Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvorfor samme tee

Fugle jeger

over 20 år siden

Fugle jeger

Hvorfor gåes det ikke mere fra forskjellige tee. Banene er jo slopet for alle. Rød gul hvit evnt svart. Selv folk som spiller mye på hj.banen stiller opp på samme tee gang etter gang? Hele banen blir en annen utfordring om man spiller rød eller hvit innimellom.
Spiller man rød : hva er det for pysing. Hvit: tror du du er noe.

Little Easy

over 20 år siden

Little Easy

Enig med deg der fugle jeger. Har selv 6,7 i handicap og spiller mye fra gul og hvit og innimellom fra rød for utfordringens skyld. Spiller på Hauger, og den er aldri kjedelig uansett tee!

Passauf

over 20 år siden

Passauf

Jeg forsøker å få med mindre erfarene spillere til å slå ut fra Rød. Interessen er dessverre liten. Jeg tror det må markedsføres bedre inn i opplæring at det kan være både nødvendig og fornuftig å spille fra rødt. Personlig finner jeg det særdeles nyttig å spille fra rødt. Spesielt på baner jeg spiller mye. Nye utfordringer følger med andre valg fra tee.

Terry

over 20 år siden

Terry

Er helt enig. Spiller en del med spillere (kompiser) som akkurat har tatt grønt kort, de skal på død og liv spille fra Gul tee, uansett. Mener de blir sett på som pingler og pensjonister hvis de går fra rød. Men de fleste GK spillere hadde faktisk hatt mye bedre utbytte av å gå fra Rød Tee. Jeg har selv spilt fra rød tee et par ganger, og det er fin avveksling det. Blir litt andre køllevalg enn vanlig og man må legge opp hullene litt annerledes..bra trening.

Hauger er bra uansett ja! Spilte der i hele sommer, kjempebane.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Enig i det som her blir sagt!

Men, sist jeg var i spania og spilte tenkte jeg å spille fra rødt et par ganger, nettopp for å se forskjellen. Banen blir jo helt annerledes.

Leita febrilsk etter slopen på herrer fra rødt. Det var ikke og oppdrive der. Jeg spurte starteren om dette og fikk til svar at rødt var for DAMER!

I Norge har man slope for herrer fra alle tee. Det er ikke slik i spania. Noen som vet om det er slik i andre land også?

Jalla

over 20 år siden

Jalla

i Frankrike er det slopet for herrer fra alle tee-farger.

Spilte forøvrig de 9 første på Kongsberg fra rød i høst, og etter eagle på hull 1 lå jeg 4 under etter hull 5, mistet to baller på hull 6 men klarte likevel en under på de 9 første. Lengdemessig når jeg alle par-4 greenene på ett slag, så på en god dag kan det bli en kanonscore, til tross for at jeg får 5 slag mindre på hcp.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Hmmm.
Imponerende!!

Hadde vær morro å se deg drive green på hull 5 selv fra rødt!!

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Da får vi ta en runde til sommeren. Regner med å få godkjent om ballen stopper i en av green-bunkerne.....

Innmari serriøs

over 20 år siden

Innmari serriøs

Morsomt å lese at KB tviler på lengden til Jalla........

serrijøss

over 20 år siden

serrijøss

ja, men King Ben kjenner vel igjen andre på seg selv! Så han går vel også ut ifra at Jalla har plusset på ca 50 meter som han selv pleier å gjøre...

yeah right

over 20 år siden

yeah right

Plusse på bare 50? Det plusses da på litt mer enn det. Hvem var det som sa snitt på 280? gøy

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Ingen som tviler her!

Jeg tror deg jeg Jalla. Seriøst.

Det blir gøy å gå en runde sammen til sommeren.... ;-)

PS. Seffern får du godkjent greebunker.......

DeLutte

over 20 år siden

DeLutte

Interessant tema.

Selv har jeg tatt konsekvensen av at jeg ikke slår særlig langt og spiller derfor KUN fra rødt, med mitt HCP på 36.

Drivene mine går gjennomsnittelig drøye 150 meter og de aller beste kan komme opp i 170 - 180 meter.
Fra fairway slår jeg gjennomsnittelig drøye 130 meter, og de beste slagene der, kan komme opp i 160 meter.

Gul tee, får de bruke, de som har lengde til det.
Rent poengmessig betyr det ikke så mye, siden jeg jo mister alt fra 3 til 10 slag pr runde.
MEN, jeg får nå mange flere Par pr runde og en og annen birdieputt får man også forsøke seg på.
Golfen har defor blitt mye mer gøy, etter at jeg begynte fra rød.

Men også her i Rogaland går flere mannfolk med høyt HCP, rundt og nekter å vise seg på rød tee, siden de tydeligvis skal være så tøffe.
Har spilt med flere av dem, og enkelte ganger når de ikke frem til fairway og havner i trøbbel direkte, med et heller dårlig andreslag som resultat.
Så når de omsider når frem til fairway, der jeg ligger etter mitt utspill fra rødt, så har de gjerne brukt 3 eller 4 slag allerede.
Og dette gjentar seg gang etter gang.

De Lutte - synes synd på folk som er så redde for å skille seg ut.

herregud

over 20 år siden

herregud

har selv spilt med jalla... Hvis han skal ha kunnet drive greenen på hull 5 må det ha blåst storm i medvind... mannen slår jo en høy kraftløs slice som maks lander på 210 meter..

NIC

over 20 år siden

NIC

Er det kraft som teller, neppe.Få FART på kølla så flyr ballen som fuglen.

De lutte, vedder på du er i min venninnes gjeng på jæren(ifra haua), der har alle 36 i hcp.

Tipset henne på å fuske, så du får holde øynene oppe.

NB: hun kjente en som var i østeuropa med avlat.

FordFairlane

over 20 år siden

FordFairlane

Godt sagt DeLutte

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her