulls runde deretter. Man behøver ikke si opp noe medlemsskap i annen klubb for å gjøre det. Holtsmark vil få en superbane når den står ferdig. Det må være lov til å anbefale noen å melde seg inn i Holtsmark hvor de vil få en hjemmeklubb med en bra bane istedet for å anbefale baneløse klubber i vest og nord som kun suger ut penger av golfspillere uten å gi noe tilbake utenom et kort.
Hvorfor det er så mange skeptikere og hvorfor det er så mange ville påstander om Holtsmark er vanskelig å forstå? Risk ved å betale 1500 kr er jo peanuts i forhold til at man har betalt 20000 i en aksje for 4 år siden som er verdt 6000 i dag (I beste fall)

X18

over 19 år siden

X18

Hallo H.

Sett deg ned å les mitt inlegg igjen, så ser du at jeg ikke har noe galt å si om Holtsmark - bare at disse debattene er skreddersydd for å rekruttere nye medlemmer.

Dette er et diskusjonsforum - skal man profilere sin bane/klubb så får man betale for det.

God jul videre!

H

over 19 år siden

H

Hei X18

Stranda GK, Kvinesdal GK, Solum GK, Groruddalen GK og Moss & Rygge GK , Ullensaker golf klubb, Volda med flere er allerede nevnt i denne tråden. Hvis Webmaster ikke hadde likt at man la ut tips om hvor man kan bli medlem så hadde han sikkert stengt tråden. Jeg er ikke medlem i Holtsmark, men vurderer å bli det. Merker meg at noen få i et par tre år kun har satt ut løse rykter om skandalen Holtsmark med masse spekulasjoner. Straks Holtsmark ble nevnt i denne debatten så kommer piggene ut hos noen.
Og debattforum; Hva med de som spør om råd ved kjøp av driver feks? Skal man da ikke få lov til å anbefale et merke man liker? Tror du skal ta en liten revurdering og tenke gjennom om du klarer å være helt objektiv ang Holtsmark?
God Jul til videre deg også

Til H

over 19 år siden

Til H

Hei H, muligens du mener at vi har piggene ute, men du er vel litt OB her.....! Holtsmark blir utvilsomt en fantastisk bane. Det har vi hele tiden sagt. Det vi har tillatt oss å være noe kristisk til er økonomien i prosjektet vs årsavgiften, som vanskelig går opp. Ergo spår vi økt avgift. Men du har rett i at dette kun kan kalles rykter sålangt. I løpet av 2006/2007 får vi se...

H

over 19 år siden

H

Til X18

Klarer ikke helt å la være. Håper ikke ditt nick er et forsøk på kreativ markedsføring av et visst klumpete køllemerke. -;)

Til "Til H"
Kan være at du har rett. Vi får se.
God Jul igjen

Fore Holtsmark

over 19 år siden

Fore Holtsmark

Holtsmark kaller jeg et luftslott uten sidestykke og tipper at om 2-3 år er banen nedlagt !

H

over 19 år siden

H

Og om den blir nedlagt så har man som medlem ikke tapt annet enn årsavgiften.
På de siste 4 år har jeg "tapt" 14000 på 1 aksje som var pålydende 20000 og som nå dumpes til 5-6000 pr stk.
OG årsavgiften har økt, og jeg tipper den øker de kommende år. Og dette gjelder veldig mange klubber. Nevn noen klubber som har hatt økt aksje/andelsverdi og som ikke har økt årsavgift på Østlandet.
Holtsmark er et risikofritt medlemskap. Du legger ut 1500NOK og betaler 200 pr 18hulls-runde. Går det til h... som Fore Hol... sier så er det ingen katastrofe. Rart at det skal være så vanskelig å skjønne dette.
Skulle ønske at noen kunne sette opp noe mer konkret om hvorfor Holtsmark ikke klarer seg og hva de mener er risiko med å melde seg inn.

Geir

over 19 år siden

Geir

Å herregud - kan ikke denne Erik slutte med disse sure oppstøtene av innlegg. Mer mas og kjas fra en og samme bruker skal man lete lenge etter. Det er fint han ikke har råd å spille golf så slipper vi å se han på banene.

Det er da ikke dyrt med rundt 800-lappen for fjernmedlemskap for så å spille litt greenfee innimellom?

Erik

over 19 år siden

Erik

Jeg har mange forslag jeg til løsninger.
Regjeringen bør sette ett tak for hvor mye penger ett enkelt menneske skal få lov til å ha.
Det bør være en grense ett sted.
Setter man denne grensa til f.eks 1000 millioner, noe som er ett helt sinnsykt høyt beløp, så kan staten kreve inn resten av det som måtte bli over der.
Og bare der kunne staten bare her i Norge fått minst 50 miliarder i året.
Selv om man setter grensa så høyt som 1 miliard.
Og da har vi 50 miliarder mer i året og bidra med til verdens fattigste.

Men jeg er redd dette er ett system det er vanskelig å få til.
Men det burde i utgangspunktet være fullt mulig.

Men man bør gjøre flere ting.
Man bør gjøre ting for å få folk til å forstå.
Jeg vet ikke akkurat hvilke metoder som er lurest å bruke da.
Men ett forslag kunne vært og latt de rikeste få se det verste av elendigheten på nært hold, og itillegg la de komme i kontakt med disse menneskene. Slike ting påvirker de fleste av oss ganske sterkt.

Men jeg tror at hele nøkkelen for å kunne få økt rettferdighet her i verden, blir å få folk flest til å forstå dette.
Og det er fullt mulig selvsagt.

All forskning viser jo også at man blir ikke mer lykkelig av å være veldig rik. Snarere tvert imot.
Og da blir jo ressursene sløst bort til ingenting, når det er så mange mennesker i verden som har så ubegrensa tilgang på penger.
Uten at det har noen som helst nytteverdi for dem selv.

Erik

over 19 år siden

Erik

Albert einstein:

Jeg spiller ikke golf i Spania.
Jeg bruker helt klart for mye penger på sløsing og luksus jeg også.
Det er ikke bra.
Men iforhold til nordmenn generellt bruker jeg temmelig lite.
Men fortsatt unødvendig mye alikevel.

Erik

over 19 år siden

Erik

Jeg kan godt tenke meg å bidra mot fattigdommen selv også.
Og det har jeg tenkt til å gjøre.

erik

over 19 år siden

erik

Tal:

Nei, jeg vil ha høyere skatter og avgifter jeg. Spesielt hos de rike.
Og da blir det jo også mye mer penger man kan bruke på fattigdom.
Både i inn og utland.

Erik

over 19 år siden

Erik

Jeg kan godt være enig i at jeg kommer med endel litt uvensentlig kritikk av golfmedlemskap systemet.
Det er tross alt bagateller. Så det er ikke noe stort problem i verdenssammenheng.
Men jeg mener fortsatt det jeg sa.

Erik

over 19 år siden

Erik

Geir:
Nei, ikke for de som har nok penger.
Men greit jeg skal slutte å syte om dette. Det er tross alt bagateller.
Jeg er enig i det.

Til Erik

over 19 år siden

Til Erik

Endelig har jeg fått bekreftet at jeg IKKE skal melde meg inn i, eller støtte Fremtiden i våre hender. Jeg har faktisk vurdert på vegne av min bedrift å bruke et betydelig beløp på dette, men DU har fått meg til å revurdere min holdning til denne organisasjonen. Takk for din hjelp med dette. Noen andre blir nok glade for pengene.

Erik

over 19 år siden

Erik

Hmm dere klager at jeg skal fortelle om hvilke tiltak som skal gjøres for det jeg sier.
Men dere kommer neimen ikke med mer enn sure kommetarer dere heller. Istedenfor å komme med fornuftige argumenter sett fra alle sider av saken.

tal

over 19 år siden

tal

Erik: Ved å sette en øvre grense for rikdom, TROR jeg staten vil gå glipp av betydelige inntekter. Når en person har nådd sin første milliard, må du ikke tro at denne personen fortsetter å jobbe for å få mer penger, hvor hver krone går til staten. Dette fører til at mindre beskatning, kanskje færre arbeidsplasser(da disse personene STENGER bedriften, det er jo ikke noen vits i å selge).

Prøv en ny løsning er mitt forslag...

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Erik,

dersom ikke du spiller golf i Spania, så bør du registrere nicket ditt, siden det er en Erik her som gjør akkurat det nå.

Når det gjelder saken din, som her også utvikler seg til å bli misjonering for fremtiden i våre hender, så begynner jeg å lure på om du er født i Legoland.

Hva tror du hender dersom staten setter en øvre grense på hva folk kan eie?
Da finner de et smutthull, og putter pengene der. det er INGEN som gir fra seg formuen sin frivillig, og dersom du virkelig gjennomtenkt mener at det beste er å la staten bestemme alt over oss, så har du havnet i feil århundre og på feil kontinent.
Dersom du er aktiv i fremtiden i våre hender, så vil jeg foreslå at du bruker tiden din på de prosjektene de holder på med i stedet for å fremstille deg selv om en idiot her inne hvor man har mer lyst til å diskutere golf og krangle med slike som deg enn å engasjere seg i bistandspolitikk. tok du ikke det hintet når du kranglet med så mange forrige gang i din tråd om den grusomme rikdommen hos golfproffene?
Du har begynt på samme tråden igjen og gjentar din avsky mot utviklingen.

Erik

over 19 år siden

Erik

Ja, du har rett i det at det kan bli vanskelig.
Men jeg tror det kan hjelpe og la de rike få se den verste fattigdommen på nært hold.
Nye bedrifter vil det vel alltid dukke opp. Jeg synes det er ille at de rike skal styre alt dette her.
Selv om de rike vil slutte å tjene inn mer penger, så tror jeg det vil bli en noe bedre fordeling.
For det er uansett betydelige beløp som disse rike da går glipp av.
Og disse pengene kan jo ikke bli borte, da havner de bare andre steder.
Men det er ikke godt å si hva som skjer.
Du kan ha rett i at det ikke blir bedre.
Det er ille at de rike skal ha så mye makt.
Jeg skal prøve å tenke ut flere ideer. For det er helt klart løsninger på dette.
Men jeg tror det viktigste er å prøve å få folk til å få en bedre forståelse.

Passauf

over 19 år siden

Passauf

Erik, den skjeve fordelingen er værst i den fattige delen av verden. Kan du ikke starte med å reise dit for å drive opplysningsarbeid blant grådige ledere? Sist jeg etterlyste aksjon fra deg svarte du at du hadde så lite at du ikke hadde noe å gi. JEg er villig til å betale for at du reiser for å gjøre dette arbeidet. Forutsetningen er at du kommer med et konkret opplegg og at du har en klar tidsramme på oppgaven.

-erik-

over 19 år siden

-erik-

Golfspillende Erik i Spania er nå -erik-... må desverre gå nå. Nærmer seg tee off.....

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Det er helt fantastisk at Erik klarer å legge inn 15 innlegg i denne tråden, der 90% av dem er utenfor topic. Kan ikke Erik heller diskutere politikk på andre forum enn på Scangolf? Det blir jo samme diskusjon hver gang du åpner kjeften din. Nå er i alle fall jeg lei.

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

Erik..? Hmmm, står ikke det for Eriksen da..?

REVENGE!!!

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Du ble vel ikke sinna fordi jeg anklagde deg for å late som å være i syden mens du fakenicker som Erik og proklamerer politikken din?

Pøh.

Erik

over 19 år siden

Erik

Passauf:

Det vil jeg gjerne gjøre. Men jeg klarer det ikke alene.
Må ha en med meg.

nord og ned

over 19 år siden

nord og ned

Har ikke Erik, Eirik, Gunder, Gunnar Bull +..... forstått spørsmålet? Sistnevnte mener seg svært smart i andre debatter - men for noe flåseri

Gunnar Bull

over 19 år siden

Gunnar Bull

Eg beklagar så mykje. Eg er nok berre ein flåsar.

Men no kjem eit nytt år, og DÅ skal eg ta meg saman og bli smart. Enno ein gong. Slutt på flåseri og dilldall. Berre halde meg til fakta, og skrive smarte og fagre ord om golfsving og køller og banar.

Så berre vent, alle dykk som skriv leie ord og kallar meg flåsar. Neste år kjem Den Skikkelege Gunnar Bull + (copyright)!

... og då skal det bli andre bollar.

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Gunnar, jeg tror jeg snakker på vegne av hele forumet når jeg sier at vi virkelig imøteser din forandring. Men, dette må da være for godt til å være sant?

Den Skikkelege Gunnar Bull +

over 19 år siden

Den Skikkelege Gunnar Bull +

Dette er berre ein liten smakebit på kva dykk har i vente :-)

Olle

over 19 år siden

Olle

Erik, tror du at alle som har flere titalls millioner har de i banken?

Nei de er mest sannsynlig investert i aksjer, obligasjoner e.l. som da bidrar til å skape arbeidsplasser. For at vi skal ha noen som er villig til å putte pengene sine inn i aksjer, så må jo dette lønne seg. Ingen gidder å risikere å tape alle sine penger hvis de ikke får betalt for det.
For å sitere Gordon Gekko "Greed is good, greed works".

Arbeidsplasser er noe man skaper ikke vedtar.

Forøvrig så har er det vel bevist av bistand ikke hjelper, du skaper et kontinent av tiggere. Den beste måten å få uland ut av knipa er å åpne våre markneder for deres varer (og ja det betyr færre norske bønder), det er vel noe alle uland har bedt om i alle år, mens vi har skrudd opp tollsatsene og gitt dem litt avlat i form av bistand.

Blårussen lenge leve ;-)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Nord og ned: Ja hva var altså spørsmålet?

Passauf

over 19 år siden

Passauf

Erik, kan du vise til at du har gjort noe som helst? Jeg kan kun se av dine innlegg at du påpeker hvor håpløst lite opplyste alle andre er. Hver gang det blir antydet at du bør gjøre noe konkret for å påvirke de forhold du belyser vrir du deg unna bekledd opp til halsen i unnskyldninger. Patetisk.

Erik

over 19 år siden

Erik

Helt feil, har sagt flere ganger at jeg har planer om å hjelpe.

Erik

over 19 år siden

Erik

Olle:

Det er mye bedre at de rike lar være å investere i disse aksjene, enn at vi skal ha en så enorm skjev fordeling som nå.
Blir neppe verre om det ikke går an å tjene seg rik på aksjeinvestering.
Jeg kan ikke begripe hvordan ting totalt sett kan bli mer rettferdig når noen tjener opp så mye penger.
Mulig det har noen positive effekter med flere arbeidsplasser.
Men er nødt til å være flere negative enn positive sider ved det, dersom man vil ha en mer rettferdig verden.
Det er det jo ikke alle som vil. Vertfall ikke alle de rike vil det.

Jeg kunne gjerne tenkt meg en mer detaljert forklaring, sett fra alle sider av saken Olle, på hvordan det totaltsett kan bli mer rettferdig over hele verden, om man lar folk få ha alle de 10 talls/100 talls miliardene sine.

For jeg skjønner det ikke.
Jeg lurer også på om det nødvendigvis må bli så mange flere arbeidsplasser?

Hvordan kan det være så sikkert ?

Og det må da isåfall gå utover en masse andre ting ?

Når ressurene er så skjevt fordelt kan ikke jeg skjønne at verden blir mer rettferdig av det.

Men jeg venter gjerne på en god forklaring av deg slik at jeg eventuelt kan skjønne det.

Anne Lise

over 19 år siden

Anne Lise

Jeg tror dessverre at spørsmålet du stiller ikke kan besvares på noen få linjer. Det finnes derimot mange utmerkede bøker på biblioteket som kan gi deg svar.

Jeg skjønner at du tror svaret er enkelt, men det er dessverre like komplisert som verden er. Derfor tror jeg det er to grunner til at du ikke får svar av Olle "slik at du eventuelt kan skjønne det" (som du skriver selv).

1. Problemstillingen er som sagt svært komplisert. Alt her i verden foregår i et samspill. Endrer du på noen forutsetninger, vil dette få konsekvenser som ofte INGEN klarer å besvare - før de ser hva som faktisk skjer.

2. Du vil ikke skjønne det. Du vil heller leve i din lille drømmeverden og tro at du er smartere enn de fleste andre.

For øvrig er dette et typisk tegn på ignoranse, eller korttenkthet om du vil. Det er ikke noe å skamme seg over. De aller fleste har gått gjennom en slik periode i løpet av tenårene. Etterhvert skjønner de at det faktisk ikke finnes en "løsning" som kan "redde verden" og gjøre slik at alle har det bra og alle er fornøyde.

Men vil du innse det? Neppe.

Godt nytt år.

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Strålende skrevet, Anne Lise!

Godt nytt år!!

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Erik er i gang igjen, og makter ikke å se at når ALLE svarer imot det han kommer med, så kan den hende det er han det er noe feil med, og ikke ALLE andre.

Til Erik

over 19 år siden

Til Erik

Vi er så utrolig lei av masingen om dette. Kan du ikke ta denne diskusjonen der den hører hjemme. Kan du ikke gjøre noe selv, og la oss slippe å hære på dine patetiske meninger om dette. Selvom du helt sikkert er veldig ensom så vær så snill å ikke la dette gå utover oss.
Du sier selv du er med i Fremtiden i våre hender. Er det slike som deg i denne organisasjonen skal jeg aldri støtte denne med en krone, og på alle mulige måter motarbeide den der det er mulig. Kan du ikke låse deg inne på gutterommet hjemme hos mamma og løse alle verdens problemer for deg selv. Håper jeg aldri ser deg på en golfbane !!

Tigerlily Taylor Made

over 19 år siden

Tigerlily Taylor Made

Ikkevær så slem med Erik, da. Alle har vel lov å ha sine meninger.
Om han kan virke kverulerende er det sikkert grunnet vinterdepping. Slik virker det som om andre på forumet også er.
Godt nyttår !

Ønsker en mer våryr gjeng igen!

Tigerlily Taylor Made

over 19 år siden

Tigerlily Taylor Made

I tilfelle norsklæreren er på sinnatur: Ikke vær - og igjen.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Det handler ikke om å være slem med Erik(og forresten så heter det "Slem MOT Erik"), det handler om å forstå at enveiskommunikasjon tilhører fortiden, og at Erik tror han sitter med en høyere moralsk verdi enn oss andre.
Det er utrolig irriterende, og når alt som kommer tilbake kun blir ignorert, og påstandene bruker tall og statistikk som er tatt ut fra løse luften, da er det helt greit å svare med samme mynt tilbake.

Tigerlily...... synes du bør beholde kun det første ordet i nicket ditt.... blir så langt....

Olle

over 19 år siden

Olle

Jeg tror Erik sitter og ler da han har klart å provosere så mange her. Tror faktisk ikke han er så tjukk i huet som han gir inntrykk av.

Men bare for å gå igjennom det en gang til:

1. Velferdsstaten finansieres gjennom skatter og avgifter.
2. De som jobber betaler skatter og avgifter.
3. Folk flest jobber i bedrifter.
4. Bedrifter er ofte organisert som aksjeselsskaper.
5. Aksjeselsskaper eies av aksjonærer.

Mao så bidrar disse ekle rike aksjonærene til å finanisere velsferdsstaten.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Dersom han sitter og ler av dette, så er han et ondt menneske.....

Nes

over 19 år siden

Nes

Hei. I fjor meldte jeg meg inn på korthullsbanen i Nes og gikk på grønt kort kurs. Der fikk vi oppfølging med div. samlinger. Nå er det grønne kortet i boks og jeg tror jeg blir medl. på hovedbanen til neste år. Anbefales. Ta kontakt med klubben. Kanksje de har samme opplegg neste sesong. Det var helt topp for meg og kostet ikke mye.

Erik

over 19 år siden

Erik

Jeg vil ikke endre meningen min før jeg hører andre synspunkter jeg blir overbevist av.
Det at alle er imot meg her betyr ikke at jeg har feil, eller rett eller noe som helst. Det samme gjelder dere.
Flertallet har langt fra alltid rett.
Det er bare tullprat du kommer med der Albert Einstein.
Bare å se på nazismen.
Vil du påstå at flertallet hadde rett der også ?
Og enting til, slik de fleste snakker her på forumet vil jeg tippe at ett stort flertall er frp velgere, med høyre som en god nummer 2.
Og det er vel ganske typisk for folk med god økonomi.
Det er jo sånn at gjennomsnittsgolfspilleren er atskillig rikere enn gjennomsnitts nordmannen.
Og rikdom skaper ofte egoisme, det vet vi jo. Det er en helt naturlig utvikling.

Jeg har ikke tatt noen ting ut fra løseluften, de tallene jeg kommer med kommer fra seriøse forskere eller seriøse statistikkbyrå.
De stemmer vel aldri 100%, men de gir en god indikasjon.

Niels

over 19 år siden

Niels

Jeg syns du er nitrist Erik

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Jeg skulle likt å se deg dokumentere de 50 Milliardene du sier kunne vært brukt på bistand om det var lov mot å eie over 1 milliard pr. pers.

Problemet ditt er at du ikke forstår at dersom det var en slik lov, så ville ikke de 50 milliardene bare dukket opp et annet sted. de ville ikke blitt produsert overhode!

Du ser ingen konsekvenser av de såkalte seriøse tallene fra forskere og statistikkbyråer.

Det er bare tullprat alt sammen, og når du ikke blir overbevist av økonomiske faktum, så kan vel vi andre også glemme å argumentere med deg. Du forstår ikke alikevel.
Det Olle skriver er ikke gjetninger eller noe man må spørre forskere og statistikkbyråer om. Det er sannheter om hvordan aksjemarkedet fungerer, og dermed store deler av kapitalverdenen.

Når du da bestrider det med en idealistholdning med skylapper, og sammenlikner oss med Nazister(!!!!), ja da er det vel ikke mer å vente fra deg enn at du vil fortsette å komme med sinnssyke oppgulp om hvor grusomme og egoistiske vi er, og at vi ikke forstår, men at du har forstått, og blablabla gjentakelser til vi dør.

Det du holder på med her inne minner om en misjonering i en moskee.

god bedring er min siste kommentar til deg (i denne saken i hvertfall)

Erik

over 19 år siden

Erik

Anne Lise:

Jeg er ikke tenåring.

Er helt enig i at dette er komplisert.
Men det er pågrunn av hvordan samfunnet er.
Vi har gjort ting atskillig vanskeligere enn det trenger å være.
Min mening er at hvor fler egoister det er, hvor vanskeligere blir det å løse verdensproblemene.

Jeg har aldri trodd jeg er smartere enn noen andre.
Vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt at alle mennesker er like mye verdt.
Jeg har også sagt mange ganger at jeg ikke ser ned på dere som har andre meninger enn meg.
Jeg skjønner ikke hva dere blir så hissige for.
Dere klager over at jeg tror jeg er en gud, også blir dere sure.
Må da gå an å diskutere dette temaet på en ordentlig måte, uten å gå til personangrep.
Jeg beklager dersom dere har oppfatta at jeg ser ned på dere.
Men da har dere misforstått.

Også sier du anne-mari at jeg ser på enkle løsninger.
Jeg synes det er en veldig enkel konklusjon enkelte her kommer med.
Det at de rike skaper flere arbeidsplasser.

Jeg har lyst til å spørre deg Olle:

Du sier det blir flere arbeidsplasser av rike folk.
Mener du også at det blir økt velstand blant andre folk pga. de rike ?
Det kan da ikke være mulig at når det finnes mange ekstremt rike, så utvikler de samfunnet slik at det blir enda flere rike, og mindre fattige bare ved investeringer.
Dersom det ikke hadde vært rike som hadde hatt råd til å investert, så hadde det vel vært mange andre som hadde invistert isteden bare at de hadde delt på det mellom mange personer.
Det er helt sikkert sant at disse investeringene til de rike er nyttig.
Men da glemmer dere ganske mange ting.
Alle de pengene de tjener på disse investeringene, de blir jo brukt opp til privatfly, luksushytter, luksusskip, luksusbiler til miliarder av kroner som ikke kommer hverken dem selv eller samfunnet til nytte.
Ingen blir lykkelige av å ha fri tilgang på private jetfly og luksuspalass.
Og dette er det mange rikinger som bruker mye av pengene sine til.
Og de kommer ingen til nytte. Og her er det snakk om enorme ressurser som blir sløst bort på null og niks.
Ingen blir lykkelige av å ha fri tilgang på private jetfly og luksuspalass.
Så jeg er redd at de få positive sidene det er for samfunnet og ha alle disse rikingene, oppveid ganger 100 med alle de negative sidene rundt dette som er mange fler og større.

Jeg synes dette er ett uhyggelig viktig tema. Og dere som bare blir sure uten å komme med motargumenter tror jeg ikke tar dette her på alvor.

Jeg har prøvd å svare dere alle. Selv om jeg er uenig.

Erik

over 19 år siden

Erik

Niels:
Det kan godt være jeg er nitrist.
Og det er jeg nok også. Og de tror det bare kommer til å bli fler og fler av.

Erik

over 19 år siden

Erik

Albert einstein:

Hvordan tror du folk klarte seg før da ?

Vi klarte å leve helt ypperlig bare for 15 år siden med 50 % mindre forbruk.

Og den gangen sa vi at vi levde i en voldsom luksus iforhold til gamle dager.

Så da spørr jeg deg albert Einstein:

Hva er poenget med å øke forbruket vårt hvert eneste år, når vi ikke får noen som helst effekt ut av det ?

Erik

over 19 år siden

Erik

Bare tullprat har ikke samenligna noen med nazister.
Jeg bare sa det at det er ingen ting som sier at flertallet har rett.
Flertallet var for nazisme før krigen.
Det betyr jo ikke at de har rett for det.

Erik

over 19 år siden

Erik

Nå tror jeg at jeg har sagt det 50 ganger.
Jeg mener ikke dere er grusomme på noen som helst måte.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Aaaaahahahah. Nå ler jeg bra her. Erik - det kan så være at dette er et uhyggelig tema for deg. Mulig mulig. Men dra deg nå vekk fra Scangolf og diskutér velferdsstaten på andre forumer.

Du søppler bare til her uansett. Her er det golfprat. Fett nok at du starta med å sutre om medlemsavgifter, men kutt nå ut denne Lego-politikken da.

TilErik

over 19 år siden

TilErik

Erik, kan du ikke komme deg ut av dette forumet og heller proklamer dine meninger et annet sted. Vi er lei av deg !!

Erik

over 19 år siden

Erik

Dere tåler ikke mye motstand registrerer jeg.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Auuuuu.. ørene mine verker. Mummy - take the pain away!

TilErik

over 19 år siden

TilErik

Jeg tror ikke du registrere noe som helst. At du kaller det motstand blir for dumt. Dette er patetisk. Kan du ikke heller prate med mamma ?

Erik

over 19 år siden

Erik

Jeg snakket med dere.
Snakk med mammaen din selv.
Jeg synes dette begynner å nærme seg fjortisstadiet.

Til Erik

over 19 år siden

Til Erik

Ja du snakker til oss men vi orker ikke lengere snakke med deg. Derfor ser vi helst at du prater med mamma !

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Erik,

dette har ikke noe med motstand å gjøre.
Det har med at du først slenger ut påstander som underbygger at vi alle er dårlige mennesker, og så sier du etterpå at det ikke er det du sier.

og når noen argumenterer mot, så avfeier du bare argumentene med at du ikke tror det kan stemme, og så buser du videre.

Alle her inne vet at verden er urettferdig, og at egoisme og selvsentrering er et problem, men det løses ikke ved at du får utløp for dine frustrasjoner med å angripe alle rundt deg.

du sier vi går til personangrep mot deg, men når vanlig argumentasjon ikke lenger nytter, så må man lade skarpere for å trenge gjennom.
når heller ikke det nytter, så er det noen som blir usaklige.

Problemet ditt er at du ikke forstår ditt eget språk og dine egne utsagn.

du uttaler deg som om du skulle snakke på vegne av noen, men det er bare deg der.

om du er nitrist eller ikke, skal jeg ikke kommentere, men du har et problem, og det er fullstendig mangel på respekt for andres meninger, og paranoide trekk når du tror vi svarer for å ta deg.

Du uttaler deg særdeles provoserende, og får svar som du ikke responderer på.
Du bare gjentar deg selv hele tiden, og ignorerer at det er svært mange her, om ikke alle, som er fundamentalt uenige med deg. Du åpner ikke for muligheten at du er på jordet, men konkluderer hele tiden med at vi er de egoistiske uærlige menneskene som skaper problemer i verden.

Du har sammenliknet oss med Nazister, for du påstår at det vi er uenige med deg om, er direkte sammenliknbart med hvordan Nazismen oppsto.
forskjellen på kapitalisme og nazisme er så åpenlys at jeg gidder ikke gå i dybden i dette her inne.

Så spør du meg om poenget med å øke forbruket.
mitt svar er:
forbruket øker naturligvis som en følge av tilgang på teknologi, og som en følge av økt rikdom blandt gjennomsnittet, og som en følge av tilgang på informasjon, som gjør kapital lettere tilgjengelig for de aller fleste.
fattigdommen i den vestlige verden øker ikke, men forskjellen på fattig og rik blir større. det er en kjent påstand, som jeg ikke skal bestride i det hele tatt.

Flertallet var ikke for Nazisme Erik.
Flertallet var for den sterke lederen bak nazismen, og det skal du for f... ikke komme her og dra inn i diskusjonen.

Ikke er du talerør for de rike heller, så ikke prøv å fortelle at "ingen" har glede av sin rikdom. Det er svært mange mennesker som har arbeidet hardt hele livet, og som har bygget opp en formue de er stolte av, og som de bruker den siste halvdelen av livet sitt på å ha det hyggelig med. Du skjærer alle over en kam, og ser det ikke selv.

mitt spørsmål til deg blir:
kan du komme med dokumentasjon på at balansen mellom fattig og rik er slik du påstår?
påstanden din er, som jeg har oppfattet det, en person som blir rikere, gjør at en annen person blir fattigere.

Geir Åge

over 19 år siden

Geir Åge

Einstein: Du imponerer med formuleringene dine. Du får sagt det jeg ikke får formulert :)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Nå herjer Erik på begge golfforumene våre. Jeg er så glad for at sånne mennesker føler trangen til å dele tankene sine med noen som lutter øre.

Erik

over 19 år siden

Erik

Det var du som påstod at flertallet alltid har rett.
Jeg sa at om man er i flertall er ikke trenger ikke være avgjørende for hvem part som har rett.

Det kan i prinsippet være 6 miliarder som tar feil og 10 mennesker som har rett.

For alt vi vet er det ikke sikkert ett eneste menneske har rett.

Jeg snakket om gjennomsnittet når jeg sa at de rike ikke har det noe bedre enn de andre. Det vil bestandig finnes unntak det er jeg enig i.
Men jeg vil si at de fleste av de rike ikke får det noe bedre av ett overdrevent høyt forbruk.
Det er iallefall det all forskning sier.

Ja det er riktig. Det er slik jeg ser det.
Dersom en masse mennesker er ekstremt rike, så må andre mennesker bli fattigere. Det er vertfall min mening.

Jeg har ingen dokumentasjoner her.
Men kan se om jeg finner noe om det. Er helt sikkert gjort undersøkelser på det.
Men jeg mener jo at når noen er ekstremt rike, så må andre bli fattigere.
Det kan da ikke bli masse mer ressurser i verden bare fordi noen blir så rike som de blir. De må ta det ett sted.
Så da bør det jo gå utover noen andre.
Og det kommer av blant annet det jeg sa istad. Med at de fleste av de ekstremt rike har ett enormt forbruk, hvor mange av tingene kun blir brukt på seg selv. Da tar de jo også av ressursene på jorda.
Det er jo ikke evig med skog, vann og nartur.
Skulle alle hatt det forbruket som verdens rikeste er, så hadde jorda gått under for lenge siden. For det er ikke nok ressurser til det.

Men du sier at jeg ikke svarer på det dere sier.

Det er da en masse ting jeg har nevnt her, som du ikke har svart på i det hele tatt.

Det er endel ting du sier der som jeg aldri har sagt.

Til WEBMASTER

over 19 år siden

Til WEBMASTER

Kan du ikke kaste Erik ut fra dette forum. Han forsøpler alt omkring golfen med sine patetiske, tåplige, udokumenterte meninger som IKKE har noe somhelst med golf å gjøre. Vær så snill !!! La oss diskutere golf her og ikke ensomme enkelt menneskers behov for å "snakke" med andre. Til Erik, du har åpenbart et meget stort personlig problem. Vi anbefaler deg på det sterkeste å oppsøke hjelp. Til WEBMASTER, kan du bekrefte at du avslutter dette nå ?

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Da avlegger jeg min stemme til forrige innlegg :)

Webmaster

over 19 år siden

Webmaster

Ja, dette stopper vi nå!

Erik: Du skal få lov å ha egne meninger, men vennligst hold deg til golftema heretter.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Du sier du har nevnt en masse ting som JEG ikke har svart på.

hva har du spurt meg om?

du sier at jeg har påstått at flertallet ALLTID har rett. hvor skriver jeg det?

hva sier jeg som du ikke har sagt, eller som du ikke har hatt med i dine innlegg?

så svarer du at det med balansen mellom rike og fattige ikke er dokumentert, men kun din mening???
der ramlet hele påstanden din sammen gitt....

Tigerlily Taylor Made

over 19 år siden

Tigerlily Taylor Made

Er det ikke slik at Erik spør etter en seriøs billig postkasseklubb da?
Svarene kommer greitt til å begynne med, men så utvikler det seg til det veldig negativt.
Personangrep for meninger, i norge er det faktisk lov å ha egne meninger.
Man kan gjerne vise til kilder når det blir snakk om statestikk og liknende, så det ikke blir unødig mye surr.
Da jeg fikk min første telefon for ca. 20 år siden - stod det faktisk en liten advarsel om at man må huske at man ikke ser det mennesket vi snakker med i ansiktet.
Det blir fort lett slik at kjeften renner over med det som svirrer i hjernen, uten tanke på den fortvilelse,fustrasjon eller tårer man påfører andre gjennom et debattforum.
Erik har ihvertfall rett at det ikke alltid "saueflokken" har rett. Positive "avvikere" har betydd masse for den utviklingen vi har hatt (Albert Einstein)også.
Mange foregangskvinner og menn har fått så capsen passer helt passe av middelmådigheten, som har måttet bite i gresset, og til og med revurdert sitt syn.
Golf er en dyr sport - derfor passer det kanskje ikke for alle å begynne, men har man lyst og prøver å pengene til å sterkke til ved å gjøre det så billig som mulig. Om man ikke er så problemorientert, så tror jeg de aller fleste i norge med jobb eller pensjon nok kan klare det.
Tviler på at Erik sitter og ler av angrepene mot ham. Som tidligere nevnt - Erik, velkommen til kvinesdal golfklubb.
Takk for at ihvertfall begynnelsen av nic`et mitt ble likt, men jeg må ha resten med også - om en av dum grunn :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her