Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nå er det nok!

Nei til fjortiser på Scangolf

over 20 år siden

Nei til fjortiser på Scangolf

Det er så mye usaklig her, klemz og koz, dusteri og svada, nå gidder jeg ikke mer...

Det gir tydeligvis mange mer å skjelle ut og henge ut enn å komme med konstruktive innlegg.

Hva kan man gjøre med dette?
Det har vært tatt opp mange ganger, men gjør noe snart!!!

tal

over 20 år siden

tal

Du bruker ikke ditt eget nick, noe som gjør at hvertfall ikke jeg tar deg veldig seriøst...

Har du ikke ett nick/regelmessing bruker av forumet, så la vær!!!

Plager dette deg, så ikke les tråden, eller ikke sjekk forumet i det heletatt!!!

Jeg og!

over 20 år siden

Jeg og!

er møkkalei!
Blir bare hundset av "dustepraterne" som heller ikke bruker nick om man kommer med et saklig innlegg har nå.

Jeg synes det burde bli 18 års grense her og oppdeling i forskjellige tema-foraer slik som på Golf.se

Roger

over 20 år siden

Roger

Hvilke innlegg er det du reagerer på da? (dummy)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Bare se på nivået nå, -sjekk trådene og temaene, dette er rock bottom spør du meg.......

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Det er jo "silly season", så det er lite fornuftig å diskutere. Drittslenging er uansett unødvendig, men litt koz, klemz og knullz må være lov (forhåpentlig er det kvinnelige debattanter her også).

Jeg har tidligere foreslått at man MÅ logge inn med nick for å kunne poste, men da var visst det også et dusteinnlegg.

Webmaster

over 20 år siden

Webmaster

Ja, dette er ganske skuffende. Det er bare å kjøre en strammere linje fremover! Trodde oppriktig talt at det skulle la seg gjøre å diskutere som voksene. Det må være lov å ha litt "utenomsnakk", men også dette kan gjøres på en mer voksen måte.

Flere og flere innlegg må slettes pga hets av andre debattanter. Det må bli en stopp på denne utviklingen!
Alle oppfordres til å bruke rapporteringsknappen (utropstegnet til høyre på hvert innlegg) hvis du ser noe som ikke er passende.

Lista vil, fra nå av bli lagt lavere. Hvis man oppdager at sitt innlegg har blitt slettet behøver ikke dette nødvendigvis bety at man har hetset noen eller har vært ufin på annen måte. Det kan også bety at innlegget er utenfor tema og kan være starten på en forringelse av diskusjonen.

Det er ikke lett å finne alle innleggene som burde slettes. Noen oppdages raskere en andre, noen kan bli liggende lenger.

Jeg minner også på følgende:
IP-adressen på alle innlegg blir registrert. Dette betyr at vi kan anmelde nettbrukere til nett-tjenernes (der du har abonnement) "Abuse-avdeling" hvis det viser seg at en eller flere personer ødelegger en nett-tjeneste, som f.eks. denne, ved å stadig ramponere den med tull og tøys som ikke hører hjemme. Da vil du i første omgang få en advarsel. Resten får bli opp til den enkelte.

Tom

over 20 år siden

Tom

Trusler ja!!. Det er detsom gjør susen i det flotte landet/forumet vårt.
HERLIGGGGGGGGGGGGG. PS: Lurer på om jeg blir anmeldt. :(

Webmaster

over 20 år siden

Webmaster

Du må ikke missforstå ordet "anmelde". Vi snakker ikke om politiet her...

Uffamei

over 20 år siden

Uffamei

Mye klaging. Fortsatt sint for at du fikk for mange mot deg Bernt?
Det er ikke mange fjortiser her, men språket har forandret seg de siste 30 åra folkens. Kan ikke huske å ha lest så mye koz og klemz her inne, og i såfall er det av unge gutter som bare likker å "kødde" litt. Beklager det litt "nye" ordet der, skal ikke gjentas.

Ps. Webmaster: Er det bare en trussel? Jeg trodde bare Datatilysnet hadde tilgang til IP-adresser jeg.

18 år?

over 20 år siden

18 år?

Hvordan skal du skjekke om folk er 18 år om jeg tør spørre, jeg og?
Registrere kredittkort da eller?

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Fælt så hårsåre folk skulle være da. Om det er dustete diskusjoner her inne så må dere ikke lese dem? Skal dere kreve at alle skal diskutere saklige ting som DERE interesserer dere for? Nei dette blir for patetisk.

Det finnes da myriader av diskusjonsforum på nettet, og mange av disse er faktisk mye verre enn Scangolf med tanke på useriøse innlegg og sjikanering. Men om dere lar dere bli sjikaert på anonyme internettforaer så foreslår jeg at dere kutter dem ut.

Et spørsmål. Hvis dere bruker en gratis tjeneste som f.eks en TV-kanal. Denne kanalen sklir helt ut og blir totalt uinteressant. Driver dere å maser og jager til kanalen for at den skal bli bedre? Er det ikke bare å la være å se på den?

Det vil alltid være folk som kødder og herjer på forumer. Alltid. Om det sklir ut i perioder som nå (uten golf), og om det skjerper seg innimellom med seriøse diskusjoner, så er vel det naturlig?

Og hvis det nå er så jævla mange useriøse diskusjoner, hvorfor evner dere ikke å starte noe som er bedre?

Nei slutt og syt, og kos dere med adventskalenderen heller. La forumet leve og kutt det ut om dere ikke liker dere her. Webmasteren fjerner de innleggene som blir for ille. Det er forresten ustyrtelig morsomt å lese de trådene som inneholder "ååeh nå blir jeg så mobbet at nå skal jeg SLUTTE å være her.. SÅ DET!". Barnehagenivå er passe morsomt :)

Albatrost

over 20 år siden

Albatrost

Det er ikke så mange useriøse diskusjoner, men det er mange useriøse innlegg der skribenten helt glemmer tema og angriper dem man er uenig med.
Har ikke visst om funksjonen til (!)-tegnet før, takk for info.

Tror ikke det bare er for dem som ikke liker fjortis-mentaliteten å kutte ut forumet. Webmaster som legger ned rimelig mye arbeid i dette er helt sikkert interessert i at flest mulig benytter det.

Saftige innlegg med sterke meninger er ofte morro å lese, men det bør være en nedre grense for hvor barnslig det skal være. Forumet bør heller ikke bli en chatte-kanal som enkelte brukte det til for noen uker siden.

Tror mange her inne er godt voksne mennesker med god utdannelse og jobb, og da er det irriterende å lese idiotinnlegg fra debattanter som hverken kan skrive eller har oppfattet hva tråden dreier seg om.

Birger

over 20 år siden

Birger

Tror kanskje ikke du, Albatrost, skal prøve å få oss til å tro at det er du som på noe som helst nivå bestemmer hvordan forumet bør brukes.
Webmaster klarer dette selv, og dersom noen ønsker å chatte gjennom en tråd når det omhandler tema, eller passer seg på andre måter, så ser jeg ikke noe problem i det.
At du ikke liker det, får være ditt problem. det må være lov å spøke og tøyse her inne også. tror ikke det er det WM vil til livs.
Jeg tuller og tøyser en del selv, men skriver også kommentarer om temaer som interesserer meg. Denne blandingen gjør forumet interessant. det som ødelegger er de få som bare skriver kødd hele tiden.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Jeg er helt enig i at det bør være en grense for hva som kan skrives her inne. Uthenging av navngitte personer (som ikke debatterer her), samt rent sprøyt bør kunne slettes av Webmaster.

På den annen side er vel jeg en av de som liker å tulle litt også. Og inntil en viss grense må det jo være lov å skrive litt utenfor "tema" også. Hvis Webmaster skal slette alle innlegg som er en smule på kanten, blir vel oppgaven helt umulig.

Dessuten kommer forumet til å bli drita kjedelig.

Trur no eg, då.

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Visste det ville komme at angrep på meg fra et "nytt" nick (Birger). Tok ikke mer enn 14 minutter heller. Det er nettopp dette jeg og mange andre her ikke liker.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Synes for øvrig at de som kritiserer ikke nødvendigvis virker som noe særlig bedre enn de som ikke kritiserer.

Albatross' innlegg begynner for eksempel rimelig greit. Men så avslutter han slik:

"Tror mange her inne er godt voksne mennesker med god utdannelse og jobb, og da er det irriterende å lese idiotinnlegg fra debattanter som hverken kan skrive eller har oppfattet hva tråden dreier seg om."

Fin holdning det, Albatross.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Haha. Du og mange andre liker å angripe, men ikke å bli angrepet. Ikke så uvanlig...

Silly

over 20 år siden

Silly

Nei til Silly Season!

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Ja til et mangfold. Ja til både seriøse og useriøse innlegg. Nei til sjikanering. Nei til mobbing. Nei til de som skal fortelle hvordan andre skal være. Ja til Gunnar.

Ja det var mine stemmer. Hvor sender jeg stemmeseddelen?

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

du kan sende de til meg. jeg er enig med deg nemlig :D

Sol

over 20 år siden

Sol

Var det noen som nevnte takhøyde her. WM sin oppgave bør begrenses til å ta ut de innlegg som går direkte på person, ellers får han en umulig oppgave.

Ellers så har vi alle spesielle "ordstillinger" som trigger oss til å bli irriterte og deretter slege i vei noen lite velvalgte gloser, det hadde nok vært en fordel å ikke trykke på enter med en gang når man er i det lunet - spesielt dersom det er en tråd som er litt seriøs.

En annen sak er det at det er svært mange som ØNSKER å bli irriterte dvs at de legger grensen for hva som irriterer så lavt at ett eneste skjevt ord så er de igang, enten det var ment skjevt eller ikke.

Golfsesongen er ikke begynt enda men snart er det jul og alle skal være snille med hverandre ellers så vet dere hvordan det går.

elbow

over 20 år siden

elbow

Stort sett enig med Gunder, selv om jeg ønsker litt mindre useriøsitet og chatting enn ham.

Gunnar Bull sine "tulleinnlegg" spinner stort sett i nærheten av tema, og når de i tillegg er så velskrevet som de er, er det bare festlig og bør aldri slettes.

Men innlegg som "Gunder er d0m", og "Din jævla idiot" og innlegg som generelt avsporer en interessant debatt bør slettes.

For øvrig støtter jeg forslag om registrering og innlogging. Det vil føre til at terskelen for å slenge kommentarer med stadig nye nick blir høyere, og dermed begrense mengden av dette. Tror ikke dette vil ta bort noe av mangfoldet.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

100% enig med tankene til Sol.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Og da er jeg 100% enig med elbow også. Gunnar har en tendens å chatte litt for mye ja. Samme med tiger mc would. Men jeg har aldri hatt noe imot det, og skummer bare over det.

Problemet med registrering er at man da vil få endel mindre trafikk på forumet. Terskelen for å legge inn innlegg vil vøre høyere, og mange vil ikke orke. En ting jeg tror er positivt med det er at man slipper tulleinnleggene. Og det er vel sjelden registrerte brukere herjer useriøst på forumer. Kanskje vil vi også få mer trafikk siden forumet blir mindre useriøst?

Dette er en interessant debatt.

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Men Gunder chatter jo ikke for mye... ;) velvel, jeg skummer bare over det også!

Men slik er det jo i alle fora, man leser det man vil, og håper over det andre som ikke er interessant!

Nå har jeg mistet oversikten over hvem jeg er enig og ikke enig med! ÆSj!

over 20 år siden

Jeg er enig i at det er for mye rall her inne, men synes kanskje det overdrives nå hva som bør og ikke bør gjøres.
Dersom vi får registrerte nicks som eneste måte å skrive innlegg på, så vil de som bare skriver for å kødde slutte, og da mener jeg det er rom for det tøyset som vi andre kommer med. Det er jo individuellt hva folk synes er morsomt og hva folk synes er upassende. litt chatting når det er saklig og ikke bare kødd er vel ikke mer upassende enn de kommentarene som noen av dere kommer med ovenfor de som chatter.
Ellers er jeg enig med TigerFan! Jeg er neimen heller ikke sikker på hvem jeg er uenig med her nå... :)

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

OK, jeg skal installere den jævla Messengeren, eller hvaiallverdendenheter!!! :-)

Elbow, jeg har ingen ting mot en registrering og innlogging. Men jeg er REDD FOR at det vil føre til en sakte død for hele forumet. Problemet er at vi ikke vet, og det er vel ikke så lett med en prøveperiode heller...

1) Jeg er enig med alle som synes mangfold og frihet (med ansvar) er det beste! Det er ganske mange...

2) Jeg er også enig med alle som sier ja til meg. Det er fortsatt noen få igjen...

Sol

over 20 år siden

Sol

For all del - ikke lag noe registrering generellt på hele forumet. Det dreper hele greia og vi flytter oss alle over til en nærliggende side som ikke har registrering, men hvor redaktøren har en takhøyde hvor du må krype for å komme inn og hvor han kommenterer og diskuterer alt som blir sagt som om det er for og mot ham enhver diskusjon går på.

All erfaring viser jo at registrering ikke er av det gode. Det som kunne vurderes er om det hadde vært mulig med en todeling av forumet hvor en del temaer ble diskutert med en form for registrering og en annen del var fri så hadde webmaster sett litt selv hviken del han ønsket å satse etter hvert.

OK( tidl nei) til fjortiser

over 20 år siden

OK( tidl nei) til fjortiser

Se det ja, dette ble jo faktisk en konstruktiv debatt til slutt.
Cluet er, start skjevt så retter det seg opp etter hvert.

Jeg trekker tilbake det med fjortiser, var ment for å provosere frem en debatt, som artig nok ble saklig etter hvert.

Alle er velkommen, men jeg står for at jeg fremdeles er lei av ræl og mæl.

yeezzz

over 20 år siden

yeezzz

Hele poenget med scangolf er å være provoserende! Derfor det blir så morro å debattere. Det er dritgøy å hisse på seg masse folk som klikker og kaller deg fjortiss og umoden osv...

Og til det med at det burde settes krav til registrering osv. SIer bare at man bør se på www.golferen.no sin side, der er det krav til dette, og de har ingen diskjusjoner med mange deltagere

yeezzz

over 20 år siden

yeezzz

Og en ting til... kan ikke folk som ikke liker seg her bare ikke skrive innlegg da? Det er så enkelt som å ikke besøke siden, da blir dere ikke irritert. Finn dere et forum der man må registrere seg med navn og adresse og bankkort og bankkortkode osv... Det blir sikkert dritmorro!

Sol

over 20 år siden

Sol

Yeezzzz (og andre)
Er det sånn at det ikke skal være mulig å ha en seriøs debatt uten at den skal bli ødelagt av provokasjoner og ukvemsord??

Gjelder ikke folkeskikk når vi ikke kan bli gjenkjent??

En sak er nå sikkert at det har litt med trivsel å gjøre, (egen trivsel) den måten vi oppfører oss mot andre rundt oss. Gir vi noe en stikkpille så blir eget humør deretter og gir vi noen en oppmuntring så blir vi litt oppmuntret selv også. Dette må du selvfølgelig ha gjort og følt og være oppmerksom på for å oppdage er tilfelle.

Ha en god dag :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her