Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

ned i hcp

pingla

over 20 år siden

pingla

hallo!

noen som kan gi et tips eller to på bane(r) i vest agder eller rogaland som det er lette å spille seg ned i hcp på.

(styrer ballen ganske bra, men slår kort, ca.100 m)

på forhånd takk :)

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Hvorfor skal du på død og liv ned i handicap? Og på en lett bane?
Det straffer seg jo bare når du spiller på en vanskeligere bane.

Finn en bane som du liker. Spill og tren ofte og handicapet vil ta vare på seg selv. I mellomtiden kan du bruke det handicapet du har til å vinne noen turneringer.

Og hvis du absolutt vil ned i handicap og slår kort, så kan du jo spille fra rød tee.

pingla

over 20 år siden

pingla

ja,det er mulig at det straffer seg men noen baner nytter det ikke å komme diltende med et grønt kort på.

Jeg har lyst å reise mer utenlands å spille (bare for gøy) og ha en herlig ferie samtidig.

Det er grunnen til jeg vil fortest mulig ønsker hvitt kort.

noen fler forslag? :)

sr

over 20 år siden

sr

Kristiansand GK burde passe bra om du slår rett. Det er en litt sær bane som er vanskelig første gangen pga mange blinde slag. Hullene er ikke lange, men det er litt trangt.

Lykke til

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Å skaffe seg et hcp og spille seg ned i hcp er to forskjellige ting.
Benytt for all del en lett bane for å få det hvite kortet.

Har imidlertid personlig aldir blitt spurt om hcp-kort i utlandet.

ole gregert

over 20 år siden

ole gregert

Helt enig med Dilter. Har aldri blitt spurt i frankrike om hvit kort.
Sverige ble jeg spurt tidligere i år.

Ha en god tur og prøv forskjellige baner i utlandet.

pingla

over 20 år siden

pingla

hei igjen !

kan noen gi meg et tips om en eller flere baner jeg kan spille på med grønt kort, samtidig kombinere ferier med kulturopplevelser.

kjempeglad for tips, da jeg er ny i gamet og veldig reiselysten.

pris på turen betyr ikke så mye som å ha det morsomt å oppleve noe nytt :)

Skal du ned i hcp???

over 20 år siden

Skal du ned i hcp???

spill Hafjell!!! eller Losby!!! er ikke i Vest-Agder eller Rogaland, men en liten reise kan man alltids ta seg tid til!!

4mi

over 20 år siden

4mi

hør... jeg er ingen handicapsniker, men jeg spiller alikevel på lette baner for å gå ned i hcp så jeg kan skryte på meg et lavt handicap for gutta... 9,3 i hcp jeg nå... det er ikke så dumt å spille seg ned på lette baner...
BASTA!!!

ole gregert

over 20 år siden

ole gregert

Mange fine baner i Sør Frankrike hvor det det er helt kurante forhold etter jul. Trenger du et sted å bo ved golfbanen er det bare og sende mail. Jeg spilte mange runder med nidre enn grønt kort tidligere

4mi

over 20 år siden

4mi

losby er en enkel bane å spille seg ned på... fikk 45 poeng der jeg!!! basta!!!

B

over 20 år siden

B

Ikke mindre enn 90 ekstra slag da - det var ikke for lite.
Spill hjemmebanen der du er kjent og bli litt trygg før du begynner å reise utenlands på vanskelige baner og skjemmer deg ut

Naits

over 20 år siden

Naits

Dra til Mauritius. Hvis du bor på Belle Mare Plage kan du spille en runde golf hver dag og velge mellom 2 forskjellige 18 hullsbaner. Servicen på dette stedet skulle det ikke være noe å si på :)

Bobla

over 20 år siden

Bobla

Slår du ikke mer enn 100m må du lete etter par3-hulls-baner, for du klarer aldri GIR på et par 4-hull, og sjelden poeng på et par5-hull.
Tror pingla overdriver med kort lengde.

Helbom

over 20 år siden

Helbom

Her etterlyses lette baner i Agder og Rogaland.
Så kommer det forslag om Oppland og Akershus og Frankrike og Mauritius. Hva er egentlig vitsen ???

Naits

over 20 år siden

Naits

Helbom:
Kanskje fordi han faktisk spørr om det:

<----- snipp ------->
"kan noen gi meg et tips om en eller flere baner jeg kan spille på med grønt kort, samtidig kombinere ferier med kulturopplevelser.

kjempeglad for tips, da jeg er ny i gamet og veldig reiselysten.
"
<----- snapp ------->

Lurt å lese hele tråden og ikke bare første og siste melding :)

Helbom

over 20 år siden

Helbom

du har rett, det ble helbom på meg....

Lost ball

over 20 år siden

Lost ball

I Rogaland har du i hvert fall Randaberg GK's 9-hullsbane som er en veldig kort bane, det lengste hullet er 290 meter. Sist jeg spilte den (riktignok noen år siden) var den også slopet hinsides enhver fornuft.

ernst

over 20 år siden

ernst

Pingla: Sjekk dette - http://tux.aftenposten.no/golfguiden/service.do?method=info&id=12909

Banen ligger ca 45-60 min i bil fra Nice, rett ved sjøen. Klubben har en 18-hulls bane og en 9-hulls bane. Spilte begge 2 et par ganger i sommer. Veldig hyggelig sted, og fine baner for en med GK. Glimrende sted hvis du er ute etter kulturopplevelser.

pap

over 20 år siden

pap

Jæren GK kan være ett bra valg, banen er lett og man får mange motatte slag. Det hele er med forbehold om at du litt lengde på slagene. Men ta en titt på Jæren du!!

Ole gregert

over 20 år siden

Ole gregert

Ernst helt enig. banen har jeg spilt mange ganger og er ikke vanskelig for nybegynner. Det er trange faiwayer noen steder men det fungerer bra.

jeg står fortsatt med tilbudet mitt. Leiligheten ligger ved banen. Kort avstand

Ha en god jul

Provisorisk ball

over 20 år siden

Provisorisk ball

Ole gregert uten klubbtilhørighet og hcp skriver: ".... ikke vanskelig for nybegynner. Det er trange faiwayer noen steder......."

Er det noe som absolutt ikke hører sammen så er det nybegynnere og trange fairwayer.

pingla

over 20 år siden

pingla

takk for oppklarende svar!

å være ny og kun kjenne en liten gjeng golfere med liten kunnskap, er det godt å kunne ty til debattforumet.

jeg fikk opplysning om at det ikke bare var å komme her å komme her i det store utlandet med et skarve grønt kort og "multihandicapped"

tunisia, frankriket, og spania - her kommer jeg så snart kalekunen er fortært. :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her